Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • CB1058

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Buna seara tuturor. De vreo 2 ani ma confrunt cu bataia tachetilor, care au inceput dintr-o data asa sa bata urat si mi-au facut masina sa sune a tractor Laughing
Ieri am luat hotararea sa schimb tachetii dupa o consultare cu mecanicul, care, mi-a spus acelasi lucru ca tachetii sunt de vina. Ajuns la mecanic, respectivul s-a apucat de treaba, a inceput sa desfaca tot ce este necesar ptr a da jos axul cu came iar apoi sa ajunga la tacheti si culbutori. Eu i-am spus ca vreau sa schimb doar tachetii si uleiul cu filtru fara ax cu came ptr ca este destul de scump. El a tras concluzia ca si axa cu came este uzata, insa mie nu mi s-a parut uzat axul cu came inspectandu-l vizual. Parerea mea este ca ptr a trage concluzia de uzura e nevoie de masuratori. Sau ma insel eu? A masurat cu sublerul si nu sunt sigur, dar pe fiecare cama dimensiunea era de 23mm. Mi-a spus ca masina nu este ingrijita. Eu am schimbat uleiul acum exact 1 an, iar kilometri are vreo 3000 cu acest ulei, care a iesit negru complet.
Poza cu motorul inainte de procedura:
Mecanicul a cumparat tachetii si uleiul acesta:
A scos axul cu came, culbutorii si intr-un final tachetii. A inceput curatarea cu pistol de aer a gaurilor de montare a tachetilor, montarea noilor tacheti care nu au fost comparati ca si dimensiuni cu vechii tacheti originali ai masinii prin masurare si cantarire. I-a bagat pe cei noi la loc pur si simplu, dar dupa ce i-a presat la menghina deoarece erau intariti, in tensiune. Dupa montaj am pornit motorul si l-am lasat vreo 5 minute sa se incalzeasca, in acest timp motorul avea alt sunet, diferit fata de cel de bataie pe care il aveam inainte (Aici imediat dupa montarea tachetilor: VIDEO AICI ). Dupa cele 5 minute, parca zgomotul s-a mai redus in proportie de aprox 30% dar tot nu cum ma asteptam eu.

Am plecat de la service si m-am dus pe sosea vreo 10km gandindu-ma ca in acest fel ajut la umplerea si ungerea mai buna a tachetilor noi, sperand ca bataia sa dispara. Seara am iesit din nou cu masina in oras, iar la pornire am fost surprins sa aud ca motorul se aude exact ca inainte, bataia tachetilor este exact ca inainte sa ii schimb: (La sfarsitul clipului se aude si la acceleratie cat de urat fac...)

Ma obsedeaza lucrul asta si as dori sa rezolv problema cumva ptr ca stiti si voi cum suna acest motor, este foarte silentios iar sunetul pe care il scoate acum ma inebuneste Crying or Very sad
Voi ce imi recomandati? Sa schimb si culbutorii (adica acele talpi care vin peste tacheti)?
De la ce credeti ca ar putea persista in continuare acest sunet, ce verificari mai pot face la motor?


MODEL: Astra G 1.6 8V
MOTOR: X16SZR
Skip ads

  • gonzale

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Poate te ajuta la rezolvarea problemei:
De obicei se schimbã și tacheții și culbutorii în asemenea cazuri,axa daca necesitã.Eu așa am procedat tot Astra g z16se 2002.si totul e ok.
In schimb eu folosesc ulei 5w40, in poza dvs.vad Castrol 10w40, posibil sa influențeze zgomotul fiind și mai gros cã vâscozitate și e inca perioada rece.
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ti-as recomanda sa schimbi urmatoarele, in ordinea asta:
- mecanicul: tachetii nu au ce cauta in menghina. Intreaba / cauta cum se inlocuiesc tachetii hidraulici
- ulei motor + filtru ulei, dar nu inainte de a folosi un flush. Fara suparare, dar motorul e plin de depuneri si de aici o gramada de probleme.
- tachetii + verificare axe

In conditiile unui mers zilnic, tachetii nu se golesc de ulei si nu bat. Zgomotele apar in caz de: tacheti uzati, tacheti montati necorespunzator, masina statuta, axe uzate.
  • CB1058

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru sfaturi bãieți! Zilele astea am sa merg la alt mecanic si o sa verificam sorbul din baia de ulei, o sã-i cer pãrerea legat si de axul cu came si o sa înlocuiesc si culbutorii. Sperãm sa nu fie necesarã înlocuirea axei cu came ptr ca este cam scumpã si sincer, mie nu mi s-a pãrut a fi uzata. Eu cred totuși ca bãtaia provine de la tacheti care nu se încarcã corespunzãtor cu ulei sau poate de la culbutori (acele tãlpi care sunt apãsate de axa cu came pe tacheți).

Revin cu constatãri.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Colegu motorul asta in 8 supape are niste particularitati,una compensatorii aia hidrulici masivi care se cam blocheaza cu mizerie/calamina, culbutorii ciudati si o presiune de ulei cam la limita de jos care in timp favorizeaza ungerea deficitara in partea de sus si asa apar zgomote de diesel.La imbinarea dintre bloc si chiulasa pe canalul de ungere exista o supapa cu bila si arc unde mai apar blocaje,infundarea sorbului pompei de ulei tot cam tot acolo duce.Gradul de uzura al axei cu came se verifica in primul rand vizual,daca pe came exista zgarieturi in profunzime,camele pe partea care bate in culbutor daca au pete de uzura sarita zona tratata de suprafata sau mai grav canal sapat de culbutor in cama trebuie inlocuita,daca nu este schimbata va uza mai rau culbutorii si deja merge pe zona netratata asa ca se va distruge destul de repede.
daca ar fi sa repar eu motorul ala asta as verifica in primul rand,dupa baia jos verificat sorbul ,masurata presiunea de ulei ca fara ea poti schimba orice ca rezultatul este acelasi ,eventul daca pompa nu este uzata si mecanicul are experienta poate modifica putin presiunea ca e importanta. Nu e greu de reparat motorul asta ,altfel este destul de fiabil,economic si silentios daca se rezolva problema presiunii de ulei.
Pune niste poze cu detalii ,clare care sa contina partea unde bate cama pe culbutor,zona sferica unde se aseaza pe tachet sau compensator hidraulic cum i se mai spune. camele toate,poate vedem ceva ce ti-a scapat.
  • ADinculeana

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Cum se poate modifica presiunea de ulei mai exact?am un Astra g z16se și mi-a terminat al doilea rând de culbutori și a doua axa cu came.desi ulei ajunge sus se pare că nu e de ajuns
  • gonzale

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ciudat fenomen...
O explicație exista clar.Mecanicul care a executat lucrarea ar trebuii să spună cauza...
Poate trebuie alta pompa de ulei...(presiunea e data de pompa, poate ceva înfundat, calitatea pieselor înlocuite...)
După ce rezolvi problema folosește ulei 0w40 A3/b3 pentru o uzură minima la rece mai ales în sezonul rece.
La Astra g z16 se am schimbat tacheții,axa came,semering axa toate pe FAI și nu sunt probleme...
Poate sunt useri care au conștiința de problema sau au avut problema ta și pot ajuta mai mult.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR