Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
La multi ani!
Vreau sa va intreb, pe Opcom, care sunt parametrii cei mai importanti pt functionarea buna a motorului si care ar fi nivelul lor. Ceva de genul: acesti 2-3 senzori trebuie sa arate...
Vreau sa cumpar un Opcim si nu imi trebuie pe altceva decat ca sa ma informez pana ajung la mecanic daca nu are motorul ce ii trebuie ca sa mearga. Stiti, ca la orice benzinara, scanteie, aer benzina, amestec.
Va multumesc!
Skip ads

  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Va rog, chiar as vrea sa stiu, cat trebuie sa arate pentru clapeta de acceleratie la relanti. Macar pt asta, ca pt lambda si altele am mai gasit. Stiu ca probabil o sa imi spuneti ca voi gasi daca muncesc putin, pe forum, dar ce valori de diagnoza am gasit, fie nu sunt pt z16xe, fie provin de la masini care nu mergeau bine si nu le pot lua in considerare.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut . Cel mai bine te uiti in Autodata , scrie acolo ce valori trebuie sa ai . Pt ca tot ai intrebat de parametri importanti , dupa parerea mea e bine sa urmaresti din OPCOM (desigur , depinde de eventuala problema ):
-variatia tensiunii de pe sonda lambda 1/2
-tensiunile celor 2 iesiri de pe clapeta de acceleratie
-timpi injectie
-avans aprindere
-valoare sensor MAP
etc .
Pe majoritatea le gasesti in Autodata .
Later edit
Daca nu ai autodata iti pot face eu print screen la unii parametri cand ajung acasa .
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Promisiunea :
Skip ads

  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Revin, cred ca pt prima data cu date reale ale acestui motor, obtinute in conditii de functionare fara niciun cod de eroare ori defectiune evidenta. Sper sa fie de folos posesorilor de z16xe.
La cautari obositoare, se mai pot gasi valori pt z16xe dar sunt dispersate pe forum si provin de la utilizatori care au avut probleme serioase si coduri de eroarare. Am avut si eu ceva probleme cu relantiul dupa ce reduceam brusc si apasam ambreiajul sau scoteam pe liber dar dupa curatare clapeta nu mai am problema asta. Este posibil sa fie ceva in neregula in continuare, de aceea va rog sa va dati parerea despre cu se prezinta motorasul meu.
De asemenea, rog un moderator sa mute acest topic pe setiunea ,,motoare benzina”, am postat gresit si cred a acolo ar trebui sa fie deoarece acest motor se gaseste si la alte versiuni de caroserie de Opel.
In cotinuare voi posta 3 inregistrari ale valorilor inregistrate:


1 Relanti cu motorul rece;

OP-COM 090820d Program de diagnozã bazat pe PC

Data ºi ora,10/01/2016. 18:4559

Date atelier>

Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.


Modelul ales>,2001,Astra-G,Motor,Z 16 XE

Modul de comandã:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali


Valori reale:

Tensiune baterie,14.2 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.59 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.39 V
Poziþie clapetã - calculatã,7 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,969 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.17 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),32 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.23 V
Temperaturã lichid rãcire,38 °C
Temperatura aer admisie,4.16 V
Temperatura aer admisie,9 °C
Senzor rezervor,13.87 V
Senzor rezervor,32 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,260 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.12 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),646 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),638 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-2 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),-4 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,969 RPM
Turaþie prescrisã,950 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,1.8 ms
Timp de injecþie,29 ms
Unghi de aprindere,4.2 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,1 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,1 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv

2 Relanti cu motor incalzit;

Valori reale:

Tensiune baterie,14.0 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.45 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.53 V
Poziþie clapetã - calculatã,4 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,799 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),0.99 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),29 kPa
Temperaturã lichid rãcire,2.12 V
Temperaturã lichid rãcire,88 °C
Temperatura aer admisie,3.61 V
Temperatura aer admisie,23 °C
Senzor rezervor,13.63 V
Senzor rezervor,32 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,340 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.14 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),373 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),43 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-6 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),2 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,799 RPM
Turaþie prescrisã,775 RPM
Deviaþie de ralanti,Inactiv
Unghi Dwell,2.1 ms
Timp de injecþie,25 ms
Unghi de aprindere,4.2 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,1 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,1 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv

3 Motor cald ambalat la aprox 2500 RPM.

OP-COM 090820d Program de diagnozã bazat pe PC

Data ºi ora,10/01/2016. 19:734

Date atelier>

Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.


Modelul ales>,2001,Astra-G,Motor,Z 16 XE

Modul de comandã:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali

Numãr ºasiu VIN: W0L0TGF6915253690
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353489 BE
systemSupplierECUSoftwareNumber: DMKP
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE

Identificare: 1594

Data de fabricatie: P0201A07

Valori reale:

Tensiune baterie,14.1 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,1.27 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.63 V
Poziþie pedalã calculatã,11 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Inactiv
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.94 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.06 V
Poziþie clapetã - calculatã,16 %
Poziþie clapetã,Sarcinã parþialã
Turaþie motor,2.560 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),0.78 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),25 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.85 V
Temperaturã lichid rãcire,97 °C
Temperatura aer admisie,3.35 V
Temperatura aer admisie,28 °C
Senzor rezervor,13.69 V
Senzor rezervor,32 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,380 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.16 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),573 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),61 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-6 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),1 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,2.560 RPM
Turaþie prescrisã,775 RPM
Deviaþie de ralanti,Inactiv
Unghi Dwell,2.2 ms
Timp de injecþie,19 ms
Unghi de aprindere,13.7 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,3 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,0 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Vezi ca la al 3-lea ai dat sa inregistrezi dupa ce ai luat piciorul de pe aceeleratie , ai 2500 rpm , map 25kPa , motorul este in decelerare . Cel mai bine e sa exporti parametri in excel (measurement blocks/record) si o sa arate asa :


Nu inteleg de ce arata timp injectie mare si avans mic , mai ales la relanti . Asa am vazut si la un prieten .
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Da, amuitat sa dau acolo inregistrare. Acum asta este, ce parere aveti insa de motorul la relanti si cald? Ceea ce este la punctul nr 2.
@mariuspopescu, nu inteleg, e ceva foarte rau disferenta intre timp de injectie si avans?
Unde se vede avansul?
Prietenul tau ce a avut si ce a reparat pana la urma?
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
A avut P0170 - amestec sarac . Am urmarit in mers tensiunea pe lambda 1 si cam statea la valori mici , mai ales cand se lasa in acceleratie . Asta pe GPL (doar ce luase masina si dupa 2 sapt i-a pus i instalatie de GPL) . S-a dus la motator si i-a mai dat gaz mult pana sa mearga bine .
Era ca o observatie , eu stiu ca de obicei timpii de injectie sunt cam de la ~3,ceva ms in relanti pana la 20-25 ms in sarcina, iar avansul peste 10 grade la relanti si creste pana la 30 + , in functie de turatie , sarcina , etc.
Cum aveti amandoi timp de injectie 25+ ms la relanti si doar cateva grade avans eu nu inteleg de ce .
Poate ne spune cineva : sau asa trebuie sa fie(desi ma indoiesc) , sau e ceva defect la motor (n-as prea crede) , sau e vreo eroare din OPCOM .
Oricum , cel mai bine iti dai seama de probleme urmarind valorile in timp , nu un singur "esantion" .
E bine ca ai reusit sa scapi de oprirea motorului . Ai putut descarca Autodata cu torrentul ce ti l-am trimis ?

Later edit
Altceva nu vad nimic in neregula la valorile alea , desi repet , ar fi mai relevant un log complet .
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Facusem rost cu o zi inainte de autodata 3.18 si il instalasem. Cand am incercat sa.l instalez pe cel de la tine, ma tenta ca e mai nou, nu ma lasa cel vechi. L.am pus pe un stick si cand ma eliberez de niste griji, il sterg pe ala si il pun pe cel de la tine. Oricum, banuiesc ca cel mqi nou are in plus masini mai noi ca fabricatie iar pt mine ...
P.S. cum ti se pare ca arata sondele lambda si egr la care imi scrie mereu inactiv dar daca ii dau test se deschide si opreste motorul?
P.S. 2 Am luat si un Tis2000 dar parca nu prea ma incanta.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pt lambda se verifica variatia tensiunii in timp , o valoare instantanee e total irelevanta .Scrie in Autodata cat trebuie sa fie perioada semnalului , cred ca 4 sec la relanti .
E normal sa se opreasca motorul daca deschizi EGR-ul din test .
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Cum sta treaba , dupa curatarea temeinica a clapetei de acc. se mai opreste motorul cand e lasat pe liber?
Stima ,
Marius .
Skip ads

  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004
Sper sa nu ma insel, dar din cautarile mele pentru motoarele Z16SE / Z16XE, daca "exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber" incepe cu litera D inseamna ca EGR este inactiv din soft!
Ati desfacut EGR? Apare eroare daca ii scoateti mufa?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca suntem offtopic .
Dar:
Unde vezi codul ala ?
Eu i-am scos mufa si nu am avut eroare . L-am desfacut si era pistonasul intepenit , semn ca nu a lucrat vreodata , iar una din cai era blindata cu o tabla . E clar ca il am anulat si soft si mecanic . Asa am luat masina , doar ce fusese adusa din Germania .
  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Marius Popescu, in cazul dvs EGR este anulat din soft dar si cu tablita!

In cazul colegului remus-gabriel, din lista cu parametri postata mai sus am vazut ca apare si 'exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004', ceea ce mie imi sugereaza ca are EGR anulat din soft! Interesant este ca atunci cand forteaza EGR motorul se opreste, inseamna ca nu are tablita!

'exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber' poate fi gasit imediat ce op-com s-a conectat la ECU.

opcom
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Am verificat la un prieten cu z16xe , desi are exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber = Dxyz4 , EGR-ul este activ in soft si este deschis uneori .
  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Interesant! Deci ce credeam nu este real...mi-am luat teapa. Imi cer scuze pentru dezinformare!
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Scuze ca raspund asa tarziu. M-am uitat in ultimul timp mai mult la sectiunea motoare benzina pt ca z16xe este si pe alte caroserii. Aici intru mai rar, atunci cand vreau sa citesc sau am probleme specifi ce astrelor. De altfel, eu am cerut mutarea topicului la motoare benzina dar se pare ca nu a citit niciun moderator postul adta. Domnul Dan C daca il vedea sigur il muta. Oricum, e si vi a mea ca l-am postat gresit. Revenind, madina merge bine acum. Nu perfect pt ca nu am avut timp si nici tragere de inima pe gerurile trecute sa desfac. Atat ea cat si egr care era schimbat din toamna au fost curatate superficial cu sparay. Dupa asta nu mai am opriri dar cam odata la o sapt mai fluctueaza la scoatere pe liber sau apasare ambreiaj, f putin spre 500 turd dar isi revine nu se opreste. Cand am ti.p mai desfac si curat mai ales clapeta gemeinic si pe la lagarele clapetutei. Pana atunci e f bine si acum. Referitor la specificatii diagnoza: stiu ca pe indicator nu imi arata f exact nivel benzina. Uneori dupa ce opresc parca la urmatoarea pornire creste iar putin nivelul. Nu stiu cu exactitate cat am. Dar am observat ca nici pe opcom nu e f sigur. Parca si acoli arata putin eronat. Spre ex odata dupa ce am verificat imi arata ca am un nr de litri si dupa un drum relativ scurt a aratat ca am mult mai putin decat ma asteptam. Conditiile erau bunicele, motorul cald, nu avea cum sa consume atat. Cand arata bi e nu stiu, poate prima data a aratat mai multi litri in rezervor sau a doua oara arata prea putin. Pe opcom nivelul il citeste tot de unde citesc ceasurile?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Verifica furtunul si gaurica minune.
www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1848736

Ai verificat masina pe teren plan? sau in panta sau intr-o parte?

Si mersi de datele de sus.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Am curatat gaurica si am suflat pe ea si iesea aerul. Da, e o idee cu verificarea furtunului. Masina a fost verificata pe acelasi lic mereu, in parcare.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR