Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Matizul trage bine de tot, eu am urcat de pe 1.6 tdi octavia 2 fl, daca nu esti obisnuit cu ambreiajul pe cablu pleci numai cu scartait. Are si wheelgap urias, cursa mare a suspensie si cand pleci se lasa pe spate si normal ca pleci cu scart din cauza lipsei de tractiune. Matizul e nasol la drum lung, ai destula putere pentru depasiri de masini, mai greu la tiruri si e foarte urat daca trece un tir pe langa tine, risti sa te rastorni. Eu mi-as lua matiz, mi se pare perfect pentru oras, atat ca nu-mi place bordul deloc.
(Doamne cat am scris despre matiz...)
Skip ads

  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu mai visati la cai putere verzi pe pereti cu benzina +99,100 co,bani aruncati aiurea.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
wud a scris:
clau70 a scris:
wud a scris:
clau70 a scris:
wud a scris:Prin comparatie cu modelul tau, cel de 1.6 aspirat ar avea in treapta 5 la 4000 ture 545 Nm.

Unde ai 545Nm?


La roata.

1.6 benzina aspurat in tr 5 la 4000rpm -> 545Nm la roata? Cum ai calculat?


Este un calcul bazat pe cuplul la volanta, demultiplicarea treptei si raportul final din diferential. Cauta pe internet formula si te vei lamuri.
Acest calcul este insa orientativ, deoarece dinamica masinii este in mod clar influentata si de dimensiunile rotilor. Cu cat roata are circumferinta mai mare, cu atat performantele vor fi mai slabe.
Poate ti se pare mare suma pe care am scris-o, insa nu e asa. Cine a folosit vreodata o cheie dinamometrica, stie cat de putin inseamna 130 Nm, cat are acest motor la volanta. Daca la roti ar ajunge doar atat, cred ca nici nu s-ar misca masina din loc Smile .

Nu trebuie sa caut pe internet formula ca sa ma lamuresc, vroiam sa imi spui tu, e vorba de (cuplu motor la turatia respectiva x raportul treptei de viteza x raportul final (grup/diferential) x 9.81) / raza rotii.
Uite aici o exemplificare pe motorul meu 160CP/4000rpm si 350Nm/1750-2500rpm facuta pentru turatia de 2000rpm unde are 350Nm (fara a lua in calcul pierderile mecanice) in fiecare treapta de viteza. Deci 1.6 aspirat are cuplu mai mare intr-a 5-a decat 2.0 cdti Shocked . Nu stiu ce valori ai luat in calcul, dar vezi ca ai uitat ceva la calcule, probabil raza rotii Confused .
  • mihnea_alex

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
liberlamare a scris:
mihnea_alex a scris:
Nici nu exista termen de comparație intre ematiz si astra j și tu compari motorul de 1.4 cu ãla de pe 1310.

asa bun e matizul ?

M-am exprimat eu greșit . Ai înțeles tu ideea Smile) (ca astra j e peste matiz la orice ora )
Skip ads

  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
E bun pe saracia, tr 1 merge pana la 30 de km/h maxim parca Very Happy . Eu aveam consum de 10% mixt... partea buna era ca puteam sa schimb vitezele fara ambreiaj, foarte bine etajata cutia pentru masinuta.
  • mihnea_alex

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Încã am matizul de care spuneam și știu ca e bun ,în limitele lui ,mașina e ok.
trapta 1 pana la 40 merge , e limitata ,la 40 Smile)
Și intr-adevãr dacã nu ești obișnuit cu ambreiajul pleci doar cu scartait .
nu am priceput faza cu schimbatul fãrã ambreiaj Smile)))
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:Nu stiu ce valori ai luat in calcul, dar vezi ca ai uitat ceva la calcule, probabil raza rotii Confused

Sau poate ca valorile de demultiplicare ale treptelo, pe care le-am luat in considerare, erau gresite.
Sa vedem, poate mai calculez o data maine, acum sunt obosit.

Eu as avea asa o concluzie la toata problema asta, anume faptul ca inginerii GM nu cred ca construiau o masina inutilizabila.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Este simplu, dupa treapta 1 la matiz poti schimba fiecare viteza fara sa mai apesi ambreiajul Very Happy . Poti ajunge pana in tr 5 la 60 de km fara a apasa ambreiajul Very Happy . E chiar usor, cifra magica parca e undeva din 20 in 20 de km/h
Nu zic ca la altele nu e posibil, dar la matiz e chiar foarte usor, caderea e turatie este aceeasi in toate treptele din cate am observat eu.
Skip ads

  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, NU MOTORUL e problema, ci Astra J in sine, pe care o consider cea mai nereusita Astra de pana acum. Si cred ca si vanzarile sunt de acord cu mine.

Nu e deloc normal 1437 kg cu motor pe benzina in clasa compacta. Pe care compacta o vad ca o masina buna la toate, adica un compromis intre o masina de oras si una de drum lung, cu mentiunea ca ar trebui sa isi faca treaba bine mai ales in oras.

Ca idee, Renault Megane 3 Grantour (adica Combi/Break, deci teoretic mai greu decat hatch-ul), Faza 3, cantareste 1305kg, cu motor 1.5dci 110cp, deci diesel (iarasi, teoretic mai greu decat 1.4 benz).
Si nu e nici mai putin dotata, nici mai nesigura in caz de impact decat Astra J. E doar conceputa diferit. Adica corect, pt o compacta.

Ce a gresit Opel cu Astra J? Pai probabil ca nu a folosit materiale de calitate in constructia caroseriei. De calitate, adica rezistente si usoare, cum au facut altii. S-au limitat la otel ieftin si greu. Si ca sa obtina un produs satisfacator dpdv al sigurantei, au pus MULT.

Iti inteleg frustrarea, dar daca te gandesti ca ai demaraj la nivel de Logan 1.2 75 cp, care costa 6000 de euro, Astra ta tot nu slabeste... Asa ca mai bine bucura-te de calitatile ei...
Zic si io...


Ultima modificare facuta de PunctAlbastru la Joi 09 Jul, 2015 9:26 am
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pe certificatul maºinii mele scrie cã are 1393 km. La aceleaºi dotãri ºi motorizare hatchback-ul ar trebui sã fie mai uºor.
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Aici scrie ca are 1298kg, deci ma gandesc ca aproape cheala are kg astea, la care se tot adauga. Problema e acel 14.2 sec 0-100kmh, e prea mult, citesc o carte pana ajung la 100 Smile))

Deci e vina cumparatorului, daca citesti specificatiile imposibil sa nu iti pui un semn de intrebare. NU e vina OPEL, repet, nu e vina lor, ei au pus la dispozitie 10 (zece) motorizari pe benzina la alegere. 10 fara sa socotesc si diesel.

Pe aceasta cale vreau sa-l salut pe PunctAlbastru Smile


Ultima modificare facuta de increatul la Joi 09 Jul, 2015 9:33 am
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Vezi sa nu fi pus unii mai mult plastic,in paranteza exclus aluminiu si carbon, si au impuscat doi iepuri dintr-o lovitura au scazut si pret si greutate dar au luat doar 3 stele la noile teste euroncap.
Nu cred ca opel a anticipat schimbarea,ca in 2009 erau aceleasi reguli de testare,si au pus mai mult otel,insa nu exista otel usor sau greu si ieftin.
Uitate la marcile premium ce tonaje au si ei chiar mai folosesc ceva materiale ultrausoare scumpe.
Skip ads

  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
bodo_2010 a scris:
nu exista otel usor sau greu si ieftin

nu e vb de otel usor sau greu. Dar la aceeasi dimensiune a piesei, poti avea o rezistenta mecanica mai mare sau mai mica, in functie de calitatea materialului. Drept pt care, ca sa obtii rezultatul mecanic dorit cu un material mai slab, ... cred ca pui mai mult, nu ? Faci tabla aia mai groasa...

Nu sunt sigur ca asta a facut Opel cu Astra, ca nu am disecat nici una si nu sunt in masura sa imi dau seama daca as face-o. Dar ideea e ca altii au masini la fel de mari si de sigure, dar mai usoare. Cum le-au facut aia e irelevant, atata timp cat rezultatul final e mai bun...


Ultima modificare facuta de PunctAlbastru la Joi 09 Jul, 2015 10:55 am, modificat de 2 ori in total
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
mda... rog un moderator sa-l stearga pe asta
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
mihnea_alex a scris:
nu am priceput faza cu schimbatul fãrã ambreiaj Smile)))


Asa ceva , dar eu nu as face asta cu masina mea.
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Ma rog, faptul ca e grea, nu e o mare problema, deoarece creste automat si siguranta.
De ex. la un impact frontal cu un Logan de o tona, esti mai in siguranta intr-o masina de 2 tone decat intr-una tot de o tona.

Cei care le au cu fizica ne pot lamuri.


Mi-ar fi placut sa aiba 2 tone si motor pe masura. Chiar nu as fi avut ceva de obiectat, dar atunci s-ar fi numit Bmw seria 7 si ar fi costat de 8 ori mai mult Smile)
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Poti obtine o rezistenta crescuta si cu o tabla mai subtire, totul depinde cum o proiectezi.
Sa iti dau un exemplu: cumpara un profil patrat de teava de 1 mm grosime, te gandesti ca e 1 mm si zici ca e moale, mna sa vezi tu acolo rezistenta. Aici intra mana proiectantilor si a testelor 3D de rezistenta materialelor, program gen FEMAP EXPRESS.
Megane 2008 a luat 3 stele (i)ncap, nici vorba de 5. Asta asa ca sa vezi diferenta, sunt curios golf 6 ce greutate are? (echivalent astra j sau golf 7?!?!?!)
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Nu era vorba neaparat de rezistenta, e o chestie strict legata de domeniul fizicii, cand doua corpuri se ciocnesc, la aceeasi viteza, cel care are masa mai mare il impinge pe cel mai usor, asa incat corpul mai usor suporta o parte mai mare din forta de impact.

Lucru valabil si cand doua masini au viteze diferite, de ex. doua loganuri care se ciocnesc frontal, unul avand 50 km/h, celalalt 100 km/h, sunt sanse mai mari ca pasagerii din loganul care circula cu 50 km/h sa iasa "cu picioarele inainte" deoarece socul impactului ii afecteaza mai mult, fiind "impinsi inapoi" ca sa folosesc o exprimare mai vizuala.

Poate ne ajuta cineva care a studiat ceva Fizicã la viaþa lui Smile)
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Astra J e cam cea mai grea din clasa compactelor, si cea mai mare la exterior dar fara ca acest lucru sa se simta si in interior Sad . Este un handicap destul de mare, avand cu 100-200kg mai mult decat aproape orice alta compacta, iar asta se vede si in performante. Opel-ul inca nu a optimizat greutatea masinilor (vezi Corsa E lansata de curand care si ea este in topul greutatii la clasa mica). Motorul de 1.4/100CP (exista si 1.4/87CP) fiind entry-level asigura performante slabe. Indiferent de marca, motoarele de la baza gamei au cam aceleasi performante si se preteaza mai mult pentru flote... Si Golf 6 are motor de 1.4/80CP/132Nm, dar e mai usor. Pentru mers urban e OK, iar ca sa scoti "ceva" din el trebuie sa il turezi.
Conform cartii, greutatea Astrei J hatchback incepe de la 1373kg (fara optionale) pana la 1701kg Shocked (cu toate optionalele).
L.E. E=mv2 (energia este masa x viteza la patrat)
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
A mea are in cartea masinii greutatea de 1470 kg. Probabil am uitat sa va spun ca e Astra J Sedan, nu e hatchbackul.
Daca intram aici http://www.opel.ro/autovehi...date-tehnice.html , dam pe Mase si sarcini, observam ca variaza intre 1405 - 1515 kg.
Hatchbackul e normal sa fie mai usor, dar nu cu mult...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR