Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • RRrrobert

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salutare, am si eu o problema cu al meu opel vectra b Z18XE caravan 2002. Am cumparat masina recent, i-am facut schimbul de ulei + toate filtrele (MANN) , distributie etc, si de cand am luat masina avea o problema cu clima..... adica aer rece nu baga deloc (nu are freon, compresorul de aude cum cupleaza deci merge, cred) aer cald baga asa si asa spre deloc, nu imi baga aer la parbriz, picioare. Baga aer doar in fata indiferent unde selectez eu, imi functioneaza pe toate treptele de viteza ventilatorul. Vine cineva cu o solutie? Multumesc.
Skip ads

  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie sarit cablul de pe butonul de comanda in consola centrala!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Baga freon si verifica radiatorul de clima sa nu fie spart in spate la ventilator stanga-jos.
Sper sa fie numai lipsa de freon si nu altceva.
Acul temperatura antigel un pe unde sta?

Oricum Z18XE este un motor bun.
  • RRrrobert

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Cam pe la 90 de grade sta apa. Pe mine ma supara faptul ca nu imi baga aer decat in fata iar la parbriz si picioare deloc.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Dar butoanele cele cu zero pe ele sunt deschise, le-ai reglat fiecare in parte la maxim.
Problema poate fi ori la cabluri ori la clapetele de dirijare a aerului nu multi au umblat pe acolo ca este mult de desfacut.
Nu strica sa scoti filtru de polen si sa vezi cum baga fara el poate el nu este asezat bine/corect.
Referitor ca nu baga caldura spre parbriz verificat - Radiator de incalzire cum este caldut/cald/fierbinte cabluri, clapete de dirijare.

Cam ai de cautat.
Clapetele de dirijare a aerului, par dirijate de niste servo motorase si nu de cabluri?
Asa ca verifica insclusiv sigurantele?
https://www.clubopel.com/vie...p=1485916#1485916
https://www.clubopel.com/vie...p=1764014#1764014 (citeste toate discutile)

Un jet de apa nu strica. (motoru sa fie rece OK.)
https://www.clubopel.com/vie...p=1748127#1748127
https://www.clubopel.com/vie...p=1748896#1748896


Ultima modificare facuta de T.ion la Lun 08 Jun, 2015 1:53 pm
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Stiu ca AC-ul la Vectra B este cam identic cu cel Omega B 1.Daca ai climatronic,trebuie facuta o resetare/sincronizare a flapsurilor.Se tine apasat pe OFF si AUTO simultan,ana se aud flapsurile cum incep sa lucreze.Totusi,chiar si atunci cand nu sunt sincronizate,lucreaza,doar ca lucreaza aleator ori "incurca" comenzile.Motorase pas-cu-pas.Nu mai stiu exact cat trebuie apasate,vre-o 5 secunde parca.
Daca ai AC manual ,nu tine treaba de cabluri.Cablurile sunt numai pentru actionarea flapsului rece/cald.Comanda catre flapsurile directionare se face prin niste furtunase,vacumatice.Butonul acela,directioneaza prin furtunasele respective comanda.La vechiul model,AC manual,am intampinat si eu odata problema asta,la introducerea unitatii audio,a "agatat" exact furtunasul principal,negru parca era (sunt colorate,fiecare cu functia lui) si nu-mi mai raspundea nici o comanda de distribuire,baga cum spui si tu,numai pe la parbriz,indiferent de selectia facuta.
Daca cupleaza compresorul,ar trebui sa fie destul freon cat sa indeplineasca conditiile de functionare.Chiar si cu o cantitate minima acceptata de switch-ul prezenta presiune,tot ar trebui sa bage cat de cat,macar o "boare " de rece.Oricum,n-are treaba lipsa freon-ului ,ori filtrul polen ,cu directionarea aerului.
  • RRrrobert

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Am incercat fiecare pozitie in parte pe fiecare treapta de viteza la fiecare temperatura, am climatronic tot in fata imi baga aer . O sa incerc sa ii fac resetarea aceea si sa ii bag apa pe furtunasele alea, o sa va tin la curent cu ce se intampla.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Tot nu inteleg ce treaba are una cu alta,furtunele circuit racire cu distributia aerului?Poate "si-ar da drumul" daca i-ai schimba si uleiul la motor?Deci ai climatronic,flapsuri actionate de motoare pas-cu-pas ,comanda primita de la calculatorul clima,modulul acela pe care-l butonezi.In spatele lui sunt doua mufe mari...potrivit de late.Smile Una neagra,conexiuni alimentare,senzori temperatura exterioara,semnal ABS,etc ,apoi una galbena,conexiuni catre senzorii temperatura interioara si motoarele servo ce-ti actioneaza flapsurile.Mufele nu prea se ..demufeaza accidental,au cleme de siguranta.Insa de acolo-ti pleaca comenzile catre flapsuri directionare.Acum,nu pot sti asa,pe "NV" care-i treaba ,cum raspunde la tine instalatia.Iti poti da seama daca "misca" ceva,oprind motorul,apoi numai cu contactul pus,redirectionezi aerul.Se aude cat de cat cum lucreaza ,daca lucreaza flapsurile.Poate fi mufa deranjata,poate fi motoras dus,poate fi insasi comanda cu problema.O comanda clima se invarte intre 100 si 250 lei.Se demonteaza relativ usor,dar ...sa fii sigur ca numai acolo este problema. Cat despre rece/cald,tot respectiva comanda,tot un motoras,tot un flaps.Cald cat de cat,OK!Dar vre-o diferenta atunci cand esti pe "rece",daca cuplezi ori nu compresorul?Butonul ECO iti cupleaza ori nu compresorul.Daca insa este o problema la modulul cu flapsuri,"tulumba" cum am mai numit-o noi pe aici,acolo-i mai naspa.Se ajunge cam greu la ea,demontat plansa de bord si nu numai,volan,coloana,airbag-uri,etc.Sa speram insa ca-i numai din sincronizare,atat timp cat spui ca totusi "misca" ceva atunci cand umbli la reglaj temperatura.La sigurante n-ai ce cauta,daca aveai picata siguranta pe clima,nu mai butonai tu nimic,stai linistit... Smile
  • RRrrobert

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2015

  • Mesaj Privat
E clar, mai bine ma duc la un service sa vada "Doreii" de acolo care-i buba. Decat sa umblu eu sa o stic si mai tare. Sad Sad
  • RRrrobert

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2015

  • Mesaj Privat
#UPDATE. Chestia cu bagatul apei sub presiune in calorifer chiar functioneaza, am schimbat recent antigelul (era plin de calcar in toata instalatia, am bagat otet pentru a o curata), si brusc am caldura. Mai ramane sa ii rezolv problema cu directionarea aerului si sa o incarc cu freon, dar mai intai sa o inscriu (criza mare).
  • RRrrobert

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2015

  • Mesaj Privat
#UPDATE. Problema a fost rezolvata prin demontarea bordului, demontarea calculatorului de clima si a servomotoraselor. Problema a fost un contact imperfect nu stiu pe unde ca am desfacut tot si cu un spray de contacte s-a rezolvat problema, functionalitate 100% si 4 ore de munca, numai bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR