Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • dancaly2009

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am un opel astra g din 1998 , motor x14xe , si nu cred ca are Throttle body sau poate nu am reusit eu sa-l identific....ma poate ajuta cineva?


Skip ads

  • kallyo

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
iii fix chestia din mijloc Smile))
  • Andrei WPX

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara! Ce se intampla daca nu decuplez bateria cand vreau sa curat throttle body ?
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am aruncat si eu o privire la clapeta, aveam impresia ca e murdara, dar ce am vazut acolo mi-a depasit orice asteptari. Nu se vedea milimetru de metal, tot era negru in interior. Cred ca n-a fost curatata niciodata. Am sters cat am putut partea de deasupra clapetei si dedesubt putin cat mi-au incaput degetele, neavand nici solutie speciala pt curatat. Clapeta scartaie putin cand o misc, si se apasa destul de greu. E normal?
Skip ads

  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare

E normal. Incearca sa o dai jos, ia solutie de curatat carburatoare (decarbusol ceva ), si cu periuta de dinti si ...spor la curatat.
Ai grija cu furtunele de la instalatia de racire, daca le scoti sa nu curga antigel pe undeva, cu furtunul spre valva purjare vapori si "gaurica" acesteia.
Sterge tot sa luceasca.

O zi buna si drum intins.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Am dat-o jos sambata trecuta. Smile
Am curatat-o temeinic, "gaurica" era infundata, am desfundat-o... furtunasul catre "gaurica" era ciupit, am pus banda de izolat (solutie temporara), dar comportamentul la relanti nu s-a schimbat simtitor... Sad
  • George Z.

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna tuturor.
Am curatat si eu clapeta de acceleratie cu ocazia schimbarii garniturilor de la capacul culbutori( care din pacate acel "mecanic" neexperimentat mi-a ciupit o garnitura de m-i s-a umplut de ulei tot motorul, inclusiv bujii, etc, dar asta e alta poveste) si nu am reusit sa intru prea adinc tot de frica de a nu strica ceva.
Dar acum, gratie tutorialelor de aici cred ca imi voi lua inima in dinti si voi mai face o incercare.
Bafta tuturor.
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris: ... dar comportamentul la relanti nu s-a schimbat simtitor... Sad


Salutare
Daca ai probleme la relanti atunci trebuie sa te uiti si la EGR.
Este foarte posibil ca si acolo sa trebuiasca sa cureti.

O zi buna si drum intins.
Skip ads

  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare, daca dau tot corpul clapetei de acceleratie si desfac furtunele de la sistemul de racire nu prinde aer.Cum aerisesc sistemul de racire ca nu e aerisitor ca la dacie?Motorul este Z16XE.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
wizard.time a scris:Am si eu o intrebare, daca dau tot corpul clapetei de acceleratie si desfac furtunele de la sistemul de racire nu prinde aer.Cum aerisesc sistemul de racire ca nu e aerisitor ca la dacie?Motorul este Z16XE.


Se aeriseste singura instalatia din cate stiu. Am desfacut si eu sambata. Desfaci busonul de la vasul de expansiune, sa nu fie presiune in instalatie, apoi cand scoti furtunele, iti recomand sa-l scoti pe cel din stanga prima data (cel care vine din motor) si sa-l ridici in sus iar apoi imediat si pe celalalt, deasemenea il ridici in sus, ca sa nu curga prea mult. Astfel, poate curge in cel mai rau caz antigelul care ramane pe furtun intre clapeta si vas.
Eu l-am desfacut pe cel dinspre vas... si pana l-am desfacut pe celalat, a tot curs antigel din corpul clapetei... probabil era ceva presiune in motor (era caldut)
Sper ca am fost de ajutor. Bafta!
  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca incep sa am probleme cu clapeta. Seara, dupa ce sta in parcare sub soare cateva ore, dupa ce plec cu ea, se cam tureaza in gol. Adica dau sa schimb viteza, apas abreiajul, iau piciorul de pe acceleratie, dar motorul se mai tureaza cam 1-2 sec. Dupa vreo 2-3 km, totul revine la normal. Dimineata nu am astfel de probleme, doar seara si daca a fost cald in timpul zilei...
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Cred ca incep sa am probleme cu clapeta. Seara, dupa ce sta in parcare sub soare cateva ore, dupa ce plec cu ea, se cam tureaza in gol. Adica dau sa schimb viteza, apas abreiajul, iau piciorul de pe acceleratie, dar motorul se mai tureaza cam 1-2 sec. Dupa vreo 2-3 km, totul revine la normal. Dimineata nu am astfel de probleme, doar seara si daca a fost cald in timpul zilei...


o idee cineva? si in seara asta a facut la fel Sad
e chiar frustrant. ajuns la un colt cu cedeaza trecerea, in vit 1, am vazut ca vine masina si am luat piciorul de pe acceleratie sa ma trezesc ca se accelereaza mai departe, bine ca am apasat rapid ambreiajul...
  • dannyp

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2009

  • Mesaj Privat
[quote="ghebriel"]
claudiudragan a scris:Buna

Problema mea e ca nu pot sa desfac sa ajung la motoras pt. ca este capsat tot subansamblul. Intrebarea mea este ce pot sa fac in cazul acesta?
Acelasi model capsat am si eu , cred ca nu este nici o posibilitate sa curatam motorasul.


Salut, a reusit cineva sa umble si la partea capsulata unde este motorasul?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da dar nu ai ce face acolo, nu umbla !
  • geordani1999

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor pentru explicatiile pe care le dati pe acest site!cu ajutorul vostru am reusit ,cu succes ,sa curat clapeta de acceleratie si EGR-ul .Rezultatul este mult peste asteptarile mele:relanti mult mai stabil fara prea mari oscilatii,raspuns la acceleratie mult mai promt inrt-un cuvant alt motor.
  • pyro

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Folosesc poza colegului de pe prima pagina pentru a va intreba cum se desfac furtunasele alea 2 si ce cheie imi trebuie pentru a desface cele 4 suruburi in stea?Eu am curatat doar partea superioara deoarece nu am reusit sa desfac furtunasele si nici cheie nu aveam...
http://imageshack.us/photo/...trab25v6spor.jpg/
  • geordani1999

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2010

  • Mesaj Privat
pyro a scris:Folosesc poza colegului de pe prima pagina pentru a va intreba cum se desfac furtunasele alea 2 si ce cheie imi trebuie pentru a desface cele 4 suruburi in stea?Eu am curatat doar partea superioara deoarece nu am reusit sa desfac furtunasele si nici cheie nu aveam...
http://ima geshack.us/photo/my-images/18/kopievonvectrab25v6spor.jpg/


pentru furtune folosesti un patent iar pentru cele 4 suruburi o tubulara de 10
  • kiry

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2008

  • Mesaj Privat
multumesc colegilor pentru timpul acordat crearii tutorialelor si pentru ajutorul pe care ni-l ofera zi de zi. Am folosit tutorialul pentru a curata clapeta de acceleratie si EGR-ul (z16xe) iar diferenta se simte clar, nu stiu exact la ce folosea acea gaurica din clapeta de acceleratie, dar in cazul meu era infundata. Multumesc si felicitari pentru efortul depus!
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare

A se avea grija ca tubulatura de aer sa fie prinsa cum treabuie de throttle body. (dealtfel toate furtunele care tin de throttle)
Dacu NU este, atunci se poate trage aer fals, si din aceasta cauza se se accelereze putin dupa ce se ia piciorul de pe acceleratie.
Aerul fals vazut de sonda lambda, dar nevazut de termistorul de la intrare in admisie, se comanda mai multa benzina si ....

O zi buna si drum intins.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR