Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Problema mea este mai mult decat bizara, este vorba despre un astra f caravan 1997, 1.6i monopunct 8 v ( x16 szr) 55 kw , 75 cp. Cand afara este frig, temperaturi sub 10 grade functioneaza impecabil, demaraj bun si fara intreruperi, insa totul se schimba odata cu incalzirea vremii, masina devine lipsita de putere, nu are deloc vlaga si are momente, chiar foarte dese cand da in nas, pur si simplu cu smucituri violente. Pentru a putea pleca cu ea trebuie sa o accelerez lent si sa o subturez mult. S-a schimbat garnitura de chiuloasa, s-a efectuat planeitatea acesteia plus verificarea supapelor in servis autorizat. Masina nu consuma ulei, nu scoate fum, antigelul este ok, absolut toate filtrele sunt schimbate, noi, pompa de benzina noua, sonda lambda noua, bujii si fise noi, supapa egr curatata, verificata, ba chiar inlocuita timp de o saptamana cu una second hand, acelasi mers urat, bobina de inductie incercata cu una second, acelasi mers urat, catalizatorul a fost si el anulat fara nici un rezultat. Pe bord nu apare nici o eroare, pe tester nici o eroare, are o mica fluctuatie insesizabila a acului turometrului de 1 mm, o vibratie ce se simte in caroserie, iar pe toba mici rateuri infundate, deasemenea aproape insesizabile, trebuie sa o asculti cu atentie ca sa-ti dai seama. Consumul de carburat zic eu ca este ok, undeva la 6 in afara si la 8-9 pe oras . Partea ,,placuta'' a acestei probleme este ca majoritatea servisurilor din valcea nu prea vor sa se bage sau dau din umeri, inclusiv reprezentanta opel a spus ca nu se baga. A mai intampinat cineva aceasta problema? Ce ar putea fi?
Skip ads

  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut si bine ai venit pe forum,

Si eu am aceeasi problema ca si tine, numai ca la mine se manifesta atat in sezonul rece cat si in sezonul cald, numitorul comun fiind faptul ca motorul se manifesta la fel cum ai descris tu atunci cand ajunge la temperatura optima de functionare. Asa cum dl. dancuciureanu mi-a sugerat sa fac o curatare temeinica a clapetei de acceleratie. Si vezi apoi daca mai ai problemele astea. Urmareste si topicul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6873, eventual posteaza si acolo, poate te ajuta vreun coleg.

O zi buna.
  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am curatat ceva reglaje de pe corpul injectorului, tot fara rezultat...IAC-ul daca nu ma insel....ma gandesc sa schimb corpul injectorului cu totul
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
IAC-ul, daca nu ma insel, vazusem ca cineva l-a desfacut complet si curatat(facut bucatele). Eu l-am schimbat cu totul acum cateva saptamani, alaturi de alte componente dar fara nici un rezultat. Sa schimbi corpul injectorului cu totul ar fi ideal daca ai gasi la un alt coleg de pe forum, preferabil din aceeasi localitate/judet ca si tine, caruia masina ii merge bine ca sa vezi daca se amelioreaza comportamentul masinii tale. Sa faci eventual o proba. Dar sa il cumperi cu totul, fara sa stii daca e cu adevarat cel care cauzeaza probleme e o risipa de bani. Asa cum a spus si dl. dancuciureanu, cu cateva chei, solutie carburol si tutorialele existente poti sa faci si singur o curatare a clapetei. Daca nu, incearca sa ajungi cu ea la intalnirea opelistilor din judetul tau( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=27646 -intra aici pentru a vedea adresa si ora de intalnire) si poate gasesti pe cineva care sa te ajute cu curatarea sau pe cineva cu acest tip de motor care iti poate dona cateva zile clapeta lui de acceleratie cu toate elementele.
Skip ads

  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
am sa curat si clapeta de acceleratie si o sa revin cu informatii, momentan am observat ca senzorul clapetei de acceleratie are pe el un fel de condensator....sau o mica bobina( nu stiu exact cum se numeste) , din moment ce defectiunea apare doar in sezonul cald ma gandesc ca se supraincalzeste
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Problema asta o aveam si eu la vechea Tigra . Cand era frig afara mergea foarte bine chiar daca motorul ajungea la temperatura optima , dar cand era soare si era cald masina incepea sa mearga urat , nu mergea in suturi dar simteam ca nu are vlaga sa traga doar dupa 3000-3500 turatii iar sunetul la toba era diferit , pe frig se auzea foarte frumos iar cand era cald se auzea ca un scuter sau dacie dar nu am reusit sa ii dau de cap la problema asta .
  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am revenit cu ceva noutati legate de aceasta problema. Am efectuat mai multe diagnoze la vreo 3-4 servisuri fara a le spune ce am schimbat si ce nu la masina, i-am lasat sa le verifice pe toate. Vreo 2 s-au aratat depasite de problmea.........amuzant este ca si cei de la reprezentata opel s-au aratat depasiti....sau n-au vrut sa piarda timpul cu o masina mai veche....in fine...2 dintre servisuri au facut diagnoze ceva mai amanuntite luandu-le prin eliminare si ambele mi-au garantat ca din punct de vedere mecanic masina nu are nici o problme. Ambele au spus ca problema ar fi undeva la instalatia electrica a masini, insa mentionez ca pe tester nu apare nici o eroare. Mi sa sugerat sa incerc sa inlocuiesc calculatorul de injectie cu un altul pentru proba. A fost demontat, curatat cu spray pentru contacte, mufe , releul pompei de benzina tot. Vizibil nu prezinta nici un semn de coroziune, urme de praf sau negreala in urma vrunui scurt circuit . S-a mai lovit cineva de aceasta situatie? Cand insusi ecu este defect nu mai inregistreaza nici o eroare?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am intilnit o speta identica la un volswagen,aceeasi generatie,caz in care la cald,in urma dilatarilor,partea mobila a injectorului,nu mai putea face cursa integrala si debitul de benzina era redus,efectele fiind de putere redusa,lipsa demaraj in forta.La aer rece in admisie,dilatarile injectorului sunt reduse si motorul functiona relativ corect. Meseriasii pot vizualiza valoarea amestecului,interpretind corect semnalul sondei lambda dinainte de catalizator.Dar ce nu se poate...? Trebuie doar sa vrei si sa...poti!
Skip ads

  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am reusit sa-i inlocuiesc si calculatorul cu unul pentru a vedea cum functioneaza, cei drept era unul pentru 1.6 16v, dar s-a potrivit perfect la mufe. Am montat calculatorul, am schimbat si cititorul pentru cip de sub contact si marea mea uimire a fost ca masina a pornit cu cheia mea si cu cipul de la calculatorul meu. Ce parere aveti? In mod normal nu trebuia inlocuit si cipul din cheie cu celalalt sau eventual contactul cu totul pentru a porni cu cheia de la celalalt calculator? Este posibil sa fie ceva modificari aduse calculatorului, anulat ceva din soft pentru a putea porni masina cu orice cheie si de aici sa fie toate problemele? (Masina a pornit cu calculatorul de la 1.6 16v, insa mergea in 3 pistoane)
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
deobicei calculatoarele se vand resetate.. de aceea nu ai problema cu immobilizatorul
calculatorul trebuie resoftat ptr. motorul tau
  • PALLL

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Cand ai pornit motorul, unde aveai cealalta cheie ?Cred ca era undeva aproape de masina.
Poti s-o pui si in portbagaj, ca tot o sa porneasca.
  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Cand am pornit motorul nu aveam deloc cealalta cheie, o aveam doar pe a mea.....iar din locul unde era masina pana la standul cu piese in jur de 50 de metri, asta daca o fi avut si cheia ....pornind cu a mea am omis sal mai intreb de cheie
Skip ads

  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am observat ca atat calculatorul cat si cititorul de sub contact sunt scrise cu markerul, cod...model, de aici si concluzia ca nu sunt cele originale ale masinii deci clar au fost schimbate de fostul proprietar . De aici mai multe posibilitati: fie s-a defectat si acesta, fie s-a potrivit la mufe si el este de fapt de alt cod, fie este o problema de soft asa cum zice luciraica. In ce ar consta mai exact operatiunea de resoftare pentru tipul meu de motor? Iar in cazul in care a fost montat un calculator cu un alt cod cum aflu de fapt ce cod se potriveste pentru acest tip de motor? Ecu pe care l-am probat desi era pentru 1.6 16v, si avea un alt cod s-a potrivit la mufe, masina a pornit fara probleme...doar ca motorul nu functiona in parametrii.....diferind probabil timpii de injectie...16v avand un debit mai mare de benzina.
  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata in proportie de 90 la suta. La intrare in carcasa filtrului de aer este o clapeta conectata la un furtun de vacuum . Din ea porneste un alt furtun catre galeria de evacuare.....de unde presupun ca primeste aer cald cand motorul este rece. In cazul meu clapeta e blocata cumva la jumatate, nici inchisa nici deschisa primind aer si cald si rece .....sau numai ea stie ce primea, cert este ca i-am scos furtunul ce duce catre galeria de evacuare si i-am astupat complet orificiul ramas in carcasa filtrului de aer, primind aer numai de afara acum. Din acel moment surpriza, intreruperile violente au disparut, si demarajul este mult mai bun. Mai are ceva zvacnituri micute undeva pe la 2000- 2200 de turatii, dar dupa 3000 ajunge pana pe rosu fara nici o problema ( filtrul de aer murdar) si clapeta care nu este deschisa in totalitate presupun. O sai elimin acea clapeta complet, o sai schimb filtrul de aer si o sa alimentez cu ceva benzina cu cifra octanica de 99' si reprize de 3000- 5000 de turatii
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lasa si repara clapeta sau second, iarna nu-i ca vara.
  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata in totalitate. Se pare ca buba lor este in zona rezervorului sau chiar rezervorul in sine. Mirosea puternic a benzina la exterior si dupa o examinare mai atenta pe sub ea am observat ca rezervorul este foarte ruginit, ba chiar se umezeste la exterior.......daca fostul proprietar a mers numai pe rosu....e deja clar ce se afla si in rezervor. Am facut plinul ochi, un tub de aditiv.....si multe reprize de turatii pana pe rosu. Nu o mai las sa scada sub jumatate de rezervor si realimentez ( urmeaza sa-i schimb rezervorul cu unul nou). De atunci nu mai da in nas si e ceva mai sprintena. Nu stiu daca a fost din cauza gunoaielor sau pompa de benzina ( de altfel noua) nu isi facea racirea corect , insa de atunci nu mai da in nas si trage pe toata plaja de turatii fara smucituri.
  • astra f x16szr

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
john_doe200616 a scris:Salut si bine ai venit pe forum,

Si eu am aceeasi problema ca si tine, numai ca la mine se manifesta atat in sezonul rece cat si in sezonul cald, numitorul comun fiind faptul ca motorul se manifesta la fel cum ai descris tu atunci cand ajunge la temperatura optima de functionare. Asa cum dl. dancuciureanu mi-a sugerat sa fac o curatare temeinica a clapetei de acceleratie. Si vezi apoi daca mai ai problemele astea. Urmareste si topicul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6873, eventual posteaza si acolo, poate te ajuta vreun coleg.

O zi buna.
Problema rezolvata in totalitate. Se pare ca buba lor este in zona rezervorului sau chiar rezervorul in sine. Mirosea puternic a benzina la exterior si dupa o examinare mai atenta pe sub ea am observat ca rezervorul este foarte ruginit, ba chiar se umezeste la exterior.......daca fostul proprietar a mers numai pe rosu....e deja clar ce se afla si in rezervor. Am facut plinul ochi, un tub de aditiv.....si multe reprize de turatii pana pe rosu. Nu o mai las sa scada sub jumatate de rezervor si realimentez ( urmeaza sa-i schimb rezervorul cu unul nou). De atunci nu mai da in nas si e ceva mai sprintena. Nu stiu daca a fost din cauza gunoaielor sau pompa de benzina ( de altfel noua) nu isi facea racirea corect , insa de atunci nu mai da in nas si trage pe toata plaja de turatii fara smucituri.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR