Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • xkos

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Meriva 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Sal, contuinui seria problemelor la stiftul de opel meriva z14xep
Asadar, am porniri urate dimineata sau imediat cum e motorul rece, la cald pe gpl/benzina nu are nici o treaba. Doar la rece si doar pe benzina.
Am curatat clapeta. Ma confrunt cu o problema la IAC, idle air control sau pe romaneste motorasul pas cu pas. Nu am idee cum trebuie sa mearga, am cautat pe net dar nu m-am lamurit. Azi l-am dat jos si curatat putin insa nu sunt sigur ca merge cum trebuie.
Inainte de curatare la rece/cald, se cupla dupa 1 secunda de la pornirea motorului. era bine asa? La rece nu statea la 1200 rpm, ci direct se duce la 650 sau 600, la limita limitei. Din ce am citit am inteles ca IAC e de vina. Asa si la cald dar acolo merge masina ok.
Acum dupa curatare sta cuplat non stop, doar daca-i scot mufa de vacuum din fund sau ce-o fi aia revine in punct mort.
Ce am mai observat e ca firul de masa e putin cald, e normal? sau o fi ceva in neregula? Dupa curatare nu stransesem bine minusul si era fierbinte firul de masa, acum dupa strangere si ceva plimbat(teste de mers) e caldut.
Am nevoie de niste sfaturi, macar sa stiu principiul de functionare corect.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cand ai curatat clapeta ai desfacut si capacul si ai umblat la mecanismele din interior?
  • xkos

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Meriva 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2014

  • Mesaj Privat
nu, nu m-am atins de modulul electronic. Acum vad ca porneste bine la rece, dar observ ca si dupa ce se incalzeste motorul tija de la regulator relanti( motoras) nu revine inapoi, sta tot timpul cuplata. E normal? doar daca scot furtunasul de vacuum revine in punct mort, doar atunci. Pana sa curat motorasul revenea la 0 dupa fiecare oprire si se cupla la fiecare pornire cu o intarziere de 1 secunda. Masina merge ok, nu zboara, parca trage mai greoi, turatiile sunt ca inainte ceva gen 600 rpm.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi daca ai contacy motor atunci clapeta trece in pozitie de relantiu... chiar daca motorul e oprit...
la clapeta ta exista separat o supapa relantiu (IAC)?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu are IAC.
Are throttle body asemanator cu Z10-12XE/XEP si twinport (clapete in admisie) cu celebra tija asemanatoare cu Z10-12XEP


  • xkos

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Meriva 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2014

  • Mesaj Privat
din poza ala e. Dar throttle body nu e clapeta? eu pe net am gasit ca fiind valva de aer/regulator relanti etc dar ma rog. Cum trebuie sa actioneze si cum trebuie sa stea chestia asta mica neagra si urata? de ce imi sta cuplata non stop acum dupa curatare? doar daca ii scot furtunul de vacuum sau ce-o fi revine tija la stanga.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
E mult de explicat si ma dor degetele, suna-ma, e imposibil sa nu-mi gasesti nr de tel
  • marcykone

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2007 Z 14 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare, cum s a rezolvat problema?
  • xkos

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Meriva 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2014

  • Mesaj Privat
am inlocuit chestia aia neagra ca o pompa, din dreapta, am luat-o sh si am schimbat-o. De atunci tija merge f ok. In schimb au fost multe alte probleme cu tigaia:))
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR