Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Buna tuturora , am si eu probleme cu racirea la omega td 2.5 . Sa precizam de la inceput ca am schimbat si am incercat tot ce posibil era de inlocuit. NIMIC ! cu putina pedala si putin urcus intr-un minut doua sunt aproape de 100gC si inca doua trei minute se si aprinde becul rosu pe termometru.
Ventilatoarele de racire fortara PORNESC pe ambele viteze dar sunt prea lenese prea silentioase !
Poate a-ti stat langa alte masini si a-ti auzit ce galagie fac aceste ventilatoare pornite ?! Crezi ca vor sari din loc. Ei bine la omega mea se aud daca esti atent. Sunt silentiose super !
Stie cineva ce viteze de lucru au aceste Ventilatoare ? In toate cautarile mele pe net ele figureaza doar cu nr. de piesa fara nici o informare tehnica ( putere,curent ,viteza )
Skip ads

  • xyz_ionut

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Movano
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai schimbat termostat,antigel ,termocupla ,pompa de apa,mai ramane radiator infundat sau garnitura de chiuloasa.la aceasta din urma mai sunt si alte semne cum ar fi urme de ulei in vasul de expansiune...antigelul din vas scade?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Poti sa ne spui ce piese ai schimbat? - ca sa ne facem o idee...

- Pompa apa (palete lipsa sau altceva are palete serioase se va vedea la desfacere ),
- Termostat (blocat pe inchis),
- Termocupla daca are,
- instalatie infundata... radiator... -
Una din ele cred.
http://www.partsbase.org/op...25td-l93-engines/
http://www.partsbase.org/op...25td-l93-engines/

La 100°C cam ce ai vrea sa faca ventilatoarele.
Daca motorul nu are suficenta racire vor mege in continuu - rezolva problema ca strici motorul.
M-am uitat pe net - vad ca termostatul deschide la 80°C la X25TD

Pune termostatul in oala la fiert si vezi daca se deschide. - sau scoate-l si vezi cum se comporta fara termostat.
Nu strica sa verifici si pompa de apa si cureaua de accesorii....
Verifica daca ai antigel la nivel in vas.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Sa incep cu multumiri de raspuns pentru Ion si Ionut . Dragilor ,toate cele enumerate de voi eu l-am schimbat si verificat nu numai o singura data ci de cateva ori succesiv impreuna cu un radiator nou din cute pe care l-am carat cu mine prin toata Spania .Si in plus de ceiace voi a-ti enumerate aci am schimbat si sonda de masurare caldura motor. Acum la sfarsit m-am luat de ventilatoare ! De ce ? Am fost la Londra stau la un semafor si langa mine pe strada un Vauxhall Omega Elit la fel , motor BMW 2.5td , GM Anglia . Stam noi ce stam la semafor si la un moment dat incepe Vauxhalul sa-si invarta ventilatoarele cu un zgomot ca credeai ca sunt turbine si nu un ventilatoare ! Si asta pe viteza intaia . Intreaba-te singur cum o face pe viteza a doua . In concluzie am sosit acasa am dat jos grilul si am scurtcircuitat termostatul din partea superioara a radiatorului. A inceput sa se invarta, dar anemic , fara acea viteza care il face sa suiere. De aci si intrevarea mea : ce viteza trebuie sa aiba aceste ventilatoare care pe viteza intai sunt legate in serie si la viteza a doua sunt legate in parallel ?
Cat despre garniture de chiulasa nu cred ca poate fi vorba . Nu prezinta apa murdara ,si nu face presiuni sub capacul borcanului care sa duca la eliberarea lichidului . Ced eu acum ca electro ventilatoarele trebuie sa lucreze mai greu. Acum cand scriu mi-a venit ideia sa masor curentul de functionare a lor stiind ca au sigurante de 30 A fiecare.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Motorul tãu se încãlzește mult prea tare și foarte repede pentru a fi o problemã de ventilatoare.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Motorul ajuge de obicei la 95gC cam dupa 20-25 minute de parcurs. ASTA nu se chiama repede .
Dar faptul ca ramane la 95 iar in caz de talpa sau putin urcus cu mare usurinta ajunge la 100+ nu mi se pare normal ! Dupa mine acul de termometru ar trebuii sa ramana infipt la 90gC si daca ma urc pe Himalaia cu masina .
Pana la 95 g lucreaza termostatul ( care si pe asta nu il inteleg de ce este ales de producator pentru 80g cand masina lucreaza de obicei cu temperaturi de peste 90 !?) ,incepe sa lucreze termocupla si daca mai urca incepe sa ajute si electro ventilatoarele + recircularea apei in radiator care ar trebuii sa impinga aer in draci ! Dar nu .
Crezi ca am dreptate Gabi sau nu ?
Instanta ultima si de final pentru racire sunt ventilatoarele ! Asa este sau nu?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
iriahu a scris: cu putina pedala si putin urcus intr-un minut doua sunt aproape de 100gC si inca doua trei minute se si aprinde becul rosu pe termometru.

De acolo am dedus eu cã se încãlzește foarte repede. La drum, mie nu mi-a pornit ventilatorul niciodatã fiind suficienta viteza de deplasare pentru a rãci motorul având totuși în vedere și faptul cã ventilatorul de la climã este pornit permanent.
Din ultimul post reiese cã ai avea probleme doar când motorul este deja cald ceea ce ar trimite automat la un termostat defect. Așa cum spuneai, ventilatoarele sunt ultima soluție în menținerea temperaturii motorului în anumite limite.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Atunci ajungem la intrebarea retorica :ce viteza de rotatie trebuie sa aiba aceste ventilatoare .
La tine cand se invart ventilatoarele suiera ?
Skip ads

  • xyz_ionut

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Movano
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Cauta un electronist bun si poate sa verifice f.simplu daca iti merg ventilatoarele pe ambele trepte de viteza...sau iti leaga jirele direct pe treapta 2.Asta ca solutie temporara pana ii dai de cap...
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am patit ca tine acum cativa ani. Am incercat destule pana am primit un sfat... desfa ce poti prin fata, bara, ventilatoare... si sufla bine cu aer comprimat radiatoarele din fata si de sub masina, pe dedesubt. Eu am scos o galeata de noroi... Si acum e foarte ok.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfatul cu curatirea de noroi sau Frunze uscate. Voi face asta cu un jet de apa foarte puternic (4At)
Sa vedem daca va fi vreo inbunatatire
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Verifica si termostatul cum a spus si @Gabi.B.HD
Skip ads

  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Prieteni ,thermostatul a fost prima piesa schimbata in momentul in care am observant ca se incalzeste
A doua problema este ca daca a-ti vedea cum acest thermostat este construit a-ti realiza pe loc ca nu poate fi blocat si nici cum sa se blocheze
In fata radiatorului de racier motor este un alt radiator de racier pentru AC
Poate ca acesta este infundat cu praf si murdarie
Voi incerca si asta !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Exact ala din fata - cel de A/C este plin cu noroi si praf (si pietricele mici-mici, si muste, si pene, paie, o gramada de prostii aveam in el...). Scoate cu o surubelnita (mica de tot) toate pietricelele mici ce se pot scoate, dezdoaie cat mai multe aripioare indoite sa treaca aerul printre ele si asa refaci ceva din suprafata de racire a radiatorului, apoi la final sufla cu aer comprimat la 5bari dinspre fata spre spate (si invers, daca poti, macar de dedesupt). Nu te grabi, lucreaza incet, cu rabdare, si diferenta de temperatura in mers fata de cum era inainte va fi notabila, vei vedea.

Eu am incercat tot ce se putea incerca, doar asta mi-a rezolvat problema. La fel, la Vectra B 1.7TD am A/C si 3(trei) ventilatoare de racire.

Din pacate, pe mine m-a lasat radiatorul de racire (cel mare)... avea deja 18ani si-i ajunge. Am cumparat unul de pe eBay original la pret bun si azi l-am montat (inca nu am terminat, e o disperare cat e de demontat). La fel, iar am gasit mizerii in radiatrul de A/C, pietricelele si mustele le-am scos cat s-a putut, dar praf si noroi nu mai avea ca l-am suflat cu aer comprimat acum un an. Daca bagi drumuri pe la tara, nu sta in spatele celor ce ridica praful ca se depune direct in radiatorul de A/C (mai bine te opresti si stai 10min decat sa mergi in spatele lor prin praf).
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Puneti distantiere de 5mm altfel se sparge radiatorul de AC - de la mizeria si umezeala adunata acolo.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
este o discutie identica pe forum de acum vreo 8-9 ani. intamplator il stiam pe coleg. exact aceeasi problema la 2.5 cu motor BMW. se pare ca are o eroare de proiectare si aspira la greu mizerie. rezolvarea este desfacerea radiatoarelor si curatarea lor cu mare atentie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR