Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat


Imediat dupa turbina, pe evacuare.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai unde se duce toata depunerea aia de funingine din filtru de particule care e arsa la regenerare... nu se duce pe esapament? Cum sa fie curat esapamentul? E normal sa fie negru...
La mine dupa fiecare regenerare se innegreste chiar si terminatia cromata a esapamentului... si sigur am DPF-ul la locul lui.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am o groaza de amici cu masini cu dpf functional: esapamentele sunt luna. Exact ca La benzinare.
Uitati-va pe strada la esapamentele mașinilor diesel: o sa vedeti ceea ce va spun eu.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat

2 litri diesel, 210.000 km, fab 2011, dpf functional.
Cam asa trebuie sa arate eșapament.
Skip ads

  • Bogdan SBA

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Este negru esapamentul, am facut o poza dar nu gasesc cum sa o postez. Ma interesez de filtru, pentru ca uneori dimineata o data sau de doua ori la 2-3 saptamani se intampla ca masina sa scoata fum (catre albastrui) care persista, probabil pana se mai incalzeste motorul. Nu am avut posibilitatea sa urmarescin momentul in care o tin mai in ture 3000 -.3500+....cum se comporta, daca scoate fum sau cat anume scoate...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Am o groaza de amici cu masini cu dpf functional: esapamentele sunt luna. Exact ca La benzinare.
Uitati-va pe strada la esapamentele masinilor diesel: o sa vedeti ceea ce va spun eu.

Inseamna ca de noua eu am "probleme" la masina Wink . Ala zici ca e esapament de Toyota Mirai... oricum, de Opel nu cred ca e (singurul diesel cu esapamentul relativ curat l-am vazut pe 320d de la BMW... or mai fi si altele)
Intre regenerari motorul nu scoate pic de fum, funingine... dar ce se intampla in momentul regenerarii cand acumularile din DPF sunt arse... dispar asa fara urma...?
Ramane intrebarea pusa mai sus: "unde se duce toata depunerea aia de funingine din filtru de particule care e arsa la regenerare?"...
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Eh. Uite aici o regenerare https://youtube.com/watch?v=Dg7kFnNwNCk?t=1m31s
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu e opel, e audi. Mai am exemple cu vw, jeep, bmw.
Dar, ce, opel plãteste suplimentar taxa pe fumarit?
Asta e si ideea unui dpf: sa retina particulele de funingine , etc.
Daca la unii nu iese fum, de ce la altii iese?
Alți colegi cu opel+dpf, cum au țeava de eșapament? Tot afumatã?
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai asta e ideea DPF-ului... retine, retine, dar nu trebuie sa se si goleasca si scoata funinginea pe care o acumuleaza, ca doar nu acumuleaza la nesfarsit? Iar la regenerare arde particulele la +600grC si... scoate fum care se depune pe esapament. Fumul iese doar la regenerare...
Pana si uleiul se innegreste repede... daramite esapamentul.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Si alte marci cum fac de nu afuma?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu cred ca exista diesel care nu afuma deloc (mai mult sau mai putin tot afuma in regenerare)... oricat de optimizata ar fi arderea in cilindri sau sistemul de reducere a poluarii (catalizator, DPF...). Esapamentul tau e curat.. ai dat cu degetul si nu s-a luat nimic?
La mine iti spun ca niciodata esapamentul nu a fost luna (poate doar cand am luat-o de la dealer), iar terminatia cromata a esapamentului e curata doar intre regenerari... dupa regenerare deja se vad urme de funingine pe ea.
Am mai povestit pe forum ca acum ceva timp s-a declansat o regenerare la un semafor si in momentul in care am observat, am accelerat-o la aprox 2500rpm... pe cel din spatele meu l-am bagat intr-o ceata neagra, iar omul s-a dat jos din masina lui crezand ca el are o problema la motor Smile .

P.S. Esapamentul ala "luna" de Audi 2 litri diesel, 210.000 km, fab 2011, dpf functional... e de pe vreo masina din scandalul dieselgate Confused ?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pãi dieselgate sau nu, țeava e exact ca in poza. E A6 luat din Belgia la 180mii. A facut in tara 30 mii si tot curata e țeava.
Mai am un amic cu jeep diesel, luat din tara, iar la 80 mii cat are, țeava e la fel de curata.
Si pot continua cu exemple.
Despre opelul meu, ce sa zic: dpf in garaj de la 142 mii. Nu m am uitat la țeava deloc atunci cand era pe masina. Deci nu stiu cum era atunci. Acum e ca la un diesel veritabil.

Chiar nu mai avem nici un coleg cu dpf pe opel sa ne arate un eșapament?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,674
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Prin regenerare pe esapament iese o ,,cenusa rezultanta,, care este expulzata in mediul inconjurator. Acum, cenusa aia rezultanta ar trebui sa fie de culoare alba insa :
- daca mergi preponderent prin oras si faci accelerari bruste, astea genereaza motorina nearsa ce ajunge in catalizator si care probabil ajunge partial si in filtrul de particule
- daca motorul consuma ulei (de la un ulei slab calitativ, sau care a fost tinut prea mult) arderea amestecului aer-carburant e cu depuneri rezultante, ce ajung si in filtrul de particule
- daca filtrul de aer e de calitate slaba sau tinut prea multi km intre schimburi a.î. aerul din admisie e combinat cu ceva urme fine de praf de pe soselele din RO, amestecul ars va genera ceva depuneri care probabil ajung in filtrul de particule

Cand se va face regenerarea periodica, cenusa rezultanta va fi de culoare inchisa (probabil chiar neagra) si esapamentul va fi colmatat (nu curat, asa cum e la masinile ce merg in DE preponderent pe autostrada si folosind filtre consumabile si carburanti de calitate).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR