Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • AlleXyS

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
subiectul : Opel Astra F 1995, 1.4 benzina

Am mers vreo 20km linistit, in Bucuresti, franat desutl de des, semafoare, aglomeratie ... nici o problema. Dupa un timp, simt la picior ca pedala de frana se duce destul de lejer in jos (nu mai opune rezistenta), pana la un anumit punct, pentru a actiona frana. Bag de seama, dar nu dau importanta prea mare .... pentru ca functiona. Dupa inca vreo 5 6 km, vad ca trebuie sa apas si mai mult pentru a actiona frana. Am ajuns unde aveam treaba, iar dupa 2 ore, cand sa plec .... vad ca .... dupa o viteza de 30km/h, ca sa opresc cu pedala apasata la fund, aveam nevoie de 150 - 200 metrii.

valeuu.. opresc. imi dau seama ca nu mai am frana. deschid capota ... verific pompa de frana.... era ca in desertul Sahara. pustiu Smile) nema picatura de lichid. Acum .... e si vina mea, ca nu am mai schimbat lichidul de 4 - 5 ani, dar totusi, unde s-a dus ala vechi? De evaporat, n-avea cum.

un prieten mi-a spus ca poate sa fie o conducta fisurata (ruginita), sau vreun pistonas. N-am atins nimic, n-am lovit nimic sa zic ca am spart ceva si s-a golit lichidul de frana.

am fost la benzinarie si am luat un DOT3 (desii cred ca dot4 e folosit, dar atat avea acolo) si am completat, vreo 300ml am pus, pana am umplut vasul. Am observat o imbunatatire la franare, dar totusi, nu pot merge asa cu ea.

stiu ca cel mai sigur trebuie sa ajung intr-un service, tinand cont de problema, dar macar sa am o idee despre ce este problema
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Se pare ca este DOT4 din ce vad.

Vezi pe unde curge sub masina va face balta, sau la roti. - sigur ai o scurgere - ori pe circuitul de frana - ori pe cel de ambreiaj.
Mai uitate si sub masina.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 14 Nov, 2015 1:13 am, modificat de 3 ori in total
  • AlleXyS

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
mda .... n-am avut idee de problema, decat dupa ce am parcurs o distanta considerabila. deci, in mers s-a produs scurgerea. o sa verific maine, sa vad cat lichid a mai ramas in vas, dupa completare


edit : nu stiu daca are importanta sau legatura ca de cateva zile mi se aprinde martorul de la frana de mana, cand iau cate o gropita Very Happy nu ramane aprins tot timpul, ba se stinge, ba se aprinde.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Frana de mana - are un Switch la frana mana - verifica-l | si cu frana de mana ne trasa vezi daca simti vibratii in maneta. - poate trebuie reglata, sau Switch, sau cablul uzat, sau in tamburi ai ceva dus?
Vezi si cilindru de frana de pe spate daca prezinta scurgeri.
Daca nu da-i de nici o scurgere verifica si la pompa de ambreiaj poate se scurge pe mocheta in masina. - doar ca idee.

Vezi si tu ce gasesti.
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
AlleXyS@ Urgent la service, cu franele nu este de glumit, mai ales la o masina din 1995 cred ca totul este ruginit pe dedesupt.Nu cred ca pierde pe la ambreiaj , pentru ca modelul asta are cablu si daca ar avea nu se pierde tot lichidul din vas musai ramane pentru frane (asa este construit vasul). Sigur furtun spart ,conducta fisurata,garnitura cilindru receptor uzata.etc... PS, fratilor mai verificati macar vizual starea sistemelor de franare si directie. FARA SUPARARE.
  • AlleXyS

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am verificat azi, lichidul e la acelasi nivel in vas, ca si ieri, dupa completare.

Insa, am gasit o pata destul de maricica pe roata stanga - spate, prelinsa pana jos. Tot asa, si in fata, sub radiator sau ventilatorul de racire .... o pata de culoare usor inchisa, parca mai mult de ulei, decat de lichid de frana.

se poate sa curga lichidul ce a ramas pe instalatie, iar cel din vas sa ascunda lucrul asta?

frana tine, dar se pune ca si cum as avea ABS ... nu pot frana brusc, cu taras/scartz pe asfalt :d
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sfatul meu este sã mergi cât mai repede la mecanic și sã golești lichidul din instalație pentru a mai salva garniturile care nu au fost, încã, compromise de lichidul dot3, altfel va trebui sã înlocuiești absolut tot sistemul de frânare. Am pãțit chestia cu distrugerea garniturilor în urmã cu ceva ani din cauza lichidului necorespunzãtor dar am avut norocul sã-mi recuperez cheltuiala de la magazinul de unde l-am cumpãrat.
Mecanicul va gãsi și locul pe unde pierzi lichid și va remedia problema. Acum nu frâneazã pentru cã ai aer în instalație.
  • AlleXyS

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
intre timp am ajuns la un mecanic cu ea : trebuie sa dau comanda de :

saboti, pistonase si arcuri reglaj pentru rotile din spate.

arcuri reglaj = arcuri fixare placute frana ? (presupun ca da ) ... 16 lei bucata
saboti = 82 lei bucata
pistonas etrier ? = 34 lei bucata (asta sa fie ? sa nu cumpar alta prostie Smile))
total 132 ron de roata + 1l lichid de frana dot4, ca tot trebuie schimbat + manopera, ma duc la 400+ lejer

preturile de pe unix
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR