Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
@alex, Pai Opel nu e o marca sportiva, si nici skoda de exemplu (vezi motoarele de 1.2 pe octavia). Nu stiu ce sa-ti mai zic, uite, bmw nu face motoare mici benzinare, fara turbo.
Deci chiar daca au renuntat la capacitate mare, au pus turbo obligatoriu. Nu te gandi insa ca nu costa aproape dublu (astra J vs. seria 1).
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Daca in manual scrie recomandat de 95 , cred ca se refera la minim . Din contra , daca pui cu CO mai mare merge cel putin la fel de bine motorul pt ca detonatiile se produc mai greu .
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nu o mai tot tineti cu cifra octanica, nu se va simti nicio diferenta. Nici eu la 1.8 nu simteam. De foarte multe ori e efect placebo.

Ca sa simti ceva, trebuie resoftat (acel +10% pentru motoare aspirate) si abia atunci este obligatoriu sa bagi benzina cu CO mai mare, si abia atunci se simte ceva.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
wud a scris:Prin comparatie cu modelul tau, cel de 1.6 aspirat ar avea in treapta 5 la 4000 ture 545 Nm.

Unde ai 545Nm?
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@increatul Cand am spus "daca pui cu CO mai mare merge cel putin la fel de bine motorul" nu am spus ca merge mai bine neaparat , ci cel putin la fel in sensul ca "nu te teme sa pui benzina cu CO mai mare , nu se intampla nimic rau " . CO mare previne detonatia , deci evita pierderile / caderile de putere .
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Sa ma bag si eu in seama, Ia vedeti aici ce diferenta "enorma", oare merita? Voi decideti.
Vad ca toti ziceti de logan 0.9, de ce comparati un motor de varf cu un motor de baza pe astra? Nu este o comparatie buna... comparati oameni buni lesinatul de 1.2 benzina de pe logan cu lesinatul de 1.4 de pe opel si veti vedea ca e cam aceeasi marie. Ce castiga opel pierde la greutate, ce pierde loganul castiga la greutate.
Decizia va apartine, de ce sa nu fie si 1.4 bun pentru oras A>B?
Minutul 3:37

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Pai exact ce am zis si eu.

Doar pe o masina cu resoftare adauga ceva si mai ales pe o masina puternica (la mersul in oras oricum nu se simte). Cine vrea sa inteleaga, intelege.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
O masina mai puternica gen subaru, a arata in clip un golf 5, echivalent astra. Poate sa fie si mama ei de resoftare, mai mult de 10 cai nu cred ca va adauga combustibilul minune, si acum ce facem? Bagam benzina scumpa tot timpul si mergem eco sa economisim diferenta de bani iar cand vom avea de facut o depasire masina va fi lesinata din cauza mersului subturat sau bagam o benzina mai ieftina si folosim toata plaja de turatii i orice parte a zilei? E mai mult marketing, ca si aditivii din motorina iarna, poti baga cativa stropi de benzina peste motorina si uite aditivul.


Ultima modificare facuta de horaa la Mie 08 Jul, 2015 5:24 pm
Skip ads

  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:
wud a scris:Prin comparatie cu modelul tau, cel de 1.6 aspirat ar avea in treapta 5 la 4000 ture 545 Nm.

Unde ai 545Nm?


La roata.

Stiu clipul acela, dar nu mi se pare corect facut.
Eu vreau sa vad o comparatie intre CURBA de cuplu a motorului, cu benzina de 95 si respectiv 100.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
alex2014 a scris:
@wud - Am ajuns la ~5.000 km dupa un an si 2 luni. Deh, o folosesc numai in oras.

5000 km în 14 luni? Motorul tau mai are mult pânã sã ajungã sã funcționeze în parametrii.
  • cldmarinescu

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2010 A13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
wud, nu prea ai ce curba de cuplu sa vezi doar din diferenta cifrei octanice la acest motor de 1.4. Atata timp cat este vorba de un aspirat cu cilindree mica, curba de cuplu este doar un mit. Cuplul maxim vine abia pe la 4000 rpm iar cei 100 cp ceva mai sus in turatie. Pana la urma, este un motor de turatie, chiar daca iti urla in cap cand il turezi si ai impresia ca sare de sub capota. Probabil ca initiatorul topicului are ceva retineri in a apasa mai tare pedala si de aici toata discutia. Nu mai vorbesc despre consumul oferit de catre fabricant, e o gluma buna, nici eu cu diesel-ul meu nu reusesc consumurile alea care se dau la 1.4 benzina.
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Pai unu la mana, nu poti sa-l tii tot turat ca va consuma de rupe. Doi la mana, masina asta oricum face 0-100 in cam 13 secunde, depinde ce opționale are pe ea, care se adauga la greutate. Colegul zice ca face in 14 secunde, deci oricum ai lua-o, motorul asta te duce din A in B, n-ai ce sa-i ceri mai mult.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
wud a scris:
clau70 a scris:
wud a scris:Prin comparatie cu modelul tau, cel de 1.6 aspirat ar avea in treapta 5 la 4000 ture 545 Nm.

Unde ai 545Nm?


La roata.

1.6 benzina aspurat in tr 5 la 4000rpm -> 545Nm la roata? Cum ai calculat?
  • cldmarinescu

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2010 A13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
increatul a scris:Pai unu la mana, nu poti sa-l tii tot turat ca va consuma de rupe. Doi la mana, masina asta oricum face 0-100 in cam 13 secunde, depinde ce opționale are pe ea, care se adauga la greutate. Colegul zice ca face in 14 secunde, deci oricum ai lua-o, motorul asta te duce din A in B, n-ai ce sa-i ceri mai mult.

Este o masina simpla pentru drumuri linistite si fara peripetii. Topicul asta negativ nu isi are rostul. Eu zic ca nu s-a informat deloc inainte sa o achizitioneze sau a fost si ceva naivitate la mijloc cand a citit detaliile tehnice oferite de catre fabricant.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nu zic ca este un topic rau, este bine de stiut. Daca ai familie renunta la 1.4 ca nu vei putea urca nici un deal.
5 persoane + ceva bagajute omori motorul dupa o excursie.
  • mihnea_alex

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Deja e absurd sa compari dacia 1310 cu opel . Vrei sa spui ca e tot aia ,motorul de pe 1310 cu cel de pe astra j?
Nu vreau sa laud eu motorul de 1.6 dar vãd ca a mai postat cineva aceeași pãrere cu a mea ,ca acest motor se mișcã ok ,și mașinã e destul de sprintena dupã 3000 de ture . Totuși subt doar 15 cp în plus ,deci nu cred sa fie diferența de la cer la pãmânt.
E un motor de oraș,cel de 1.4,lucru care s-a zis de n ori, nu are treaba cu sportivitatea .
Sa iti spun și eu povestea mea ,dacã e sa o luam așa .
Un an de zile dupã ce am obținut permisul am condus un matiz ,pe care l-am pãstrat special sa îl tãvãlesc ca începãtor . Dupã mi-am luat astra j ,1.6 115 cp .
matizul 52 cp , 70 Nm la 4600 de ture vs astra j 115 cp ,155 de Nm la 4000 ture .
Nici nu exista termen de comparație intre ematiz si astra j și tu compari motorul de 1.4 cu ãla de pe 1310.
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:
wud a scris:
clau70 a scris:
wud a scris:Prin comparatie cu modelul tau, cel de 1.6 aspirat ar avea in treapta 5 la 4000 ture 545 Nm.

Unde ai 545Nm?


La roata.

1.6 benzina aspurat in tr 5 la 4000rpm -> 545Nm la roata? Cum ai calculat?


Este un calcul bazat pe cuplul la volanta, demultiplicarea treptei si raportul final din diferential. Cauta pe internet formula si te vei lamuri.
Acest calcul este insa orientativ, deoarece dinamica masinii este in mod clar influentata si de dimensiunile rotilor. Cu cat roata are circumferinta mai mare, cu atat performantele vor fi mai slabe.
Poate ti se pare mare suma pe care am scris-o, insa nu e asa. Cine a folosit vreodata o cheie dinamometrica, stie cat de putin inseamna 130 Nm, cat are acest motor la volanta. Daca la roti ar ajunge doar atat, cred ca nici nu s-ar misca masina din loc Smile .
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cu dacia erai fericit daca ajungeai la destinatie fara sa mesteresti ceva pe drum,transpirat,cu urechile infundate de la bubuitul motorului in habitaclu,cu astra esti de 100 de ori mai nefericit ca nu ai demaraj.
Spui ca o conduci doar in oras si doar iti inchipui cum ar fi in afara.Cum spunea un coleg sunt o groaza de 1.4 pe mobile. si nu au preturi mici.
Scoate-o pe autobahn,pune pe cruise control si singura ta grija sa nu adormi la volan sau sa ratezi iesirea de pe autostrada.Mai degraba eu nu vad buna in oras,e mult mai eficienta la consum in extraurban,eu scot usor sub 6% daca nu ma grabesc,6.5 mers mai tare in timp ce in oras...Si da +3500-4500 ture in a2a si faci si depasiri.
Daca ai dat peste 15000 e cam mult,aveai alternativa la mazda 1.5 cuplu mai mare ,greutate mai mica
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
bodo 2010 a scris:Cu dacia erai fericit daca ajungeai la destinatie fara sa mesteresti ceva pe drum,transpirat,cu urechile infundate de la bubuitul motorului in habitaclu,cu astra esti de 100 de ori mai nefericit ca nu ai demaraj.
.......
Daca ai dat peste 15000 e cam mult,aveai alternativa la mazda 1.5 cuplu mai mare ,greutate mai mica


Pai aici e problema, cred. A dat o gramada de bani pe un lucru, si acel lucru nu-l mulumeste sufleteste. Eu am cont si pe forumul bmw, iar cine are 15000 acolo isi ia ultimul tip de seria 5 sau 3, second hand. Dar na, tre sa si ai bani de investit ulterior, in caz ca pica ceva, venituri constante etc.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
mihnea_alex a scris:
Nici nu exista termen de comparație intre ematiz si astra j și tu compari motorul de 1.4 cu ãla de pe 1310.

asa bun e matizul ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR