Ai uitat parola?


  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2008

Sunt printre posesorii de opel care s-au confruntat cu problema dezamorsarii la motorul Y20DTH. Sunt topicuri imense pe acest subiect dar in principal problemele posibile sunt:
1. oringuri slabilte sau fisuri capac filtru motorina
2. furtunase de retur
3. oring surub blocare pompa injectie
4. supapa blocata de mizerie la surubul de pe conducta de retur de la pompa de injectie
5. oringuri si semeringuri injectoare

Am decis sa fac tutorialul deoarece problema oring-ului de la acest surub mi se pare cea mai probabila, o sa intelegeti spre final de ce.
Se poate merge si pe incercari pentru rezolvarea problemei începand cu ce este mai usor pana la ce este mai complicat (injectoare) dar recomand ceea ce au spus și altii respectiv testul de presiune. O versiune simplificata este sa se monteze o pompita de amorsare unisens inainte de filtru si sa pompati fortat motorina. Urmariti pe unde apar eventuale scurgeri (filtru, surub blocare). Se schimba furtunasele de retur si in ultima instanta se ajunge la injectoare.
Eu am parcurs primele etape respectiv schimbat furtunase, filtru capsulat si pompa de amorsare si tot aveam probleme. Tot cititnd forumul am avut revelatia realizarii testului de presiune folosind pompita de amorsare si atunci am descoperit ca imi picura motorina pe la surubul de blocare a pompei de injectie care altfel nu se observa in mod obisnuit. Deoarece accesul la el presupunea sa dau radiatorul jos, am incercat sa rezolv problema fara a proceda atat de vast si sa rezolv doar prin eliberarea spatiului de acces prin partea de sus.
Pentru cei care inca nu stiu surubul de blocare este cel marcat in poza iar accesul, inclusiv vizual se face pe langa joja de ulei.Atentie la piesa triunghiulara metalica care este prinsa de acel surub, joaca rol de distantier (multumesc @mariusnapcori pentru lamurire) si cade in clipa in care se slabeste mai mult surubul. Aveti grija sa nu o pierdeti!


Ce aveti nevoie:
- torx T50 pentru desfacerea surubului de blocare
- patent, surubelnita lata, cleste papagal (pentru colierele de la furtunele de lichid)
- seringa 10 ml si furunas de aprox 15cm care sa intre fortat pe stuțul de la seringa. Va fi folosita pentru a extrage lichidul servo din rezervor
- 3 litri apă distilată
- lichid servo de completat la final. Nu veti pierde mult probabil 5ml.
- tubulara torx de 10 pentru surubul care fixeaza suportul de la joja
- tubulara 10 + cheie fixa 10 pentru suruburile rezervorului pentru lichid servo
- articulatie cardanica pentru tubulare. Unele suruburi au pozitii dificile si va ajuta mult.
- preferabil manusi de protectie. Spatiul este stramt și plin de cleme unde vă veti zgaria destul de serios.
- preferabil maini subtiri. Este acceptat si ajutorul fetelor Smile

1. Se desface capacul de protectie al motorului si furtunul care duce la intercoler


2. se goleste fluidul servo din rezervor cu seringa. Folositi o sticla curata sa il strangeti. Dupa ce goliti, introduceti furtunasul ca sa extrageti fludul cat mai mult si din furtunul care iese din rezervor. O sa il vedeti privind in rezervor.

3. desfaceti cele 3 suruburi care fixeaza rezervorul care tin lichidul servo. Are doua suruburi pe partea dreapta si unul pe stanga. Va trebuie cheie de 10 tubulara sau fixa. Sunt pozitii grele dar o sa reusiti. Cardanica va ajuta aici foarte mult.

Dupa ce ati golit rezervorul de lichid, desfaceti cu o surubelnită colierele din partea inferioară care leagă furtunele de rezervor si eliberati rezervorul

4. desfaceti clemele de la furunele pentru lichidul de răcire si îndepărtati furtunele pentru a vă crea spatiu. Este un pic de chin la furtunul gros care intră în termostat dar veti reusi. O sa curga lichid de racire, peste 2l. Sa aveti apa distilata pentru a completa la loc.


5. Indepartati furunul indicat mai jos. Al meu este imbinat deoarece s-a ros si am folosit o teava de cupru pentru a imbina bucatile bune.
Folositi tubulara torx de 10 pentru a desface surubul de fixare al suportului pentru joja.


6. In acest moment se poate da tija jojei in dreapta si aveti acces destul de bun la surubul de blocare. Tot acum cine vrea poate să verifice si supapa de la surubul de retur de pe pompă. Eu nu am desfăcut, cred că trebuie să aveti pregătite garnituri de cupru să le schimbati. Sincer nu prea cred că se poate bloca cu mizerie acea supapă că în cazul acesta nu vreau să îmi imaginez cum arată pompa de injectie. Schimbati filtrul de motoină la schimbul de ulei, folositi filtru de calitate si totul va fi ok.


7. Cu torxul de 50 desfaceti surubul de blocare. Il identificati corect din prima poză a tutorialului. Nu aveti spatiu prea mult, cam un sfert de rotatie, dar e suficient. Cu răbdare se desface. Atentie la tablita distantier în formă de săgeată. După ce slăbiti surubul acesta poate să cadă. Dacă nu sunteti atentie o să credeti că nu era deloc si la montaj strângeti surubul fără distantier. Se blochează pompa si apoi o sa distrugeti pompa. Nu prea îmi dau seama de ce Bosch a folosit această solutie si nu a folosit un inel distantier. Ciudat, dar asta e.


8. După ce ati scos surubul o să observati garnitura de pe el. Este un pic mai lată, nu stiu dacă se găseste pe undeva la dimensiunea de acolo (lătime, grosime, diametru). Aparent oring-ula acela arată perfect. Când am încercat să-l scot, pur si simplu s-a rupt în bucati. Era casat. Din acest motiv cred că este foarte probabil să aveti aceeasi problemă deoarece pare o îmbătrânire inevitabilă care afectează toate pompele de acest fel.


9. Nu am gasit oring potrivit pentru inlocuire asa ca am folosit 2 oring-uri de ac. Unul mai mic care sta fixat si altul un pic mai larg care sa realizeze etanșarea. Fiind asezate unul langa altul si un pic presate, sunt ok. Nu e solutia ideala dar nu am avut de ales. Pun o poza mai jos cu oringul mai mare pe care l-am folosit ca sa va faceti o idee despre dimensiuni.




10. Am montat surubul la loc (atentie la distantier sa nu il uitati), am facut presiune in circuit cu pompita de amorsare si nu am mai observat nici un pic de motorina pe la surub.

11. se monteaza totul in ordine inversa. Completati lichidul de racire pierdut. Reumpleti rezervorul cu fluidul servo recuperat

Multumesc comunitatii pentru sfaturile pe care le poti gasit pe acest forum! Sper că am reusit să contribui în mod util.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 5,858
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

Foarte frumos.
La Vectra B ai cat de cat spatiu, la Astra G sau Zafira A trebuie sa dai radiatoarele jos altfel mori langa masina pana desfaci surubul ala.
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2008

Nu stiu cum e spațiul la aceste modele. Ideea de bază este că la masinile de varsta aceasta problema cu acel oringi mi se pare cea mai sigură
  • Ion Constantin Dan

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Y20DTH din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2015

Totul este OK
Eu sunt adeptul marcii OPEL, Am avut un OPEL kadet 1800 GSI; Opel Vectra 1,7 Dizel, si dupa ..ASTRA 2000 TDI
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2008

Salut. La mine a fost aceeasi problema si cand am cautat oring nu am gasit decat intr-un kit de reparatie a pompei care ar fi costat de pe la 40-50 lei in sus. Am incercat cu unul putin mai mare dar nu a mers si pana la urma am pus pe filet niste teflon pentru instalatii sanitare. Si a mers perfect Smile
  • ggo
  • Membru bebe
  • 1 mesaje
  • din 05 Jan 2009
  • Locatie: Brasov
  • ggo

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2009

Buna, si eu am avut aceeasi problema la un astra g
am rezovat-o anuland oringul si tabla in forma de sageata
am montat pe surub (asa cum se foloseste de cand sau inventat motoarele diesel)
3 SAIBE DE CUPRU care sa preia cele doua functii etansarea (gunoiul ordinar de oring
de cauciuc imbatranit care creeaza dezamorsarea pompei si distantierul de 3mm) am avut grija sa am cu 1mm
peste grosimea tablei in forma de sageata care are 2mm.
Acuma tablita o mai folsesc ca talisman ...

in poza se poate vedea cu cata forta am strans surubul poate poate se oprea picatura de motorina...
este clar ca exista doua rezolvari cu oring nou sau cu saibi de cupru.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 5,858
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

Foarte util.
Porneste bine acum ? Ce dimensiuni au saibele ? De unde le-ai luat ?
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2008

Eu revin cu un feedback dupa trecerea iernii. Porneste fara probleme, nu s-a mai dezamorsat deloc. Smile

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide