Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
sal.am facut rost(moaka) de 4 l de ulei castrol gtx protection+ 15W40 merge sa fac scimbul la 1 C20NE? Question Sau de pomana l-am luat de pomana tre sa-l dau Very Happy
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
daca te uiti in manualul de intretinere ai sa observi ca la c20ne merge si 20 w 40, daramite 15 w 40, dar cred ca mai scria ca acest ulei este recomandat decat vara,


eu unul personal, nu as pune un ulei mineral nici daca as vrea sa o vand, as ca ia barim unul semisintetic (minim 10w40), pana si tacamio a inceput sa puna la dacia 0,5,10 w 40, asta dupa ce a completat cu un ulei 5 w 40 dat jos de mine de pe celalalt opel
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Fiind C20NE, banuiesc ca e un motor cu foarte multa vechime. De aceea, nu as pune ceva mai mic de 15W, 10W e prea subtire pentru un motor cu state vechi (> 300 000 km).
  • pok

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2003 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2007

  • Mesaj Privat
foloseste-l vreo 5000km la vara ca e ok. am acelasi motor si eu asa as face.
pt @dodo_13: motorul meu e din 1990 fara rk facut si consuma 200 ml la schimb (5000km), adica super bine in interpretarea mea. folosesc doar 10w40 semisintetic. crezi tu ca daca as folosi ulei mai gros ar fi mai indicat? mentionez ca c20ne nu e facut la colibasi.
Skip ads

  • overtaxer

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2005

  • Mesaj Privat
pt motoare cu peste 150k km se recomanada ulei mineral. eu am c18ne, deci cam acelasi motor si pun esso 15w40. a pornit si azi iarna la -15
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Fiind C20NE, banuiesc ca e un motor cu foarte multa vechime. De aceea, nu as pune ceva mai mic de 15W, 10W e prea subtire pentru un motor cu state vechi (> 300 000 km).


io bag numa 40w80 ca e cam vechi motorul Very Happy

acu serios am bagat numai 10w40 Mobil1Semi si de la schimb la schimb nu se misca linia de pe joja

o sa fac o proba si cu un 5w sa vad cum se comporta
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
nu mai inteleg nimic
dupa cate stiam eu primele cifre indica vascozitatea la rece, iar ultimile la cald, deci un 0w40,50 are urmatoarele calitati

0 ne spune ca este mai putin vascos (cel mai putin) la rece, adica dupa ce pornesc motorul(rece), uleiul va ajunge foarte repede peste tot,
iar 40,50 inseamna ca atunci cand motorul este cald uleiul este vascos avand astfel o presiune buna in pompa si ungand componentele motorului


concluzie, cu cat prima cifra este mai mica cu atat este mai bine, cu cat ultima cifra este mai mare, cu atat este mai bine(banuiesc ca ultima cifra nu poate depasii 80)

alta concluzie: la motorul(am avut si c20ne) meu pana acum i-am ulei de care am gasit, adica si bun si ieftin (bp 0w40 la 50 roni 4l), dar daca as gasi 15 w 40 moca i-as pune, dar nu la asta ci la c20ne
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Motorul meu are 220000 km si bag ulei 5w40 full sintetic,in 8000km a consumat cca 400 ml,asa ca nu stiu de unde ideea ca ar trebui sa bag un ulei mai slab daca am mai mult de 150000km. La mine in manualul de utilizare al masinii zice ca consumul maxim de ulei poate fi de pina la 0.6l/1000 km,asa ca..........
Skip ads

  • overtaxer

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2005

  • Mesaj Privat
pam a scris:asa ca nu stiu de unde ideea ca ar trebui sa bag un ulei mai slab daca am mai mult de 150000km.

Pai la 150.000 km garniturile sunt mancate, un ulei subtire se prelinge cam peste tot, de asemenea un ulei mai gros asigura o ungere mai buna si pot continua...dar sunt in timpul servicului
  • pok

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2003 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@overtaxer, un ulei mai bun (sintetic, semisintetic) asigura o ungere mai buna, nu un ulei mai gros. de ce nu bagi tu valvolina de cutii in motor ca sa-i faci cea mai buna ungere. in alta ordine de idei, motorul meu care are pe bord 161.000km (desi sunt sigur ca are peste 200.000), ma repet fara rk, nu transpira ulei decat pe la capacul de la tacheti (cand voi avea timp voi rezolva cu silicon de temperatura si presiune). daca tu imi arati mie (la motorul meu) o garnitura care produce pierderi de ulei pentru ca eu bag 10w40, eu o mananc si beau si un kg de 20w50 de la dacia lu unchimiu

@db77aaa, din ceea ce stiu eu iti dau dreptate. primele cifre indica vascozitatea la rece, iar ultimele la cald. tocmai de aceea i-am recomandat omului care a deschis topicul sa foloseasca 15w40 in timpul verii. i-am recomandat sa-l foloseasca 5000km din convingere personala; eu nu las un schimb sub nicio forma mai mult de 7000km (mobil 10w40 luat de la edi e bun ca pret fata de cheltuielile care s-ar ivi la un motor neingrijit din pct-ul asta de vedere)


Ultima modificare facuta de pok la Joi 22 Mar, 2007 3:14 pm
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu cred ca a fost vorba de cat de bine unge cel sintetic sau semisintetic. Am zis doar ca un ulei mai gros e mai sigur pentru motoarele vechi, strict din punct de vedere al eventualelor scurgeri. Acum, daca e sa vorbim de calitatile celui sintetic fata de cel mineral, ar trebui date si dovezi serioase pentru care unul e mai bun ca celalalt, nu doar faptul ca nu se consuma in timp. Personal, sunt satul de clasificarea, din ratiuni pur comerciale, ca fiind "mai bune" a unor produse fata de altele. Ma rog, asta e o alta discutie. Dupa cate stiu eu, uleiurile sintetice se folosesc tocmai pentru plaja mai larga de clase pe care o pot acoperi: e mult mai dificil, daca nu imposibil, sa fabrici un ulei mineral 0W40 sau 5W40. Cat despre imbunatatirea proprietatilor unui ulei, se face la ambele tipuri de uleiuri.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
vyo81_speed a scris:sal.am facut rost(moaka) de 4 l de ulei castrol gtx protection+ 15W40 merge sa fac scimbul la 1 C20NE? Question Sau de pomana l-am luat de pomana tre sa-l dau Very Happy



merge (recomandat de mine doar vara 3-7000 km)


cred ca asta era raspunsul pe care il vroia omul!
Skip ads

  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Citind sfaturile VOASTRE m-am hotarit: o sa bag 1 ulei sintetic sau semisintetic ,5W40 sau 5W50/60 sau10W40 Chiar dak e mai veche tin la motorul masinei mele. MULTUMESC!!! pt. parerile voastre chiar mi-au folosit ...miine ii fac 1 cadou motorului meu Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR