Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Pai, cam dupa 40k incep sa dea semne de ''öboseala"...
Verifica placutele si vezi care trebuiesc schimbate...
Skip ads

  • GREMLIN81

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pentru cine se intreaba care-i treaba cu dimensiunile jantelor de pe masina lui si ce discuri/placute trebuie sa isi cumpere, va spun ce am aflat si eu de la altii mai destepti : nu are nici o treaba dimensiunea jantei (ma refer la radial) care va echipeaza masina cu dimensiunea sistemului de franare conceput pentru masina dumneavoastra.
Insignia suporta 5 dimensiuni(radial) de janta : 16", 17", 18", 19"si 20".
Neamtul a proiectat 3 sisteme de franare pentru aceste dimensiuni : POC J60 (pentru jante cu radial 16" ), POC J61 (pentru jante cu radial 17 & 18") si POC J62 (pentru R19 si R20). Cand ies pe poarta fabricii, masinile au un sistem de franare(J 60 este cel mai raspandit si echipeaza majoritatea echiparilor"entry level" si de mijloc; J62 vin pe cele cu foarte multi caluti putere) si jante cu anvelope de anumite dimensiuni(nu neaparat pe masinile cu J60 pun jante si anvelope pe 16").
In cazul meu, masina a iesit pe poarta de la Russelsheim cu sistem de franare pentru 16" (dimensiuni disc fata-296mm, spate-292 mm) dar cu roti pe 19"......c'asa a vrut neamtul sa-i puna.

In ceea ce priveste producatorul, am inteles ca ATE sunt brandul din spatele OEM.

In ceea ce priveste preturile, cel mai ieftin am gasit discurile ATE pe site-ul celor de la autokarma (erau 306 RON bucata disc ventilat-fata; 209 RON bucata disc plin spate). In plus astia mai negociaza un pic....dar sa nu va asteptati la mare branza. Inca nu le-am cumparat, dar la vara probabil ca le schimb(cu tot cu placute, clar). Vad ca azi au un mini-discount...300 RON - fata cu 204 spate.
Sper sa va fie de folos aceste informatii, mie unul mi-au fost.
Cu stima,
Gremlin

PS > Quote din decodarea VIN :
J60 = PENTRU UTILIZARE CU 16" SISTEMUL DE FRANARE
Q9S = ROATÃ 19X8.5, ALUMINIU, 10 SPIÞE
QIO = ANVELOPE,245/40R19-98Y
  • GREMLIN81

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2013

  • Mesaj Privat
1337 RON costa discurile si placutele ATE in seara asta la Autokarma (pentru echipare POC J60).
Daca cineva stie oferte mai bune, faceti-le "publice" va rugam, ssunt ferm convins ca nu se supara nimeni.

PS > sper sa nu se considere reclama Wink
  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Avram Adrian a scris:Eu am pus disc ATE cu placuta tot ATE (si lichidul de frana tot ATE) si pot sa va confirm ca nu sunt zgomotoase.
Tot ST de 118kw, 2010, cu jante 18 de fabrica, si a fost nevoie de disc frana fata 321mm, ventilat (ATE)


La EDS ai schimbat?
Skip ads

  • Avram Adrian

  • Mesaje scrise: 654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Da, la EDS am schimbat si tot acolo a fost si remapata
  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Ma duc su eu Joi si cred ca o sa fie nevoie sa schimb si discurile, cel putin cele pe fata.
  • ovidiuflorescu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Olt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2015

  • Mesaj Privat
salut,
am si eu o problema si poate ma ajuta cineva.am opel insignia 2009 cu frana electrica.de la un timp vad ca imi ramane blocata pe spate frana pt ca mi se incalzeste foarte rau discul de pe stanga si miroase foarte rau a ferodu incins.specific ca nu se intampla tot timpul.placutele sunt schimbate recent iar la cele vechi am observat uzura foarte mare pe placuta din exterior iar pe cea din interior uzura era foarte mica.poate sa ma ajute cineva.multumesc
  • victormarius

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Verifica etrierii, in special culisele si pistonul (se poate de aici uzura mica a placutei interioare).
Skip ads

  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Daca acum am jante de 19 si vreau sa le reduc la 18'' o sa am probleme cu dimensiunea discurilor de frina, adica trebuie reduse si ele ?
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Nu.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Merci, acum am vazut in VIN : for use with 17'' brake system. Ma gindesc ca e logica potruvirea jante de 18 pe discuri de 17.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Attreyu a scris:
De vreo 2 luni la franare brusca (foarte brusca, cu piciorul impins in pedala) - cand ajung in capat simt ca si cum s-ar rupe ceva si ar merge metal pe metal. La franare normala nu se simte nimic, si eficacitatea e aceeasi.


Asa face orice masina cu sistem ABS la frinare brusca: stringe/destringe placutele de frina pe discuri la milisecunde ca sa pastreze manevrabilitatea directiei.
Daca sint uzate placutele cred ca ar trebui sa scirtiie la orice frinare.
Skip ads

  • guliver

  • Mesaje scrise: 554
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La o utilizare normala pe la cati km se schimba discurile de frana? Eu am 50k cu cele originale si cam tremura masina la franari bruste, la viteze maricele ( peste 100).
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Uite mai jos specificatia din manualul de reparatie;

  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
alladin_allibaba a scris:....interesant...cele pe spate sunt mai scumpe decat cele fata? Vezi ca nu cumva pretul celor pe fata sa fie/buc si nu /set Wink

P.S.: de ce mergi pe placute Delphi daca tot pui discuri Brembo Confused Stiu ca placutele sunt foarte moi!



Ai avut dreptate, pe fata era pret pe bucata Sad
  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Deci? TRW, Ate sau Brembo? preturile sunt cam la fel.....cred ca o sa dau cu banul Smile
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Brembo.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
TRW....am eu...NU recomand!
  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
alladin_allibaba a scris:Data viitoare am sa merg pe TEXTAR sau ATE(iar placutele sa fie varianta cu partea de frecare mare si nu piramidala)


Asta inseamna ca placuta nu "calca" pe toate suprafata discului?
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@canguru...suprafata discului oricum nu e acoperita 100% de placuta de frana, insa eu faceam referire la altceva....imagineaza-ti un trunchi de piramida...asa erau placutele ATE care mi-au fost prezentate...pe masura ce se uzau...calcau mai mult pe disc!
TRW-urile care le-am pus...sunt placute "dreptunghiulare"...de cand sunt noi...pana cand le arunci au aproximativ aceeasi suprafata de frecare/calcare pe disc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR