Bafta.
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- remus-gabriel
- **
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
mariuss93
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2011
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
Deci , cine i-mi recomanda pentru z18xe un ulei mai bun decat liqui moly superleichtlauf10w40.precizez ca nu completez de la schimb la schimb .aprox la 8000 fac schimbul.de noua a primit doar 10w40 asa zice cartea ei de service, eu de 7 ani tot 10w40 am bagat.multumesc domnilor! Da nu din auzite va rog frumos.
gemini- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Cel mai bun pe un motor asemanator, cu multi km, mi s-a parut Shell Helix HX8 Synthetic 5W-40.
E un ulei rezistent, foarte fluid chiar si la temperaturi foarte joase. Cam greu de gasit, ebay ar fi o solutie.
Sau varianta HX7 HX7
E un ulei rezistent, foarte fluid chiar si la temperaturi foarte joase. Cam greu de gasit, ebay ar fi o solutie.
Sau varianta HX7 HX7
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
gemini- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Nu ai ce sa faci cu un 10w60! Motorul nu e facut sa ruleze cu asa ceva! Daca tu esti multumit de 10w40, mergi in continuare pe asa ceva, desi eu as folosi un 5w40! Sau in loc de 10w40, m-as orienta spre un 0w50 (chiar daca nu prea e plaja de produse), la noi gasesti Eneos Sustina 0w50. Desi cum am spus si mai sus; as merge pe un 5w40 de calitate: Valvoline SynPower, Shell helix ultra, Ravenol VSI, Fuchs, Yacco, etc.
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gemini- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Poti folosi 10W60 daca:
1. motorul este foarte supraalimentat/tunat sau masina este folosita la tractiune si ca rezultat temperatura uleiului este prea mare.
2. asa recomanda producatorul.
Problema cu un ulei gros la cald ca 10w60 nu este pornirea la rece, cum s-a sugerat initial la pag. 18, cel mai urat scenariu ar fi unele probleme cu lagarele la turatii mari daca, repet, producatorul nu recomanda acest ulei.
1. motorul este foarte supraalimentat/tunat sau masina este folosita la tractiune si ca rezultat temperatura uleiului este prea mare.
2. asa recomanda producatorul.
Problema cu un ulei gros la cald ca 10w60 nu este pornirea la rece, cum s-a sugerat initial la pag. 18, cel mai urat scenariu ar fi unele probleme cu lagarele la turatii mari daca, repet, producatorul nu recomanda acest ulei.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gemini- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Fals, cred ca tu nu ai inteles ca la cald uleiul cu 60 nu este egal cu cel cu 40, iar 10 ala asigura o pornire la rece la fel de buna ca la 10w40 de exemplu.
Poate vrei sa spui altceva: ca un ulei 5w40 de calitate, stabil termic, poate face fata cu succes la temperaturi si de 120 grade, fara sa fie nevoie sa se recurga la uleiuri excesiv de groase, dar asta e alta mancare de peste.
Stiu ca e o chestie mai tehnica, dar uleiurile de motor sunt rezultatul unei combinatii stiinta-inginerie si putini oameni au destule informatii pentru o alegere buna.
Poate vrei sa spui altceva: ca un ulei 5w40 de calitate, stabil termic, poate face fata cu succes la temperaturi si de 120 grade, fara sa fie nevoie sa se recurga la uleiuri excesiv de groase, dar asta e alta mancare de peste.
Stiu ca e o chestie mai tehnica, dar uleiurile de motor sunt rezultatul unei combinatii stiinta-inginerie si putini oameni au destule informatii pentru o alegere buna.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Nu o fi egal intr-un motor ce suporta un SAE60, dar noi vorbim de motoare clasice. Daca tu nu ai suficient 'spatiu' in lagare, uleiul va lucra la o temperatura mai mare, asa ca implicit se va subtia mai mult, deci va ajunge la vascozitate ca si un SAE40. Plus ca un ulei racing are mai putin detergent sau e diferit fata de la uleiurile 'clasice'.
Si e fals ca un 10w60 iti ofera aceiasi protectie ca si un 10w40 la pornire, si mai ales la rece! Aceasta parere mi-am expus-o cu mult timp in urma si am explicat si de ce. Cine crede, bine, cine nu, asta e, ca deja ma repetet redundant.
Si nu am pretentia sa 'inteleg' aceasta tehnica stiintifico-inginereasca care doar unii 'initiati' o descifreaza!
Si e fals ca un 10w60 iti ofera aceiasi protectie ca si un 10w40 la pornire, si mai ales la rece! Aceasta parere mi-am expus-o cu mult timp in urma si am explicat si de ce. Cine crede, bine, cine nu, asta e, ca deja ma repetet redundant.
Si nu am pretentia sa 'inteleg' aceasta tehnica stiintifico-inginereasca care doar unii 'initiati' o descifreaza!
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gemini- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Pentru TRIAX Eurosyn 5W-40 are cineva o fisa tehnica de securitate M.S,D,S,?
Pe site in Romania reclama apare asa: "TRIAX Eurosyn 5W-40 Turbo Diesel SRT este ulei full sintetic partial compus din PAO (Polyalphaolephins) Group IV sintetic destinat masinilor Europene turbo diesel precum si cele pe benzina, turbo sau bi-turbo, cu sau fara filtru de particule" , asa o fi ?
Pe site in Romania reclama apare asa: "TRIAX Eurosyn 5W-40 Turbo Diesel SRT este ulei full sintetic partial compus din PAO (Polyalphaolephins) Group IV sintetic destinat masinilor Europene turbo diesel precum si cele pe benzina, turbo sau bi-turbo, cu sau fara filtru de particule" , asa o fi ?
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Nu gasesti asa ceva.
Citat luat de pe site-ul lor:
"TRIAX Eurosyn Turbo Diesel SRT 5W-40 is 100% full synthetic of the highest quality and special additives to protect against high temperature oxidation, wear and viscosity breakdown. It meets the “Mid SAPS” passenger car lubricant requirements as specified by various European OEMs and in line with the Euro 4 & 5 requirements."
Unii producatori considera 100% full sintetic si grupa III, daca legislatia ii permite (stiu ca in America de Nord asa e considerat), asa ca e loc de interpretare. Oricum contine MoS2 si Bor, care ajuta enorm intr-un motor cu DPF. Plus ca daca are TBN-ul de 11, e super ok. Un pic prea vascos pentru un 5w40 dar.......
Citat luat de pe site-ul lor:
"TRIAX Eurosyn Turbo Diesel SRT 5W-40 is 100% full synthetic of the highest quality and special additives to protect against high temperature oxidation, wear and viscosity breakdown. It meets the “Mid SAPS” passenger car lubricant requirements as specified by various European OEMs and in line with the Euro 4 & 5 requirements."
Unii producatori considera 100% full sintetic si grupa III, daca legislatia ii permite (stiu ca in America de Nord asa e considerat), asa ca e loc de interpretare. Oricum contine MoS2 si Bor, care ajuta enorm intr-un motor cu DPF. Plus ca daca are TBN-ul de 11, e super ok. Un pic prea vascos pentru un 5w40 dar.......
mariuss93
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2011
- Mesaj Privat