Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Daca astup debitmetru, motorul moare instant. Dacã il astup parțial, își schimba mersul, se reduce turația. De aici as deduce ca nu trage aer sau nu are galeria sparta. Corectați.ma dacã greșesc.
Skip ads

  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Sunt tare dezamãgit. M-am implicat, am alergat, am cautat, am testat, am demontat, ce nu am fãcut....dar fãrã rezultat.
Tocmai ce am montat la loc catalizatorul dar din nefericire fãrã rezultat, nu e înfundat. Se vede lumina prin orificii la capãtul opus, am introdus și o sarma aproape cat grosimea canalului de curiozitate și circula fin prin toate cele câteva orificii testate.. La intrare și ieșire se vede curat și se vad orificiile fagurelui. Cum mi-am fãcut de lucru desfacand catalizatorul, la cel de-al doilea șurub încercat cu grija a fi rotit, bineînțeles ca era necesar sa se rupã. Am sudat în capãtul prezonului o piulita și am invartit de ea prin mișcãri stânga dreapta a cheii. Am gãsit prin dulap un prezon și remediat beleaua.
Ce pot face mai departe? Înlocuit toate filtrele, clapeta, ambele sonde, bujiile, aprinderea, debitmetru. Injectoarele cu tot cu rampa dupã care le-am curãțat ai pus înapoi în locul celor de test.... și atât îmi amintesc momentan. Presiunea este aproximativ 13 11 13 13. Presiunea în rampa e 2.7 atm dar îmi scãpa aparatul de mãsurat pe la buton(deci presiune în rampa este), am mãsurat motorașul deși l-am și schimbat.
Ce mi s-a pãrut chiudat fusese tensiunea de alimentare la relanti și în sarcina. Citisem pe forum valori de 1.2 respectiv 4.2 v în turatii și eu am 0.7 respectiv 1.2 v în turatii. Am demontat și pedaua pentru verificare dar pare a fi în regula. Dacã mișc câtuși de puțin de carcasa pedalei ce are posibilitate de reglaj, se modifica relanti...Am demontat și pompa de benzinã și cuplat separat la baterie de n ori și pornește de fiecare data.
Am observat la demontarea rampei de 2 ori ca nu am presiune pe furtunul de alimentare, cel puțin asa ma așteptãm. Doar dimineata și doar pe benzina îmi moare motorul și se bâlbâie vreo 15-20sec (probabil ca scãpa înapoi benzina). Problema e ca pe Gpl direct la pornire nu se bâlbâie, dar trage la fel de prost.

  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am continuat distracția și fuguta am demontat capacul de la motor. Am dat jos șurubul de pe lateralul bãii de ulei pentru a avea acces la arbore în scopul blocãrii. Am verificat și totul e la punct. Atenție la uleiul din gãurile șuruburilor de la capac.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:Se pare ca te lasa pompa de benzina.
Mergi la un atelier si masoara presiunea benzinei.
Se monteaza un manometru in capul rampei de injectoare. Valoarea trebuie sa fie 3,8bar.


dancuciureanu a scris:Casspy , schimba pompa benzina.


Valorile corectiei de amestec pe termen lung si pe termen scurt ( +5/-5 in TIS dar merge pana la +10/-10 ) si timpul de injectie foarte mare ( plus eroarea P0170 ) indica pompa de benzina.... sau regulatorul pompei.
Schimba tot ansamblul nu numai motorasul.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Distributia nu este la punct , eu vad asta in poza 4
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cuiul de blocat arbore nu intra mai mult indiferent ce i-as face, axele cu came fiind libere.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Având în vedere ca pistonul 1 se afla în poziția maxima de sus, celelalte KM-uri se potrivesc perfect iar cuiul nu intra de tot probabil datorita construcției lui(revin cu dimensiuni), în gaura se vede central locașul în care intra cuiul ce rãmâne 2mm afara, rezulta ca a rãmas pusa la punct.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Este la punct, probabil 'cuiul' are dimensiuni aiurea, cele de firma intra complet tocmai ca sa stii ca e pe pozitie.
Skip ads

  • cata_angels

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2000 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut,eu am un Astra G 1.2 ,65 cp,cod motor X12XE si anul trecut am patit-o si eu. La tester mi-a aparut senzorul arbore cotit. Toate bune si frumoase pana l-am schimbat cu unul nou. Pana sa-l schimb mergea fara opriri si pana la 150-170 km/ora si dupa ce l-am pus pe cel nou parca aveam limitator la viteze( masina are cinci viteze,prima nu mergea mai sus de 20 km/ora,a doua nu sarea de 40 km/ora si asa mai departe pana la a cincea viteza care nu sarea de 100 km/ora.) Nu stiu daca si la tine este aceeasi problema dar poate....
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
Despre el tot citesc de jumãtate de ora...și despre cel de la axa cu came. Intenționãm maine sa le masor, dar încã nu știu ce valori ar trebui sa aibã. Am gãsit zilele trecute un filmuleț cu o mãsurare, dar... Verific firele inițial și poate le schimb cu cele de pe Astra G 1.2 (și eu am Very Happy).
Ca și viteza, deși nu îmi amintesc bine, am retinut ca în treapta 2 abia urcã în ture - aleator sau de obicei, dar ajungea la 50 km/h cred, sigur cu a4-a depasesc 100 km/h cu greeeu, apoi adorm când schimb.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
De avansat nu am reușit(aștept sa ridic pompa de benzina ), dar am fãcut un drum de vreo 30km prin zona și s-a aprins mașinã cu cheita la întoarcere. Fuguta la tester, gãsind urmãtoarele coduri:

Am dat o tura testând un alt debitmetru, mergând și fãrã mufa câteva sute de metri(parca trage o idee mai prost-greu sesizabil) și am gãsit în final :
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune parametri la ralanti, motor cald.
Skip ads

  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nemultumitului i se ia darul.... Și uite asa, nemulțumit fiind de cum tragea, m-a fãcut sa îmi rup mijlocul impingand-o mai bine de 1km(din fericire doar atât).
Eram foarte calm chiar pozitiv, dar parca o mica parte din mine bufnea de draci. Probabil, având vreo 90.000 km eu și vreo 70.000 înainte, s-a dus senzorul crankshaft și de aceea nu a vrut sa mai porneascã.
Chiar cautasem cu vreo 2ore înainte sa îl cumpãr Bosch și gãsisem la 160lei dar nu era ca și cod cel original GM. O fi bun, n-o fi bun...ma bate gândul sa-l iau dar nu înainte sa caut la un magazin pe care îl frecventez.
Am pus și testerul din nerãbdare, datoritã nedreptãții oferite în ciuda tratamentelor speciale ce le primea, iar singura eroare este cea din imginea de mai jos.
Doresc sã menționez cã azi am șters codurile din postul anterior, poate are legãturã. Ce o însemna acel 9 dintre paranteze la eroarea de mai jos?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca te-a lasat de tot pompa de benzina....
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
O aud cum baga Smile) și nici pe Gpl direct nu mai pornește, rezultând ca nu asta e cauza. Uneori dupã ce a stat o vreme pot pune contactul de mai multe ori și tot baga. Nu a fost serios tipul cu pompa. Trebuie sa caut altul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Senzor crankshaft (turatie motor) decedat, va memora greu cod eroare dar va aparea pana la urma.
Daca tu auzi pompa de benzina ceva nu este bine, se aude foarte slab daca ai ureche si daca o aude tot surdul e pe duca sau un second obosit.
Ai corectie amestec peste limite, cu mult peste !
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Corecția o face calcularorul ca urmare a informațiilor primite de la senzori, corect? Am cumpãrat un senzor nou Bosch. Am încãlzit apa intr-un vas și am pus-o intr-o cutie de tabla dupã care am mãsurat senzorul vechi ce era cu ulei pe el(la fel și cel nou dupã ce l-am bãgat și scos de curiozitate sa vad dacã și acesta va sta în ulei). Valorile se încadrau în grila celor corecte, respectiv 912ohm și în apa la ce temperaturã mai rãmãsese din 100grade dupã ce am turnat.o în vas - 1073ohm, inductanta fiind aproape constanta. Am montat senzorul nou, foarte atrãgãtoarea poziția Very Happy. Mașina aproape ca a pornit la cheie, la urmãtoarele încercãri deja pornea bine. Am cumpãrat și pompa de benzinã și am schimbat-o. Rezultatul este negativ, mașina trage la fel de greu ca înainte. Ce mi-a atras atenția pe tester la prima pornire au fost valorile sondei 1 ce variau ușor intre 98-137-188. Dupã ce am dat o turã în ideea cã s-a rezolvat, am observat ca variau iar rapid între 90 și vreo 800. Nu sunt de acord cu variațiile acestea, consider cã ar trebui sa fie cât de cât constante. Sonda 2 de exemplu le are constant.
Câteva poze cu potitia senzorului și mãsurãtori ale celui vechi.Pentru senzor am avut nevoie și de o șurubelnița pentru ca nu reușeam sa trag cupla și sa apãs simultan clema atât de tare încât sã treacã de acea siguranțã.Senzorul nou are același cod cu cel vechi, se poate citi pe el.


  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Corecția de amestec o face calculatorul....dar cu informație de la sondele Lambda , debitmetru, senzorul de temperatura antigel, poziția clapetei...etc.Senzorul crankshaft și camshaft dau informație despre "timming" sau mai românește spus poziția exactã a pistoanelor ca ECU sã comande scânteia și deschiderea injectorului.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Care sa tot fie cauza?Cã o fi fost de la crankshaft de nu a mai pornit sau nu, rãmâne încã un mister deoarece senzorul pãrea bun la test. În timp ce înregistram parametrii de funcționare (pentru o noua analiza) și mai cãdea acul la benzinã, am gãsit urmãtoarele erori:

  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
M-am prezentat la un tip foarte amabil care dupã câteva verificãri și parametrii citiți, negãsind decât un soft al computerului mai vechi, l-a schimbat cu unul mai recent. Am fãcut câteva ture dar nicio diferențã. Aparent trage în primele trepte, dar îmi dau seama cã e gatuita când în treapta 5 ma plictisesc așteptând sã urce fie de la 80 la 100, fie de la 100 la 120. Cum urcã cu a 4-a de repede la vitezele respective, urca cu a 5-a înainte.
Ce a mai rãmas? Senzorul camshaft și de temperaturã lichid rãcire motor(deși cel din urmã nu cred ca are vreo influenta atâta timp cât indicã corect temperaturã).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR