Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ford Fiesta 2001 benz 1.25/16 valve ( masina sotiei )

Am vrut ieri sa schimb discurile frana fata dar dupa demontare etrier si placute "m-am prins" repede ca discurile primite de la mag sint mai mari.
Am vrut sa las masina pe cric si sa ma duc la mag cu un disc vechi in mana pt model pt ca vad ca talonul masinii nu mai e suficient - dar nu l-am putut demonta !
Spre deosebire de opel, n-am gasit nici un surub inecat care sa mentina discul fixat si nici macar o siguranta-rozeta trasa pe prezon cum am vazut la alte marci.
Am incercat sa-l misc cu o surubelnita mare, l-am lovit cu coada de la un ciocan de 3 kg dar nici vorba. L-am pipait cm cu cm, am cautat si in spatele lui dar n-am gasit nici un sistem de fixare.
I-as fi dat cu sete un ciocan dar daca noile discuri nu se potrivesc, n-am vrut sa risc sa stric discul pana imi vin cele potrivite.
Exista si alt sistem de fixare a discurilor in afara de surub inecat sau siguranta-rozeta prezon sau in cazul meu doar rugina il tine atat de ferm ?
(nu s-a umblat la ele de minim 10 ani ; roata se prinde cu piulite)
Daca ma puteti ajuta.
Multumesc.
Ps - am intrat pe ClubFord dar forumul lor e atat de prost organizat si imprastiat incat am renuntat repede.( sau asa mi s-a parut mie)
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Discurile ies doar prin bãtaie. ....și nu cu coada ciocanului! Uneori se și mutileazã de la bãtaie dar ies...
Bate fãrã grija....oricum le arunci. Alege 4 puncte diametral opuse și lovește zdravãn.
Am avut aceeași experienta la Ford-ul unui prieten.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ma gandeam sa n-aiba ceva sistem aiurea de fixare si sa stric cu ciocanul rulment, fuzeta si ce mai e pe acolo.
Sint atat de uzate incat au zone unde discul s-a strapuns vazandu-se ventilarea.
Sper ca maine sa le primesc pe cele potrivite si sa ma pot apuca de mutilat discurile vechi.
Multumesc @cata !

Ps - am deschis acest topic in ideea de a primii (si alti useri) mici sugestii si pt alte marci auto aflate in folosinta.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Fãrã bãtaie se poate doar dacã dai din belșug cu un spray de calitate care dizolva rugina . Dar nu cred ca merita investiția. ...
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Hai ca te ajuta @EricTheCarGuy sa vezi cum se face in mare.


Saptamana asta esti pus pe treaba din cate vad. Laughing
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Las' ca merge si fara spray si youtube, direct cu "zama" de ciocan. Smile
Am sa pun eventual niste lichid de frana si cam atat vor fi rugamintile.
Nu-s adeptul violentei tehnice dar nici n-o sa fac matanii multe langa masina.
@T.ion - toata vara am fost ocupat cu niste probleme personale si m-am pomenit ca-i iarna peste mine si m-a prins cu masinile in plop.
Si nu ca sint chitra - am dus Fordul la service prin Iulie pt schimbarea tot sistemului franare fata si a distributiei ( eu ajungeam doar noaptea acasa) si mi-au facut doar distributia !(?). Nedumerit am intrebat de ce nu mi-au facut si franele mai ales ca am cerut piese noi ( disc, plac, cilindr, flexib, lichid) si a venit un nene mecanic plictisit care mi-a spus : " las' ca mai merg, pacat sa le arunci, eu garantez" (!)
I-am aratat uzura peste maxim a discurilor dar a dat doar din mana.
Acum stau ca pe spini daca sa ma iau de opel sau nu ca poate ajung si eu anu' asta sa spal radiatorul ( n-am rezolvat inca cu supra-incalzirea) si intercoolerul dar nah, e Duminica si behaie nevasta.Smile

Am urmarit filmuletele , ok, am facut. Mi-a atras atentia ca nenea ala a folosit o presa sa impinga pistonasul in etrier - ale mele le-am impins cu degetele mari de la fiecare mana ! Dupa 10 ani ma asteptam sa fie cilindrii super mancati de oxizi dar la o prima vedere pareau sub garnitura curati si luciosi!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pistoanele de la etrieri se imping cu coada de la ciocan, perpendicular pe cilindru fara graba, sau alta scula de genul. (va da lichidul de frana afara la vas - deci se urmareste, sau se scoate ceva din el nu prea mult.)
Sau - http://www.youtube.com/watch?v=38oDRs5fWLI | http://www.youtube.com/watch?v=rA8G-Qhudvk

Si eu urmeaza sa schimb discurile pe fata. - cu ce am invatat de la colegi, youtube, carte reparatii, si EricTheCarGuy super omul asta am invatat cate ceva de la el - cred ca ma descurc.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Si fara material didactic te descurci doar ca pipai ceva mai mult pana iti dai seama de cum a gandit proiectantul.

Mai am o nelamurire de Ford si tot sistem franare.
Am vrut sa vad sabotii spate cam in ce stadiu sint dar pentru ca nu am umblat 10 ani la sistemul fe franare, banuiesc ca si aia sint pe terminate.
Dat jos roata si pauza. Nimic surubel inecat nici aici. Am desfacut piulita centrala (stil Dacie), ok, s-a slabit tamburul, "juca" in mana dar n-am reusit sa-l scot nici sa mor !
Am dedus ca tamburul are un fel de "buza" pe marginea lui interioara si care dupa montaj "vine" in spatele sabotului. Practic sabotul lucreaza " inecat" in tambur.
Am vrut sa imping cumva de saboti (sa-i comprim) dar n-am reusit. Am banuit ca ar fi o solutie sa deschid un aerisitor dar n-am vrut sa risc aer pe instalatie doar pt un "vazut".
De ce naiba s-a complicat Ford cu bordura aia interioara ? Adica sper ca am dedus bine ca ar fi ceva stil piedica acolo.
Naiba stie ca la Opel in 10 secunde dupa demontarea rotii am dat tamburul jos , fara buze, contre si borduri.

Ps - am vorbit acum la tel cu 2 amici care se stiu mai bine cu mecanica. Unul mi-a spus ca nu exista nici un fel de bordura ci doar sabotii au facut un sant adanc de uzura; celalalt mi-a spus ca tamburul are o margine interioara ( varianta pe original) si ca am nevoie de nu stiu ce scula speciala sa " strang" sabotii. Ca cica asa era si la Matiz si la prima demontare mecanicii polizau acea bordura cu un flex.
Pe clubford am reusit sa gasesc o postare ca varianta de mijloc - doar uzura si ca am nevoie de scula aia.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cam toate isi fac buza in tambur.
Asiguri masina la roti, lasi frana de mana jos eventual mai desfaci de la piulita daca este cazul - si dupa ii tragi cateva ciocane nu foarte tari potrivite pe lateralul tambului ca sa slabesti saboti - sa se indeparteze de tambur de la socul facut de ciocan.
http://www.youtube.com/watch?v=0maEagJRHEI - ce mai ca la opel. | detalile fac diferenta asa ca fi atent la ele.

Cu reglarea la frana de mana te descurci scrie in manualul de reparati.


Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 01 Nov, 2015 5:25 pm, modificat de 4 ori in total
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu cred ca m-am facut bine inteles.
Buza aia e foarte pronuntata nu merge cu ciocane si doar am mai demontat tamburi inclusiv de pe saboti blocati, etrieri intepeniti sau rulment topit.
Cred ca in final voi desface aerisitorul si am sa incerc cu 2 surubelnite subtiri sa imping de saboti spre ax pana trec de buza aia.
Am sa revin cu solutia gasita, poate mai ajuta si pe altii.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=W5c8sBqBeAk - Tambur Spate | daca eram acolo te ajutam si eu cu doua ciocane.
http://www.youtube.com/watch?v=Ca8ZgzQxdHc - Disc fata. - (mare grija la sageata de pe placute, spre sensul de mers)
Daca o sa am vreodata un Ford Fiesta o sa stiu cu ce se manca. Laughing
Si o aerisire la toate rotile nu strica.

Colegi se pare ca au numai opel.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu am pretentia nici la raspunsuri pt Opel , d;apoi pentru Ford !
Nah , cine are Ford si mai cunoaste si are buna-vointa sa ma ajute cu o idee , ce sa zic , multumesc ! - dar nu e cu suparare daca e doar liniste. Smile

@T.ion ..... stimabile - l-am urmarit pe frantuzu' ala pana desface tamburul si m-am plictisit. Smile Da , am desfacut piulita si nu cum face el din prima cu clicket ci cu tubulara pusa pe prelungitor pana porneste piulita.
Bun , si apoi am ciocanit si eu in toate felurile pe lateral . Tamburul se misca lejer la mine in palme doar ca ceva nu-l elibera.
Din cat am putut privi ,,cu curba,, , tamburul are un umar patratos care da in saboti. Daca incerc sa-l smulg cu o forta mare , cred ca vine cu tot cu saboti - ceea ce nu-i de dorit , evident.

Oricum iti multumesc @T.ion pentru stradanie si ajutor.
Dupa ce reusesc sa scot tamburul ( pt ca tot se va intampla la un moment dat ) tu vei fi primul caruia ii voi arata niste poze pentru ca sa fi pregatit pentru cand vei avea ( daca vei avea vreodata) Ford Fiesta ! Smile)
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ca e Ford sau Opel... tot dracu' ala e!
Destul de greu de scos avand in vedere ca tamburul a facut o buza destul de mare, din ce inteleg. Nu prea ai cum sa apropii sabotii intre ei (sa ii departezi de tambur) intrucat nu te lasa autoreglajul franei de mana care ii tine apropiati de tambur... si nici nu cred ca poti sa scoti prin spate "cuiele" de sustinere a sabotilor pentru a ii putea "elibera" cat de cat...
Cred ca solutia e presa + ciocan.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu stiu @ Clau70 - e uzura facuta in material sau asa e tamburul constructiv dar deocamdata merge asa. Culmea e ca inca masina franeaza bine, fara zgomote si frecari.
Maine imi vin discurile ( sper sa mi le nimereasca de data asta ) si apoi sa vad cum rezolv problema pe spate.
In cel mai rau caz tai tamburul roata cu flexul si iau altii de la dezmembrari.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Frana poate functiona corect, problema e uzura mare a tamburului care nu te lasa sa il scoti. Dar daca tamburul e asa de uzat... cam cat sunt sabotii de uzati? Tamburii se mai scot din cand in cand si se mai polizeaza "buza" facuta... asltel ii scoti f greu. Fa rost de o presa si prin tragere, rotire, ciocanire... poate iese.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc !
Am si presa, am de toate doar cu timpul stau prost. Abia Miercuri mai "prind" masina acasa dupa-amiaza cand sint eu mai liber.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca nu reusesti:
Cum ai spus si tu - taie tamburul pe partea laterala - dar se ai grija sa nu intri prea adanc decat este grosimea discului, alegi unul din aceste patru puncte si rotesti putin cate putin, asa expui piesele la vedere si vei stii ce trebuie sa faci in continuare cu partea ramasa. - este cam gros tamburul.

Cu presa cred ca strici mai multe in interior, poti incerca nu stiu ce sa spun... prefer sa cumpar o singura piesa nu mai multe.
Oricum tamburul va trebui schimbat asa ca pe el tata.


Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 01 Nov, 2015 8:29 pm, modificat de 5 ori in total
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Smile Incredibil @T.ion ! Ai facut capturi imagine din filmuletul cu frantuzu'? Smile poi cred ca ti-a luat ceva timp !
Nici o grija cu taieturile, eu sint la butoane ! La butonul flexului adica. Am si mare si mic.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pe el ,,tata,, pe el si pe mama lui Smile.

Nu te lasi pâna nu-l dovedesti cumva !
Ca bine era daca-i luai chiar si cu un polizor-ceva din buza ce s-a format la exterior, din timp.
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Ar trebui o presa ca , un cleste mare, cu care sa impingi sabotii, apoi poti extrage tamburul. Asa vad eu, la rece , rezolvarea. Ferodourile impinse in partea de sus(sagetile verzi superioare ). Rezolva cauza(motivul pt care nu iese..)
E ca si la etrier, doar ca acolo impingem ca sa montam, aici trebuie demontat. Sunt sigur ca vei improviza ceva si vei reusi sa departezi ferodourile, cat sa iti permita scoaterea tamburului.
Cand erau noi, locul/distanta a fost mult mai mica, asa ca sigur va iesi pt ca acum, ferodourile au uzura multa. Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR