Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • deleted-61971

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

De cateva luni incoace am observat ca masina (Astra hatckback 1.6 x16sz '95) porneste mai greu in sensul ca parca pleaca in 2-3 pistoane si in 10 secunde isi revine si merge ok, cateodata chiar a refuzat sa mai porneasca, am lasat-o 5min apoi a pornit, bun, in afara de asta nu facea probleme. De o saptamana a inceput sa faca si in mers probleme: trage intrerupt, in valuri, daca accelerez mai puternic chiar da rateuri, cateodata isi mai revine de parca nu a avut nimic. Daca apas usor pe acceleratie trage lin, cand apas putin mai tare, mai ales in trepe superioare (in sarcina) incepe sa traga intrerupt, sa dea in nas si sa dea rateuri.

Am GPL si benzina, se comporta identic pe ambele variante.

Am mai verificat si senzorii ECT, TPS, MAP, senzor impulsuri vibrochen si par a fi in regula, singurul lucru care nu este cum ar trebui este filtrul/amplificatorul senzorului knock.

Am schimbat bobina de inductie cu alta care mergea, bujiile si fisele si problema ramane. Bobina este alimentata, ajunge tensiunea bateriei pe ea. Nu sunt erori stocate.

Senzorul knock in momentul cand pun contactul pe linia din ECU unde este legat am 2.5V, in timp ce functioneaza motorul vad impulsuri care apar in jurul acestei valori de 2.5V, cam de +/-1V(e putin?) la relanti si scade putin cand accelerez, durata impulsului(durata detonatiei) fiind cam la fel.

La iesirea filtrului/amplificatorului am 10V cand pun contactul cat si in functionarea motorului, asa cum zice Autodata dar Vivid Workshop imi zice ca tensiunea asta trebui ca cada la masa in momentul cand senzorul knock detecteaza detonatii, la mine nu se intampla nimic, iesirea ramane fix la 10V neschimbata. Ajunge tensiunea de alimentare la amplificatorul knock cat si tensiunea de 2.5V cu contactul pus de la senzorul knock.

Este interesant ca si senzorul knock cat si amplifcatorul senzorului sunt legate la ECU, intrebarea este de la care citeste ECU informatia de detonatie? Direct de la senzor, atunci de ce mai e nevoie de amplificator? De la amplificator, atunci de ce mai este legat si senzorul la ECU? Poate poate diagnoza. Ideea e ca la mine iesirea filtrului knock nu cade la masa, ramane pe 10V pe toata durata de functionare a motorului.

Daca ECU citeste informatia despre detonatii de la amplificatorul acesta inseamna ca el nu mai stie nimic despre momentul detonatiilor (iesirea lui fiind neschimbata), se poate ca asta sa fi cauza la problema mea? Filtru knock defect? Interesant este ca nu am eroare stocata.

Sa se fi imbatranit senzorul knock si amplitudirea semnalului generat sa fie prea mica acum pentru ca amplificatorul/filtrul knock sa mai functioneze corect?

As incerca cu alt filtru knock de la cineva de pe masina, este cel dintre baterie si vasul de expansiune, ma poate ajuta cineva din Sibiu?

Ce sa mai incerc?

0754.704.988 Cristi
Skip ads

  • deleted-61971

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Componenta pe care o suspectez (ampliifcator knock) defecta si care as vrea sa o probez de pe alta masina este asta:


Doua mufe si doua suruburi.
Daca ma poate ajuta cineva din Sibiu cu o proba i-as fi recunoscator.
Cristi 0754.704.988
  • djricard0

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2012

  • Mesaj Privat
salut aceleasi probleme aproape ca le aveam si eu ..... iarna pornea la 3 / 6 chei daca ma dateam la ea murea ....... sau datea in nas cand calcam acceleraria aproape ca nu puteam sa fac nici o depasire ..... incearca ceva ce am facut eu ia un fir de 5. si un papuc cu prindere pe surub fi 8 leagal intre caroserie si minusul de la baterie cablul sa fie cat mai gros posibil si probabil ca se va rezolva mie imi taia curentul de la pompa de benzina si datea rateuri stima sper sa te ajute
  • deleted-61971

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Am masurat semnalul de la senzorul knock cu motorul pornit si oscilatia semnalului de la senzor tine cam 2.5 micro secunde, nu este cam putin? Am cautat pe google imagini cu semnale de pe senzor knock si durau cel putin cateva mili secunde oscilatiile adica, cam de 1000 de ori mai mult ca la mine.

Se poate vedea si in poza de mai jos:


Ca si amplitudine se vede ca semnalul senzorului merge pana aproape de 0V si 5V.

Cum ar trebui sa arate un semnal bun pe senzorul si motorul meu?
Skip ads

  • nete_20

  • Mesaje scrise: 574
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2009

  • Mesaj Privat
problema asta am avut o si eu pe astra f si am rezolbat anuland EGRul punand o tabla in forma garniturii metalicecare se afla intre egr si admisie dar fara acele "gauri" ci efectiv tabla intreaga pentru a nu se mai face transferul de gaze si o sa fii surprins de rezultat, masina functioneaza si acum ,procedura o facusem cand avea in jur de 230 000km(inainte sa o vand unui var), acum are 330 000 si inca se tine bine...tabla e tot acolo...
  • cipickao

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2007 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Chiar se poate anula EGR-ul cu o tabla?Eu l-am toat curatat dar tot nu merge bine si ma gandeam sa il schimb.
Ce motorizare avea masina?
  • nete_20

  • Mesaje scrise: 574
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Da se poate, o luna mi a luat pana cand un inginer de la Opel mi a sugerat ideea, timp in care am cheltuit o grãmada schimbând fise, modul de aprindere, bujii, sonda landa...efectiv nu se mai face reciclarea gazelor întrucât EGR a rãmas blocat, desi il curãțarea cu toate soluțiile posibile ,nici un rezultat, asa ca am luat o bucata de tabla aproximativ de aceeași grosime cu acea garnitura care vine între corp galerie admisie si EGR am am fãcut semnul pentru a decupa forma exactã a garniturii , am fãcut decât cele doua gãuri(din lateral) unde intra pe cele doua șuruburi de prindere ce ies din galerie am pus "garnitura "hand made peste cea originala am montat EGR ul si mergea (si încã merge) ca uns,mult succes ,ma anunți ce ai fãcut, pe vremea aia costa 5 6sute de lei un EGR ,si nu prea merita investiția , pe langa asta si motorul mergea mai bine si pãrea mai puternic
  • nete_20

  • Mesaje scrise: 574
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Tare mi e dor de Astra F,a fost singura problema care mi a dat de furca in 4 ani...
  • cipickao

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2007 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2011

  • Mesaj Privat
O sa incerc si eu.
Merci.
  • nete_20

  • Mesaje scrise: 574
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Cu încredere , si vei rãmâne uimit Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR