Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Adi Zafira

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Posibil sa fiu apostrofat ca deschid o discutie noua insa nu mai stiu cum sa rezolv problema si nu mai am psihic putererea de a mai cauta prin zecile de pagini o rezolvare...

Am achizitonat de 3 saptamani o Zafira 1,6 16v an 1999 benzina cu motor x16xel de la un samsar, teapa e teapa, asta e, trec peste ea si incerc sa pun la punct aceasta masina, ma consolez cu faptul ca nu am dat mult pe ea (aprox 6000lei)...
Masina merge de parca se infunda ceva, parca nu primeste combustibil, parca se ineaca, merge sacadat in momentul cand accelerez
Am dus-o la service, un service specializat pe opel si am facut urmatoarele:
1.Pusa la diagnoza si verificat...rezultat bun, ba chiar f bun
2.schimbat egr...nimic, aceleasi simptome
3.schimbat pompa de benzina...nimic, aceleasi simptome
5.curatat clapeta...nimic
6.sonda lamda nu da nicio problema pe tester
7.schimbat filtru de benzina...nimic, aceleasi simptome
8.schimbat toba finala(ca era praf)
9.verificat pana flansa si/sau daca are joc (nu ma pricep, undeva jos sub motor, posibil la distributie)
10.verificat calculator (dus la electronist)
11.verificat presiunea...3bari...cu motorul turat undeva pe la 2000 , 2000 si ceva
12.schimbat buji
Testerul a fost pus pe ea nonstop si rezultatele mereu au fost f bune. Sad
A stat masina in service aproape 2 saptamani si aproape in fiecare zi cineva s a ocupat cateva ore de ea, la un moment dat erau vreo 4-5 mecanici ba chiar au chemat in ultima instanta si un specialist de la o reprezentanta opel...nimic Sad ...concluzia este ca ar trebui sa schimb kitul e distribuitie si pompa de apa, sa merg 40-50km cu masina turata in 6000 sa se curete supapele ?!?!?! asta mi-au zis sau sa verifice catalizatorul sa l curete sau sa l elimine (nu am facut asta pt ca momentan nu mai am buget pt cazul in care s ar rupe suruburile cand ar desface catalizatorul si ar trebui sa cumpar cu tot cu toba)...urmeaza sa fac acest lucru saptamana viitoare
Masina merge de parca nu face amestecul corect, nu stiu,nu ma pricep deloc la motoare,nu stiu cum sa o mai scot la capat, va rog frumos daca stiti un service bun, un mecanic dibaci pt un astfel de motor sau daca stiti ce ar mai putea fi , ce as mai putea face sa pun la punct acest motor pt ca ma scoate din minti

Va cer scuze daca am deranjat deschizand aceasta discutie si ca am renuntat la a cauta raspunsuri singur, insa nu vreau sa cedez si sa o pun la vanzare pt ca mi place aceasta masina si mi-o doresc f mult




[edit] TITLU DESCRIPTIV!!!
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu prea vad cum sa dea rezultate foarte bune la tester daca ea merge ....cum merge.
O inregistrare in mers a parametrilor cu Op-Com s-a facut?
Daca da urca fisierul undeva si pune link.
Cand accelerezi static ai ceva presiune de gaze la toba finala?
Ulei consuma?
Un service recomandat in Bucuresti este EDS ...vezi user maiandrei. Este service monomarca Opel. Recomandat de multa lume.
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • Adi Zafira

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Merci de raspuns, catastefan...nu stiu daca consuma ulei pt ca nu am avut timp sa merg cu ea, doar ce am achizitionat-o
Nu stiu ce soft aveau pe tester...ca nu ma pricep
Da, au plecat cu testerul pus pe masina si tot nu si-au dat seama unde e buba
Am vazut ca au verificat si presiunea la evacuare, la toba...dar nu parea cu probleme
Ma voi duce si la service-ul recomandat de tine...
Ideea e ca eu sint dispus sa investesc in aceasta masina, insa ii las pe cei care se pricep (bineinteles platind serviciile) sa rezolve problema care pe mine ma depaseste total...

P.s. service-ul este "autoa service" undeva pe langa metrou - republica ( www.autoa.ro ) iar parerea mea este ca oamenii si-au dat interesul sa o faca, nu am simtit niciodata ca vor sa ma tina pe loc si sa platesc aiurea manopera. ba chiar ultima data , vazind ca nu e de la egr, mi-au dat banii inapoi pe el si nu mi-au luat nimic pe manopera in conditiile in care vreo ora jumate au stat 3 insi pe masina (patronul ,omu'de la opel si un mecanic)
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
incearca sa desurubezi galeria de evacuare de la chiulasa... si meri un pic asa cu ea.. nu-i bai..
daca merge mai bine inseamna ca ai catalizatorul infundat..
trebuia facut si un test de compresie sa vezi cum stai cu motorul...
Skip ads

  • sandor406

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2015

  • Mesaj Privat
s-a rezolvat cazul de fata?ceva de genul am si eu la masina mea, merge infundat, urac greu in ture in sracina, pe liber se tureaza putin mai bine si merge pana in 7000de ture, dar cnd se incalzeste motorul si si temperatura de fara este gata, moarta,
  • sandor406

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2015

  • Mesaj Privat
ma scuzati daca va deranjeaza ca am postat aici, dar cred ca va poate ajuta ce scriu eu! cateva zile in urma ceream eu sfaturi in a-mi rezolva problema la masina( vectra b2 x16xel ), nici macar un sfat nu am primit sau parere, nui problema,singur am rezolvat-o, in sensul ca iam dat de cap!si din acet motiv, doresc sa ajut eu pe altii daca se poate!
simptomele la mine erau:
-nu avea putere motorul deloc, din 100 cai cred ca functionau doar 30,mergea mai prost si mai rau ca fosta mea dacia pe injectie!
-la deal sau panta nu avea deloc forta, unde urca mai demult cu a4a sau a 5a acuma urca doar cu a1a si a2a, greu!
-la plecarea de pe loc trebuia sa o accelerez la 2500ture sa plec usor;
-dimineata sau la prima pornire nu isi regla relantiul singur, pornea si in 3sec pica acu la 500rpm;
-la relantiu se tura pana la 7000ture(pana in rosu);
-la drum lung si drept maxim 110km/h mergea;
-miros de benzina nears, fara fum sau altele;
-temperatura mentinea motorul, termocuplele porneau la timp, apa statea ok;
-se incingea motorul repede, fara sa fie fortat!
-parca dimineata pe racoare funtiona un pic mai bine, dar dupa cateva minute de se incingea motorul era gata;
-la relantiu evacua gazele, la turatie le tragea inapoi;
-detona in toba, doar cand acceleram si scadea inapoi turatia;
Ce am incercat sa fac/sa schimb inainte de a rezolva problema a fost asa: schimbat ulei motor + toate filtrele, bujii ngk 2 electrozi dupa cod+ alta bobina de inductie originala Delphi(din cauza ca detona am zis cai deacolo), alt egr(singura eroare pe tester dadea egr valve position-present,p1405 parca), sonda temperatura apa bosch,masurat compresia 15 pe fiecare piston, toata lumea se plange ca x16xel mananca ulei, a mea nu mananca! in 5000km este tot la nivel si culoare ca si uleiul nou, auriu!
Tot ce am schimbat am pus nou, de calitate, si am mai curatat iac-ul, observand ca nu lucra relantiul dimineata cum trebuie, nu statea turat si sa scada dupa, asta cum porneam cum scadea turatie, kit ca era rece kit ca era cald!
Am dat jos toba finala, am mers asa cu ea, acelasi mers, fara vlaga!(crezand ca ii finala infundata)
Am dat jos toata evacuarea din fata de la galerie, de la sonda lambda(am observat ca intr-o seara sa inrosit acolo la sonda asa de tare sa incins dupa un drum lejer de 30km) si am crezut ca este infundata evacuarea e undeva...
Pe testere nu dadea nicio alt eroare, dar egr ce lam schimbat acuma este ok, toate functionau in parametrii normali, temperatura apa, aer, benzina, debit, injectie, scanteie, etc etc,
Am decis sa ma uit la distributie, care mai avea vreo 15.000km pana la urmatorul schimb(dupa carte service din DE a masinii),si acolo cand am dat jos capacul de protectie de sus sa ne uitam la semne, puneam jos la semn la vibrochen si sus la axele cu came(fiind 16v) era decalat cu 2 dinti ! Dar nu ne-am dat seama de la ce, doar dupa ce am demontat tot(si acolo atat am insistat, pana am dat jos toate rolele)si am gasit problema: era de la pinionul de la vibrochen, ce vine pe axul de la vibrochen, dupa fulie, se vede doar dupa ce dai jos fulia! are o pana acolo, si ma gandesc ultima oara cand au schimbat distributia, nu au strans bine surubul la vibrochen , nu avea nici pasta pe surub, si a facut joc si s-a rupt jumate din pana, si si-a facut jos pe axul de la vibrochen, facand jc si in fulie, si deacolo venea decalajul de 2dinti! si din cauza asta imi ramaneau deschise in acelasi timp si supapele de admisie si cele de evacuare! de aceea masina se ineca din cauza ca primea si benzina si aer si gaze din evacuare in acelasi timp! Doamne multan ca nu sa rupt si jumatatea cealalata de la pana si atunci se ducea in cap motorul! sau iarasi se putea intampla sa imi indoaie supapele daca decala mai mult distributia!
Si treaba s-a rezolvat in final, cu distributia schimbata, tot kitul, role pompa apa curea, + pinionul ala mic cu pana nou! Acuma merge masina ca una de 100 de cai, rupe asfaltul! deci bafta tuturor, care intampina asemenea probleme! si nu uitati, cateodata mecanicii vor doar sa va ia banii, nu sa va si ajute! Wink
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Decalarea la dinti poate fi: nu sa montat corect pompa de apa - "pompa de apa (ea fiind excentrica)"
Cam este posibil si a mea are ezitari la plecare, si cand am schimbat distributia - un pinion erau decalat cu un dinte.
Posibil ca mecanici sa fi facut aceeasi greseala ca la prima distributie - nu toti sunt atenti la detalii cum sunt acestea,
si nu toti stiu cu ce se manca.

X16XEL: probleme cu tachetii si distributia
https://www.clubopel.com/vie...p?p=615001#615001 By mecaNIK
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=599143
  • sandor406

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2015

  • Mesaj Privat
da, si asta se poate, dar la mine sa desfacut fffff usor surubul de la vibrochen.....si mai ales ca era rupta jumatate din pana de la pinionul la mic....o pozitie corecta de la pompa de apa se poate afla?sau...?eu am pus pompa deapa in aceeasi pozitie cum era aia vechei....la tine ce intelegi in ezitare la plecare?da in nas?sau?si la relantiu cand o calci brusc?la mine se simte cum executa prompt comanda...Very Happy
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Uite ca la mine nu asculta promp comanda.
Are o ezitare la plecare de pe loc.

Service - https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=75733

@Adi Zafira - ai rezolvat ceva si cum?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR