Bazat pe platforma urmatoarei generatii de Vectra, conceptul este lung de 4.8 metri si are forma unui coupe cu patru locuri veritabile. Designul conceptului nu este extrem de original, fiind poate mult prea in pas cu moda (faruri alungite, spate muscular), insa Bryan Nesbitt, creatorul acestui concept, a reusit sa creeze o forma care pastreaza unitatea stilistica fata de gama Opel. Cum el anunta un model de serie care va prelua majoritatea elementelor de design, putem spune insa ca Opel va avea in maneca o carte castigatoare - iata o masina pe care chiar vrem sa o vedem pe strada!
Motorul acestui model este dispus longitudinal, iar tractiunea masinii de serie va fi cel mai probabil realizata pe rotile spate, lucru care aminteste de modelul Monza, care a facut furori in anii '70-80 in gama Opel. Conceptul are insa tractiune integrala, intr-un sistem cuplat cu o versiune a motorului V6 turbo de pe Vectra OPC, de 2.8 litri si 300CP, si o cutie de viteze manuala in sase trepte. Masina va putea accelera de la 0-100km/h in circa 6 secunde iar viteza va fi limitata electronic la 250km/h.
Interiorul propune patru locuri in standard, insa isi poate modifica structura prin culisarea banchetei spate pentru a mari spatiul portbagajului. La culisare este tras automat si un panou care prelungeste podeaua perfect plana a portbagajului. De altfel, mai multe gadgeturi de pe acest concept vor fi folosite cu siguranta in viitoarea gama Vectra.
Printre ele, un sistem de asistenta la parcare care verifica daca este suficient spatiu pentru o parcare laterala, frana automata de parcare si un sistem Adaptive Cruise Control, care adapteaza viteza masinii pentru a pastra constanta distanta fata de masina din fata.
Opel GTC este dotat si cu un hard disc pe care se pot stoca datele de la sistemul de navigatie, dar si elemente multimedia. Comenzile pot fi activate vocal, dar si de la o consola retractabila din bord sau de la volanul multifunctional. Ceasurile de bord in alveole separate au o iluminare portocalie in ton cu dungile care strabat scaunele, iar pe consola centrala se afla si un ecran multicolor care ofera informatii de la sistemul de navigatie si de la sistemul multimedia al masinii.
Lipseste insa o consola avansata de control al functiilor masinii, iar pornirea se face in mod clasic, prin cheie. Consola centrala are, de asemenea, un layout prea complicat, care nu va fi prea apreciat de clientii modelului de serie.
Tratamentul interiorului arata insa ca Opel nu prezinta doar un simplu concept, ci un prototip apropiat de modelul de serie. Lucru cu atat mai interesant cu cat toata lumea asteapta sa vada care vor fi noile modele din partea superioara a gamei Opel.
Vom reveni cu informatii si imagini proaspete cu privire la Opel GTC pe parcursul Salonului Auto de la Geneva.
Sursa: http://www.drive-test.ro/?a=det&art_id=298



Pareri? 😃