Ai uitat parola?


  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua, am cautat tot forumul in speranta ca pot gasi rezolvarea problemei pe care o am cu opel astra f caravan pe care il am si din pacate solutiile difera de la caz la caz, voi incerca sa fiu scurta si la obiect, am un Opel astra f caravan, motor 1.6i X16SZ clasic si de la o vreme aceasta nu mai trage, cel putin in rampa cand apa este peste 90° nu vrea sa urce deloc, motorul se tureaza, de fapt il turez si pana in 2500rpm si abia ca merge, calculatorul imi arata consum in depasiri si rampe de 14-19-25% turata pana in 25000rpm, mers normal in oras treapta 2 si 3 de 8-11 litri iar a doua problema este ca in treapta a 5-a mai mult de 75km/h in turatie 2000rpm si 100km/h in 2500rpm nu am avut niciodata, imi puteti spune ce sa aiba, pana sa ajung la un service sa pot sa stiu cat sa dau deoparte sa o repar?
Imi cer scuze daca am incalcat vreo regula a regulamentului prin postarea mea, insa l-am citit inainte de a posta pentru a nu crea deranje pe forum. Va multumesc tuturor
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 546
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Ambreiajul este o cauza cu tot ce contine el(disc,placa de presiune,si rulment).
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc, @mariustintea, am zis sa o pun pe tester insa ce iti poate arata acolo? iti arata ce probleme are motorul? nu stiu exact cum este, plus ca atunci la pornire porneste turata pana in 2000rpm si revine insa ramane turometru la 1300 uneori chiar 1500rpm, iar dimineata sau cand e motorul rece la plecare de pe loc se balbaie motorul si mai sa se opreasca dar apas repede ambreaiajul si revine si o turez mai mult ca sa plece. Iarna trecuta la pornire se auzea un tacanit de cateva secunde care disparea dupa ce se incalzea motorul el revenea uneori in mers, plus de cateva ori se oprea si nu mai voia sa porneasca, din ce am citit posibil sa fie pompa de benzina insa as dori sa stiu exact 'bubele' pe care le are de la oamenii care se pricep.
Va multumesc mult.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 546
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Ehe.. cam multe dar se poate rezolva...un mecanic competent care mai se pricepe si sa faca o diagnoza(tester) poate vedea ce probleme are masina.Ptr. relantiu instabil ar trebui verificat si curatat corp acceleratie , IAC-ul , EGR-ul si eventual vezi cu ce presiune baga pompa de bezina( asta cand este pe duca face un zgomot mai pronuntat care se aude si din habitaclu).Tacanit la pornire poate fi din cauza uleiului prost sau uzat ,filtru ulei, sorb infundat.Daca sta aprins check engine (becul galben cu motoras ca iconita) atunci primul pas este o diagnoza ,repet competenta. Bafta
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra X16SZR din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Referitor la 100km/h la 2500rpm in treapta a V-a, nu este o problema, este normal. Ai cutie cu rapoarte lungi, aceeasi viteza o am si eu pe x16szr al meu.
Si inca ceva, ai cuplu 128Nm/2800rpm, asa ca in rampa ar trebui s-o tii pe la 3000rpm sa traga bine! Consumul 8-11 in oras este normal.
Pentru relanti instabil incearca o curatare a IAC-ului, urmata de reinitializare (idle learn).
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am fost azi la service si am pus masina pe tester si mi-a aratat 4 erori si anume:
- Cod eroare 25 Supapa injectie/intrerupere scurt plus
- Cod eroare 35 reglare mers in gol (relanti) valoare/semnal in afara intervalului
- Cod eroare 47 pozitie sup. recirc. gaze arse defectuos ( aici nu am inteles prescurtarea sup. recirc.)
- Cod eroare 93 modul excitator 4x defectuos
Acel mecanic a zis ca poate fi distributia si sa o verifice ori are un 'dinte' lipsa/rupt si sa revin sa o verifice. Si a umblat pe la EGR a pus niste benzina cred era un spray cu, care dadea pe acea piesa si mirosea a benzina, si a mai umbla de a scos ceva mic de langa pompa de benzina, a zis ceva de avans, masina merge la fel de prost ca inainte in ciuda faptului ca am platit 160Ron pentru ce a facut azi. Erorile nu au fost sterse nici remediate, ce trebuie cumparat/schimbat/reparat la erorile de mai sus, ca parca nu as reveni la acel service e scump si prost clar (parerea mea)?. Multumesc

Edit: Nu a facut testul agrafa asa cum am citit pe forum a pus un cablu si a conectat la un laptop.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 546
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.. cod.25-- verifica injectorul si cablajul lui.. cod 35 --curata IAC-ul...cod 47--curata EGR-ul dar demonteaza-l si fa lucrul bine si cod 93-- masina are calculator de bord ? la asta nu imi dau seama la ce se refera, poate stiu alti colegi. Pompa este in rezervor ce sa scoata de langa ea? avans la tipul asta de motor de unde ? ECU regleaza avansul .
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Masina are calculator de bord imi afiseaza informatiile in germana: consum, si alte chestii ca nu prea inteleg germana, pompa de benzina are 2 suruburi in cruce, nu? pentru ca acolo a desfacut filtrul de aer si cele 2 suruburi si avea pe ea ca o pasta galbena. Referitor la ce a scos de langa ea, am cautat si asta a scos si a curatat un pic este motorasul de relanti un corp mic negru cu o mufa in cap si ascutit la varf ce se prinde in doua suruburi laterale. La curatarea egr-ului acel asa zis-ul buson care intra si iesea nu prea isi functiona asa cum trebuie, mi s-a parut ca este vechi adica avea ceva gaze arse pe el daca ar fi se merita sa il schimb cu altul nou sau de la dezmembrari? Atasez imaginea piesei. Multumesc mult

  • uskatu

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra X16SZR din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Chestia cu doua suruburi in cruce este capacul corpului unde se afla injectorul si clapeta de acceleratie, denumit si throttle body. Pasta aia galbena se formeaza in sezonul rece datorita condensului si drumurilor scurte si dese; o vei intalni si la busonul pe unde se pune ulei, dar si la capacul culbutorilor (ar trebui curatat). La egr se poate verifica functionarea pistonasului conectand pinul 1 si 4(daca tin bine minte) din mufa la baterie - se dau impulsuri scurte.
Nu inteleg de ce nu ti-a sters erorile si probabil nici idle learn nu a facut, dupa ce a curatat egr si iac.
Pentru computerul de bord (mid), schimbarea limbii din germana in engleza cred ca se poate face numai cu tester Tech2.
Fiind din Bucuresti zic eu ca cel mai bine ar fi sa iei legatura cu userul 'maiandrei', atat pentru diagnoza cat si pentru remedierea problemelor.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 546
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Am intrebat de computerul de bord ptr-ca eroarea 93 ar avea legatura cu asta dar poate ma insel apoi in imagine este motorasul de relantiu sau IAC-ul in rest sant de acord cu colegul@uskatul mai ales cu sfatul de a face o vizita la @maiandrei.O ziua buna.
  • exodum

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 16nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Văzut furtunoasele de vacum. O simpla fisura si nu mai ai putere . la mine nu trăgea in treapta 1 si 2 de la un vacum fisurat. Mai ales ca gazele din rezervor vin prin canistra in carburator( tb).
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,432
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
"consum mare si nu trage"
Verifica si carburatorul, dupa mine cam asta suna, o curatare nu ii strica.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1434

Delcou https://www.clubopel.com/vie...p=1352044#1352044

Este doar o parere.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata