Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • LaurentiuCC

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

Am un Opel Astra H. 2066, benzina, X14 XEP,

La pornire, cand am "dat la cheie" mi-a explodat bateria. Pur si simplu s-a auzit o bubuitura puternica sub capota si bateria era explodata.
Am cumparat baterie noua, am montat-o si aici apare problema:

Masina porneste imediat, sta la relanti in jurul a 1.000 RPM dar nu se accelereaza. Daca apas pedata la maxim urca pana undeva in jurul a 1200 RPM dar nu mai mult. Becul de service si ESP stau aprinse. Codurile de eroare verificate "cu metoda pedalelor" -

P1500 Electronic Throttle Control Malfunction C-006 (ECN 150052)
P1523 Throttle Actuator Control Return Performance C-006 (ECN 152364)

Cum ma sfatuiti sa procedez?
Si nu il ultimul rand care poate sa fie cauza faptului ca a explodat bateria? Alternatorul incarca 13.9-14 V.

Multumesc.

EDIT:

Mai apar si erorile:
P1405; P0141 si P0135 dar sunt mai vechi si stiu de ele doar ca nu mi-am facut timp sa ma ocup de ele.
Skip ads

  • LaurentiuCC

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2014

  • Mesaj Privat
In primul rand corectez o eroare: motorul este Z14XEP nu X14XEP.

A venit cineva, s-a uitat la masina, a incercat tot felul de programele si interfete, a curatat mufele si...... acum nu mai porneste deloc de parca nu se alimenteaza !
Ca informatie suplimentara imi spunea ca ECU nu mai recunoste pozitia clapetei de acceleratie. Clapeta de acceleratie nu se misca la apasarea pedalei sau la comanda din soft. Tot de la el am informatia ca una din erorile P1500 sau P1523 nu se poate sterge decat cu TECH 2. Adica un fel de resoftare ECU.

HELP !
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
bateria poate exploda daca o legi invers.. sau daca se incarca la o tensiune mult mai mare decat cea nominala..sau daca e veche se depune pe fundul ei un fel de mal care scurtcircuiteaza electrozii.. la incarcare se poate supraincalzii si exploda. A fost improscat compartimentul motor cu acid?
la punerea contactului cupleaza releul de benzina si se calibreaza (tiuie) clapeta?
Potentiometrul clapetei se poate masura cu un ohmmetru, chiar cu motorul oprit
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cauze ale exploziei unei baterii sunt multe,pot fi studiate pe net...Referitor la clapeta acceleratie,cu OP-com-ul,se poate vizualiza functionarea celor doua piste ale senzorului de pozitie clapeta,unde pot fi probleme..."Tot de la el am informatia ca una din erorile P1500 sau P1523 nu se poate sterge decat cu TECH "-asta-i vrajeala...
Skip ads

  • LaurentiuCC

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Bateria a explodat la pornire. Iar legat de cat de veche sau noua este nu prea stiu ce sa iti raspund pentru ca am cumparat masina second, cu aceasta baterie - originala GM. A fost aruncat acid, mai ales pe capota dar am sters si spalat imediat. Nu se vede sa fi afectat cumva alte componente mecanice sau electrice.

Cupleaza releul de benzina adica si se aude zgomotul specific al pompei de benzina din rezervor.
Clapeta de acceleratie nu reactioneaza deloc, nici la pornire nici la contact pus.
Potentiometrul de la pedala functioneaza - testat.
La miscarea manuala a clapetei de acceleratie acest lucru se vede pe tester
La comanda DIN tester a clapetei aceasta nu se misca
Am curatat contactele de la clapeta de acceleratie.
  • LaurentiuCC

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2014

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Cauze ale exploziei unei baterii sunt multe,pot fi studiate pe net...Referitor la clapeta acceleratie,cu OP-com-ul,se poate vizualiza functionarea celor doua piste ale senzorului de pozitie clapeta,unde pot fi probleme..."Tot de la el am informatia ca una din erorile P1500 sau P1523 nu se poate sterge decat cu TECH "-asta-i vrajeala...


Cu OP-com ul a incercat. Cand se apasa pe pedala se modifica parametrii cititi, dar fara reactie a clapetei de acceleratie. Nici la comanda din OP-com a clapetei aceasta nu se misca. Sa fie servomotorul acesteia? se poae cumva masura/depista fara sa fiu nevoit sa cumpart alta ca poate nu este de acolo.

Eroarea P1500 apare instantaneu dupa stergera erorilor in ECU.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Masoara




  • LaurentiuCC

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Imediat ce se opreste ploaia. Daca ma poti ajuta si cu o imagine a mufei sa pot identifica mai usor firele iti raman dator.

Aceste masuratori se fac pe mufa care vine de la ECU la clapeta sau pe mufa clapetei?

Multumesc.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
pe mufa clapetei bineinteles... cu motorul oprit si misti clapeta cu mana
vezi sa ai masa .. firu maron si la contact pus sa ai pe cele cu rosu tensiune...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Asta este mufa de la Throtle Valve Positioner


  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate aveti mari sanse se fie ecu defect.Partea proasta este ca nu e reparabil.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sigur ecu defect, va bucurati ca bateria tine enspe ani...se umfla si se vede inainte sa faca poc, la fel se intampla si la UPS de calculator.
Skip ads

  • LaurentiuCC

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Masina este in acest moment in service la Di-BAS Motors. Nu am primit inca diagnosticarea dar revin cu update sper in cursul zilei de azi. Si cu vesti bune pentru mine sper. Cam la ce pret este un ECU second ca nou nici nu am curajul sa intreb?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lejer 250euro la care mai adaugi aflare coduri securitate, programari si resoftari.
  • fflorin74

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Asta am pãtit si eu ieri la Corsa c.
z10xe
Am coduri de eroare P1500 si P1523
As vrea sa stiu ce se poate face?
Trebuie alt ECU?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR