Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut colegi
am o problema / nelamurire, legata de capacul de la delcou - astra f c18nz
problema persista de mult timp, insa nu am avut timp sa o dezbat / sa cer lamuriri

Problema sau nelamurirea consta in faptul ca nu inteleg de unde apare acea ''zgura'' (sper ca zic bine) , pe contactele din interiorul capacului de la delcou
Problema este ca din cauza acestei ''zguri'' am o pornire destul de greoaie, indeosebi la prima pornire, fara importanta momentul zilei .

De fiecare data cand curat cu smirghel si indepartez acea zgura de pe contactele interioare ale capacului, pornirea este impecabila, parca atunci ar fi iesit masina din fabrica ...
Numai ca ''minunea'' aceasta tine aproximativ 1 saptamana, pt ca ulterior sa se formeze din nou acea ''zgura'', pornirea redevenind destul de greoaie .

Bujiile le schimb periodic, nu au nici un fel de problema - indiferent daca pun sau nu bujii noi, pana nu curat si acea zgura, diferenta la pornire nu se observa
Masina merge frumos, nu da in nas ...
Fise bujii noi - verificate cu ap de masura si sunt ok
Capac delcou schimbat in urma cu aprox 1 an - problema a reaparut la scurt timp

Insa nu pot sa pricep deloc, de unde apare acea zgura - am masurat cu aparatul de masura direct pe acea ''zgura'' si nu conduce curentul - o curat, totul este ok
Rotorul (pipa) ?
As schimba-o, nu este o avere, dar as vrea sa stiu daca a mai intampinat cineva aceasta problema si care a fost exact cauza si remediul, pt a nu da banii aiurea, prin incercare ...

Mai jos am pus poze cu modelul capacului de delcou, precum si cu acea zgura
Multumesc de raspunsuri

Skip ads

  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Chiar nu are nimeni nici o parere, la o saptamana de la postare si peste 50 de vizualizari ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cumperi capac si pipa mai de firma.
Daca pipa este scurta (uzata) se face arc electric prea lung si macina.
Grija ca vanzatorii astia sunt cu pluta, cel mai bine masori tu cu un subler ca sa se pupe pipa cu capacul, distanta sa fie de 0,1mm de preferat.
Verifica daca nu ai joc in axul pipei, daca ai atunci orice ai pune viata lunga nu va avea.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
multumesc mult de raspuns
Capacul pe care il cumparasem este marca Sagem, daca imi amintesc bine - stiu ca a fost destul de ''scumpicel'' dar nu imi mai amintesc exact cat, oricum peste 100 ron
O sa le cumpar pe amandoua de aceasta data
Poate parea prostesc, dar chiar nu imi dau seama, acum cand scriu :
Cum o sa masor distanta dintre pipa si ''pinii'' din interiorul delcoului ?
Adica prima data, montez pipa cea noua in locul celei vechi, care este prinsa in doua suruburi cap torx
Apoi o sa trebuiasca sa montez capacul delcoului peste pipa - Cum voi mai masura cu sublerul ?

Joc in axul pipei nu am deloc

Multumesc inca o data pt raspunsuri
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
1- material prost al plotilor capacului delco ( aliaje aiurea )
2 - infiltrari de vapori apa in prezenta carora plotii capacului formeaza reactii , respectiv oxizi. Verifica etanseitatea capacului delco cu corpul acestuia.
3 - distanta prea mare intre pipa- plot , rezulta un arc electric mai violent ce duce la topirea marginilor pieselor cu rezultat de ,, lipsa material,, si negreala.

De verificat si daca n-ai infiltratii de apa in ulei sau macar cum stai cu condensul pe capac.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Despre material nu stiu daca este prost sau nu, dar stiu ca este cupru
Infiltrari nu cred sa aiba fiindca de fiecare data cand l-am desfacur nu am gasit urme de vapori de apa sau urme de ulei, mizerie ... poate doar praf dar asta este normal fiindca inelul acela dintre delcou si rotor are niste canturi (santuri) pe marginea lui pt aerisire presupun
Condens pe capac nu am vazut niciodata de cand am masina ...

Cred ca doar varianta 3 cu distanta prea mare intre pipa-plot este cea mai probabila cauza

multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cu un subler masori diametrul intre doua ploturi capac delcou, impartit la doi afli cat are pipa. Eh la pipa trebuie ochi de vultur ca centrul e mai greu de aproximat dar afli raza pana la urma.
La bujii faci intrefier si masori fisele, chiar noi sa fie pot fi de cacao, aici ai ohm/cm si trebuie sa bata cat de cat.

Tin minte ca am avut pe vremuri la dacie asa ceva dar cumplit tare, am luat cica Bosch si a mers 20km chinuit, pus totul romanesc si gata cu cucurele de firma lu' peste
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR