Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Aries a scris:..... CE AVEM NOI AICI ?....


Shocked Numai tu ai....noi nu.... Very Happy
Ansamblul amortizor/arc are in capat o flansa .
Aceasta flansa se taseaza in timp destul de mult ducand la aparitia acelui joc.
Inlocuirea lor este foarte simpla .
Se demonteaza ansamblul amortizor/arc. Cu o presa de arcuri ( sau o sarma serioasa daca nu ai presa) se tensioneaza arcurile. Se desface piulita din capat si se inlocuieste flansa.


Aries a scris:.... pozitia nefireasca a palariilor telescop fata cu masina pe sol. ....


Dupa ce vei schimba flansele noi distanta aceea dintre `palarie` si oala caroseriei va reveni la normal.
Tot acolo exista si un rulment de presiune. il poti schimba si pe el daca consideri ca e necesar.
Nu pot sa iti urez decat spor la treaba....si sa nu te ajunga iarna din urma. Profita de timpul bun

Asa ar arata flansa . Distanta marcata o vei gasi mult mai mica la cele uzate..... Flansa tasandu-se ...logic....se mareste distanta sus la oala amortizorului



Asa ar arata rulmentul


Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ooooook. Atunci e clar. Am mai schimbat kit telescop dar din cauza rulmentului. Nu mi-am imaginat ca flansa se poate tasa chiar asa mult. De aceea am intrebat crezand ca am pierdut ceva si nu-mi imaginam ce ! Plus ca la masina asta partea superioara a telescopului se "pierde" sub "contraaripa" de plasic ( aparatoare noroi) si ieri pe fuga n-am vazut mare lucru.
Comand azi tot kitul. Presa am.
Multumesc @cata !
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Socoteala de la tastatura nu se potriveste cu cea de langa masina, de orice natie ar fi ea !
As descrie operatiunea tamburi spate drept un mare " fas".
Demontat roata, demontat piulita butuc, trag de tambur si evident ca nu iese.
Nu mai retin exact cine mi'a recomandat in postarile anterioare sa caut gauri in spate astupate cu dopuri de cauciuc dar ii multumesc ! - bagat fatzaul in spatele tamburului si gasesc acoperite de noroi 2 dopuri. Le scot si hopa - 2 gauri de M8.
Bag o surubelnita si incep sa scotocesc aiurea. Dupa 5 minute de manevre surubelnita incoarda, apas, si incep sa se auda zimtii autoreglabilului cum se deplaseaza. Sabotii se strang si scot tamburul !
YES ! - il scot, ma uit, si pauza : nu bordura, nu buze, ci o simpla uzura de 2 mm.
Nedumerit caut autoreglabilul si ce sa vezi ? Nu sisteme complicate, nici tije cu filete bizare, nimic, doar un sistem simplu si eficient.
Nici macar pasta de frecare de pe saboti nu era chiar terminata dar oricum vroiam sa-i schimb pt ca in compozitie se vedeau spanuri mari metalice ce dadeau un fluierat infiorator la franare mai ales in mediu umed.
Mi-a luat 2 ore toata treaba dar a durat cel mai mult lupta "muschi contra arcuri". Si-s al naibii de tari !



Ps - am recitit tot. @Lionel saracu' mi-a sugerat faza cu dopurile cauciuc. Ii multumesc lui cat si celorlalti care au venit cu sugestiile lor !

Si continuand, acum sint plin de draci !
Am vorbit la magazin pt flansele telescop fata si chiar i-am trimis vanzatorului filmuletul de pe YouTube in mail rugandu-l sa se uite in programul lui si sa-mi dea niste preturi.
Ok, ma suna peste 2 ore si-mi spune ca problema mea nu e de la flanse pt ca uzura flanselor nu poate da un asa joc mare !
Intreb atunci care ar fi cauza si ce sa schimb dar n'a stiut sa-mi raspunda.
Asa ca am ramas nicicum - nehotarit si fara comanda.
Nu mai zic ca schimband acum sabotii spate, ce sa vezi ? Un telescop spate face fix ca cele de pe fata ! Joc si socuri !
Nu mai inteleg nimic ! Ce naiba, doar stiu cum arata un telescop si ce vine montat pe el !
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Trimite-i si asta lu` nenea vanzator...



...cu salutari de la Galati Very Happy

PS Nu cumpara Febi decat daca nu ai ce face cu banii.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Aries a scris:[...]Nedumerit caut autoreglabilul si ce sa vezi ? Nu sisteme complicate, nici tije cu filete bizare, nimic, doar un sistem simplu si eficient.
Nici macar pasta de frecare de pe saboti nu era chiar terminata dar oricum vroiam sa-i schimb pt ca in compozitie se vedeau spanuri mari metalice ce dadeau un fluierat infiorator la franare mai ales in mediu umed.
Mi-a luat 2 ore toata treaba dar a durat cel mai mult lupta "muschi contra arcuri". Si-s al naibii de tari !



Ps - am recitit tot. @Lionel saracu' mi-a sugerat faza cu dopurile cauciuc. Ii multumesc lui cat si celorlalti care au venit cu sugestiile lor ![...]

De necrezut ! Au copiat astia de la Ford 1:1 sistemul de franare cu tambur de pe spate de la Renault 5/9/11/Rapid [1981-1986]! Este exact la fel pe Renault-ul 9 1.6D al meu, dar e exact-exact asta! Si perfect la fel e tamburul si rulmentul, cum se vede in poze. La mine pe punte mai e un repartitor de presiune mecanic in functie de greutatea care sta pe ea.

E chiar eficient acest sistem, ieftine pistonasele (Bendix, pe original), dar e drept ca arcurile sunt o disperare la demontare/montare saboti, sunt super-tari. Se trage de ele cu o sfoara rezistenta la rupere (eu am una subtire cerata) spre capat si se apasa in locas capatul de arc cu o surubelnita.

Bine ca le-ai dat de cap, ce sa vezi si la mine la Renault 9 sunt 2 gauri in talerul din spate acoperite de dopuri de caucicuc, a avut dreptate colegul Lyonel - chiar buna ideia lui. Nu stiam de ea, eu cand am schimbat tamburii am ciocanit si tot rotit tamburul pe lateral o gramada de timp sa se lase sabotii si apoi am facut o parghie-ceva pe sub tambur cu 2 surubelnite ca sa-mi iasa de pe saboti.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am mai schimbat saboti si la alte marci dar arcurile astea m-au disperat ! Sint 3 pe fiecare roata dar e unul mic si dracos ce m-a facut sa fac niste "propuneri" de si-ar fi pus @Lionel palmele la urechi !
N-am stiut de faza cu sfoara dar am folosit un patent cu cioc. L-am pus in 20 minute ( arcul mic) dupa 10 incercari dar cand am terminat, imi tremurau mainile !

@cata - nu-i mai trimit nimic vanzatorului ! Si ce ar mai vrea, si un ceai cald ? Sa-si faca treaba !
Poza o tin pt mine pentru verificari ulterioare.
Am sa comand azi cat se poate de oficial si regulamentar flanse telescop pentru toate rotile.
Nu stiu pretul sa vad daca iau pe fata si rulmentul sau nu dar ma documentez.
Si fara Febi- ok - multumesc !
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Stai linistit! Mie chiar mi se pare foarte haios sa dau de tine aici. Ma amuza intamplarea. Acum realizez si eu desi stilul tau imi parea cunoscut.😀😀😀

Vad ca ai flansele de la amortizoare uzate. Din fericire se inlocuiesc si alea fara sa mergi la service. Le-am schimbat si eu pe-ale mele. La subiectul "Suspensia fata Agila" gasesti informatii bune, valabile si aplicabile la multe marci de auto.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Multumeeeeesc! Intru atunci la Agila sa vad daca nu pot fenta sa nu scot tot telescopul afara.
Doamne-ajuta ! Smile
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nici cu ``Doamne ajuta`` nu poti fenta...... Very Happy
Cu presa de arcuri da.
Demontezi ansamblul amortizor /arc
Fentezi arcul cu presa...demontezi piulita din capatul flansei amortizor....scoti flansa si o schimbi....strangi piulita la loc....montezi ansamblul....si gata. Very Happy
Reiei procesul la cealalta roata.
Duminica te duci la biserica si ii multumesti Domnului ca nu ti-a dat doua maini stangi....Very Happy
Spor la treaba!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am comandat acum telefonic minunile alea si pe fata si pe spate. Ok, am inteles ca pe fata e un rulment dar vanzatorul mi-a spus ca si pe spate ca lui asa ii da programul. M-am aratat sceptic pt ca nu vad rolul unui rulment pe telescop spate dar am zis sa mi le aduca cu orice vine pe ele, numai sa mi le aduca odata !
Azi demontez din cat pot si las masina suspendata peste noapte pt ca flansele vin doar maine.

Lui Dumnezeu ii pot multumii si de acasa, nu cred ca e necesar sa fiu intr-un loc anume pt asta si nici n-am nevoie de intermediari preafericiti atata timp cat am cuvintele/gandurile la mine.Smile
( ha, ha, ha - ma ucide @Lionel ! Smile)

Multumesc @cata !
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Apoi domnilor - am luat tzeapa!
Am in casa telescoapele pt G-ul meu si tot asteapta saracu' sa i le pun si care arata asa:



Evident ca prin analogie am crezut ca si la Ford e la fel, adica fuzeta ramane pe loc si scot strict telescopul. Cand am schimbat discurile fata nu m-am uitat cum e prins telescopul pt ca nu m-a interesat atunci.
Azi dau jos roata fata, ma uit, iar ma uit si m-a lovit o stare de leneeeeeeee.....
De sus pana jos toate-s una !
Simteam ca ma descurajez total dar tot n-am zis Doamne-ajuta !Smile De fapt am uitat ca altfel spuneam si Ingerasul !
Si atunci desfacut:
- piulita planetara (chinu' de pe lume) - am bagat la ventilarea discului un surubel de M5 parca care sa blocheze in etrier invartitul.
- bieleta directie
- semibieleta antiruliu
- etrier frana
- clema fixare furtun flexibil
- pivot inferior
- palarie telescop
- si dupa 100 ciocane in capat planetara, rotula bieleta si surub pivot, am reusit sa scot tot ansamblu'.
De n-am injurat si Fordul si conceptia lor pana m-am plictisit.



Timp de lucru 1 ora si 30 minute. Am lasat masina pe roata pana la dimineata.

Ps - flansa pe interior nu mai are cauciuc, e direct metal. Rulmentul e praf.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Deci se poate scoate arcul si amortizorul și fãrã presã. Te-ai inspirat de-aici?

https://www.google.ro/url?sa...qNKtfT0QmJO-QDeZA
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@Lionel - am scos doar tot ansamblu dar inca n-am comprimat arcul.
De fapt ( si vb de Fordul asta) rulmentul e sub piulita sustinere arc deci acesta trebuie comprimat. Flansa de guma insa e DUPA piulita si de fapt dupa ce am scos telescopul a ramas lipita de caroserie. Mi-a trebuit un ciocan sa o dezlipesc- probabil sta acolo de 14 ani !
De inspirat nu m-am inspirat de nicaieri. Merg pe sugestiile voastre, a celor ce vor sa ma ajute si atat mai ales ca in ultimele saptamani stau on-line doar de pe tel la care se stie ca YouTube ii suge bateria.
Recunosc, cand am vazut toate acele suruburi ruginite mi-a venit sa pun roata la loc si sa mai incerc la service dar in final mi-am facut curaj singur.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Apoi fratilor, mi-s amarat. Sad
Am presat arcul fata, demontat rulment, schimbat flansa, montat totul cu chinul de rigoare, las masina pe sol si palaria tot in aer sta ! Adevarat ca nu ca si cealalta dar tot in aer sta.
Am studiat cu atentie montajul palariei si nu stiu ce sa zic - cred ca palaria ori e neconforma, ori naiba stie.
Nu inteleg ce au vrut "sa zica" cei de la Ford dar la dracu" - de cata scoala sa ai nevoie sa pricepi ca flansa trebuie fixata si stransa cu palaria pe caroserie ?
Am facut un filmulet si VA ROG sa-mi spuneti daca e o solutie buna sa tai "puta" palariei jos ca sa stea telescopul strans fixat.

Palarie neconforma Fiesta 2001: http://youtube.com/watch?v=ScIpXdxBr7Y

Am incercat cu palaria invers dar bate fier pe tabla , deci nu.
Deocamdata tin masina acasa, doamna are drumuri de facut si eu stau cu palariile telescop fata desfacute.
Pun si niste poze


Si ca sa fiu chiar suparat dupa atata munca in frig, si pe spate e aceeasi faza.
Demontat telescop ( are arcul pe el !) si am tot incercat sa scot flansa crezand ca e prinsa de rugina. Am tot dat cu ciocanul pe ea pana am deformat-o si NOROC ca NU a iesit pt ca mi-ar fi imprastiat creierii !
Am comprimat arcul cu presa ca sa constat ca arcul e tinut strans cu tot cu flansa de o siguranta anemica- nici macar o piulita cat de cat !
In fine, schimbat flansa, montat si acelasi joc ca si cum n-as fi facut nimic. Si tot din cauza "putzei" palatiei.
Am facut si aici un filmulet si pun si niste poze.

Joc telescop spate - kit schimbat- Fiesta 2001: http://youtube.com/watch?v=rES68LRGq6Q



Ps ' si totusi telescopul e demontabil de pe fuzeta pt ca prvind mai atent am vazut ca e prins cu o brida cu crestatura si surub - doar ca cineva, candva a mai incercat sa-l desfaca distrugand surubul. Probabil ar fi iesit telescopul din rugina cu ciocane serioase si flex dar fiind vorba doar de demontare si nu inlocuire, n-am riscat sa-l mutilez.




Ultima modificare facuta de Aries la Sam 07 Nov, 2015 6:14 pm
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cred ca trebuie sa cauti o masina ca a ta, sa vezi daca - unde este spatiul acela poate mai lipseste ceva...
Nu stiu cum este la ford dar la opel se verifica unghiul de cadere dupa operatia aceasta.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 07 Nov, 2015 6:25 pm, modificat de 2 ori in total
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ce unghi @T.ion - la mine danseaza axul telescopului cum vrea el !
Este nevoie de masina urgenta, e si week-end, nici nu cunosc pe nimeni cu un model din-asta, ce naiba sa fac ?
As taia putzele de la palarii sa nu se mai opreasca in surub dar nu stiu daca e in regula.
(si m-a lasat si bateria tel) Sad
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Poate te ajuta - se pare ca nu esti singurul cu intrebarea despre spatiul acela.
96FB-3W015-BB
http://www.fordcat.ru/shop/1/parts/17491
http://autopartmaster.com/ 3W015 - 1010127| Retainer - Shock Absorber Cover
http://eucatparts.com/?acti...amp;s_id_model=74
http://catalog.autopartmast..._image=Z001214100
http://eucatparts.com/?acti...&s_id_model=5

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
ASTA-I @T.ion ! Doamne-ajuta-ti !

Am urmarit documentatia ta si videoclipul si da, fix aceeasi problema si la altii vad !
Iti dai seama ca taiam urgent putzele alea dar am ezitat pt ca m-am gandit ca nu le-a fabricat Ford degeaba.

Acuma nah, maine e Duminica si ma condamna "credinciosii" daca pornesc flexul. Am sa le tai cu bomfaierul, asta e. Oricum chiar nu vad alta solutie.

Multumesc @T.ion ! Iti dai seama, si plin de frig, si cu dureri de brate, si cu banii dati ( 220 lei 4 flanse si 2 rulmenti) si cu masina tot asa !
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@T.ion - munca de chinez batran si idiot sau nu, acum am terminat de scurtat palariile.
Cu bomfaierul si tinand palaria in mana pt ca daca o sprijineam pe orice facea un zgomot infernal.
Le-am scurtat la nivel si urmeaza sa le mai finisez putin din pila sa nu arate asa brut.
Timp de lucru per bucata - 30 min. Tot is ud. Smile


Privind retrospectiv ma intreb daca nu puteam scapa doar cu mutilarea palariilor si era munca de 1 ora cu un flex fara sa mai dezmembrez masina.
Da, poate, dar am macar mangaierea ca am schimbat cu ocazia asta si rulmentii kit telescop + ca am mai invatat cite ceva despre Ford.

Si ca o mica lamurire de happy-and - de ce am evitat cat am putut sa-i dau opelul sotiei pana ma ocup de masina ei desi la serviciu eu pot merge si pe jos ca e relativ aproape.
- si aici mi mila de @ahappyuser ! Smile

Pentru ca:
- manevreaza semnalizarea ca pe o coada de lopata si asta ma enerveaza teribil. La Ford maneta nu mai revine inapoi singura.
- manevreaza schimbatorul parca cu furie desi i-am aratat ca la opel intra usor si discret cu un singur deget sau doua pt tr 2/4.
- pe drumuri cu 2 benzi pe sens merge fix calare astfel incat in spatele ei se formeaza 2 coloane
- la semafor o prinde verdele cu ruju' la 1/2 gura deci mai dureaza. Unde naiba se grabesc toti de claxoneaza ?
- uita piciorul pe ambreiaj la semafor
-anual schimb presurile ca le gaureste cu toacele-cui.
- a venit intr-o zi cu bara spate stanga tarand-o pe jos pt ca a iesit dintr-o parcare virand prea brusc
- a reusit sa intre cu masina in vitrina unei librarii pe care evident ca a spart-o fara sa inteleg cum a sarit peste bordura.
- a fost capabila sa gaseasca pe timp de seceta o balta noroioasa la marginea unui parc unde a si ramas impotmolita
- a oprit circulatia pe un pod in centru sa-i faca educatie rutiera la unu din spate. Noroc ca ala nu s-a enervat. Eu eram in opel in coloana mai in spate. S-a rezolvat cu o amenda Politie pt oprire voluntara nejustificata pe pod.
- in timp ce-i spuneam din dreapta ( 2 beri) ca nu a luat virajul corect sa intre intr-un gang, tocmai se auzea coltul spoiler fata cum freaca pe perete.
- un set de capace o tin fix 3 zile. Am renuntat sa mai cumpar ca m-am plictisit.
- n-a deranjat-o becul rosu din bord ( temp lichid) pt ca circula cu un furtun crapat si mi-a spus dupa o saptamana intamplator.
- a fost capabila sa ia intr-o saptamana 3 radare pe aceeasi strada, cam la aceeasi ora si cam cu aceeasi viteza ( 65). A primit un avertisment si 2 amenzi.
- a completat cu lichid spalare parbriz in vasul de expansiune si a butonat motorasul spalator pana a amutit fiind nedumerita de ce nu sprituieste.
- in exterior in depasiri e in dezastru de aceea i-am interzis categoric. Nici nu are rovigneta ca o usoara masura de precautie. N-am chef sa moara ca proasta si sa mai omoare si pe altii. Noroc ca intelege asta. O singura data m-a adus cu opelul de la tara ca mi-am sectionat venele la incheietura cu flexul si am crezut ca-mi crapa ochii cand am vazut ca ruleaza cu 160 ! In oras a stat cuminte la semaforul rosu desi i-am spus sa mearga pt ca pierdeam prea mult singe.

Si as mai putea continua.
De aceea nu vreau sa-i dau opelul si prefer sa fac reparatiile pe fuga, cand prind masina acasa.
Asta a fost ca fapt divers.Smile
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
(nu mai pot edita)
Si poate cea mai tare faza !
Urma a doua zi sa plece cu opelul si i-am spus sa nu butoneze absolut nimic mai mult decat necesar. Parea ca a inteles.
A doua zi murise un vecin din bloc si pe cand iesea cortegiul funerar din bloc cu popa si sicriu dus pe umeri, mandra mea tocmai se suia in masina, moment in care o apuca butonatul player-ului original care are bine-cunoscuta problema la potentiometru ( desi i-am explicat sa foloseasca doar comenzile volan).
Cand tocmai sicriul trecea pe langa opel, brusc playerul manevrat a mers la MAXIM redand o manea de gen " ai plecat si m-ai lasat" + dusmani si valoare !
Nici astazi nu mai vorbesc vecinii aia cu noi.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR