Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • al3xyno

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Salut baieti.tocmai ce mi-am schimbat ambreiajul si vreau daca tot am facut operatiuna asta sa imi usurez si volantul.am un prieten care se pricepe la strung,etc dar nu a mai facut asta.ma puteti ajuta cu un sfat cat sa iau din ea pe ce parte sa iau din ea,cat sa iau din ea si unde ast putea sa o echilibre.de preferat in prahova sau dambovita.motorul este un C20NE cutie F16.multumesc
Skip ads

  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce intelegi tu prin..,,usurare volant,,!Iar pentru echilibrat(NU CRED CA ESTE DEZECHILIBRATA)...nu te poate ajuta prietenul tau strungarul.....nu pe strung se echilibreaza....
  • al3xyno

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
se pune pe o masina speciala de echilibrat din cate am vazut.si prin usurare ...se ia din materialul ei.acum nu stiu cat.dar am renuntat la ideie din lipsa de timp Sad
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Volanta e un acumulator de energie, greutatea ei e calculata pentru fiecare tip de motor. De ce ai usura-o? Vrei sa faci masina mai "sport" sau sa mearga prost/trepidat la relanti?
Skip ads

  • al3xyno

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Dupa cum am spus am renuntat la ideie.sunt presat de altele acum.sper sa mearga ceea ce am facut.problema e cand usurezi volanta din cate am inteles.ca pierzi cuplu si castigi caluti....
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Eu cred ca esti foarte...prost informat ...in legatura cu ,,volanta,, ....dar daca tu ai ,,volant,, poate stii ceva ce noi nu stim sau ai ceva la masina pe care noi nu avem....acum deh ..parerea mea de nestiutor si mai ales ...stricta si personala!
  • al3xyno

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Volantul motor
April 12, 2012

Fiecare dintre noi a auzit cel putin o data un conducator auto vorbind de volantul motor ( de fapt se foloseste cel mai adesea forma incorecta de volanta ), facand de obicei referire la necesitatea inlocuirii acestei componente. Dealtfel, daca volantul nu ar necesita inlocuire, probabil ca acest cuvant nu ar fi intrat in vocabularul multora.

Rolul acestei componente este de a uniformiza miscarea de rotatie a arborelui cotit. Aceasta miscare nu este uniforma ci periodic variabila intrucat functionarea motorului cu ardere interna se desfasoara periodic, adica apar variatii mari ale vitezei de rotatie a arborelui cotit strans legate de momentul producerii exploziei in cilindrii motorului.

Prin masa si dimensiunile sale – este o piesa de forma circulara, grea – volantul motor reduce semnificativ solicitarile cu caracter de soc de la nivelul organelor motorului, reazemelor sale si transmisiei. Aceste solicitari cu soc apar tocmai datorita variatiei vitezei unghiulare a arborelui cotit.



Exemplu de volant motor
Volantul motor este montat pe arborele cotit la extremitatea prin care se transmite spre consumator energia dezvoltata de catre motor. Cand aceasta energie depaseste necesitatile consumatorului, volantul acumuleaza surplusul, pe care-l cedeaza cand energia consumata devine mai mare decat cea transmsisa de arborele cotit.

Deasemenea pe periferia volantului motor se monteaza o coroana dintata, prin intermediul careia pinionul demarorului roteste arborele cotit la pornirea motorului.

Despre volantul cu dubla masa (engl. DMF) si motivul montarii sale pe automobilele moderne voi vorbi intr-un articol viitor.
"Volanta"
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ai putea sa pui roti mai usoare. Ai si mai multe avantaje.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR