Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • ciupsshar

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
Ma lovesc de ceva vreme de urmatoarea problema: Pana acum o luna tempomatul a functionat fara sa faca nici cea mai mica problema. Acum o luna, cand plecam in concediu, am observat ca uneori se dezactiva fara sa fac vreo manevra. La intoarcere m-a chinuit cam mult, asa ca m-am apucat de studiat problema incepand cu maneta de la semnalizare pe care am scos-o si am curatat-o. Aceasta operatiune nu a dat rezultate asa ca am sapat mai departe. Pe op-com apar urmatoarele coduri de eroare care sunt pasagere:
B3794 -( 08 )- Defectiuiune la întrerupatorul sistemului de control al vitezei - Nu e prezent
P1565 -( 71 )- Defect de interfat;a pentru reglaj de mentinere viteza(cruise control) - Nu e prezent
Azi m-am apucat de verificat switch-ul de la ambreiaj, dar mai intai am vazut valorile reale ale acestuia si ale celor doua de la frana cu op-comul si mi-a atras atentia urmatorul aspect.: La apasarea pedalei de ambreiaj nu se modifica nimic in dreptul valorii acestuia, ramanand inactiv. La apasarea pedalei de frana se modifica valoarea reala din inactiv in activ la toate cele trei switch-uri. E normal sa se intample acest lucru? Iar la apasarea butoanelor de pe maneta semnalizarii aferente tempomatului valorile acestuia se modifica corespunzator in functie de ce buton apas. Va rog daca puteti sa ma lamuriti in aceasta privinta. O fi bulit switch-ul de ambreiaj? In caz ca e bulit preiau celelalte doua functia lui? Va rog sa va dati cu parerea.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
E posibil sa fie defect switch-ul de la ambreiaj.
Verifica-l cu un aparat de masura si ar trebui sa functioneze ca cel de la frana.
Daca el merge atunci verifica mufele si cablajul sa nu fie intrerupte...
  • ciupsshar

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am banuieli asupra bunei functionari a switch-ului dar nu inteleg de ce la calcarea pedalei de frana apare ca activ si switch-ul de ambreiaj.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ca sa-ti raspund la intrebarea asta trebuie sa ma uit in TIS...
Momentan nu-l am la indemana...
Skip ads

  • valyvis100

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 1,9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu am luat o maneta sh si m-am patimit ceva cu ea. Chiar si acum mai face pe nebuna.
Dusmanul lor este praful si cum tara nu duce lipsa de el maneta face figuri.
Am desfacut-o de 10 ori, am curatat-o cu diferite spray-uri de contacte electrice, nu si-a dat drumul decat dupa ce am tinut-o 1 zi in alcool izopropilic si am dat cu pensula pe microcontacte.
Este o problema cunoscuta:
https://www.vectra-c.com/for...ht=cruise+control

mai ales ca noi nu prea avem pe unde sa folosim pilotul automat si insasi neutilizarea lui duce la depuneri de praf in microcontacte.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Daca comutatorul de la ambreiaj nu functioneaza garantat nici pilotul automat nu va putea fi actvat.
Exceptie sunt masinile cu cutie automata la care pedala de ambreiaj nu exista.
  • ciupsshar

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Azi am demontat switch-ul de la ambreiaj si l-am masurat. Pe buzzerul aparatului de masura nu facea nimi, din contra imi arata o rezistenta de 66 ohm. Am folosit din greu spray de contacte si am reusit sa-l scot. La actionare buzerul isi face treaba, deci merge. In schimb in op-com tot nu-mi arata ACTIV la apasarea pedalei ci numai atunci cand apas frana. La apasarea franei imi arata ACTIV pe toate swicht-urile si la 2 la frana si 1 la ambreiaj. O sa incerc sa instalez TIS sa vad schema poate e vreun releu pe undeva care face figuri.
  • ciupsshar

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am reusit sa instalez TIS 2000, l-am studiat un pic dar nu am reusit sa dau de cap problemei. Din pacate in OP-com imi arata la fel la apasarea franei, ACTIVE pe cele doua switch-uri de frana cat si pe cel de ambreiaj iar la apasarea ambreiajului nu se modifica nimic si tempomatul acum nu mai merge chiar deloc. Incepe sa ma scoata din minti treaba asta.
Skip ads

  • ciupsshar

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Azi am analizat schema intrerup. de ambreiaj si cea a celui de frana (dublu) si cred ca va trebui sa verific singurele locuri unde circuitele acestea ar "interfera" prin intermediul vreunui oxid ceva si anume in mufele X1 si X4 care sunt date pe scheme, intrucat in aceste mufe intrarile si iesirile acestor circuite care duc la ECU motor sunt in pozitii alaturate. Cred ca asta e singura varianta ca pe ambreiaj sa-mi apara activitate la apasarea pedalei de frana.
Daca are cineva o alta idee v-as fi profund recunoscator....
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
vad ca switch-ul de la ambreiaj ajunge in ECU: Switch - X1 - X4 - ECU la un capat
in capatul celalalt al lui este siguranta FI20: Switch - XI1 - FI120 la celalalt capat
adica siguranta cu numarul 20 din bord.
partea interesanta e ca eu stiam ca e comutator dublu ca cel de frana...
dar e simplu (cu 1 contact)...

daca faci diagnoza verifica in ECU sa vezi daca switch-ul de ambreiaj functioneaza corect.
  • ciupsshar

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Caz inchis si rezolvat. Multumesc in special JGYPRIME (daca treci prin SV dau o bere) pentru interesul aratat, dar si celorlalti. Aseara dupa ce m-am intors de la serviciu, am desfacut maneta din nou, am curatat-o bine si am cositorit capetele terminale unde se face contact cu lamelele de pe CIM. Azi dimineata m-am apucat si am desfacut din nou switch-ul de la ambreiaj si mi s-a parut ca lamelele parca nu fac contact foarte bine. Le-am curata si indreptat putin, apoi am dat jos bateria de pe masina si am desfacut si curatat atat mufa X4 care este sub compartimentul bateriei, pe longeron, cat si mufa XC4 care intra in ECU motor. Apoi am masurat continuitatea circuitului de switch ambreiaj din siguranta F20 pana la pinul 10 din ECU motor. Toate fiind in regula am montat totul la loc si am iesit la proba. CC-ul functioneaza ireprosabil, fara intreruperi. Curios este ca la diagnoza cu OP-com imi arata la fel ca inainte: la actionarea pedalei de ambreiaj nici o activitate pe "comutator ambreiaj" iar la apasarea franei se vede activitate atat pe cele doua contacte ale franei cat si pe ambreiaj. Nu stiu, poate asa era si inainte dar nu am bagat eu de seama. Oricum CC-ul se dezactiveaza in trei moduri (probate):
1. din butonul O de pe maneta
2. actionand frana
3. actionand ambreiajul

Multumesc inca o data pentru sfaturi si interes!
  • avb

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salutare. Imi cer scuze daca nu postez unde trebuie, dar am cautat si nu am gasit nimic care sa ma ajute... (este prima data cand postez)

Am si eu probleme cu tempomatul. Nu il folosesc foarte des, dar de cand am masina (de vreo 4 luni), a mers numai cand avea chef si niciodata nu a functionat cum ar trebui. De cateva zile, nu mai porneste deloc, asa ca astazi am scos maneta si am descoperit un fel de pasta alba in lacasul in care intra maneta.
Stie cineva ce este si daca are vreun rol anume sau, daca nu, cum poate sa fi ajuns acolo ? Voiam sa o curat, dar m-am gandit ca poate fi pusa cu un scop acolo si nu am vrut sa risc... Nu ma pricep, de asta intreb Embarassed


Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu suntmare specialist, dar sunt de parere ca smac-ul ala nu are ce cauta acolo, cel putin nu pe contactele electrice...
  • avb

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns.
Asa ma gandeam si eu, dar fiind alb (adica nu pare sa fie murdar), am zis ca poate nu e chiar mizerie, ci poate e vreo pasta conductoare sau izolanta, nu stiu... tocmai de asta am intrebat aici, sperand ca poate stie cineva concret.
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Acolo trebuie sa fie; au toate modelele aceasta vaselina fina pentru contacte electrice. Verifica problema in CIM,switch pedala sau in maneta. Numai bine.


Ultima modificare facuta de johnnyliv la Sam 16 Jan, 2016 7:44 pm
  • avb

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Si daca nu mai e suficienta, ce se intampla ? Asta poate fi cauza problemei ?
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu are legatura; in prima faza faci o diagnoza auto, vezi ce erori ai si/sau cauti pe forum problema. In principiu, cum spuneam mai sus, poate fi problema din CIM,switch pedala sau in maneta.
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Daca ai prieteni cu masina ca a ta, poti incerca o alta maneta sa vezi daca merge cu alta.
  • avb

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Am inteles. Multumesc pentru raspuns.
  • deleted-4518

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2007

  • Mesaj Privat
ciupsshar a scris:... Oricum CC-ul se dezactiveaza in trei moduri (probate):
1. din butonul O de pe maneta
2. actionand frana
3. actionand ambreiajul
....


Si cand "intra" ESP-ul. Tot pe probate.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR