Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut !
@alex2014 : De unde ai graficul ala cu puterea si cuplul vs rpm ? La Astra G , Z16SE cum o fi curba ? Astra G caravan are 1200 kg , iar motorul are 138 Nm la 2600 rpm .
Cred ca ai cazut in plasa pt ca ai auzit 100CP , dar nu te-ai interesat si de cuplu ...
Ca sa fie o masina cat de cat sprintena era ok macar 160 Nm.. Nu te-ai interesat de remap (EDS eventual) ?
Later E:
Imi dau seama ca am pus o intrebare stupida , probabil ca masina e in garantie , deci fara remap.
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Remap la aspirate reprezinta bani aruncati. Nu e mare branza...o spun chiar cei care fac asa ceva.
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Pt initiatorul topicului, eu nu stiu ce te asteptai. N-ai facut test drive cu ea? Macar 20 km acolo, mai ales ca ai luat-o de noua, aveai dreptul. Niciun 1.4 de la nicio marca nu are performante in exterior. In oras depinde, trebuie sa ii dai blana mereu pana la @5000rpm.

Dar in exterior abia o sa te tii dupa oricine, problema se schimba la motoarele 1.4 cu turbo, deja acolo au performante normale, nu sub. 1.4 aspirat e motor care te duce din A->B, si exact asta face. Eu inainte sa iau orice masina mai arunc un ochi peste specificatii sa vad, e in stare sa depaseasca un tir in siguranta? Daca face 0-100 in 12+ secunde, in niciun caz, esti cam la limita. Iti dai seama ca 80-120 va fi la fel de lent.

Deci masina ta e foarte buna in oras, in exterior, iarasi e buna daca mergi cuminte. Eu nu mi-as face prea multe probleme, depinde si cati ani ai pana la urma, la 25 de ani mai vrei ceva viteza, dupa 30, vrei confort si siguranta.
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
@ wud - Initial am bagat numai OMV, apoi Rompetrol Efix 95, nu se simte nicio diferenta. Am mai bagat si de la Lukoil, fara vreo diferenta sesizabila.
M-am documentat si se pare ca sunt 3 rafinarii in Romania, de unde se aprovizioneaza toate lanturile de benzinarii. Doar nu vine OMV-ul cu petrol din Germania sau MOL-ul din Ungaria s.a.m.d Diferenta o fac eventual aditivii, dar la motorul asta rudimentar nu cred ca se simte ...

@Marius Popescu - am scris pe google images - A14XER torque. Poti sa incerci sa cauti "Z16SE torque".

@ cristidb, @burtal, @increatul

Imi reprosati ca n-am facut drive-test.
Haideti sa va zic cateva lucruri:
1. Este prima mea masina noua. Inainte de Astra J, am avut o Dacia 1310 pe care am condus-o vreo 6 luni, apoi am facut vreo 5 ani pauza in care n-am condus nicio masina. E clar ca nu mi s-ar fi parut nimic in neregula cu Astra J daca faceam drive-test.
2. La reprezentanta Opel nu gasesti 1.4 pentru drive-test, doar 1.4 turbo cu 140cp. Stiu ei ce stiu, de nu ofera 1.4 pentru test.
3. Am citit pe forumuri ca se mai plangea lumea ca e lenta masina, dar mereu se gaseau cativa care spuneau ca de fapt masina se misca bine, ca daca nu vrei sa faci curse cu ea, e mai mult decat OK, ca n-au ce sa-i reproseze. Asa ca mi-am format parerea ca daca mergi normal cu ea, nu ai probleme. Si ca astia care se plangeau de acest motor, de fapt se visau piloti de raliuri si de-aia erau nemultumiti.
Stiam de la inceput ca nu e prea rapida, dar nu ma gandeam ca poate fi chiar atat de lesinata...

Si un pic offtopic: Sunt (sau poate, eram) mare adept al masinilor noi. Nu imi place(plãcea) ideea sa iau o masina pe care a frecat-o neamtul pana s-a plictisit de ea si apoi s-o iau eu de buna.

DAR... mi-a prezentat un prieten ce si-a cumparat el cu 13.000 euro. BMW 320D, Efficient Dynamics, 160 cp(avea 183 dar pt. ca era ED i-au redus din putere), cuplu de 380 NM!, avea un sistem audio de 400w care a costat vreo 1000 euro(era dotare optionala din fabrica) fabricatie 2012, 135.000 km. Banii au inclus absolut toate cheltuielile, inclusiv i-au transportat-o pe trailer pana la soseaua de centura a orasului.

Nu mai zic ca dupa ce m-am urcat inapoi in Astra mea, imi venea sa plang Smile)


Revenind la ale noastre, daca sunteti in situatia in care n-ati mai condus nicio masina si apoi vreti sa cumparati una noua, rugati-va de prieteni sa va lase sa mergeti putin cu masinile lor, sa va faceti o idee. Dupa ce testati 4-5 masini, mergeti si faceti un drive-test cu masina pe care o doriti. Daca aveti ghinion sa nu aiba modelul ala, cautati pe cineva care are masina aia si ii dati acolo de un suc/bere samd si sa va lase sa mergeti un pic cu ea.

Oricum, experienta in timp isi spune cuvantul, si de pe la 5.000 km rulati o sa incepeti sa va dati seama de limitarile masinii si veti dori ceva mai performant. Eu am rulat-o 90% numai prin oras, la drum lung mi-e groaza cand ma gandesc cum ar merge cu sofer+4 pasageri si portbagajul plin. Deci 1470 kg + sa zicem inca 450+50 = aproape 2 tone care trebuie urnite din loc de un cuplu de 130 Nm...

Cum zicea cineva mai priceput intr-ale masinilor decat mine, "caii putere vand masinile, iar cuplul castiga cursele".

O zi buna tuturor!
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu am gasit poate ai scris undeva ..cati km are acum masina dupa un an in oras? Motorul e destul de strans cand e nou, frecarile sunt mai mari abia dupa 20-30 de mii de km se simte ''bine'' si consumul se aseaza.
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
alex2014 a scris:
DAR... mi-a prezentat un prieten ce si-a cumparat el cu 13.000 euro. BMW 320D, Efficient Dynamics, 160 cp(avea 183 dar pt. ca era ED i-au redus din putere), cuplu de 380 NM!, avea un sistem audio de 400w care a costat vreo 1000 euro(era dotare optionala din fabrica) fabricatie 2012, 135.000 km. Banii au inclus absolut toate cheltuielile, inclusiv i-au transportat-o pe trailer pana la soseaua de centura a orasului.


Na acuma ce sa zic, in primul rand BMW-ul a fost nou aprox. 35000-40000eur. Deci daca esti adeptul masinilor noi, nu te putea convinge nimeni sa iei bmw SH la momentul ala. Iar o data cu second hand vin si probleme, vezi la bmw (exact la motorul asta) distributii rupte, mai pica o turbina ceva, te-ai scos. Dilema ta e doar in prezent, ca poate mai bine luai ceva second hand din gama premium, dar repet, in momentul ala nu te convingea nimeni.

PS: Un diesel cu 90% rulat prin oras, iar nu e bine, alegerea ta a fost buna sa iei 1.4 pt procentul asta mare.
Mai ia o masina sh pt exterior, in maxim 5000eur si poate vei fi multumit.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
alex2014 a scris:
DAR... mi-a prezentat un prieten ce si-a cumparat el cu 13.000 euro. BMW 320D, Efficient Dynamics, 160 cp(avea 183 dar pt. ca era ED i-au redus din putere), cuplu de 380 NM!, avea un sistem audio de 400w care a costat vreo 1000 euro(era dotare optionala din fabrica) fabricatie 2012, 135.000 km. Banii au inclus absolut toate cheltuielile, inclusiv i-au transportat-o pe trailer pana la soseaua de centura a orasului.

Nu mai zic ca dupa ce m-am urcat inapoi in Astra mea, imi venea sa plang Smile)

Eu am înþeles de aici cã principala ta nemulþumire constã în aceea cã 2 maºini la 13.000 euro au comportamente dinamice atât de diferite ºi în consecinþã j-ul nu-ºi meritã preþul. Uiþi însã cã a ta este nouã ºi încã mai are garanþie ºi totodatã cã orice piesã schimbatã în afara garanþiei la maºina ta este de 2-3 ori mai ieftinã decât la a lui.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Cum poti compara un diesel cu o benzinara,cand singura legatura intre ele e pretul si sa nu mai punem la socoteala ca 320e sh si cu 135km in plus
Skip ads

  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am si specificat "offtopic" cand m-am referit la Bmw. Am creat topicul de fata inainte sa testez Bmw-ul... Era o mica paranteza, in sensul ca mi-am dat seama ca de banii aia puteam sa-mi iau altceva, fie el si la mana a doua, dar care iti ofera placerea condusului. Oricum, nu mi s-ar fi potrivit masina diesel, deoarece o folosesc pe distante mici, in oras si in timp as fi avut multe probleme. Dar in niciun caz nu vreau sa fac vreo paralela Bmw sh-opel nou. Sunt masini din clase diferite, la preturi diferite, pentru intrebuintari diferite.


La Opel am garantie 2 ani, nu e asa mult. Macar daca aveam 5 ani, cum e la japoneze...
In 2014 cand mi-am luat masina, nu prea aveam alte alternative, Toyota Corolla fiind mai scumpa cu 1500 euro si avea acelasi motor lesinat de 99 cp si cuplu tot pe-acolo(128 Nm parca), dar este mai usoara cu 200 kg.
Deci oricum am facut cea mai buna alegere de banii aia. Nemultumirea vine pe parcurs... cand imi dau seama ca orice as fi ales de la Opel, tot nu era bine...

Daca mai dadeam 500 euro luam motor 1.6 115 cp 155 Nm, dar:
- avea distributia pe curea, nu pe lant
- consum mai mare
- taxa de mediu mai mare
- impozit anual+asigurare mai mare

Daca luam 1.4 Turbo, aveam consum de 12-13 litri in oras, deci tot nu faceam nicio afacere.

Oricum as da-o, nu exista o solutie perfecta. Si e trist cand ai o suma decenta de bani dar nu poti sa gasesti o masina acceptabila si tot esti nevoit sa faci o groaza de compromisuri.

Eu mai mult sunt suparat pe Opel pentru ca inca vinde in anul 2015, la un pret de pornire de 15.000 euro, masini cu motoare asa slabute. Asta in RO, in alte tari nu-si permit sa vanda A14XER-ul decat pe Corsa. Dar deh, mai gasesc cate un naiv ca mine si ii ia banii Smile
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Orice suma ai avea, ti se pare ca nu gasesti masina pe gustul tau. De exemplu daca ai 50.000eur, poate iei un seria 7/2014 dar second hand, si fiecare cumparator sta si cugeta cu banii in mana daca sa ia nou/sh, clasa mai mica sau mai mare.
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Si totusi, mi-ar placea un poll in care sa voteze numai proprietarii de Astra J A14XER si sa spuna daca sunt multumiti de cum se comporta motorul asta. Ca sa stiu daca sunt eu mai pretentios sau chiar e o problema.

Repet, spun asta venind de pe Dacia 1310, deci nu dupa cine stie ce scula de masina. Si sincer sa fiu motorul de la Astra se comporta cam la fel ca ala de pe Dacie, daca mai tin eu bine minte... Vorbim strict de plecare de pe loc/acceleratie pt utilizare in oras, fara sa luam in considerare diferenta de calitate a ambreiajului, cutiei de viteze, sau comportamentul la viteze mai mari de 60 km/h.
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
nu e chiar asa mare consumul al 1,4T in oras....bine eu nici nu merg mult cu ea in oras.
cum zici si tu ....vrei si economie si putere ...chestiile astea nu exista ..... puterea aia vine cu un consum.

Acum ca te-ai dat cu BMW-ul normal ca astra pare si mai caruta.... si eu mai conduc un passat break 2.0 diesel 143 cai tot luat SH si mai ieftin decat astra mea noua ....mama mama alta masina, dar deh diesel vs benzina.

Si eu tot de pe o dacie 1310 vin... aici intradevar diferenta oricum e de la cer la pamant , oricat de slaba ar fi masina moderna.

Acum sincer sa fiu sa am 15mii de euro in buzunar as fi si eu in dilema de a lua o masina SH sau una nou ....la momentul respectiv la fel am fost de parere ca noua e cea mai buna. La suma asta cred ca as lua tot una noua .....15 mii pe SH mi se pare cam mult.....poate doar sa fie masina cu km putini, a unei cunostinte de care sa stiu ca a avut grija

Sa zicem ca la dealer nu era ...dar cred ca gaseai la o firma de inchirieri care o avea si o puteai scoate un vikend pe drum. Eu asta voi face la urmatoarea masina...ori mi-o da dealerul la testdrive macar 24 ore ....ori o inchiriez. Dar nu voi mai lua masina noua fara un testdrive de minim 24H.

Cum se zicea si mai sus, multa lume prefera sa aiba gageturi multe si care in 90% din timp nu le folosesti decat un motor puternic. Eu am preferat motorul mai puternic si echipare mai cheala ...... ca pana la urma daca stai si te gandesti la rece...mai mult de un AC, un geam electric fata si partea de siguranta nu ai nevoie... Restul le poti pune dupa, de exemplu navigatie, decat sa dau 2mii pe un sistem de fabrica, mai bine iau un motor mai mare si rezolv dupa cu navigatia (mult mai ieftin si cu mai multe functii).
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Te-ai pornit pe ea ºi nu-þi mai poate schimba nimeni pãrerea. Eu am motorul de 1.6 pe st aºa cã nu e mare câºtig de putere ºi totuºi pot sã spun cã nu am simþit pânã acum cã maºina ar fi leºinatã, din contrã, am rãmas surprins cât de vioaie este pânã în 3000 ture. Ai avut pânã acum senzaþia cã maºina învaþã stilul de mers ºi când o scoþi din acel interval pare cã ceva nu merge cum trebuie? Eu da, ºi mã strãduiesc s-o învãþ cã gradaþiile alea cu 4 ºi 5 de la turometru nu sunt doar de design.
ªi ca sã te convingi cã ºi prin þãrile cu apã caldã se vinde A14XER, acum pe mobile sunt la vânzare 854 de astre cu motorizarea asta, 246 fiind st.


Ultima modificare facuta de Gabi.B.HD la Mie 08 Jul, 2015 2:11 pm, modificat de 2 ori in total
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Navigatia cea mai buna e pe telefon sau tableta, nici eu nu mai caut neaparat masina cu navi, eventual doar pentru aspect.
  • diablo46

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Conteaza raportul cuplu/kg...Dacia 1310 88 NM /800 kg Opel astra j A14xer 130 NM/ 1400 kg ..... Din aceasta demonstratie se pare ca 1310 e mai sprintena.....Deci m-a convins....o sa vand J-ul meu A14XER si o sa-mi iau 1310 .

Deja mi-am facut cont pe club Dacia. Care vine dupa mine? Smile)))))

Pune mana si munceste mai mult...fa mai multi bani...sa-ti iei masina cu motorul cel mai mare de-ndata ce dai de bani, sa dai gauri in Ozone , nu pierde vremea pe forumuri cu discutii gen...de ce mi-am luat bicicleta cu 1000 RON cand puteam sa-mi iau Dacie.
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
alex2014 a scris:@ wud - Initial am bagat numai OMV, apoi Rompetrol Efix 95, nu se simte nicio diferenta. Am mai bagat si de la Lukoil, fara vreo diferenta sesizabila.


Cum zicea cineva mai priceput intr-ale masinilor decat mine, "caii putere vand masinile, iar cuplul castiga cursele".



Daca toate le-ai pus de 95, era destul de greu de observat o diferenta. Ce crezi ca se intampla daca mergi 2 plinuri cu OMV 100 sau Mol EVO?

E adevarata treaba cu cuplul, insa sa nu uitam ca exact asta e rolul cutiilor de viteze, sa demultiplice cuplul motor in treptele inferioare.
Cuplul care ajunge la roata e cel care conteaza, cel care pune masina in miscare.
Daca e sa calculam dupa cifrele de aici, presupunand cazul cel ma nefavorabil, adica modelul EcoFlex, cel cu WR (Wide Ratio), ai asa:
la 4000 rpm, in treapta a 3-a sa zicem, ai la roata 720 Nm cuplu; in treapta 1 la aceeasi turatie este 2029 Nm; iar in treapta a 5-a, 411 Nm.

Apropo, cati km zici ca ai cu masina? Poate mi-a scapat informatia.
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
@diablo46 - Prietene, nu e vorba de facut bani mai multi. Suma pe care am platit-o pe Opel, probabil nu si-o permit majoritatea romanilor, in conditiile in care stim prea bine ce salarii sunt in tara asta mizerabila.

Dar hai sa-ti continui jocul. Ia fii atent:
Dacia 1310, an fabricatie 1994, motor 1.4 litri, 63 cai-putere, cuplu maxim 100 Nm la 3000 rpm, greutate 935 kg.
Opel Astra J, an fabricatie 2014, motor 1.4 litri,100 cai-putere, cuplu maxim 130 Nm la 4000 rpm, greutate 1470 kg.

Raportul greutate/putere este de 14.8 kg/cp pentru Dacia, si 14.7 kg/cp pentru Opel.
Pentru numele lui Dumnezeu, e diferenta de 20 ani intre ele !

Repet, am criticat MOTORUL, nu vorbim de siguranta, confort, tinuta de drum.
Asa-i ca te-ai simti bine cand stii ca ai dat o caruta(pun intended) de bani pe o masina care e la fel de sprintena ca masina lu' tataie?

@wud - Am ajuns la ~5.000 km dupa un an si 2 luni. Deh, o folosesc numai in oras.
Nu pun de 98 sau de 100 pentru ca nu e recomandat. Motorul e facut pt. benzina de 95. Vezi in manualul de utilizare, scrie la cifra octanica - recomandata 95, admisa 98.


Ultima modificare facuta de alex2014 la Mie 08 Jul, 2015 2:41 pm
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Stai, stai... opelul e mai greu pentru ca are ce o masina de 20 de ani nici nu visa sa aiba. Toate adauga greutate: clima, motorasele de la geamurile electrice, airbag-urile etc etc, nu mai stau sa le enumar. Eu nu stiu ce asteptai de la un motor de 1.4, totusi ai o scuza ca ai zis ca e prima masina dupa 5 ani de pauza.

Dar eu am avut motor pe benzina 1.8 (n-am avut mai mic) si tot parca mai vrei putere, mai ales in afara. In oras era suficient. Ti-a zis colegul mai sus, ca puteai sa citesti anii astia tot forumul. Deci atentie la neatentie.
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Pai stiu, dar tu, Opel, ca firma cu traditie, cand vezi ca masina produsa in 2014 e mai grea cu 4-500 kg decat cea pe care ai produs-o in 1990, nu ti se pare de bun simt sa maresti si performanta motorului?
Iti dai seama ce stresat trage motorasul asta de 1.4 cand abia un 1.8 aspirat s-ar simti in largul lui?

Tu, ca firma obsedata de castig, te doare in fund de cumparatori, asa ca preferi sa vinzi un model ieftin si prost echilibrat, doar ca sa musti din felia celorlalti producatori.


Astra F in '94 avea 90 hp si 125 N·m. Fiind mult mai usoara.
Halal evolutie, daca in 20 ani mai pui 10 hp si 5 Nm. Dar adaugi si 400 kg in plus.

Uite de ex. puteam sa iau Ford cu motor ecoboost si acum nu mai ma plangeam ca am masina lenesa. Deci nu neg ca vina e 90% a mea, restul de 10% reprezinta lacomia Opel.
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Prin comparatie cu modelul tau, cel de 1.6 aspirat ar avea in treapta 5 la 4000 ture 545 Nm.
Deci intr-adevar, este o diferenta semnficativa.

Si la mine in manual scrie la fel, dar bag doar benzina de 100, si nu s-a stricat nimic in 2 ani si 25000 km. La tine crezi ca se strica in 2 plinuri? Sau ti-e frica sa nu mearga bine si sa fii multumit de masina?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR