Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • AlexBT

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
buna ziua , am o mare problema cu opelul meu {vectra b 1.6 16v ,motor ecotec x16xel} , nu mai stiu ce sa ma ma fac cu aceasta masinutza, problema e urmatoarea: trepideaza ceva de groaza la relanti, in mers se comporta de parca nu ar avea nimic,trage bine se infinge la drum, sunt multumit aaa si inca ceva, daca merg in turatii de 4000 sau mai mari si dau pe liber merg cateva sute de metri si mi sa oprit motorul ,asta mi sa intamplat doar de doua ori , daca merg normal, trepideaza la relanti nu se opreste ,dar face urat rau de tot, am cerut parerea la mai multi mecanici ,dar nu sa adeverit nimic din ceia ce au zis ei ,unu mi-a zis ca poate am o garnitura de admisie crapata si trage aer fals, altu mi-a zis ca poare e infundata galeria de admisie, poate e vacumu ,bujii fise , supape ,in concluzie : am mers la un mecanic acasa{ nu in servis, lipsa de fonduri}, am cumparat fise noi, bujii noi {de calitate},a verificat presiune in fiecare piston 8bari fiecare -deci supapele ok nu scapau presiunea,am desfacut motorul , garniturile toate ok , a dat jos tot de pe ea pana la biela un piston nu lucra, sa dovedit ca un injector era putin infundat , am schimbat si injectorul, motorul perfect curat segmentat , skimbat ulei ,antigel filtre ,am facut motorul , totul era ca la carte , sa montat totul si aceiasi problema, kiar mai intensa, mecanicu a zis sa pun solutie de disfundat injectoarele ca asta e si sa pun mai concentrat , am pus o solutie de 200ml la 20l benzina , am mers mai turat sa se desfunde, am cam terminat benzina si nici un efect,l-am sunat ieri si mi-a mai dat o solutie, cand mai am 5l de combustibil sa turnam un litru de DECARBUSOL in rezervor ,ori se desfunde ori sa cumpar un alt set de injectoare, mi-a gasit el la 200lei set complet cu supor cu tot la gata, acuma nu prea am incredere ,sunt dezamagit de lucrare ce am facuto pana acuma,am keltuit 600lei si masina merge mai rau parca, ce parere aveti? ,sa fac si treaba asta?poate ati mai trecut prin asa ceva, sau un alt mecanic sa vina cu o parere, poate e de la alt cv ....plm imi vine sa-i dau foc.
Skip ads

  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
dar motorasul de relanti este bun? poate el este de vina. eventual incearca cu unul de imprumut.
  • AlexBT

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
nustiu ce e ala acum aud prima data de asa ceva, hai ca ma documentez si verific Very Happy , iti dau raspunsul de indata ce verific . MS , nu cred ca poat ajunge pana la acel motoras si nu vad de unde sa fac rost de altu , dar documentanduma sespre motoras , am gasit cv despre bobina de inductie, poate fi si ea de vina ?

http://www.clubopel.ro/foru...ra-b-1.6-16v.html
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat


Salut , nu sunt mecanic , dar nu cumva la testul de compresie trebuia sa ai 12-15 bari? Eu asa am gasit in autodata . Ai zis ca ai 8 bari , nu cumva e prea putin?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La 8 bari,pe fiecare cilindru,nu se desface motorul.E bine ca nu sunt diferente.Curatarea injectoarelor se poate face dupa ce se demonteaza de pe motor,cu solutii dedicate.E posibil ca Decarbusolul sa aiba efecte nedorite asupra motorului. Rezolvarea problemei poate veni de la un meserias ce are experienta si un minim de dotare tehnica(Op-com),documentatie,etc.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
este mult prea putin chiar si cu uzuri la segmenti motorul asta nu coboara sub 10-11.......media e 13 daca e in mintile lui si 15maxim pana la 15,5 numai daca mananca ulei cu galeata si are camera de ardere plina de calamina.
Cu 8 compresie la motorul asta nu va merge niciodata bine mai ales la relanti unde se stie ca arderea estea cea mai deficitara,incearca sa verifici daca e bine pusa cureaua de distributie pentru ca are o compresie anormal de mica si in acelasi timp egala pe pistoane,reparatia se incepe intotdeauna de la baza si aia este motorul partea mecanica apoi restul.
Injectoarele au 4 gauri si se infunda mereu era bine o curatire ultrasonica si verificare de debit apoi...aia e 70ron.
  • AlexBT

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
multumesc de raspunsuri, detaliile privind presiunea, parca asa tin minte 'segmenti buni, presiune buna 8b,garnituri bune,' nu sunt 100% convins catasa a zis...parca asa tin minte, am sa-l sun sa-l intreb mai exact, revin cu detalii, multumesc.
  • AlexBT

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
firma la care lucrez are contract de repararii auto cu un servis bun din oras, am vb cu un mecanic de acolo si a zis ca-mi ia 30 lei sa puna calculatorul si sa-i dau de cafea ceva acolo si imi zice ce are masina exact , i-am povestit ce bi-a zis mecanicul celalalt si a inceput sa rada , miercuri duc masina, servisul nu lucreaza maine Sad(( ,revin cu detalii.
Skip ads

  • cotocgeorge

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Eu am curatat corp clapeta acceleratie si egr dar nu s-a schimbat nimic notabil. Dupa ce am pus din greseala 99+ de la petrom, parca era alta masina. Incearca si tu benzina aia si sa nu te zgarcesti deoarece consumul o sa scada cu cel putin 0,5 l/100 km. Succes!
  • unicooll

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca e prea mica compresia...Eu aveam 14 compresie pe toate pistoanele pe motorul meu...dar s-a fisurat o supapa si acum l-am schimbat ca oricum nu fugea deloc si nu mergea bine deloc nici cu compresie 14. Acum ca l-am schimbat tind sa cred ca pana sa se fisureze supapa pe motorul vechi, aveam cu totul alte probleme si nu ar fi fost de vina motorul. Acum cu motor schimbat tot nu fuge cum trebuie si smuceste la turatii mici de zici ca nu-i vine benzina. Nici nu stiu ce sa-i mai schimb...o sa mai incerc si pompa de benzina cu toate ca presiunea in rampa mi-a iesit in limite normale. Imi pare rau ca nu mi-am facut motorul meu ca era mai buna decat acesta pe care l-am pus...dar asta e, asa e cand te iei dupa toti mecanicii care isi dau cu parerea ca nu merita sa repari motorul...macar as fi stiut ce am bagat in el...asa nu stiu ce am cumparat-> compresie mai mica si pierde si ulei pe la garnitura de deasupra...al meu nu avea pic de pata de ulei pe el...am ramas cu el desfacut si facut bucatele...Apropo, cenzurat, pentru vanzari avem sectiune dedicata
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La motoarele cu peste 14 compresie se recomanda o benzina superioara si 99+ este tocmai buna.Daca stiti si modificarile la atmosferice se fac marind compresia si apoi folosesti numai benzina super.
  • claudiu clauuu

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2012

  • Mesaj Privat
salut, am si eu un vectra b 97 motor de 16.16v x16exl si mi sa aprins becul de la OBD si nu merge motorul rotund , are o trepidatie dar mica si motorul mi se accelereaza normal dar la relalti numerge rotund si becu imi sta aprins ,,,, un sfat ce ar putea fi ? apropo asta sa intamplat dupa vreo 6km dupa ce am alimentat si dupa ce iam tras o pornire sportiva (distributia am schimbato de 1000km si bujii de 2000km bujiiile sunt originale de renault ca se potrivesc) datim un sfat va rog?
Skip ads

  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Eu am vectra b Y16XE, la un momnet dat, la relanti, cateodata, se oprea motorul. Trebuia sa stau cu ea turata, din acceleratie, cand era pe liber. In rest, mergea foarte bine. Cum am rezolvat-o eu...am dat clapeta de acceleratie jos, si am curatat-o, iar undeva, are o gaurica mica, care comunica cu un furtunas care se duce nu stiu unde. Ai grija ca gaurica aia sa fie desfundata. La mine era plina cu mizerie, am desfundat-o cu un ac, si de atunci a mers perfect.
  • AlexBT

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
problema rezolvata , ma costat 550 lei dar am rezolvat problema , nu prea cunosc mecanica ,dar sper sa intelegeti unde a fost problema, totul a fost din distributie, una din rolele de sus , avea un joc de 4-5 mm la gaura de ghidare-opeire ,unde venea boltul , am sa pun o poza , nici mecanicul din servis nu si-a dat seama cum sa putut intampla una ca asta, era slaba rola si si-a facut joc in acel bolt sa uzat boltu } avea decalaj de 2-3 dinti , o rola era teapana cealalta juca, am sa pun o poza de pe net modificat sa arate exact cu arata si a mea, cica sansele sa se intample una ca asta la alta masina sunt de 1%, a montat distributia si a arenjat toate supapele la loc, a schimbat garniturile si a pus antighel si masinuta merge mai bine decat cand am cumparato, piesele 150 lei manopera 400 lei, multa bafta, mai am un furtun de vacum care trage aer dar merge bine masina, nu ii da de cap unde sa-l pun a nu mai are nici un loc liber , la lasat asa, de la tuning si nu-si da seama unde vine, mai exact nu are nici o alta locatie unde sa-l mufeze , am sa pun o poza cu acel vacum.


http://postimg.org/image/m242rb2lz/
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:este mult prea putin chiar si cu uzuri la segmenti motorul asta nu coboara sub 10-11.......media e 13 daca e in mintile lui si 15maxim pana la 15,5 numai daca mananca ulei cu galeata si are camera de ardere plina de calamina.
Cu 8 compresie la motorul asta nu va merge niciodata bine mai ales la relanti unde se stie ca arderea estea cea mai deficitara,incearca sa verifici daca e bine pusa cureaua de distributie pentru ca are o compresie anormal de mica si in acelasi timp egala pe pistoane,reparatia se incepe intotdeauna de la baza si aia este motorul partea mecanica apoi restul.
Injectoarele au 4 gauri si se infunda mereu era bine o curatire ultrasonica si verificare de debit apoi...aia e 70ron.
Cum explici faptul ca motorul merge cu o compresie de 8 bari?E bine de acceptat ca niciodata nu le stim pe toate...!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Prin faptul ca exista motoare cum era cel de 1.6 Audi YP cod motor cu enorma compresie de 9 in stare noua media de 8 in functionare corecta si minima de 6 sa mai porneasca(doar vara) asa ca nici asta nu vad de ce n-ar porni iar faptul ca era 8 pe toate m-a si dus la concluzia ca e ceva decalat pe la distributie mai ales ca din ce-a trecut pe la mine XEL majoritatea puse curelele prost datorita faptului ca fabricantul de Opel a pus semne destul de inselatoare la vibrochen si acolo e secretul greselii la care se adauga graba cu care se face treaba. Asta e un motor dificil prima ,semnele,urmeaza chiulasa supapele si scaunele apoi simeringurile doar daca ghidurile sunt ok,apoi se deblocheaza tachetii daca tot se umbla acolo ca aia se tot infunda de lasa supapele deschise si se ard,pompele de ulei predispuse la scaderi de presiune culmea la un motor care ar trebui sa mearga cu ulei subtire,pistoanele cu fustele scurte,joc mare in cilindru segmenti subtiri care se sparg destul de des....un singur plus blocul (camasile) nu se prea uzeaza si poate fi reparat motorul cu ceva stiinta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
N-am vazut sa intrebe nimeni (si cred ca am citit multe din posturile dvs. pe subiecte cu motorizarea X16XEL) astfel ca daca nu e cu suparare - intreb : cu ce tip de ulei merge masina dvs. si cat mananca la un schimb, dupa ce i-ati refacut motorul 'ca la carte' ?
  • AlexBT

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
uleiul care il folosesc e Mobil 1 2000 10 w40 , masina nu imi mananca ulei , chiar daca toti zic ca opelurile vectra b mananca o groaza de ulei , fratele meu tot opel v b are si lui ii mananca ulei la greu , asta a mea e modificata ,admisie evacuare baie totul e schimbat la motorul asta 150HP so e 1.6 , cupresiunea poate avea mai mult ,asa tin eu minte de la primul mecanic, al doilea mi-a zis ca trebuie sa fie asa cum spuneti voi si cum arata graficul , partea buna e ca acuma merge struna si asta ma bucura ,masina e sport in 3 ani de romania am facut-o varza ,acum vreau sa o pun la punct si sa ma las de senzatii extreme, mai am sa ii fac bucsele pe spate si e ca noua mi se aude un trancanit groaznic chiar si cand trec peste un capac de canalizare ce sa mai zic de gropi :O



https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73142
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Bine ca ai rezolvat-o. furtunul de vacuum poate veni si de la clapeta de recirculare a aerului din habitaclu. Ce modificari ai facut motorului pentru a-l aduce la puterea asta?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:
Cu 8 compresie la motorul asta nu va merge niciodata bine
Dupa razboi...,afirmatia de mai sus iti apartine,indiferent cum o sucesti!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR