Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • DMB
  • **
  • 81 mesaje
  • din 07 Feb 2011
  • Vectra 2004 Z20NET
  • Bucuresti
  • DMB

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2011

  • Mesaj Privat
De ce s-ar distruge motorul cu 10w60? cunosc f multi cu masini turbo stage1 sau 2 care au 10w60 pus tocmai pt o protectie mai buna( rezistand mai bine la turatii inalte si temperaturi f mari)
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Un 10w60 e facut pentru masini de piste, nu de strada! Daca tu de duci pe pista si gonesti masina sa zicem ca se poate! De ce sa zicem, pai pentru ca sistemul de ungere nu e facut sa ruleze cu gelatina si nu va fi suficient flux de racire! Te-ai intrebat ce vascozitate are un 10w60 la 0 grade (ca sa nu zicem mai putin)? Motorul se uzeaza cel mai mult in primele minute de fuctionare......etc!

Un 5w40 sau 0w40 Porsche A40, sau un RedLine, Millers, Schaeffer, etc, sunt ce trebuie.
  • DMB
  • **
  • 81 mesaje
  • din 07 Feb 2011
  • Vectra 2004 Z20NET
  • Bucuresti
  • DMB

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2011

  • Mesaj Privat
10w-reprezinta pornirea masinii pana la -20 gr C
60- reprezinta rezistenta uleiului la temp si presiuni f ridicate
daca gresesc corecteaza-ma dar eu asa stiu ca se citesc uleiurile multi-grad, deci la zero grade e facut sa porneasca masina...ca daca un BMW M3 care e de strada porneste iarna, nu cred ca se strica cu uleiul acesta recomandat de producator.

Iar eu de fiecare data cand am pornit-o nu am plecat cu ea de pe loc decat dupa ce a scazut relantiul la 750rpm, iar de turat peste 4000 doar dupa ce temp a crescut la peste 70 gr C....
Deci am protejat-o astfel de uzura dinainte de incalzirea motorului
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Rezistenta uleiului nu ti-o da vascozitatea lui! Multa lume nu intelege, nu vascozitatea iti protejeaza motorul, ci alte lucruri!

Daca vrei un ulei ca sa ii dai in 'gura' la masina, te uiti sa aiba o baza cat mai performata (triplu esteri de ex.), ce contine mult Zinc sau MoS2, sau WS2, un HTHS cat mai mare (4 cP), si un FP mai mare de 230 grade, si sa aiba suficient flux de racire in motorul respectiv!

Ex.: LM Synthoil Race Tech GT1 10W-60, are un HTHS de 3.5 iar un banal Cepsa Star Synthetic 5w40 are 3.76. Care dintre cele doua se comporta mai bine la presiune extrema cand stim ca HTHS-ul e un indicator de rezistenta a uleiului de a trece in spatii inguste intre parti aflate in miscare foarte rapida?

Daca motorul tau e proiectat sa lucreze cu un 0w40, 0w30, 5w30, 5w40, cum crezi ca se va comporta cu un ulei ce are o vascozitate dubla la 40 de grade? Uleiul respectiv daca nu are sufficient flux de racire, va fi la fel de subtire la 100 de grade ca si un 5w40 sau 0w40 dar extrem de vascos la pornire! Presiunea si fluxul are treaba cu vascozitatea, dar e nula la lubrifiere, lubrifierea fiind o calitate a uleiului, nu o forta. Pompa de ulei poate sa pompeze si apa la fel de bine ca uleiul, doar ca e zero ungere. Daca dublezi presiunea, dublezi si fluxul, dar daca scazi vascozitatea maresti fluxul cu mai putina presiune. Marind fluxul, ajuti uleiul sa 'care' mai bine caldura. Cu cat uleiul cara mai bine caldura, cu atat isi pastreaza mai bine vascozitatea, mentine motorul intr-o temperatura cat mai optima, consum de combustibil mai mic, uzura, etc.

Ca si fapt divers, masinile de Formula 1 care se tureaza la 15.000 RPM si mai mult, folosesc ulei cu vascozitatea la 212 grade Farrenheit de 6cS si chiar mai putin de 6cS. Interesant, nu?

Noi vrem un ulei ce sa il folosesti zi de zi si cel putin 2 anotimpuri pe an! LM-ul de mai sus are un PP de -30 grade C, deci cum se va comporta la -20 grade asa cum ai dat exemplu? Cam ce vascozitate crezi ca are uleiul respectiv daca la 40 de grade are 155cS?

P.S:Imi cer scuze la colegi de postul asa de lung, am tot editat ca sa fie cat mai scurt dar tot a ramas ceva 'maculatura'.

L.E: Bravo Barca! Very Happy
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
asta ultimul ce ulei mai e ?
  • DMB
  • **
  • 81 mesaje
  • din 07 Feb 2011
  • Vectra 2004 Z20NET
  • Bucuresti
  • DMB

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2011

  • Mesaj Privat
ÃŽnseamnã cã aia de la BMW vor sa ți strici motorul de recomanda 10w60...nu mai bine recomanda 5w40 chiar dacã au o pompa mai puternica de ulei? Aia nu pornesc mașinã la rece?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Stii ce lagare are motorul respectiv? Stii ce pompa de ulei? Stii in ce conditii recomanda un astfel de ulei?

Diferenta dintre un 5w30 si un 5w40 la 0 grade C, e in jur de 60cS. Cam ce diferenta crezi ca e intre un 5w40 si un 10w60 la 0 grade? Pe langa diferenta de cel putin 300cS, trebuie luate in calcul si alte aspecte, ca: PP, baza ulei, faptul ca un ulei racing are mai putin detergent, etc)!

Din partea mea, fiecare e liber sa bage ce ulei doreste in motor si ce vascozitate doreste!

liberlamare, e ultima tendinta in materie.........Smile.
  • DMB
  • **
  • 81 mesaje
  • din 07 Feb 2011
  • Vectra 2004 Z20NET
  • Bucuresti
  • DMB

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Te rog frumos incearca sa si traduci ceea ce scrii..nu am de unde sti ce inseamna cS si PP...daca e bine sau nu sa aibe detergent si cat...
Daca e asa prost 10w60 care NU E DE RACING ( de racing e 20w60) , e doar pt condus sportiv si e recomandat pt gama M de la BMW; de ce acest ulei 10w60 are recomandare de schimb la 2ani sau 25.000km si 5w40 are recomandare la 1an sau 30 0000 km? oare care rezista mai mult in timp si protejeaza mai bine masina...? deci un ulei suprasolicitat e recomandat la 2 ani si unul ordinar la an, dar dupa spusele tale cel ordinar e mai eficient in tp ungerii decat celalalt...plus ca bmw M se conduce si in norvegia..unde e cam racoare...
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
borsy a scris:
liberlamare, e ultima tendinta in materie.........Smile.

aha, un fel de ulei Halep 0W50, 0 pentru GS
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cea mai comuna unitate de masura a vascozitatii unui ulei e centistokes (cS). 1 centi-Stoke = 1 mm 2/s.
PP: Pour Point (punct de congelare)!

LM Synthoil Race Tech GT1 10W-60
Valvoline VR1 Racing 10W-60
etc

Ex.: Castrol EDGE 10W-60 a fost aprobat exclusiv BMW, pentru modelele BMW M-Models (Motorsport) care cer un lubrifiant 10W-60. BMW M echipate cu motoare S54, S62, S65 or S85 suporta un ulei 10w60! Caracteristicile lor de proiectare le permit sa foloseasca un ulei vascos, pe cand noi vorbim de motoare 'clasice', dar deja suntem off topic.
  • DMB
  • **
  • 81 mesaje
  • din 07 Feb 2011
  • Vectra 2004 Z20NET
  • Bucuresti
  • DMB

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Cu timpul uleiul se subtiaza sau se ingroasa? Daca completezi cu ulei diferit pui peste 10w60, 10w40 e vreo pb?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
borsy a scris:....

La un ulei odata cu uzura se produce si fenomenul de subtiere sau de ingrosare. Daca uleiul se contamineaza prematur (asa cum se intampla iarna cand se merge prin oras, sau drumuri scurte, sau stat mult in relanti, si nimic nu e mai grav decat asta la un ulei), el se ingroasa si isi pierde si din amelioratorii de vascozitate, deci vei avea un ulei prea gros la 'rece' si prea subtire la 'cald'. Cand e o uzura normala la un ulei, el se subtiaza.....


Daca citeai topicul aveai raspuns la intrebari.

Eu nu recomand amestecarea uleiurilor. Fiecare producator are reteta lui de aditivare pentru respectivul ulei, unii folosesc detergent pe baza de sodiu, unii pe magneziu, altii amandoua, unii folosesc cantitati optime de aditivi pe baza de zinc sau aditivi solizi, etc., iar o cantitate mai mare a unui aditiv il poate anula pe altul sau pot fi incompatibili.

Doar in cazul in care se aprinde becul si nu ai cu ce sa completezi dar cand ajungi la destinatie il schimbi. Tu faci cum consideri. Bafta.
Skip ads

  • prooff

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Pentru o Vectra C 2005 motor Z16XE(101 CP) 102.000 km ce imi recomandati? Am inteles de la un mecanic ca acest motor consuma si cantitati mici de ulei. Este adevarat?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Regim de condus? Ce folosesti momentan? Ce consum de ulei?
  • prooff

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
in oras in mare parte zilnic 10-15km....o data pe luna 200-300km. momentan castrol 10w-40.

Dupa ce am luat masina am fost la un mecanic sa imi schimb niste bucse(stiam de ele). Iar ala mi-a spus ca acest motor consuma si o cantitate mica de ulei. Cei drept, am completat nivelul in aceasta iarna prin februarie cred(se aprinsese becul de la nivel ulei in bord - acolo unde indica si ce usa ai deschisa).
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Incearca prima data un 5w40 si vezi cum se comporta, daca ai un consum rezonabil de ulei, te poti uita si la un 0w40. Ca si marca: Valvoline SynPower 5w40, Ravenol VollSynth Turbo VST 5w40, Shell Xelix Ultra 5w40, etc.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Dupa 123 de voturi (e drept ca nu foarte multe) sunt mirat ca nu foloseste nimeni Shell, Fuchs sau Eneos, uleiuri ce sunt extrem de bune si foarte multa lume 'nenorocirea' de GM!
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
http://www.compari.ro/lubri...-50-4l-p81936784/

Ca tot vorbim de comparatii si Eneos. Ce parere aveti despre Eneos 0w50?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Eu am o parere foarte buna dar daca nu ai consum mare de ulei nu folosi asa ceva. Pentru cei care folosesc un 10w40 se merita (are o vascozitate de 104 cS la 40 grade).

Baga un 0w40 si stai fara probleme.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
borsy a scris:Dupa 123 de voturi (e drept ca nu foarte multe) sunt mirat ca nu foloseste nimeni Shell, Fuchs sau Eneos, uleiuri ce sunt extrem de bune si foarte multa lume 'nenorocirea' de GM!


E, uite eu folosesc Shell Wink .
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Chestionar

Ce ulei folositi?
GM 27%
Valvoline 6%
Castrol 16%
Mobil1 10%
Motul 11%
Ravenol 5%
Liqui Moly 8%
Shell 1%
Aral 4%
Total/Elf 0%
Wolf 2%
Fuchs 0%
Eneos 0%
Q8 0%
Havoline 0%
Schaeffer/RedLine/Bardahl/Renewable/Amsoil/Penrite, etc 1%
Altele 2%
369 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR