Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • insigniasbz

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut, am o Insignia 2.0 diesel automata din 2010, care manifesta urmãtoarele simptome: atunci cand este in drive sau reverse si calc frâna si opresc ( de ex la semafor, in trafic, la asigurare la ieșirea din parcare, etc ), Trepideazã foarte puternic, pot sa spun ca "încearca sa plece de pe loc", dar la modul serios, trebuie sa calc frâna foarte puternic pentru a o putea tine pe loc. Am fãcut mai multe teste, inclusiv test pe cutie la reprezentanta Opel, nu a dat nici un fel de eroare, cei de acolo mi-au spus ca nu știu ce are, probabil este ceva mecanic in cutie. Cutia schimba absolut normal, singura problema este cea descrisã mai sus. Am schimbat si uleiul din cutie, nici o modificare, la fel face. Singura pãrere cat de cat plauzibila in acest moment, este ca de vina este convertizorul. Ce pãrere aveți? Mulțumesc.
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu e de la convertizor, daca nu iti da nici o eroare pe tester, pica varianta ca ar fi calculatorul cutiei, asa ca mai mult ca sigur e blocul de valve! Bafta.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu zic ca e de la convertizor. Convertizorul asta, si nu numai, are un gen de ambreiaj clasic incorporat in el, se numeste ambreiaj de blocare. Asta cupleaza si decupleaza in diferite conditii, iar cand e cuplat legatura dintre pompa si turbina nu se mai face prin lichid, ci prin acest ambreiaj care le solidarizeaza, eliminand pierderile pe care le are la transferul cuplului prin lichid. Probabil ca acest ambreiaj de blocare e semi-cuplat si d-aia iti da iti da trepidatii (cand masina sta pe loc in D sau R trebuie sa fie decuplat), dar cred ca ar fi trebuit sa ai si o eroare pe tester! E o parere!
In mers cum se comporta?
"The AF40-6 uses a six-element, dual-stage torque converter with a lock-up clutch that helps optimize fuel economy."
  • insigniasbz

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Mulțumesc amândurora pentru rãspunsuri, blocul de valve l-am testat si nu dãdea nici o eroare, in mers masina se comporta normal, cel puțin mie nu mi se pare nimic ieșit din comun, acum mai nou constat un șoc de intensitate medie atunci cand din P sau N schimb in D, însã abia acum a apãrut acest simptom. Am mers sâmbãtã cu ea de la Sibiu la Bucuresti fara probleme, doar la semafoare am trecut din drive in neutru si invers.. Am dus-o ieri aici in Bucuresti la http://www.reparatii-cutii-automate.ro unde tipul de acolo i-a dat o cheie, a schimbat din P in D apoi N si R, si imediat a spus ca sigur e convertizorul..
O sa schimb convertizorul cand ma întorc acasa la Sibiu, am vorbit cu Samer de la Timișoara sa imi trimitã unul recondiționat cu 1 an garanție. Sper sa se rezolve..
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Chiar sunt curios de rezolvare......raman la parerea ca e blocul de valve. Bafta si sa revii cu detalii.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
insigniasbz a scris:acum mai nou constat un șoc de intensitate medie atunci cand din P sau N schimb in D, însã abia acum a apãrut acest simptom.

E normal sa existe un mic soc cand muti din P/N in D, intrucat in momentul respectiv se cupleaza treapta de viteza, iar masina tinde sa plece de pe loc. In cazul tau poate fi mai accentuat decat in mod normal datorita ambreiajului de care ti-am povestit.
@borsy, din simptomele prezentate de colegul @insigniasbz, eu am explicat de ce cred ca e convertizorul, tu de ce crezi ca e blocul de valve, care e explicatia? Poate ai dreptate, dar justifica de ce.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Clau, daca ne intalnim vreodata, o sa te rog sa muti din P in R si in D ca sa vezi ca nu exista nici un soc! Socuri se mai intampla sa am la parcari in pante foarte abrupte sau cand am uitat sa trag frana de mana, in mod normal nu am nici un soc!

Simptome la convertizor dus sunt (asa stiu eu), vibratii/trepidatii puternice (ca si cand ai merge pe drum denivelat) (si colegul are ceva de genul, dar mai are si socuri la scoaterea levierului din P in R si D), patinaje de cuplu in momentul rularii in trepte suprioare, masina nu se misca cand e selectat D sau R, disparitia treptelor de viteze superioare (4si5, 5si6 in functie de nr. de viteze al cutiei).

Tind sa cred ca e blocul de valve pentru ca astea cam sunt simptomele , plus ca modelul asta de cutie e cunoscut faptul ca are probleme cu blocul de valve........poate ma insel, dar eu imi mentin parerea........colegul ne va lamuri cand va reveni cu detalii.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am spus ca simti un mic soc, adica o tendinta a masinii de a se misca, cam cum ai vrea sa pleci de pe loc cu frana trasa la manuale, in nici un caz SOC in sensul ca te da cu capul de tetiera.

borsy a scris:Simptome la convertizor dus sunt (asa stiu eu), vibratii/trepidatii puternice (ca si cand ai merge pe drum denivelat), patinaje de cuplu in momentul rularii in trepte suprioare, masina nu se misca cand e selectat D sau R, disparitia treptelor de viteze superioare (4si5, 5si6 in functie de nr. de viteze al cutiei).


Asa stiu si eu daca citesc pe http://www.cutieautomata.ro...a-cutii-automate/ dar uite ca ce am zis eu nu e scris acolo, ci cunoscand pricipiul de functionare, am incercat sa imi imaginez ce se intampla in cutia aia de trepideaza pe loc cand e cuplata in D sau R. Asta am banuit eu si vad ca asta i-a spus si un mecanic de automate care a vazut masina. Nu tin sa am dreptate si nici nu vreau, ci incerc sa inteleg anumite fenomene. Stiu ca blocul de valve e o problema mai des intalnita, dar asta nu inseamna ca toate problemele automatelor sunt de acolo, mai e si convertizorul, angrenaje planetare, ambreiaje/frane, pompa...
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nici eu nu am pretentia sa am dreptate, de aceia astept sa vad rezolvarea, ba chiar imi doresc sa nu am dreptate, pentru ca il costa mult mai putin pe coleg schimbarea convertizorului in detrimentul blocului de valve. La AF40-6, marea majoritate a problemelor, pleaca de la blocul de valve.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:
... daca citesc pe http://www.cutieautomata.ro...a-cutii-automate/ ...


Ce mica este lumea... Shocked
Culmea, acest atelier functioneaza in fosta Baza de productie(A.C.M. 5), in care am lucrat acum 25 de ani... Wink

Scuze de Esti OFF TOPIC
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Vezi... ti-am trezit amintiri Smile
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Da,asa este.
Am ramas surprins, anul trecut, cand am ajuns acolo, printr-o imprejurare legata de servici si am constatat, ca exact in Atelierul mecanic, de odinioara,functiona acest service,insa nu stiam ca se ocupa de cutii automate(la vremea respectiva)...,mi-a sarit in ochi faptul ca, deasupra atelierului, era un banner foarte mare, cu sigla Opel... Very Happy
Skip ads

  • Kodatu Sep

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2004 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut, s-a rezolvat pana la urma era blocul de valve, convertisorul? Am cumparat si eu o frumusete de Insignia automata, cutie AF40, socurile le simt, acelea mici cand treci din P in D, DAR! s-a intamplat ieri sa trec din P in R, si a fost un soc destul de puternic. Nu s-a miscat masina de pe loc, doar ca s-a auzit ca o masina ruseasca cand pocnea cutia cand nu intra in viteze. Am zis ok, e clar ce ma asteapta. Revenisem la masina ca eram la cumparaturi, si am zis, hai sa vad, daca mai face asa. De data aceasta am apasat puternic frana, si nici ca s-a simtit ceva din P in R sau D, absolut nimic. Tind sa cred ca atunci cand eram in P si am mutat in R nu avea frana calcata cat trebuie si acolo pinioanele respective nu s-au cuplat cum trebuie si masina a vrut sa plece sau ceva. A mai patit cineva asa cu frana? Eu nu am niciodata trasa frana de mana electrica, decat cea din P, care se pune automat. Cat despre uleiul din cutie nu stiu ca dora ce am luat-o, dar sunt sigur ca trebuie sa ma duc sa il schimb pentru linistea mea.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Schimba uleiul, toti cei 8 litri, si lasa cutia in pace, cand vei avea goluri de cuplu in mers sau patinari, atunci sa te astepti la ceva interventii, pana atunci, drumuri bune. Bafta.
  • insigniasbz

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu pana la urma am schimbat cutia cu totul! Am ajuns la aceasta soluție pentru ca dupa ce am trimis convertizorul la Samer in Timisoara sa il reconditioneze mi-au desfãcut mecanicii cutia daca tot era data jos de pe masina si au constatat ca avea probleme in interior ( discuri angrenaje etc.. ) si o reparație ar fi fost prea costisitoare. Am cumparat o cutie cu tot cu convertizor si e ok acum. Am apucat sa-i plãtesc lui Samer cei 350€ pe care mi i-a cerut pentru recondiționarea convertizorului, in consecințã îl am de vanzare daca are cineva nevoie.. Este cu garanție la Samer bineînțeles, nu l-am folosit deloc, si vreau pe el doar cat am plãtit pt recondiționare, 350€. Aici gãsiți anunțul, bafta! Convertizor CU GARANȚIE cutie automata Aisin TF80SC AF40 Opel Insignia
http://olx.ro/oferta/conver...gnia-ID5iQjq.html
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR