Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Salut si bine v-am gasit, am cumparat si eu recent un Opel Corsa C din 2001 motor Z12XE si ma deranjeaza un tacanit la motor, am citit si vazut pe youtube o'gramada despre tacanituri, dar nu am gasit unu asemanator cu al meu asa ca astazi am coborat jos si am tras o filmare sa va dati si voi cu parerea despre pacanit.
Atunci cand am cumparat masina chiar nu mai stiu daca avea acest tacanit sau nu, sau poate il avea dar nu l-am bagat in seama.
Revizia am facut-o acum 30 de km, ulei GM 10w40 ( masina are putin peste 200.000km ). cand am schimbat uleiul am observat ca am ceva depuneri pe langa axa cu came, nu stiu de ce.
A, si inca ceva, daca o accelerez, dupa 1400 rpm nu mai tacane, se aude frumos, daca o las iar la relanti incepe din nou, in rest, motorul merge frumos, rotund, are putere.
Fostul propietar mi-a zis ca i-a schimbat distributia, dar nu l-am intrebat cam la cati km a facut asta.
M-am uitat pe youtube la cele cu distributia terminata si am vazut ca erau efectiv un diesel, parca si mai rau.
Am pus autocom-ul pe ea si nu am nici un fel de eroare.
Tacanitul il am permanent si la rece si la cald.
Pun 2 video-uri sa vedeti despre ce este vorba, astept pareri, multumesc!




Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pana la tacanit.....
Eroare ai sigur entru ca martorul masinuta cu cheita nu se stinge inainte de pornirea motorului
Citeste singur erorile cu metoda de aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
La ce ulei folosesti sigur imbacsesti tot motorul. 10W40 este semisintetic si nu este recomandat la Z12XE.
Se foloseste sintetic minim 5W30. La KM tai un 5W40 sau 0W40. daca vrei sa tii masina da jos baia de ulei si curata baie si sorbul.... sigur este mal acolo.
Da jos cureaua de accesorii si verifica rola intinzatoare, pompa apa si fulie alternator.
da jos capac culbutori si verifica strangere axe came , culbutori si tacheti
Spor....
  • lvublue

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salut,
Tacanitul la motor este cauzat de uzura lantului de distributie.
Iti recomanda sa schimbi lantul si patinele+intizatorul.Garnitura de la distributie trebuie si ea deasemenea schimbata.

Am avut aceeasi problema la Corsa C motor 1.0 si am rezolvat-o.

Succes!
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Da, se pare ca am P0340 Senzor camshaft, ce e de facut in cazul asta?
Sa schimb senzorul prima data sau sa ma apuc sa ii dau baia jos/curatat sorb?
Fostul propietar de la care am luat-o mi-a zis ca si el a pus numai ulei GM 10w40.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
P0340 suna a distribuție pusã la ochi nu cu scule adecvate. Senzorul nu pica decât foarte rar. De verificat. Asta dacã sigur a fost schimbatã.
E destul de clar ce mizerie e în motor.
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
O sa ii dau capacul jos sa ma uit la lant, daca e pe duca ar trebui sa fie slab, nu ? Sa verific si suruburile daca ar fi slabite sau nu.
Oricum, daca a fost pusa la ochi n-am cum sa imi dau seama cand dau capacul jos.
Cand oi avea mai mult timp liber sa ii dau si baia jos, curatat sorb/baie, schimbat ulei cu 5w40.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai PM.
Lantul trebuie sa fie intins sa nu il poti trage cu mana. Daca reusesti sa tragi de el este uzat.
E bine sa dai capacul la culbutori ca sa inspectezi tot ce e acolo.
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am dat jos capacul de la culbutori...
Am innebunit cand am vazut ce se afla acolo, pun un video si cateva poze sa vedeti.
Depunerile le rezolv eu cu engine flush, dat jos baie ulei si curatat sorb, ulei 5w40, dar ma intereseaza distributia, sa va dati o parere ( uitati-va la video )
Sus lantul este tapan, dar jos acolo il misc cu mana, e normal?
E tocit intinzatorul ala?
Am verificat toate suruburile de sub capac pe la axe, etc. Nici unul nu era slabit.




Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Trage un pic mai cu inima de partea de sus a lantului in dreptul patinei.
Stai linistit ca nu sare daca tragi mai tare.
Eu iti spun parerea mea....
Dupa namolul care e in motor..... fa flush cu ceva de calitate.
Verifica distributia daca e la punct. Daca nu e la punct pune la punct.Daca dupa punere la punct tot apare eroarea ai PM cu rezolvarea lui P0340
Cere dovezi ca a schimbat distributia fostul prorietar ...dar....aduna bani sa schimbi si distributia si atunci dai si baia si cureti sorb.
Intinzatorul lantului este hidraulic ... si cu ce ai tu prin motor ....
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am tras si avea un joc foarte mic, nu se vede in video.
Am vazut aici pe forum pe cineva care a spalat cu benzina si pensula, a dat baia jos si a inceput sa spele, avea poze, era mai rau ca la mine, o fi ok sa fac la fel?
Si in legatura cu punerea la punct a distributiei, se poate intampla ceva in timp daca o las asa?
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Sambata urmeaza sa curat motorul de mal, bag un engine flush, dau baie de ulei jos, curat baie/sorb/capac culbutori, las bine bine sa scurga si ultima picatura de ulei din motor si bag Mobil 1 5w40 sintetic, schimb si filtru de ulei cu unul MAHLE ORIGINAL OX 173D.
Curat si clapeta de acceleratie si saptamana viitoare o sa ma pregatesc cu cele 2 garnituri si antigel pentru a curata si EGR.
Si cam asta ar fi masina, dupa care strang bani de distributie.
Si singura intrebare ar fi:? mai dau cu silicon peste garnitura de la baia de ulei? Am cumparat una noua.
Pe cel de la culbutori cred ca o sa dau cu silicon pentru ca nu i-am cumparat garnitura, am observat ca e cam tare in cateva parti.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Poti pune un strat subtire de silicon. Dar subtire. Adica subtire. Daca pui mult la strangere iese si ajunge inapoi in baia de ulei sau motor.
La fel si garnitura capac culbutori.
Este un silicon exceptional de la Victor Reinz. Este negru-cenusiu. Cu el nu dai gres niciodata.
Inainte de a da cu silicon curata foarte bine suprafetele de etansare pentru a adera siliconul.
Dupa ce cureti si EGR ai sa spui ca nu e masina ta.
Mergi apoi si verifica daca distributia e la punct.
Daca e la punct citeste ce ti-am scris pe privat despre P0340
Skip ads

  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am dat baia de ulei jos, am curatat baia, sorb, capac supape, clapeta acceleratie, pus ulei 5w40, filtru cu supapa, si am observat o mica schimbare la precizia pedalei de acceleratie.
In plus, am observat ca numai tacane deloc la cald, atunci cand temperatura motorului este de 90 de grade, pana cand se incalzeste tacane la fel ca inainte.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Mai apare P0340?
Ai facut si engine flush?
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Da, am bagat si un engine flush de la Liqul Moly.
Si in legatura cu eroarea nu am mai apucat sa pun si testeru, dar o sa vad saptamana asta daca mai apare sau nu..
Oricum o sa ii schimb si distributia, dar nu stiu unde.
Stiti pe undeva in Bucuresti vreun service, sau vreun mecanic cu trusa de calare?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Fa testul cu pedalele ca sa citesti singur erorile https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
Incearca la AutoA sau maiandrei aici pe forum la Publicitate. Cere o oferta de pret...
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
testul cu pedale e doar sa vezi codul de eroare, nu si ce raporteaza ecu la acea eroare. P0340 se refera la camshaft senzor intr-adevar DAR nu e neparat pusa distributia prost. pe tester iti apare sigur ce e in legatura cu acel senzor. poate sa fie doar circuit malfunction. problema asta apare de obicei vara, caldura excesiva motor si senzor prost construit. eu am schimbat 2 senzori pana sa cumpar unu bosch cu care nu am mai avut probleme. primul pas: scoate mufa, da cu un spray de contacte si pune mufa la loc. da-i reset la eroare si vezi daca mai apare. daca tot insista, cumpara un senzor. bun si mai scump de preferat bosch chiar daca pretul e dublu. restul tin un an sau mai putin. testata pe mastercardul meu:)
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
PS: cumpara o interfata de diagnoza gen elm327 si cu o simpla aplicatie pe android sau ios vei vedea codurile cand vrei. nu e foarte avansata, este ieftina(aprox 50lei) si te scuteste sa bajbai aiurea. macar cauti exact ce scrie acolo. daca e circuit malfunction (cum sunt multe gen sonda lambda, camshaft senzor etc.) te uiti la mufa pana sa demontezi masina cu totul.
  • Eci23

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu raspuns la postarea ...
"Buna .
Am un Corsa C 2002 Comfort , easytronic , 5 usi , motor Z12XE (benzina) . L-am cumparat de o luna ,avea zgomotul diesel ,stiam de el la cumparare (1700E) . Acum este la service pt schimbare set distributie + pompa de apa .
"Mecanicul sef " , spunea ca : Cel care a mai schimbat distributia inainte , a pus gresit o roata dintata .(nu a spus cu cate ochiuri de lant era decalat roata dintata fata normal ) . Consumul era intre 5 - 6 (extra urban).
Este posibil ? Sau au incercat ei sa desfaca distributia fara kit KM (am vazut o placa de fier si un fel de tija ,infipta la baia de ulei ...doar pompa de apa a fost data jos ,lant si capac lant ,nu. Si asteptau sa vin kitul KM.
Am mai fost pe la ei , cred ,nu sunt sigur , dar au umblat la ceva ,pt ca atunci cand am iesit din service sa fac o incercare (zgomot la o roata ) ,motorul mergea ca nou . Dupa 2 km parcursi am revenit la service , relantiul suna iar ca un diesel . "

@catastefan :-" Când e de la distributie uzata zgomotul de diesel face numai la cald ( când motorul ajunge la temperatura de regim 80-90 grade)
La tine cum e? "

Dupa ce se incalzeste motorul , tzacanitul la relanti este mai puternic (se aude usor si la pornire la rece ) (Extra :Acum de cateva zile ,zici ca pornea in 3 cilindrii ).

Masina e inca la service ...spuneau ca va fi gata azi si bineinteles ca nu a fost , Sambata la ora 13:00 va fi gata ,din nou.
Apropo , pretul este de 1450 ron pt schimbat kit distributie + pompa si schimbat "suruburi " etier roata fata (doar manopera ,piesa etier ...de la mine ).
Am sa postez rezultatul cu testul "agrafa".


OFFtopic : Am mai umblat cu o Corsa B pe la atelierele din Reghin (MURES) ,la pompa de benzina avea elicea desprinsa de pe ax .Iar atunci cand se bloca ,se manifesta asemanator cu incalzirea unei componente electrice .Lasai o ora si pornea din nou . Eroarea indicata la test "agrafa ":- injector. Apoi a aparut si Rich/Lean mixt ....a cedat si clapeta de acceleratie(potentiometru).
Bineinteles , dupa jumatate de an de chinuiala si platit manopera fara solutie , impreuna cu tatal meu am identificat defectele ( multimetru pt cablaje si clapeta ; pompa > furtun tur benzina demontat de la carburator ...avea debit mic ,trebuie sa fie presiune de 1 Bar (tzasneste ) ). Corsa B merge de 4 ani cu pompa de Soleza .
Succes !
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca cel mai edificator e sa faci un video mic cu motorul rece si unul cu motorul cald. Le urci pe youtube si le vedem....
Ce ulei si filtru folosesti?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR