Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
incep prin a spune ca am deschis aceasta noua discutie pentru motoarele X16SZR - pentru a fii mai usor celor care cauta probleme pentru acest tip de motor - deoarece eu am cautat la search asa cum cere regulamentul, insa nu am gasit ce ma durea.. punea cineva o problema asemanatoare cu a mea dar venea altcineva cu explicatii pentru alte motoare sau cu intrebari pentru "durerile" lui. Asadar >> va rog sa scrieti aici numai cei cu probleme-rezolvari numai pentru acest tip de motor.
dupa ce am vazut eu cu acest tip de motor au foste echipate vectraB ; astra F-G ; si parca agila dar nus sigur ..oricum asta nefiind foarte important, importanta fiind motorizarea in cazul nostru.
Acum - problema mea - :
- mers defectuos al motorului mai ales dupa ce se incalzeste....la rece RUPE , merge F. bine, prin mers defectuos ma refer la :
- un relanti care fluctueaza f. mult , de la caderea turatie aproape de oprirea (si chiar oprirea cateodata) motorului pana in urcarea in 3k-4k rpm. asta se intampla cand se incinge bine ..mers prin oras..aglomeratie ..etc. daca se opreste , cand pornesc trebuie sa pornesc numai cu acceleratia "in blana" altfel nu porneste, dupa ce a pornit plec mai greu dupa loc "in suturi" dar dupa ce plec se mareste turatia in ~3k rpm si sta asa pana opresc masina cu piciorul pe frana...stand pe loc isi revine ..apoi plec si in mers numi face nici o problema pana cand dau de un blocaj in trafic (semafor..etc) atunci DACA incepe iar relantiul sa o ia razna o iau de la inceput cu "ritualul".
- am curatat - EGR ; injector ; senzor clapeta+clapeta acceleratie ; motoras relanti . - sonda lamda nam reusit sa o scot .(insa nu cred ca-i de akolo la tipu asta de motor). pe tester nu da nici o eroare ..agrafa NU STIU daca merge -am cautat de am inebunit- eu am mufa cu 16 pini la care se conecteaza "nenea cu testeru" si mufa este intre scaunele fata ..sub plasticul de la frana de mana, unele locatii ale pinilor sunt goale (banuiesc ca asa trebe sa fie) si nu prea stiu care sunt pinii 5-6, adik nu stiu daca e sigur mufa cu "pricina".

acum o sa pun si niste poze cu EGR pt tipu asta de motor ..sa va dati cu parerea daca merge desfacut mai mult ..io cred cai capsulat si nu merge desfacuta partea electornica (electrica) de partea mecanica .

astept sugestii - dativa cu parerea pt. tipu asta de motor ..va rog .. sau postati probleme aici pt tipu asta de motor ..creca e mai simplu asa.



DACA GRESESC ... VA ROG ! nu ma judecati prea aspru !
Skip ads

  • hasky

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
(DACA GRESESC ... VA ROG ! nu ma judecati prea aspru ! ) nu gresesti de loc chiar ai facut bine ca ai inceput aceasta discutie din partea mea este bine deschisa la fel se intampla si la mine cand este rece trage super bine dupa ce se incalzeste incepe sa trepideze si sa nu mai traga dar nu mi se opreste motorul,eu am anulat egr-ul si am simtit o ameliorare merge mai rotund si parca trage mai bine si a mai scazut si din turatii la relantiu parca sta mai bine acum eu cred ca este de la egr cat mai curand am sa il schimb cu unul nou care costa 450 ron de la sonda lamda nu este pentru ca eu am scimbato si la fel face ,in caz ca rezolvi problema inaintea mea te rog sa ne spui si noua cum sa rezolvat
  • hasky

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
de desfacut am incercat si eu sa desfac egr-ul dar lam spart deci nu cred ca merge desfacut mai mult
  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
culmea e ca eu daca anulez EGR merge la fel de prost ..am luat de la un amic un egr SH si tot la fel merge si cu ala .. am descoperit insa ca pot face testu agrafa (pseudoagrafa) si la modelul meu .. astazi repar -incerc- displaiul si daca merge incerc sa vad daca pot face resetare fara sa o pun pe tester ..si revin maine cu postari si spun daca am rezolvat ceva.

cei care stiu si sau lovit de aceeasi proble la acelasi motor ; nu va sfiiti - luminatine !

am citit erorile si mia dat (in afara de egr-care lam scos ;bagatetc si nu tin seama de el..inca) :
0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) si sunt cam in ceata ..ar trebui sa fie un senzor da pt ce ??!?!...mai sap!
Skip ads

  • almarian

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In primul rand eroarea care ti-a iesit e legata de senzorul de temperatura a apei. E plasat undeva oarecum sub admisie si are o mufa cu 2 cabluri conectata la el. Poate fi o cauza a defectiunilor tale pentru ca in functie de acest senzor ECU dozeaza benzina. Cand motorule rece amestecul e mai bogat.
In al doilea rand sunt curios cum ai curatat tu senzorul de la acceleratie. Ca e un senzor capsulat, si prin simpla curatare de mizerie nu prea realizezi nimic. Inauntru e problema. POate fi circuitul potentiometrului intrerupt sau murdar si atunci da valori eronate.

Iti spun asta pentru ca am un prieten care are un motor identic cu al tau si la fel se manifesta. Nu avea deloc relantiul stabil la rece, iar la cald statea peundeva pe la 1100-1200 de rotatii. Dupa ce a schimbat egr (350 RON sh) si motorasul de relanti (250 ron nou) simptomele erau aceleasi si ii venea sa ii dea foc.

Asa ca m-am apucat intr-o zi sa iau piese de la mine si sa le pun la al lui. Eu am un C16NZ. Cum nu sunt prea multi senzori comuni la cele 2 motoare am inceput cu MAP-ul, simptomele erau aceleasi, apoi am continuat cu TPS-ul (senzorul de acceleratie) si ca prin minune masina avea un relanti stabil (la prima liniuta sub 1000rot pe turometru). I l-am lasat cateva zile la el si masina a mers impecabil. A mai dat apoi 120 RON pe un TPS si problema s-a rezolvat.
  • hasky

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
senzorul de temperatura a apei poate cauza si consumul?daca nu este scump am sa il schimb saptamana care vine poate de acolo este si fluctuatia relantiului.almarian de unde a luat egr-ul cu 350 ron?si ce marca este ?
  • almarian

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Da poate influenta si consumul. Si iti spun pe propria piele ca influeanteaza consumul. Uite eu de exemplu am un C16NZ si imi este termostatul blocat pe deschis, sau lipseste, inca nu stiu ca abia am luat masina. Cert e ca la drum intins temperatura apei mele nu trece mai sus de liniuta albastra. Si am scos la un drum de bucuresti-tecuci si retur un consum de 8.6%, in conditiile in care in Bucuresti pentru ca stau mult pe la semafoare si temeperatura se ridica, nu consuma mai mult de 9.5%. Asa ca...si senzorul conteaza la consum.

EGR-ul l-a luat de la dezmembrari. Nu stiu ce marca e. NU l-am luat eu, l-a luat prietenul meu al carei masina e.


Vezi totusi si cu TPS care e treaba ca si de acolo ai fluctuatii de relanti.
  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
azi dimineata am scos papucul de la senzorul acela de temperatura ..merge masina muult mai bine ..dar cu "check engine" aprins ..maine dimineata vine senzorul bun ..sper sal pot monta dimineata si revin cu postare..

btw - sensorul acela de temp. trimite info la ECU dupa ce apa ajunge la 80 grade ..si ECU stabileste amestecul pentru ardere ...asa ca daca sensorule "e fútú" cum zice francezul de aia se intampla ce se intampla la masina mea
revin maine ..
Skip ads

  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
lam montat si .... WOW ! AM MASINA ! in sfarsit simt si eu cum merge un motor BETON . la consum WOW! din nou , pana acum la drumu meu de 60-70 km bgam 9-10 l benzina .... akum lam facut drumu asta cu 4l ..numi vine sa cred ..am mers asa cu masina cam 1 an ... in sfarsit am rezolvat... mai am o problema cu compresorul de aer conditionat - curge pe la presetupa- si rezolv cu motorul..si ceva mici probleme cu centralizata..si am masina Smile
  • iuly_1722

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Eu am eroarea P 1115 (senzor temperatura apa) dar nu stiu unde se afla acel senzor (e posibil sa fie montat pe radiator)? Mentionez ca am avut radiatorul schimbat care nu e al masini. Vad ca discutatii la vectra b , eu am o astra h 1.6 xep dar poate stitii si la masina asta si ma luminati si pe mine Shocked . Multumesc si sper sa nu deranjez.
  • hasky

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
multumim ologute zilele astea il schimb si eu si am sa va spun rezultatul.
  • hasky

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
iuly_1722 noi vorbim de motorizare x16szr da si tu o cautare si poate gasesti rezolvare la problemele pe care le ai,senzorul de temperatura este pe admisie bafta
Skip ads

  • iordish

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am si eu o problema am o corsa de 2005 diesel si cand stationez imi apar fluctuatii la turometru .....va rog sa-mi spuneti ce poate fi ! multumesc mail iordish88@yahoo.com
  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
inainte de a posta mi se pare corect sa citesti un pik regulamentul,,sa iei un pik "la mana" forumul...si dupa aia sa postezi Smile da nui nimik Razz oricum incearca sa postezi intro categorie apropiata de masina ta si sa dai cat mai multe detalii.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cumva unele x16szr aveau problema asta din cauza furtunelor de vacum care erau slabite. Insa problema e rezolvata, asa ca...

Tester opel mai am eu uneori, mocca evident, asa ca daca mai ai probleme, nu ezita. Cel putin eroarea pot sa o citesc si sa o sterg.
  • tzipoke

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut, ma scuzati dar poate ma ajuta cineva si pe mine. La mine fluctuatiile de turatie,care sunt foarte mari apar doar atunci cind ploua. Daca motorul se opreste abea mai reusesc sa il pornesc,cu pedala la fund,iar turatia urca la vreo 3000 si sta acolo. nu stiu ce ar putea fi pt k dupa ce sta vreo 20 de min. banuiesc k se usuca ceva si masina merge din nou cum ar trebui. pe vreme buna totul merge brici.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Daca face doar pe ploaie e posibil sa fie debimetru . Poate gresesc, dar eu asa inclin sa cred.
  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
incearca sai faci testu cu agrafa (pseudo agrafa) si poate iti da o eroare pe care poti sa o exploatezi ....
aaa si mc angi...o sa tin minte > cand am nevoie te "calc" Smile
  • hasky

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
ologute cat ai dat pe senzor? ca eu am gasit la 140 ron si mi se pare cam scump pe criza asta.
  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
senzorul meu era cu 2 pini si mufa patratoasa ... mai este una cu 2 pini dar are marginile mai rotunjoare, si mai este una cu un singur pin.


io am luat una mai slabuta la 30 lei - adik 300 mii lei vechi, boshu era pe undeva pe la 80lei - inainte am avut una cu 2 pini si margini mai rotunjoare pe la 50 lei. aia cu un singur pin nu stiu cat e.
la 140 ron mi se pare f. mult ..nici bosh nu e atat, (scuze pt intarziere am fost offline ) pune o poza cu senzorul pe care il ai ... sau ceva detalii si pot sati dau pretul estimativ corect
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR