Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am patit-o si eu! Nu se mai tureaza mai mult de 2800 de ture si nu mai trage deloc! Am de gand sa desfac valva si sa incerc o curatatre. Pretul de 1700 lei (500 E) mi se pare exagerat! Desi din cate am citit pana acum tot acolo o sa ajung (sa cumpar o valva noua). Testerul (cu meniu in limba romana) mi-a spus "valva EGR - debit excesiv" cu clasicul cod P0400. Am scos mufa pentru comanda electrica a motorasului si asa am reusit sa ajung de la Turnu-Magurele la Constanta, dar nu cum ma asteptam, adica ma gandeam ca daca am scos comanda motorasului clapeta o sa ramana inchisa si masina o sa traga. Nici pomeneala! Singurul avantaj a fost ca am reusit sa ajung la 120 km/h pe autostrada. Asta e! O sa incerc azi sa o dau jos sa vad ce rezolv! Am mai incercat prin vara sa fac o curatare preventiva dar atunci nu am reusit sa scot valva din lacasul ei, asa ca m-am lasat pagubas! O sa vad!
Skip ads

  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am incercat si eu toate variantele posibile pana am hotarat sa cumpar alta, intradevar a costat foarte mult pentru menirea pe care o are.
Chiar deasupra are un locas unde poti baga linistit o surubelnita si in cele din urma o sa iasa. Daca nu ai uzura la EGR, si se inchide bine fara joc dupa ce o cureti nu cred ca ar trebuii sa-ti mai faca figuri. Si daca vrei sa mergi cu ea defecta incearca sa nu cobori turatia sub 2000 in timpul mersului si sa nu mergi constat, asa mai poti face cativa Km dar nu e indicat.
Bafta
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
M-am chinuit toata dimineata! M-am straduit din rasputeri sa o dau jos; a fost imposibil! Am ajuns pana la a bate in ea cu un dornulet de bronz in partea superioara si in zona "urechilor" de prindere in suruburi! Nici o sansa! I-am dat cu degripant peste tot, am tras de ea cu ambele maini (se misca masina de parca testam amortizoarele, nici un rezultat, nu am desprins-o nici juma' de milimetru!

Totusi m-am chinuit sa o sterg si sa o spal cu degripant, asa, pe masina, cum era. I-am scos si capacelul ala care acopera partea mecanica, am dat si acolo cu degripant si am sters cum am putut mai bine! Apoi am dat o tura prin Mamaia sa vad care-i treaba! Nu prea m-am dat la ea, ca era trafic destul de intens si doua echipaje de politie, totusi m-am dus pana pe la 90 km/h. Pana acum e bine, dar nu prea ma astept sa fie rezolvata!

Cand o aveam cu capacul de la mecanism dat jos am pus-o pe nevasta-mea sa o porneasca si sa-i "rupa un pic gura", acolo, pe loc, sa vad cum se intampla! Mecanismul functiona foarte bine, nu se bloca, facea toata cursa, in functie de necesitati! Sa vedem ce-o sa urmeze!

P.S. Am uitat! Am dat cu degripant si am curatat in mare parte si senzorul ala micut din capacul de aluminiu care acopera zona. Atunci mi-am dat si eu seama ca are culoare galbena, nu neagra, si ca este mult mai mic decat il vedeam inainte de curatare!
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am curatat supapa EGR. Am trecut pe imagini toate operatiunile pe care le-am facut, in ordinea imaginilor. Motorul merge acum fara probleme, becul de service nu se mai aprinde.
































Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Remarcabil. Asa ceva nu cred ca face nici un service din RO (poate totusi pe la Oradea). Iti multumesc in numele tuturor celor care au EGR electric (Y20DTH/2003).
Cred ca ar fi bine de pus la tutoriale, sau unit cu ce exista acolo despre curatare EGR electric.
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc, dar fara incurajarile voastre si detaliile oferite, nu cred ca reuseam.
Pana la urma mi-am luat inima-n dinti, si n-am avut ce face. Tot raul spre bine, ca mi s-o stricat fix cand erau inchise toate sevice-urile. Asa ca n-am avut de ales. Tot raul spre bine, cum ziceam.

Poate o sa mai apara si alte tutoriale, si cred ca putem rezolva multe probleme de genul asta daca share-uim informatiile intre noi. Nu-i mare lucru in epoca asta dijitala sa facem niste poze si sa le postam, dar e mare lucru daca putem sa salvam niste piese, care-s scumpe ca naiba (EGR-ul dupa cum stiti 1.500 - 1.700 RON).

Cu respect,

Viorel Boca

  • jane

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am urmarit cu atentie descrierea facuta de velu_cluj ,motiv pentru care ii multumesc si daca este permis mai adaug:
- la rece EGR-ul functiona normal, dupa ce se incalzea motorul (lichidul de racire), EGR-ul se bloca (axul supapei ramanea intepenit in anumite pozitii). Pentru moment am obturat unul din furtunele ce intra in EGR(impiedicand circulatia lichidului de racire dar asigurandu-i ungerea axului prin celalalt furtun). Interventia a ramas definitiva pentru ca de atunci EGR-ul nu a mai ramas blocat.
Sper sa fie de folos si altor opelisti.
  • arr

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salutare!

sunteti tari ....
la mine scoate fum negru si de pe la 2000 r/min nu se mai tureaza si trage inecacios ... am turat cu ambreiajul calcat pina la 5500 si ceva si-a dat drumul, in sensul ca nu mai scotea fum, dar mai mult de 100 km/h n-a putut merge si s-a aprins beculetul "masinuta cu cheie" ...
ma puteti ajuta cu un sfat? o fi valva cu pricina? ... tip motor Y22DTR (gts-ul din 2003)

va rog mult .... merci anticipat
Skip ads

  • cosma ilie

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare ,sunt nou pe aici ,am si eu o problema cu aceeasi valva egr am cod P1405 , din ce am citit pe aici am inteles ca un consum de ulei este"normal" cand ai aceasta problema . Intrebarea este cat ulei poate sa consume? Am facut un drum de 250 km si a scazut 3 liniute pe joja nivelul, e normal ? Multumesc anticipat
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
jane a scris:am urmarit cu atentie descrierea facuta de velu_cluj ,motiv pentru care ii multumesc si daca este permis mai adaug:
- la rece EGR-ul functiona normal, dupa ce se incalzea motorul (lichidul de racire), EGR-ul se bloca (axul supapei ramanea intepenit in anumite pozitii). Pentru moment am obturat unul din furtunele ce intra in EGR(impiedicand circulatia lichidului de racire dar asigurandu-i ungerea axului prin celalalt furtun). Interventia a ramas definitiva pentru ca de atunci EGR-ul nu a mai ramas blocat.
Sper sa fie de folos si altor opelisti.


Nu se unge bre niciun ax cu lichidul de racire, doar se raceste egr-ul sau cel putin o bucatica mica din corpul de langa motor, daca ai astupat o iesire sau intrare nu se mai raceste nimic, baga-i niste motorina, poate faci 2 motoare =))
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
pentru reconditionarea supapei EGR (dupa o intensa curatare si ungere), vedeti link-ul de mai jos

Dupa ce am pus elementele suplimentare e totul OK. Dar mecanismul mai trebe verificat si uns.


https://www.clubopel.com/vie...hlight=egr+y20dth


  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
sal am si eu o problema..mi se aprinde si stinge motorasul galben motor y22dth,cand este aprins nu merge turbo-ul!filtree schimbate,etc
pe tester arata P0400 SI P1540
Skip ads

  • Hylander

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
shaftt24 a scris:sal am si eu o problema..mi se aprinde si stinge motorasul galben motor y22dth,cand este aprins nu merge turbo-ul!filtree schimbate,etc
pe tester arata P0400 SI P1540


Salutare!
Voi ca voi, dar eu ce sa mai zic?
Am fost la diagnoza in 2 locuri si imi arata P0403 - adica vezi doamne EGR ul e blocat la treapta finala si nu se mai face recircularea gazelor de esapament, de aici putere mai mica, consum mai mult, noxe mai mari.
Intr-un final imi calc pe inima si cumpar un EGR nou (Piersburg cu 700 RON) il montam pe masina si culmea, tot aparea motorasul aprins in bord.
Ma ce o avea?... omul zice: "Stai sa resetam iar eroarea!"
Zis si facut. Tot aparea. Ii zic sa mai scoata odata mufa aia si sa o vedem daca e vrea diferenta...
Si acum vine "cireasa de pe tort". In manuchiul ala de fire care intra in mufa, era un fir rupt. Mad Shocked Mad
Sa turbez nu alta.
Cum pana mea frate sa dai atatia bani pe o piesa noua cand tu aveai piesa buna doar ca firul de la mufa senzorului era rupt?
Evident mi-a inlocuit omul firul, l-a izolat si de atunci merge perfect si nici nu mai apre vre un martor aprins in bord, de altfel era si singura eroare!
Asadar ma vad nevoit sa pun la vanzare EGR-ul meu original de pe masina, macar sa mai recuperez o parte din banii aruncati pe geam asa degeaba, din cauza unui fir nenorocit, care m-a facut sa cred ca am EGR-ul ars!
Ma rog, vine e a alora de la service care au facut diagnoza, ca tot o tineau ca EGR ul e ars, EGR-ul e dus si pace.
Eu le tot ziceam: "Vedeti poate pe se poate face ceva, mai miscati de mufa aia etc."
Acum asta e.
Sper sa o vand la vre-un om care chiar are probleme pe bune cu egr-ul pt un motor de 1.0 - X10XE.
Bafta la toti si numai bine si verificati de 2 ori chiar si orice firicel inainte sa schimbari o piesa!
Poate nu e neaparat nevoie!
Ciao ciao!
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
la mine sa remediat acea eroare p0400 era garnitura de pe i teava care intra in pompa de aer!
  • octav_gherghel@yahoo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2011

  • Mesaj Privat
am un opel zafira 2001 diesel...si mi se aprinde in bord masina cu cheita pe ea....din ce cauza se aprinde?.........tot aceias chestie ca la zafira 2003 cu egr-ul...si trebe curatat?...
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
pune-o pe tester Octav. p0400 este codul de eroare la egr
sau daca ai un amic cu acelasi model de motor roaga-l sa te ajute.
sau la SB la intalniri ,ca vad ca membri din orasul respectiv sunt o tona.
  • octav_gherghel@yahoo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2011

  • Mesaj Privat
da nu sti motoru de pe zafira 2003 i identic cu cel de pe 2001?
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
egr-urile nu sunt la fel,nici sistemul vacuumatic.
tu ai egr capsulat,tip ciuperca,cauta prin tot forumul si ai sa te edifici.
  • octav_gherghel@yahoo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2011

  • Mesaj Privat
si tipul asta de egr cum am eu nu se poate curata? doar inlocuit cu unul nou?
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
octav_gherghel@yahoo a scris:si tipul asta de egr cum am eu nu se poate curata? doar inlocuit cu unul nou?


first/tester sau demontat de un om priceput sa vada daca mai e bun sau nu.
second/ nu se repara.
third/ numai olecuta daca-i dai un search, ai sa te minunezi si luminezi cu chestiunea,chiar mai mult decat o facui eu Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR