Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Alternatorul e de 100A la benzina si parca 120A la diesel, tensiunea e de 14,5 15,1 volti, ce te intereseaza mai exact?
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza sa aflu ce e in spatele unor afirmatii. Alternatorul ala produce curent atat timp cat e nevoie, maxim 100-120A, sau cat poate el. Curentul ala se duce la consumatorii porniti, restul reincarca bateria. Daca la o pornire consumi 3Ah sa zicem, tot atat timp ii ia alternatorului sa-i puna inapoi intr-o baterie de 50Ah sau de 100Ah. Diferenta e ca daca tu consumi din bateria aia de 100Ah 40Ah ascultand muzica cu motorul oprit, vei putea sa pornesti, doar ca daca tot faci drumuri scurte, nu se va mai incarca 100% asa cum le place bateriilor sa stea, si asta ii scurteaza viata. Pe de alta parte, in aceeasi situatie, cu bateria de 50Ah ramai in drum ca nu mai porneste.
Bateriile mari au si un curent de pornire mai mare.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Daca faci drumuri scurte, nu reuseste sa mai puna la loc ce consumi, la o benzinara curentul de pornire poate sa atinga si 70A la diesel poate sa fie si mai mare,in functie de motorizare daca ai vazut pe baterie pe langa 75Ah mai este trecut curentul de pornire ex.760A asta e curentul pe care il poate debita pentru o perioada de 1-10s.


Ultima modificare facuta de lucio85 la Joi 20 Aug, 2015 9:50 am
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Stii tu ceva dar vorbesti prostii. Curentul de pornire, sau de descarcare rapida, il exprimi in A, nu in Ah, iar valoarea e in jurul a 300A la un bezinar de 1.4.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la tigaia mea de vectra c bateria originala a masinii si-a dat sfarsitul dupa 10 (ZECE) ani. conform anului de fabricatie al masinii dar si al anului 2004 de productie al bateriei
In al 9-lea an a fost chinuita grav vreo 2 saptamani deoarece se stricase alternatorul si luam seara bateria in casa, o tineam peste noapte la incarcat, dimineata o puneam indarat pe masina si ajungeam la munca si inapoi (la 2 km de casa se oprea servodirectia penrtu ca nu mai avea curent suficient bateria).
totusi dupa evenimentul asta a mai rezistat inca o iarna si inca o vara...
am inlocuit bateria originala de 72 Ah cu una de 85Ah rombat, daca ma tine 3 ani ma pot considera multumit.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@punctalbastru scuze am editat,
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Curentul se masoara in Amperi, sarcina in Amperi ora, Ce consumi din baterie e sarcina. Valoare curentului ala care circula prin fire la pornire depinde de mai multi factori. Cat de frig e afara, cat de gros e uleiul, daca apesi sau nu ambreiajul cand pornesti, in ce stare e motorul. Sarcina consumata din baterie la o pornire depinde si de curent si de timpul necesar pentru pornire. Evident ca un diesel la care trebuie sa functioneze si bujiile incandescente va consuma mult mai mult la o pornire decat o benzinara la care motorul trebuie rotit doar mai putin de 360 de grade sa porneasca, sub o secunda consum.
Oricum o iei, luand x Ah dintr-o baterie la o pornire si punand inapoi y Ah in timpul functionarii, daca y<x bateria se va descarca, cu cat e mai mica cu atat mai repede si cu cat e mai mica va sta mai mult timp descarcata.
  • bamo

  • Mesaje scrise: 417
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Un mecanic de la un renumit dealer Opel mi-a explicat ca degeaba cumpar baterie cu amperaj mai mare pentru ca alternatorul incarca la o anumita valoare la care este programat. Cand ajunge la acea valoare se opreste din motive de economie de combustibil chiar daca el duce 100 sau 120. Acum daca nu e asa corectati cele spuse si voi mai intreba si alti cunoscatori. Daca incarca alternatorul toata capacitatea bateriei mi-as lua cea mai puternica care intra acolo sa stiu o treaba Smile
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cine a spus ca se opreste din incarcare, bateria isi ea curent cat are nevoie nu mai mult (asta daca alternatorul merge 13.8-14.4v), Bineinteles ca la drumuri scurte nu apuca sa se incarce cine stie ce.
Ce ma intereseaza pe mine, cam in cat timp se incarca o baterie de 77Ah 780A (EN) - la drum intins.
30min, 60min, 90min, 120 min.
5Km...10Km...15Km....20km....25Km.
Cu viteza de 50-80-90 Km/h
Alternatorul este de 100A - cred nu stiu sigur.
O formula de calcul nu strica - Cine se pricep la ecuati matematice mai bine puse cap la cap, asa... o sa putem calcula fiecare...

"dealer Opel" - uni fug de ei si tu ii crezi.


Ultima modificare facuta de T.ion la Joi 20 Aug, 2015 8:04 pm, modificat de 2 ori in total
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Intradevar, alternatorul are o functie de "smart charge", ca sa zicem asa. Incarca in functie de consumatori si starea bateriei. Eu am activata in CB functia de "battery voltage" si in general alternatorul incarca 14V +/- 0.3-0.4V, dar sunt momente cand tensiunea e de 15V si momente cand e de 12,6V. Am avut pe tema asta o discutie cu cei de la Opel acum vreo 3 ani cand am depistat ca, iarna fiind, tensiunea pe baterie in mers era si de 15V si imi era frica sa nu supraincarce si sa sulfateze bateria si le-am cerut inlocuirea alternatorului. Din TIS au scos ca daca alternatorul incarca intre 12,6-15V... totul e OK.
Eu, la A20DTH am alternator de 100A si baterie de 75Ah si 720A.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca un Alternatorul de 100A scoate 100A la incarcare? - invat si eu de la voi.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:iarna fiind, tensiunea pe baterie in mers era si de 15V si imi era frica sa nu supraincarce si sa sulfateze bateria si le-am cerut inlocuirea alternatorului. Din TIS au scos ca daca alternatorul incarca intre 12,6-15V... totul e OK

Eu zic sa vezi ce scrie in orice certificat de garantie al unei baterii...
Peste tot am vazut ca incarcarea maxima admisa este 14.4v.
Ce trece de 14.4 e... in neregula...
https://en.wikipedia.org/wik...rge_and_discharge
Spor la citit.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu stiu ce scrie in certificatele de garantie ale bateriilor, dar banuiesc ca ai citit si ce scrie in TIS (12.6-15V), care e un document oficial GM/Opel.
Acum sa nu ai impresia ca sta pe 15V ore intregi, face doar o reincarca rapida a acumulatorului pentru o perioada scurta actunci cand considera ca e nevoie... nu apuca sa fiarba bateria. Asa cum am mai spus, in general se invarte in jurul valorii de 14V, iar in momentul in care considera ca bateria e incarcata, tensiunea scade si sub 13V.
Rectific ce am scris mai sus, sulfatarea nu se produce la supraincarcare , ci la descarcare...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu stiu ce ai citit in tis, insa sunt deparere (si de aici cred ca or sa inceapa discutii interminabile) ca o incarcare in afara intervalului specificat de producatorul bateriei are ca efect scurtarea duratei de viata a bateriei.
Ce se intampla in interiorul bateriei poate fi un fenomen sau altul, insa sfatul meu ar fi sa tineti sub control tensiunile de la bornele bateriei cu altceva decat computerul de bord al masinii (multimetru, voltmetru, etc) in cazul in care aveti suspiciuni ca e ceva in neregula (fie la baterie, fie la incarcare).
O sa observati ca sunt diferente intre ce zice bc si ce citeste un voltmetru...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Din ce am citit, o baterie se poate incarca si la o tensiune mai mare de 14.4V. Problema e ca incarcarea la o tensiune superioara sa nu fie de durata care sa duca la supraincalzirea bateriei si evaporarea apei din ea. Asa cum am mai spus, am observat ca incarcarea bateriei se face in functie de cerinte (nu sta ca la majoritatea masinilor intre 13.8-14.4V) putand sa fie si peste, dar si sub valorile standard, ca sa zic asa... e o incarcare mai "smart".
Am atasat un video facut dimineata cu masina nepornita de 2 1/2 zile. In prima faza incarca pe la 14.9V, dupa care incepe sa scada... nu am stat sa astept sa scada sub 14.4V, dar o sa mai fac si alte filmari cand se va vedea ca scade si sub 13V cand bateria e incarcata. Diferenta dintre tensiune afisata de CB si voltmetru e de cel mult 0.1V... dar CB isi face refresh-ul mai lent.
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
cand voischimba bateria, 77 Ah, pe Zafira voi pune una cu 10 % maximum 15 % mai mare fata de dotarea din fabrica 60Ah. Dupa 3 ani bateria de 77 Ah a scazut de la un curent de pornire de 770 A la unu de 625 A. Desi a fost intretinuta permanet.
Pe astra o baterie de 60 Ah, din fabrica am avut 55 Ah, tot dupa 3 ani sta si acum in zona de curent de pornire de noua.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la zafira z19dt s-a pus baterie de 60AH?
nu e cam mica pentru un diesel?
la mine pe aceeasi motorizare a fost pusa baterie de 72AH.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
asa apare in decodarea VIN, acum am pe ea una de 60 Ah, as testa-o si la iarna, ca are curentul de pornire cat aia de 77 ce o am in casa.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Viata acumulatorului depinde de prea multi factori ca sa se puna problema care si cum;
1. Curentul absorbit la pornire ....una e sa porneasca la prima rotatie alta este sa plece dupa 3-5 chei de 30 de sec.
2. Nr. de porniri opriri (vezi garatiile pentru taxiuri,distributie marfa,etc)
3. Starea instalatiei electrice,consumatori,scurturi prin electromotoare...etc.
4. Temperatura la care se foloseste acumulatorul cele pentru climat cald 1.24- 100% incarcat cele pentru climat rece (si Romania) 1.28- 100%incarcat climat extrem de rece 1.30 - 100%incarcat.
5. Incarcarea alternatorului tensiunea si redresarea ,importante.
6. Modificari ale instalatiei electrice,incalzitoare,invertoare,....amplificari de 2000 W muzica valabil la cocalari.
Sfatul meu..mergeti pe ce spune producatorul,cat specifica e suficient,mai mult nu-i obligatoriu mai bun....si apropos de capacitatea acumulatorului amperii aia se aduna adica 10A x 10 ore ai acumulat 100 'A care-i problema ca este un acumulator de capacitate mai mare decat altul ? dureaza in loc de 20 min. sa revina la max 22 de minute.
Sulfatarea se produce si la incarcare excesiva si la descarcare totala adica se disociaza electrolitul sulful se depune pe fundul carcasei si pe placi...baietii destepti le refac,prin multe metode inclusiv cea mai la indemana curatire chimica (doar)
Cine are protectie termica (husa de fabrica)la acumulator e bine sa o pastreze ....e buna si atat.
Referitor la curentul de pornire e bine de stiut ca rahatelu' de electromotor de la y 17dt explodeaza direct daca-i dai cu 100 Ah si 950 A la start de aia cand crapa la curentul recomandat de producator de obicei scapi cu schimbat carbuni,altfel mai iei si rotor.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:
la mine pe aceeasi motorizare a fost pusa baterie de 72AH.

poate ai si alternatorul mai mare, eu am de 105
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR