Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am alimentat alaltaieri cu niste benzina (10l) de la o statie si am niste probleme care cred eu ca sunt de la benzina pentru ca mirosea si putin ciudat. Imediat ce am alimentat la 500 m am oprit sa iau pe cineva. Cand am pornit motorul a dat sa porneasca si s-a oprit brusc ca si un rateu, pornind mai apoi ceva mai greu. Nu am patit niciodata asa ceva. A mers normal pana la servici unde am observat ca la accelerare mai brusca scoate fum negru. Concomitent am observat si o lipsa de putere. Aseara am verificat filtrul de aer care este f. curat si am facut si un test OP-COM in urma caruia am gasit eroarea P0335. Am sters-o, am lasat masina sa mearga 5 minute timp in care am mai urmarit una alta pe tester. La temperatura de 82 grade sonda lambda 1 arata valori intre 165 si 798 iar sonda 2 intre 685 si 707. As vrea sa stiu de la cunoscatori daca sunt valori normale si daca eroarea P0335 este posibil sa fi aparut in momentul opririi motorului cum am specificat mai inainte. Mentionez ca dupa ce am sters eroarea aceasta nu a mai aparut.
Mai pun niste date si va rog sa nu ma evitati.

Skip ads

  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nimeni, nimic?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Sonda lambda 1 oscileaza bine dupa parerea mea . Un print screen nu prea ajuta . Poti sa dai record la parametri si iti creaza un fisier excel . Cred ca sonda lambda 2 ar trebui si ea sa coboare mai jos un pic .
http://e-automobile.ro/cate...sonda-lambda.html
Daca ai dubii cu privire la benzina , baga mai multi litri de la un peco consacrat , nu de la peco no-name .Asta ca sa se amestece cu aia veche de zici ca e proasta .
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu problema mea. Aseara am schimbat uleiul si cat s-a scurs din baie am rugat mecanicul sa-mi scoata bujiile. Asa am descoperit ca la cilindrul 2 bujia era afumata puternic dar uscata nu uleioasa. O fi de la combustibil sau de la ulei? Am mai citit pe aici si se spune ca s-ar putea sa fie injectorul de pe acest cilindru si care poate da aceste simptome. Sau ar putea fi de la un amestec prea bogat, dar de ce numai pe un cilindru?
As dori niste pareri va rog.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masoara fifele bujii, poate scapi ieftin.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc, am sa masor neaparat diseara. Curios este faptul ca motorul merge rotund, fara intreruperi evidente doar ca am observat ca la accelerare brusca scoate fum negru.
Am omis sa spun ca celelalte bujii aveau o culoare gri deschis-albicioasa si nu caramiziu-deschis cum se spune ca ar trebui sa fie.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu niste rezultate la un nou test opcom.


Am specificat cu rosu in fisierul cu text niste valori care apar la accelerare brusca. Am observat ca valoarea mare apare la cilindrul care imi afuma bujia.
De asemenea sonda lambda 2 oscileaza numai intre 840 si 870(890). Care ar fi valorile corecte pentru aceasta?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
In rezervor vad ca ai 4 l . Ai zis ca ai bagat benzina suspecta , eu inteleg ca din momentul ala a inceput sa faca figuri masina ; pune benzina de la un peco normal ( rompetrol , petrom ,omv etc , nu no-name ) . Parametri aia nu ajuta , fa un log care sa arate asa :

Dar intai oricum eu zic sa bagi benzina , ai doar 4 litri . Ai masurat fisele ?
Si la mine cand apas accelaratia brusc apare intarziere aprindere cateva grade ( ba pe un cilindru , ba pe altul) , deci nu aia e cauza fumului, lipsa putere etc.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai detonatii pe cilindrul 2 si ECU intarzie aprinderea.
O benzina proasta poate produce detonatii.
Citeste despre detonatii aici http://www.e-automobile.ro/...or-detonatie.html
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
De atunci am alimentat mai bine de jumatate de rezervor cu benzina petrom si nu am mai avut problema la pornire care m-a facut sa deschid topic-ul. Maine verific sigur fisele (in seara asta nu am avut aparatul de masura). Cum sa fac log-ul acela? L-am salvat din opcom, a rezultat un fisier excel dar nu il deschide sub forma de tabel ca cel expus de tine. Arata ca un text continuu greu de inteles, sau poate e veche versiunea de office(2003).
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
E un fisier csv care trebuie convertit in xlsx. Se poate manual daca te pricepi sau intra pe www.zamzar.com si converteste online
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
La mine il face .csv si il deschid cu office excel 2010 .
Acum care problema se mentine ? Fum si lipsa putere ?Te confund sau ai probleme cu consumul de ulei >?
Skip ads

  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am si consum de ulei (600 grame la 1000) dar acum ma deranjeaza partea asta cu alimentarea sau ce-o fi si afumarea bujiei de la cilindrul 2. Fum albastru nu scoate deloc ci numai negru la accelerari bruste si in sarcina.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Daca zici ca fumul e negru din cate stiu eu asta inseamna amestec bogat . Nu stiu daca la Z16Se se poate , dar la alte marci am auzit de injectoare ce nu mai inchid bine si scuipa carburant mai mult . Ai putea sa le schimbi intre ele .
Motorul merge rotund ?
Daca motorul nu merge rotund ar putea fi scanteie proasta , amestec defectuos (cauza de mai sus poate ) , sau chiar lipsa compresie .
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am reusit sa covertesc fisierul in excel si am extras datele referitoare la valorile sondelor lambda. Tin sa precizez ca motorul era la ralanti.

Maine scot sondele, le curat, le masor, verific si fisele si oi mai vedea.
Poate imi spune cineva cum se schimba injectoarele intre ele. Se scot prin tragere sau cum? Asta inseamna demontarea rampei nu?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Nu sunt mare maestru , dar parametri aia par ok ; dar sunt la ralanti , tu ai problema cand este in sarcina .
Sondele n-ai cum sa le cureti . De masurat cel mai bine este cu un osciloscop , cu un multimetru o sa vezi doar tensiunea medie . Ai putea pune si alta bujie in locul celei afumate ( chiar una mai veche dar care a mers bine ) , poate sa aiba ceramica crapata si sa fure scanteie .Apoi observi daca se mai afuma . N-ar strica o poza clara cu bujiile .
Nu stiu cum se scot injectoarele , nu mi-a trebuit asa ceva pana acum .
Bafta !
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns.
Oricum cand am pus inapoi bujiile am schimbat-o pe cea de la cilindrul 2 cu cea de pe cilindrul 4 pentru a vedea daca este de la bujie. Am sa le scot diseara sa vad cum arata. Am masurat fisele si au:
1 - 3.8k
2 - 4.9k
3 - 5.6k
4 - 4.6k
Am inteles ca pana in 8k ar fi in regula.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Pun doua poze cu bujiile care au fost schimbate intre ele. Cea din stanga a fost pe cil. 2, neagra, dar pusa pe cil. 3 s-a curatat. Acum s-a afumat tot cea pusa pe cil. 2.

Bujiile au 38000 km. Cat ar trebui tinute de obicei?
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Tu ai bujia uleioasa? daca da...nu prea este de bine...
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
La cum arata bujia aia eu zic sa lasi sondele lambda in pace si sa vezi ce-i cu cilindrul ala .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR