Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu impresii dupa aproximativ 80km de la inlocuirea bujiilor.
In sarcina, accelerari puternice, schimbari de viteze la 4000-4500 rpm masina se comporta foarte bine. Am avut un fel de sunet de avans cand schimbam la peste 4000 rpm din a II-a intr-a III-a, sunet care acum nu-l mai sesizez. Si la mers moderat masina merge bine.
Bujiile care le-am dat jos de pe masina au fost Bosch FGR 8 KQE 0 (cu 4 electrozi, cu distanta de 1.35 mm intre ei).
Dar cum orice lucru are si o parte mai putin buna, am sesizat un tremurat foarte slab si scurt ca durata la intervale de cam 15-20 secunde. Relantiul se mentine constant la 750 rpm, dar m-am uitat si la toba de esapament sa vad cum se simt gazele. Fenomenul se manifesta cam asa: toba tremura foarte putin, iar la intervalele de 15-20 secunde are o miscare mai puternica.
Deocamdata voi lasa "problema" in urmarire. Mi se pare aiurea ca o firma precum NGK sa recomade un anumit tip de bujii la un motor, fara ca acestea sa fie compatibile cu el. Inca o chestie destul de interesanta: pe NKG.DE se recomanda bujii BKR5EK, iar pe site-ul NGK.CO.UK pentru Z16SE recomanda BKR5EQUB (bujii cu 4 electrozi).
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu m-as lua mai mult dupa site-ul ngk din uk.
Si la motorul meu situl ngk.de recomanda alte tipuri de bujii fata de cel din uk, bujii cu care masjina mi-a mers prost.
Apoi am pus cele recomandate in uk si s-a rezolvat problema.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
folositi site-ul ngk.co.uk. cu celalalt am patit si eu la fel ca @toto.
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Comparatii intre NGK.DE si NGK.CO.UK:

NGK.DE
X16SZR - BKR5EK
Z16SE - BKR5EK
X16XEL/Z16XE - BKR5EK
Z16XEP - ZFR5F-11(Gap 1.1)

NGK.CO.UK
X16SZR - BKR5EK
Z16SE - BKR5EQUB
X16XEL/Z16XE - BKR5EK
Z16XEP - ZFR5F(Gap 0.8 )

Mai e o chestie interesanta: singurele diferente intre cele 2 site-uri, pentru toate modele de motoare pe benzina, apar la Z16SE si la Z16XEP. In rest pe ambele se recomanda aceleasi bujii.
Inca o chestie din Autodata, de data asta pentru modelul de 1.2 Z12XE: se spune ca merg Bosch FLR8LDCU (Gap 0.9-1.1), Champion RC10DMC (Gap 0.7), NGK BPR5ES (Gap 0.7). Le-a testat cineva pe acestea 2 din urma ? Ma gandesc ca din moment ce sunt date de Autodata se scot din cutie si se pun sus pe masina.
Skip ads

  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salve,

Am avut si eu aceeasi problema cu NGK BKR5EK. Ele vin standard reglate la 0.8. Le-am scos si am marit distanta la 1. Acum merg foarte bine.
De pe masina am scos unele Bosch (FLR8LDCU+) cu 4 electrozi de masa. M-am interesat in magazin si mi s-a spus ca e 200 RON un set. Pe NGK am dat 60 RON.
Oricum, dupa modificare nu mai am de ce sa ma plang. Ce as fi curios:....daca unele documente recomanda 5EK si altele 6EK...noi de care bagam? Din ce zicea Dan, au alt "heat range" si eu unul habar nu am ce bujii s-ar potrivi in "heat range-ul" pentru Z16SE.......ma depaseste.... Confused...mai caut si prin forum.....

L.E.: Denso a incercat cineva?...stiu ca ar fi bune, dar asta doar din auzite si povesti...deci..
  • cristi74

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
spune-mi exact ce tip de bujii ai cumparat ,adica NGK..........
vreau sa le schimb si eu
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salve,
Pai...am pus NGK BKR5EK....iar de pe masina am scos Bosch FLR8LDCU+.....nu am scris clar?
  • Danut82

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut,am si eu o nedumerire: am un opel astra,motor z16se si am vazut ca am bujii champion rc10dmc parca,si vreau sa le schimb pt ca am un usor tremur la relanti la intervale regulate si nu le-am schimbat de cand am luat masina. Am observat ca acestea au ceva vechime cu toate ca la electrozi aratau ok(caramiziu).ce ma sfatuiti sa cumpar mai bun? multumesc anticipat.
  • finantzist

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am si eu o problema ceva de genu...am o vectra b din 97 motor 1.8 16v si la relanti are un tremurat periodic...tot ceva de genu "scuturat de caine" doar ca mie imi scade si acul de la turometru...e ca si cum ar ramane in 3 bujii...care ar putea fi cauza? multumesc, salutare
  • kissfm2011

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2011

  • Mesaj Privat
eu la z18xe folosesc ngk iridium ix si sunt fff multumit de ele.au aproximativ 45mii km si sunt foarte ok. aduse din anglia bine inteles ca nu am incredere in ce se vinde la noi..gen NGK made in france Smile)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR