Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Detin un opel 1.3 CDTI din 2008. In ultima perioada imi palpaie bujia in timpul mersului. Am citit cartea masii si scrie ca daca palpaie bujia in timpul mersului inseamna ca se autocurata filtrul de particule si turatiile trebuie sa fie mai mari de 2200.

Pana acum a mai palpait, am mers mai turat si toate bune. Dar de un timp imi palpaie intruna si merg mai turat, chiar am scos-o si pe autostrada si i-am dat mai tare si nimic.

Am obsevat ca dupa 2700-2800 de ture, atunci cand intra turbo mai puternic scoate un fum abastru ( ma gandeam eu ca e acel fum ce iasa pentru ca se curata filtrul de particule ) dar acum sunt mai speriat pentru ca astazi a inceput sa-mi dezactiveze turbo si se reactiveaza doar dupa ce opresc motorul si-l pornesc iar ( inainte sa o dezactiveze aud un huruit ca si cum ai bate usor intr-o conserva ). Si turbo, cand trage aerul, parca il trage asa mai infundat nu mai are acel sunet placut.

Mentionez ca de 2-3 zile imi arata in bord ca peste 1000 km trebuie sa fac revizie tehnica cu toate ca in realitate mai am 5000 km de mers cu ea. Si de astazi mi se aprinde un bec galben cu o cheie sub turometru.

M-am gandit si la varianta ca ieri am dus-o la spalat ( exterior ) si sa nu-i fii intrat apa pe undeva...

Am verificat nivelul la ulei astazi la cald si era maxim poate chiar peste maxim ( lucru care mi-a spus cineva ca e posibil sa bage motorina in baia de ulei ) , il mai verific maine dimineata la rece.

Va rog sa-mi dati un sfat ce ar putea fii, inainte sa ajung cu ea in service.

Multumesc frumos.
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Uleiul nu se verifica la rece, ci la 10 minute dupa ce ai oprit masina si apa a fost la 90 grade. Ca si problema la ce ai, nu stiu ce sa zic, dar nu are treaba cu uleiul, poate ai motorina bagata in baie de la regenerari ratate, dar fumul ala albastru nu imi suna bine.......
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Inteleg, e posibil ca sa nu fii dus niciodata la bun sfarsit autocuratarea pentru ca nu am apucat sa ies din oras cu ea in ultima perioada, doar o tura mica pe autostrada ( 10 min ) si am citit acum ca poate dura si 25 de minute autocuratarea. Legat de verificatul uleiului, astazi l-am verificat cam dupa 20-30 min dupa ce am oprit motorul ( temperaturii apei nu stiu cat era ca nu am indicator dar am circulat cu ea vreo 5 km in oras ). Nici mie nu-mi suna bine fumul albastru Neutral poate nu e chiar albastru si mi se pare mie ca pe loc nu scoate doar ce vad in oglinda, dar de scos fum scoate, culoarea e discutabila.

Merci de raspuns
  • insignia

  • Mesaje scrise: 724
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Signum 2005 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
nu este mai simplu sa faci un drum cu ea sa iti puna cineva testerul sa vada erori si parametri de fct ai motorului?
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Probabil ai filtrul infundat daca nu esti convins ca si-a facut regenerarea de ceva vreme. Mergi la un service pentru o curatare fortata, si sa te rogi ca si-o faca, daca nu, trebuie dat jos de pe masina si curatat chimic, si daca nici asa nu se mai poate face nimic, il anulezi. Sper ca ulei folosesti Acea C3!
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
@insignia Asa voi face doar ca am vrut sa aud si pareri ale oamenilor simplii care poate au patit la fel ca mine. Nu am incredere in mecanici...

@borsy Sincer nu stiu ce ulei are masina pentru ca o am din Noiembrie si acum are 151 500 km si mi-a zis omul ca inainte cu 2 luni sa o vanda a facut schimbul de ulei si filtre si doar la 158 000 sa fac iar, Pe un calbu este prins un carton/hartie ( care pare pus/a de cei de la service ) pe care scrie acelasi lucru.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Lasa ce a zis omul dinainte, mergi la service, si dupa ce rezolvi, faci si revizia, nu trebuie sa astepti 158k km, baga un ulei ACEA C3. dexos 2 sau VW 507.00, firma o alegi tu, dar fara Catastrol si GM. Bafta.
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Merci @borsy

O sa ma duc maine cu ea la un service sa vad ce zic si cei de acolo. Tare ma tem ca cel de dinainte mea a bagat Catastrol ( daca imi amintesc bine asta scrie pe acel caton lipit pe cablu ).
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu e o regula, si eu am un carton cu o firma de ulei ce nu am auzit de ea niciodata, dar in motor am pus Valvoline SynPower Xtreme C3 XL 5w30 (pe care il recomand).

Daca rezolvi problema, sa ai grija la regenerari. Regenerarea se produce si la relanti, nu doar in sarcina (e mai de preferat in sarcina dar nu e nici o problema daca se face si la relanti). Mergi cu consumul instantaneu in BC si daca la relanti e mai mare de 1% fara consumatori porniti, sa nu opresti motorul pana nu scade sub 0.8 in mod normal. Bafta maine.
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos si eu cred ca de la regenerare e problema, am neglijat-o si i-am facut mai rau.. ii dadeam turatii mari ( 2500 - 3500 , 4000 in a 2a ) pe distante scurte si speram sa-si faca treaba dar cred ca i-am facut mai rau.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
DPF-ul e sensibil, mai ales cand 'imbatraneste', ii tebuie ulei bun si schimbat la timp, nu mai mult de 10k km mixt si 7k km in oras, avut grija sa nu se intrerupa regenerarile........poate ti se pare extrem dar asta e adevarul.
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Pai si care e avantajul sa-l ai si ce se intampla daca il anulez ?
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Tu nu ai niciun avantaj, cica natura are! Cand a murit, il anulezi si gata, nu se intampla nimic.
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Ma xxxx in ea natura ca masinuta mea e o furnica mica pe langa dinozaurii din america ce polueaza. Cred ca il si anulez de maine.

Merci @borsy.
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor, ieri nu am avut timp sa o duc in service nici macar sa o pornesc. Partea nasoala ca am incercat astazi si acum nu mai porneste. Sa fie coincidenta sa ma fii lasat bateria sau sa aibe legatura cu problemele de mai sus. Pana acum nu am avut probele cu pornitul chiar si la -20 grade.

Casetofonul si display-ul functioneaza dar motoru nu da deloc semne sa invarta... Nu ar trebuii sa imi semnaleze vreun senzor daca e mica tensiunea in baterie ? Dupamasa vine un prieten sa-mi dea curent dar sunt foarte ingrojorat pana atunci...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
La mine cand a fost foarte frig, nici cu cabluri nu a vrut sa porneasca.......nu iti da nici o eroare daca e descarcata bateria......am rezolvat problema cu o baterie noua. Iti doresc sa fie si la tine la fel, dar problema cealalta trebuie rezolvata cat mai repede.
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Sper sa fie de la curent. E posibil sa se fii resetat softul sau cheia ceva ? Pentru ca azidmineata am incercat sa o pornesc cu rezerva pentru prima data ( vroiam sa o inchid cu cealalta cheie si sa ma duc in casa sa las motorul pornit 30 de min inainte sa plec ). Si cand am bagat rezerva mi-a aparut meniul in spaniola ( in loc de engleza) si intrebarea daca vreau sa instalez alta limba...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu se schimba altceva in afara de limba, clima, pozitia scaunelor la cele cu memorie, volumul radio, si cam atat.........indiferent de cheie, trebuie sa porneasca.
  • gpetrescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
E posibil sa se fii infundat conducta/filtru de aer sau sa fii infundat EGR sau ceva de admisie ? Ca eu cred ca am probleme cu ele pentru ca imi tremura masina la sarcina de cand am luat-o si am fost sfatuit sa le curat dar nu am apucat... si sa fie si asta problema pentru dezactivarea turbinei si fumului si poate de aceea sa nu mai porneasca acum ?

Plus ca acum imi arata InsPn 0 sau ceva de genu in locul kilometrilor masini. E posibil sa nu te mai lase sa pornesti masina din cauza ca ai ajuns la momentul de inspetie tehnica ? Confused
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Poate, e posibil sa fie EGR-ul ramas blocat pe deschis sau inchis......
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR