Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
@ ciprinhio: Am verificat astazi bateria cu toate ca e noua si ochiul magic e verde. Am constatat ca este de 80 amperi cu 700 curent de pornire. Cu toate acestea am dat-o jos si am montat-o in loc pe cea de pe "englezoaica", stiind ca aceasta din urma porneste la sfert. Asadar, daca defectiunea era in bateria mea ar fi trebuit sa dispara la inlocuire. Nimic, tot la fel de greu a pornit, adica dat lung la automat si cateva sprituri la acceleratie.

@ gxg1313: Dupa cele cateva ore in care o las oprita se aprind toate luminitele specifice in bord cand pun contactul, apoi se sting si abia apoi dau la automat. Tot asa face.

Personal simt in pornire ca masina nu are carburant si in momentul in care dau lung la automat parca zici ca atunci il trage de undeva.
Eu ma gandesc mai degraba la o scapare de presiune pe undeva prin multitudinea aia de valve, sau chiar la prezenta aerului pe traseul carburantului (altfel nu-mi explic de ce a pus fostul proprietar o valva de sens pe conducta tur).

O sa incep maine prin a schimba valva de sens respectiva cu una noua, stiu ca e tiganie, dar merita incercat.

Urmatorul pas va fi acela de a schimba ceea ce vede testerul nefunctional, adica eroarea: P1590 - Supapa magnetica de comanda, sub presiune. Tensiune prea mare.

Am in continuare nevoie de ajutorul unui mecanic care sa ma indrume catre locul unde este amplasa aceasta (o s-o iau de la englezoaica, deci nu costa nimic). Eventual o poza ceva.

Numai bine.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
In cazul tau P1590 - defectiune la electrovalva rezervorului de vacum, este o valva micuta pe contraaripa dreapta. Nu influenteaza pornirea.
Pentru pornire trebuie verificat circuitul de alimentare cu motorina care se dezamorseaza.
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:In cazul tau P1590 - defectiune la electrovalva rezervorului de vacum, este o valva micuta pe contraaripa dreapta. Nu influenteaza pornirea.
Pentru pornire trebuie verificat circuitul de alimentare cu motorina care se dezamorseaza.


Prin urmare, sa cumpar maine o noua supapa de sens cu care s-o inlocuiesc pe cea deja existenta, in eventualitatea unei defectiuni a acesteia ? Si abia apoi sa ma apuc de verificarea conductelor de alimentare cap-coada sa vedem pe unde scapa presiune?
Alte probleme n-ar putea fi ? Gen pompa de injectie sau chiar injectoare ? Intreb pentru ca pe tester nu le-a dat si ma gandesc ca totusi trebuiau sa apara daca aveau probleme...
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu mai umbla la supapa unisens
pas1.Provizoriu cumpara o pompa de amorsare de dacia papuc pe care o pui pe tur inainte de filtrul de motorina pt amorsare(cost undeva pe la 10 lei) .
Pas 2-schimba furtunasele de retur de la injectoare si verifiva T-urile de plastic de la furtunasele de retur-daca nici asa
pas3- verifica si curata sorbul din rezervorul de motorina -daca nici asa
pas4-verifica etansietatea filtrului de motorina-vezi daca inainte de prima pornire ai motorina in filtru(filtrul de motorina trebuie sa fie plin, nu pe jumatate sau sfert- faci acest lucru) inainte de a porni masina dimineata )
de aici incepe distractia
pas 5-schimba simeringuri si oringuri injectoare
Pornirea greoaie da semne ca sistemul de alimentare cu motorina se dezamorseaza(undeva prinde aer)
Eroare in bord nu iti va da pt ca este o problema mecanica.Eroare iti va da doar pompa de injectie (la tine nu este cazul din ce zici)
Da ne cateva detalii .cum se manifesta la prima pornire , daca da fum alb,Daca masina porneste greu doar la prima pornire si in restul zilei porneste OK
.Daca o lasi mai mult de 7-8 h porneste usor?!
Daca nici de aici inseamna ca poate fi o problema undeva in pompa de injectie-Doamne Fereste!

Daca nu poti face tu -recomand pe Victor
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=49440


Ultima modificare facuta de gabiopel la Vin 13 Mai, 2011 10:01 pm
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Supapa de sens o poti verifica. O scoti de pe furtun si sufli in ea. Trebuie sa permita trecerea intr-un singur sens. Verifica oringurile carcasei filtrului de motorina.
Pe tester nu are ce "sa le dea" pt. ca injectoarele sunt mecanice.
Posibil sa fie pompa obosita. O poti verifica pe banc la un service Bosch.
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Mersi pentru promptitudine baieti, maine deja ma apuc iar de demontat, poate o rezolv intr-un fel. Sincer, pe mine nu ma sperie piesa care trebuie inlocuita, poate sa fie si mama pompelor sau a injectoarelor...
Englezoaica merge brici, pot sa iau orice piesa de pe ea, numai ca eu ma chinui de cateva zile sa aflu ce anume nu functioneaza cum trebuie pe a mea... O sa iau in calcul toate variantele voastre, eventual ma apuc sa schimb pe rand toate pompele si pompitele de pe englezoaica pe a mea pana ii dau de cap...

Referitor la ce intrebau/sugerau colegii de mai sus:
- faza cu pompa de amorsare de la papuc: ramane ca ultima varianta, am totusi Opel, nu Dacia...
- verificare furtunase, T-uri, etc, etc: sper sa rezolv maine, in masura priceperii mele.
- sorb rezervor: idem furtunase.
- etanseitate filtru motorina: chiar ma gandeam sa schimb carcasele unde se pune elementul filtrant de pe englezoaica pe a mea, poate e vreo scapare pe acolo...
- schimbare injectoare si pompa: nici asta n-ar fi o problema, macar sa stiu eu sigur ca din alea e necazul.

Referitor la simptomele de care intreba @gabiopel: Masina porneste mai greu doar la prima pornire, indiferent ca e dimineata, seara, cald, rece, etc... cum o las mai mult de 4-6 ore nepornita, cum face la fel... Adica pentru pornire trebuie sa dau lung de tot la automat, concomitent cu sprituri de acceleratie. De aici si parerea mea ca sistemul se dezamorseaza in timp sau sunt alte cauze de nu se alimenteaza cum trebuie. Fum nu scoate un gram, pot sa-i fac orice, nici la pornire, nici in mers normal, nici in sarcina.

@gabiopel: te sun maine pe numerele primite, poate imi dai un pic de consultanta (macar telefonica). !
  • mavster

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2009

  • Mesaj Privat
prietene aceeasi problema ca si tine am avut si eu si am alergat din mecanic in mecanic, ce spui tu acum am trecut eu prin astea si am schimbat si capace la filtru si supape unic sens, si T-uri si furtunase
am ajuns in cele din urma printr-o recomandare la un mecanic care a lucrat la opel in constanta, am mers la om acasa (asa ca sa-ti dau detalii) a saltat capota, a pornit masina, i-a scos unul din furtunele care erau bagate la pompa, a ambalat-o si mi-a zis sa vin a 2-a zi cu simeringuri pentru injectoare si eventual alte T-uri dar "originale"
a 2-a zi operatia a durat 2 ore cam asa si pe urma masina a mers brici si n-am mai avut probleme cu pornirea
la fel ca tine ma ruugam si eu de ea sa porneasca dimineata, dupa ce pornea nu mai aveam probleme insa dupa cateva ore de stat era moarte si mai stricam si altele daca o mai lungeam mult
sper sa te ajute

p.s. alti mecanici destepti imi ziceau ca e motoru mancat, ca nu are compresie, m-am speriat, aveam un an de cand o luasem...e mare lucru sa ai un om priceput ca prieten acum
  • vlad87

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
SOLUTIA E SIMPLA ORINCURILE DE LA INJECTOARE
Skip ads

  • Michangel

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Mersi pentru sfaturi baieti !

Saptamana viitoare masina va primi o curatare de admisie & EGR (cum m-a sfatuit gabiopel), precum si oringuri/saibe injectoare (asa cum sugereaza vlad87 si mavster)...

Vedem apoi ce comportament va avea ulterior operatiunilor mentionate si in functie de asta i se decid si cadourile din perioada urmatoare:
- Inmatriculare pe numele meu,
- Bielete antiruliu fata-spate, bucsi bara stabilizatoare fata-spate, capete bara fata, bascule superioare spate.
- Ulei si filtre noi (pe care deja le am).
- Spalare profesionala tapiserie interior.
- Xenon
- Revopsire integrala.
Toate in ordinea de mai sus, daca dovedeste ca merita, adica sa-si bage mintile in cap... Shocked
  • robi23

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut

am un opel din 2004 si am o prob, o pornesc aprit luminile opresc motoru scot cheia din contact si nu se opreste motoru pana nu opresc luminile
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
@robi23: Ma cam indoiesc ca-ti va raspunde cineva la obiect in legatura cu problema ta pe acest topic, ca nu prea are legatura... Eu l-am deschis pentru o problema privitoare la pornirea greoaie a masinii, deci nu prea au nimic in comun necazurile noastre. Cred ca era mai potrivit sa deschizi un topic separat sau, poate vei avea norocul ca unul mai priceput decat noi sa arunce o privire pe aici si sa te ajute si pe tine...

Din punctul meu de vedere nu este nicio problema ca ai postat aici, daca insa vreun operator considera ca se impune crearea unui topic nou, am rugamintea sa ia masurile necesare.

Cu respect,
Lucian
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
PROBLEMA APROAPE REZOLVATA ! Mai am nevoie de inca cateva sugestii si s-ar putea sa-i dau de capat...

Acum cateva zile am fost la un service din oras si am expus acolo problema descrisa mai sus. Masina a fost "consultata" de un mecanic care a fost de parere ca nu trebuie schimbate nici oringurile, nici saibele si nici furtunasele de retur ale injectoarelor... In schimb omul a curatat de fata cu mine EGR-ul si admisia care abia mai respirau de cata funingine era in interior... Rezultatul l-am vazut ulterior in mers, parca e alta masina !

Revenind la problema mea cu pornirea mecanicii au constatat ca mie nu mi se aprinde bujia, nici macar dimineata sau dupa o stationare mai indelungata fapt pentru care au pus problema pornirii greoaie pe seama acestui aspect si s-au apucat de verificat... Bujiile erau ok toate 4, in schimb releul acestora nu le trimitea curent (cel din aluminiu de langa baterie). Am fost sfatuit sa schimb acel releu si m-am conformat imediat, l-am luat pe cel de pe englezoaica si l-am montat. Acum bujiile primeau curent, se aprindea spirala si se stingea, dar numai cand mufa de la senzorul de temperatura apa era scoasa. Masina a pornit fara probleme, fiind si motorul cald, iar mecanicul mi-a spus sa schimb senzorul de temperatura si ca n-o sa mai am probleme dupa aia...

Asadar am pus senzorul de pe englezoaica, dar cand am bagat mufa spirala nu s-a mai aprins, cu mufa scoasa se aprinde si apoi se stinge normal. gandindu-ma ca poate si senzorul englezoaicei este defect am cumparat un senzor nou pe care l-am montat... Aceeasi poveste, cu mufa nu se aprinde spirala, fara mufa bujiile merg.

Concluziile mele sunt urmatoarele:

1. Daca am masina cu mufa senzorului cuplata (caz in care spirala nu se aprinde) dimineata sau dupa cateva ore porneste mai greu,

2. Daca am masina cu mufa scoasa (caz in care bujia se aprinde si se stinge normal), indiferent cat las masina aceasta PORNESTE nu la SFERT, la jumatate de sfert pot sa zic ! Chiar nu am vazut pana acum un diesel sa porneasca atat de repede !

Ideea e urmatoarea, as merge cu mufa scoasa, dar automat imi da eroare de Service in bord si in al doilea rand ventilatorul merge incontinuu (lucru normal, nemaiavand date despre temperatura reala).

CE POT SA FAC SA LAS SI MUFA ACOLO SI SA SE APRINDA SI SPIRALA BUJIILOR (adica sa mearga si masina asta normal o data) ?

Colegul gabiopel mi-a spus ca probabil masina e setata sa intre bujiile la 10 - 15 grade celsius si probabil ca acum nu intra, temperaturile fiind mai mari... Tot el mi-a spus ca din soft pot sa comand bujiile sa intre la o alta temperatura aleasa de utilizator (spre ex. 45 grade) ceea ce ar presupune sa impusc si eu doi iepuri dintr-o data (adica sa intre si bujiile fara mufa scoasa si automat sa porneasca usor).

Intrebare: unde se poate face operatiunea in cauza sau daca cineva de prin zona se pricepe poate ma ajuta si pe mine...

Nu trebuie sa fie neaparat cum am spus eu, doar mai bazat pe observatiile pe care le-am facut de-a lungul operatiunilor service, daca cineva are vreo alta idee e binevenit sa o impartaseasca...

Multumesc anticipat !
Skip ads

  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1208 citeste asta(daca ai timp, de cap in coada) si vei gasi raspunsuri la problemele tale. Spor la citit!
  • Mariurs

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Michangel a scris:PROBLEMA APROAPE REZOLVATA ! Mai am nevoie de inca cateva sugestii si s-ar putea sa-i dau de capat...

Acum cateva zile am fost la un service din oras si am expus acolo problema descrisa mai sus. Masina a fost "consultata" de un mecanic care a fost de parere ca nu trebuie schimbate nici oringurile, nici saibele si nici furtunasele de retur ale injectoarelor... In schimb omul a curatat de fata cu mine EGR-ul si admisia care abia mai respirau de cata funingine era in interior... Rezultatul l-am vazut ulterior in mers, parca e alta masina !

Revenind la problema mea cu pornirea mecanicii au constatat ca mie nu mi se aprinde bujia, nici macar dimineata sau dupa o stationare mai indelungata fapt pentru care au pus problema pornirii greoaie pe seama acestui aspect si s-au apucat de verificat... Bujiile erau ok toate 4, in schimb releul acestora nu le trimitea curent (cel din aluminiu de langa baterie). Am fost sfatuit sa schimb acel releu si m-am conformat imediat, l-am luat pe cel de pe englezoaica si l-am montat. Acum bujiile primeau curent, se aprindea spirala si se stingea, dar numai cand mufa de la senzorul de temperatura apa era scoasa. Masina a pornit fara probleme, fiind si motorul cald, iar mecanicul mi-a spus sa schimb senzorul de temperatura si ca n-o sa mai am probleme dupa aia...

Asadar am pus senzorul de pe englezoaica, dar cand am bagat mufa spirala nu s-a mai aprins, cu mufa scoasa se aprinde si apoi se stinge normal. gandindu-ma ca poate si senzorul englezoaicei este defect am cumparat un senzor nou pe care l-am montat... Aceeasi poveste, cu mufa nu se aprinde spirala, fara mufa bujiile merg.

Concluziile mele sunt urmatoarele:

1. Daca am masina cu mufa senzorului cuplata (caz in care spirala nu se aprinde) dimineata sau dupa cateva ore porneste mai greu,

2. Daca am masina cu mufa scoasa (caz in care bujia se aprinde si se stinge normal), indiferent cat las masina aceasta PORNESTE nu la SFERT, la jumatate de sfert pot sa zic ! Chiar nu am vazut pana acum un diesel sa porneasca atat de repede !

Ideea e urmatoarea, as merge cu mufa scoasa, dar automat imi da eroare de Service in bord si in al doilea rand ventilatorul merge incontinuu (lucru normal, nemaiavand date despre temperatura reala).

CE POT SA FAC SA LAS SI MUFA ACOLO SI SA SE APRINDA SI SPIRALA BUJIILOR (adica sa mearga si masina asta normal o data) ?

Colegul gabiopel mi-a spus ca probabil masina e setata sa intre bujiile la 10 - 15 grade celsius si probabil ca acum nu intra, temperaturile fiind mai mari... Tot el mi-a spus ca din soft pot sa comand bujiile sa intre la o alta temperatura aleasa de utilizator (spre ex. 45 grade) ceea ce ar presupune sa impusc si eu doi iepuri dintr-o data (adica sa intre si bujiile fara mufa scoasa si automat sa porneasca usor).

Intrebare: unde se poate face operatiunea in cauza sau daca cineva de prin zona se pricepe poate ma ajuta si pe mine...

Nu trebuie sa fie neaparat cum am spus eu, doar mai bazat pe observatiile pe care le-am facut de-a lungul operatiunilor service, daca cineva are vreo alta idee e binevenit sa o impartaseasca...

Multumesc anticipat !



Am acelasi tip de masina ( Vectra C Y22DTR) si nu stiu cum sa elimin problema cu ventilatoarele care functioneaza permanent. Cand am cumparat-o avea montat un buton care da la minus un fir de la sonda de temperatura apa. Cand este pus la minus, ventilatoarele nu se mai invart insa nu mai cupleaza bujiile! S-a mai intalnit cineva cu problema asta?
  • andrei2903

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare. Ma confrunt si eu cu aceasta eroare "1590- Vacuum reservoir solenoid - circuit malfunction. Wiring, vacuum reservoir solenoid, ECM." S-a gasit o rezolvare?
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Las-o asa ca nu influenteaza cu nimic. Si la mine persista de vreo cinci ani,am tot sters eroarea,am cautat rezolvari dar nu cred ca merita sa-ti mai bati capul cu ea deoarece nu produce efecte .
  • andrei2903

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Pai mi se aprinde Masinuta cu cheita si nu ma lasa sa o turez peste 3000. Si e foarte dificil de mers asa!
  • munteanu.cipi

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2012

  • Mesaj Privat
salutare scuze ca am ntervenit si eu in aceasta problema ........dar la fel am patit si eu ...am vectra b y22dtr din 2001 si mi se aprindea becul martor in bord dar nu tot timpul......am fost la un mecanic mia curatat egr...retur nou.....filtru aer nou.......debitmetru curatat...si mai am o problema cu o electrovalva aceasta se afla sub turbina putin mai jos de electrovalva pentru vacuum,am inteles k aceea electrovalva micuta are traseul la rezervorul de vacuum daca cunoaste cineva problema si poate sa-mi spuna dak merg fara ea ce se poate intampla? ca am scos furtunul care duce la ea si vad ca nu se mai aprinde nimic in bord si motorul merge ca "nou".va salut cu respect
  • sebian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: ploiesti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2006

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema cod P1590, sunt in cautarea electrovanei de linga rezervorul de vacum in partea de jos
va tin la curent dupa inlocuire
  • horica

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2010

  • Mesaj Privat
@sebian - ai inlocuit electrovalva ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR