Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Aurel2014

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut,am o vectra a din 93 C20NE
Masina nu porneste,lipsa scanteie la bujii(la niciuna).Am masurat fisele si sunt bune,am verificat delcoul e uscat si fara fisuri.La bornele 1(-) si 15(+) ale bobinei de inductie primesc curent(deci bobina este alimentata)12V.Am conectat o fisa la borna (4) de inalta tensiune a bobinei de pornire(inductie)si la capatul celalalt am pus o bujie.Am dat sa pornesc motorul facand masa cu filetul bujiei in acelasi timp pe carcasa motorului si nu a dat nici o scanteie.Am masurat bobina de inductie cu ohmetrul reglat pe M ohmi.
Am decuplat fisa de inalte tensiune si conectorul multifunctional(alimentarea bobinei).
Pasul 1:
-am verificat conexiunea la masa a bobinei de aprindere conectand ohmetrul intre clema 15 si masa masinii si am obtinut valoarea de cca.1000M ohmi...e OK.
Pasul 2:
-am verificat rezistenta circuitului primar intre clema 1(-) si 15(+) ,valoarea fiind de cca.1,6-1,7 ohmi(conform manualului valoarea normala este intre 0,3-0,8 ohmi)...nu e bine.
Pasul 3:
-am verificat circuitul secundar conectand ohmetrul intre clema 1(-) si clema 4(inalta tensiune) valoarea fiind de 7,1 K ohmi....e OK.
INTREBARE:
-daca valoarea rezistentei circuitului primar este mult mai mare(in cazul meu 1,6-1,7 ohmi)fata de valorile normale bobina de aprindere este defecta?si nu am scanteie la bujii?
Ati mai avut careva aceasta problema?
Multumesc celor care au amabilitatea sa-mi impartaseasca din experienta lor.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
."La bornele 1(-) si 15(+) ale bobinei de inductie primesc curent(deci bobina este alimentata)12V." Cind actionezi electromotorul,la borna 1(-),trebuie sa ai minus,in impulsuri,iar la 15(+),plus continuu,altfel bobina nu va lucra...
  • Aurel2014

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc big_electro61,
Dar de unde vin impulsurile la borna 1(-) cand actionez electromotorul?
Probabil asta este problema.....
Mentionez ca am cumparat o bobina noua si tot nu functioneaza masina ,nu am scanteie la bujii si nici la bobina cea noua....
Am legat bobina cea noua la alimentare si am montat o fisa cu o bobina in capat sa vad daca am scateie facand masa pe blocul motor....nimic.
Deci mai mult ca sigur ca nu primesc impulsurile la borna 1(-) cand actionez electromotorul....
Imi poti spune ce trebuie sa mai verific?De unde vin impulsurile?Cine le genereaza?Multumesc mult de tot......te rog ajuta-ma ,sunt foarte disperat nu stiu ce sa-i mai fac....
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Impulsurile negative(-),sunt generate din calculatorul motorului. Managementul motorului respectiv,e simplu dar tot trebuie verificat indeplinirea conditiilor necesare functionarii aprinderii, injectiei si tot ce urmeaza...
Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
calculatorul produce impulsuri la comanda senzorului fie de volanta,sau la fulia din fata,fie in interiorul delcoului
incearca cu contactul pus,dar actioneaza electromotorul cu un cablu separat,,multe contacte intrerup circuitul motorului cand actionam electromotorul,,cazul celor ce pornesc inpinse sau trase
la o masina mai veche,cad senzorul,contactul,,sigurante oxidate,mai rar se defecteaza calculatorul,,sau aprinderea electronica dar nui exclus.
multe masini au aprinderea electronica separata,un mic modul,de multe ori montat sub bobina.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
-'incearca cu contactul pus,dar actioneaza electromotorul cu un cablu separat,,multe contacte intrerup circuitul motorului cand actionam electromotorul,,cazul celor ce pornesc inpinse sau trase'- Prezenta martorilor(incarcare,presiune ulei,etc) aprinsi in bord,cind se actioneaza electromotorul,confirma starea buna a contactului cu cheie... -"multe masini au aprinderea electronica separata,un mic modul,de multe ori montat sub bobina."- Nu-i cazul la motorul in discutie...!
  • Aurel2014

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2014

  • Mesaj Privat
ok ,am sa incerc asa.....multumesc mult...pt solutii.
  • Aurel2014

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Am 'incearcat cu contactul pus si am actionat electromotorul cu un cablu separat si tot nu am scanteie......sa fie calculatorul?
Mentionez ca am desfacut senzorul de acceleratie si l-am masurat cu aparatul si este ok.
Am desfacut calculatorul si m-am uitat pe placa cu circuite,nu se vede nimic prajit(pare ok la prima vedere),e curat.
Stiti cumva ce ar mai putea fi?
Multumesc anticipat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu cred ca nu ai documentatie,ca sa poti lucra in cupla calculatorului,nu ai dotare sa verifici anumite semnale(turatie motor,semnal aprindere),nu ai cunostinte sa folosesti documentatia si dotarea necesara,in ideea de a nu strica mai mult decit este,deocamdata... Sa dai o idee,inseamna ceva,dar sa ghidezi o persoana,sa depaneze o problema destul de delicata,e cu totul altceva! Sper sa apreciezi sinceritatea,dar eu iti recomand sa cauti o persoana in stare sa rezolve problema...,altfel...!
  • Aurel2014

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti ce senzor este acela care este situat in partea stanga fata in spatele curelei imediat sub axul cu came,are o mufa albastra cu doi pini.....i-am masurat continuitatea si nu da nimic....iar la ohmi da 12,23 k ohmi.....mai este bun acest senzor?
Banuiesc ca problema poate fi de la acel senzor....cand mai umblam la masina si scoteam mufa de la acel senzor masina nu pornea deloc.Oare sa fie asta problema?
Luminati-ma.....
  • Aurel2014

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Azi am incercat sa fac testul agrafa si am constatat ca in momentul cand pun contactul nu se mai aprinde becul cu pictograma motorului in bord....in concluzie nu pot face acest test........sa fie calculatorul defect?
Mentionez ca am mai facut testul agrafa acum un an si a mers perfect.
I-mi puteti spune ce poate sa fie?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR