Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Tot aud de comparatii cu Accord, Mazda 6, Avensis si in 2010 (ca referinta cind a cistigat Insignia) nu le-am vazut pe nici una din astea in topul fiabilitatii, asa cum auzeam noi ca japonezele (Toyota in USA) nu se trica in veci. Pai daca in Europa/Romania avem 1 japoneza la 10 europene , atunci ce statistica e aia cind vine unul si zice ca s-au stricat 100 japoneze si 1000 europene? Chiar credeti ca la o masina de 25-30000 poate sa aibe piese cu 30% mai fiabile decit media clasei si sa si reziste in plaja de pret normala? Plastic vorbind toate au 4 roti, volan, faruri, mai nou facute in afara fabricii, iar noi platim asamblarea, designul, marketingul. Cind s-a introdus climatronicul, xenonul, abs... am zis, wow, marca aia e peste alealalte, iar dupa 1 an ete nah... erau toate la fel. As putea sa va provoc sa-mi ziceti cu ce e mai presus un entry level Mercedes C-klasse sau BMW 3 decit un Insignia. Ca are motor de titan, tabla de kevlar, punti de piatra... ? E simplu, faceti o configurare ce luati din fiecare la ex. 35000, tehnic vorbind. Sa nu-mi spuneti ca e de necondus fara pielea Nappa si displayul de 10 inch!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ai dreptate in ce zici, dar cei de la Honda au fost cu modelul Accord multi ani consecutivi in topul fiabilitatii si chiar si-asa la un moment dat au ajuns la concluzia ca trebuie sa le construiasca acasa ca sa poata mentina nivelul de calitate si fiabilitatea lor. Insignia acum incearca sa-si faca un nume si eu cred ca au pornit cu stangul (ex. problemele la motor ce au aparut la ele dupa o medie de 5-6 ani de folosire).

Opel va avea de construit pe viitor la imaginea modelului Insignia si faptul ca s-au gandit sa-si faca ei motoarele diesel (ma refer la cel de 1.6) e un lucru bun, e un pas inainte pe drumul spre fiabilitate.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
fiabilitate la un motor mic pus pe o hardubaie de masina?
cu cat masina e mai mare si mai grea, cu atat motorul mai mic e mai chinuit...
eu pe insignia nu as pune motor mai mic de 2 litri (indiferent ca e diesel sau benzina)...
  • arcticblue

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

Discutia este interesanta, dar nu poate ajunge la nicio concluzie finala, deoarece are foarte mult subiectivism. Pana la urma, totul depinde de asteptarile tale. Chiar daca iei Insignia noua, o sa fii nemultumit de ea daca ai asteptari de Mercedes / BMW / Audi (vezi topic-urile din sectiunea Pareri Insignia).

La masinile SH, nu doar ca e o loterie, e loto 6/49 fratilor! Marea majoritate a masinilor aduse in Romania sunt cu kilometri aranjati (lipsa legislatiei si a pedepselor) , ca sa nu mai zic de cele implicate in accidente si reparate, ca apoi sa fie vandute ca impecabile. Stiu cazuri reale de umblat la kilometraj cu nesimtire, precum si ascunderea accidentelor/interventiilor majore/ defectiuni grave/etc. Intr-un fel ne meritam soarta. Recunosc ca nici eu nu am fost la reprezentanta sa verific istoricul inainte de achizitionare. Asta e situatia, te uiti la banii aia, dar platesti cu varf si indesat reparatii mai tarziu.

Din cate vad eu, cei de la Opel incearca tot mai mult cu Insignia sa intre in clasa premium, alaturi de Audi, BMW, Mercedes, etc. Eu sper sa reuseasca, dar nu va fi usor deloc.
Cele japoneze au avut intotdeauna reputatia de a fi fiabile, insa nu putem generaliza nici aici. Exista si exceptii. Stiu ca sunt multi care zic ca n-au schimbat decat consumabile pe ele, dar in realitate le neglijeaza, de acolo si lipsa altor cheltuieli.

Conform acestei mentalitati, cat timp masina merge si te duce din punctul A in punctul B, este fiabila? Lasand la o parte comfortul, zgomotele, etc, etc. Incerc si eu din cand in cand sa-mi reamintesc ca masina asta a ajuns la varsta la care unii isi iau buletinul, este de asteptat sa aiba unele probleme.

Inchei cu aceeasi parere ca si colegul "turmol" : multe se pot buli nu din defecte de fabricatie, ci din cauza stilului de condus si a grijii celui aflat intre volan si scaun.
Skip ads

  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
lbanias a scris:As putea sa va provoc sa-mi ziceti cu ce e mai presus un entry level Mercedes C-klasse sau BMW 3 decit un Insignia.


Cu TOT. Suspensia fata, spate, motorul pus pe lung, tractiunea spate, distributia maselor, pentru toate astea, Mercedes si BMW (dar mai ales Mercedes, ca BMW mai taie pe la colturi) au solutii mai performante si implicit mai scumpe! De aia si sunt intr-o clasa diferita si nu se pot compara la confort sau sportivitate sau combinatia dintre ele, cu Insignia sau Passat sau altele.

Nu vorbim de fiabilitate ca ea nu se masoara neaparat prin solutia constructiva. Poti sa vii cu un produs performant si putin fiabil, sau unul slab performant si putin fiabil. Orice combinatie e posibila.

Aa, ca scrie pe hartie ca Insignia full are mai multe dotari si poate tot atata putere sau chiar mai multa decat celelalte doua ? Si poate merge si mai tare. Asa, si ? O friptura de porc e mai ieftina decat o portie de sushi. Poate si mai hranitoare, poate si mai gustoasa. Asa si?

Vezi ca varianta OPC e semnificativ diferita pe la trenul de rulare. Ghici de ce? Pai pt ca ala standard era destul de limitat.

Daca o masina arata a coupe si e mai plina cu dotari, nu inseamna ca are dreptul sa fie mai scumpa decat una care e construita efectiv de la zero mai bine. Dar nah, astea sunt lucrurile care fac volume in ziua de azi. Aspectul si dotarile. Mergand pe treaba asta, Mercedes a facut Clasa A si clasa B. La pret suficient de mic incat sa si-l permita mai multa lume (constructiv nu sunt cu nimic rasarite fata de alte masini de aceeasi clasa) si suficient de mare incat sa simta omu ca si-a luat Mcercedes si sa nu devina o marca ieftina.
Bmw au facut si ei porcaria aia de monovolum cu tractiune pe fata. Sunt pt oameni carora le iei banii oferindu-le o masina frumoasa si dotata. Dar unu care a avut o clasa C sau E, n-o sa-si ia niciodata o aratare din asta. La fel cum treci lejer de la Insginia la Mercedes. Dar de la Mercedes la Insignia... mai complicat.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu inteleg ce legatura are pozitionarea transversala sau longitudinala a motorului?
Cam ai o fixatie cu treaba asta...
Dacia 1300 are motorul longitudinal..
Asta inseamna ca e mai buna decat un kadett?
Eu zic ca nu...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu motorul pus transversal ai la accelerare si franare un efort in plus pe vibrochen si segmenti, efort generat de inertia bielelor si a pistoanelor. Astea genereaza si un anumit balans al motorului. La motorul pus longitudinal, aceste lucruri sunt diminuate.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Eu nu inteleg ce legatura are pozitionarea transversala sau longitudinala a motorului?
Dacia 1300 are motorul longitudinal..
Asta inseamna ca e mai buna decat un kadett?

Teoretic da Smile. Ca avea bascule suprapuse, nu MacPherson. Dar pierdea pe faza ca motorul era foarte inainte, in fata puntii din fata. In schimb R16 rezolva problema punand cutia de viteze in fata si motorul mai in spate.
Ca sa pricepi si tu ceva si sa nu mai "crezi" doar, masinile cu motor transversal, MacPherson in fata si semirigida in spate (cum e astra F G H, Corsa B C D E, multe Golfuri, clasa mica si compacta in general, inclusiv Logan) sunt toate o apa si un pamant. Adica cea mai mare ieftineala. Diferenta o fac dotarile si aspectul.

da un mail la Mercedes si unu la BMW si intreaba-i de ce sunt idioti si nu fac si ei ca restul lumii. Eventual si la Audi si la Subaru.
ahappyuser a scris:Cu motorul pus transversal ai la accelerare si franare un efort in plus pe vibrochen si segmenti, efort generat de inertia bielelor si a pistoanelor. Astea genereaza si un anumit balans al motorului. La motorul pus longitudinal, aceste lucruri sunt diminuate.

N-are nici o treaba. E vb de distributia maselor, lungimea egala a planetarelor (daca e cazul) si folosirea suspensiei cu paralelogram deformabil (desi BMW nu prea a pus-o decat pe seriile 5 si 7), unde iti mai trebuie o bascula si sus si pe care nu poti sa o montezi daca ai motorul de-a latu ca tot pe acolo vin si suportii motorului. Problema e ca spatiul interior are de suferit si tre sa faci botul lung, de aia pe masinile mici nu se preteaza. Iar cand ai o singura platforma pe care vrei sa faci 1000 de modele, (vezi MQB de la VW care e si pe Golf si pe Superb) ...

Credeti ca Omega degeaba era facuta ca un BMW?
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@ahappyuser, m-ai facut sa rad... adica tu zici ca niste forte inertiale care vin de la franare sau accelerare influenteaza doar segmentii de la motoarele transversale?
La alea longitudinale nu sunt aceleasi forte inertiale?
Dar oare fortele alea nu sunt infime comparativ cu fortele care sunt in orice motor cu ardere interna?

@PunctAlbastru, nu m-ai convins.
Da si tu un mail la vw si intreaba-i de ce au introdus common rail la 5 ani dupa restul lumii (inclusiv opel, ford) si cand l-au introdus l-au introdus cu probleme si minciuni?
Si stii de ce inca mai au pe passat motorul longitudinal? Iti zic eu, pentru ca, comparand cu passat din 2000 sau mai vechi, platforma e aceeasi, usor modficata sa corespunda vremurilor actuale. Tehnic platforma a fost gandita pentri motor longitudinal si e complicat sa o faci pentru transversal. Facelift la facelift la facelift la o masina de acum 20 de ani...

Suspensia cu paralelogram deformabil are singurul avantaj ca roata nu mai sta dreapta doar in amortizor ci sta in bratul superior. In rest are doar "avantajele" unei galeti de bucsi si pivoti suplimentari care pot ceda...

Oricum comentam degeaba aici, doar ca sa adunam postari.

Urmatoarea masina la mine cred ca nu va mai fi opel, dar din alte motive, imi doresc o masima mai sptioasa decat vectra c actuala (da, mai mare).
Dar vag nu va fi din cauza ca nu-mi place de acest brand care iti vinde aceeasi marie cu alta palarie... iar sub plarie e um mare rahat care dupa o perioada pute...
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
PunctAlbastru a scris:
lbanias a scris:As putea sa va provoc sa-mi ziceti cu ce e mai presus un entry level Mercedes C-klasse sau BMW 3 decit un Insignia.

Am comparat motor benzina 2.0 nu OPC 2.8 (max insignia) vs C AMG 6.3 (max C klasse).
Cu TOT. Suspensia fata, spate,( suspensie variabila, spate H-arm) motorul pus pe lung (spatiu mic habitaclu), tractiunea spate(avantaj lipsa planetare fata, pivoti, bucsaraie, dezavantaj prezenta cardan, iarna problematic), distributia maselor (exista ESP eficient pentru conracarare supravirare-subvirare) , pentru toate astea, Mercedes si BMW (dar mai ales Mercedes, ca BMW mai taie pe la colturi) au solutii mai performante si implicit mai scumpe! (de la E klasse in sus, C motoare mari +3000 cmc)) De aia si sunt intr-o clasa diferita si nu se pot compara la confort sau sportivitate sau combinatia dintre ele, cu Insignia sau Passat sau altele. Nu compar Insignia cu E klasse doar pentru ca are dimensiuni asemantoare.
....

Vezi ca varianta OPC e semnificativ diferita pe la trenul de rulare. Ba nu, are chestii stock pe care le poti pune optional si la 2.0T si la 2.0CDTI. Ghici de ce? Pai pt ca ala standard era destul de limitat.
....
Aspectul si dotarile. Mergand pe treaba asta, Mercedes a facut Clasa A si clasa B. La pret suficient de mic incat sa si-l permita mai multa lume (constructiv nu sunt cu nimic rasarite fata de alte masini de aceeasi clasa) si suficient de mare incat sa simta omu ca si-a luat Mcercedes si sa nu devina o marca ieftina.
Bmw au facut si ei porcaria aia de monovolum cu tractiune pe fata. Sunt pt oameni carora le iei banii oferindu-le o masina frumoasa si dotata. Dar unu care a avut o clasa C sau E, n-o sa-si ia niciodata o aratare din asta. La fel cum treci lejer de la Insginia la Mercedes. Dar de la Mercedes la Insignia... mai complicat.
Toate astea sint legate de superficialitatea unora in a-si echilibra dorinta cu putinta. Adica, vreau Mercedes ca asa zice lumea ca-i ''scula" , n-am bani de E , iau ''Golf'' klasse A, B nou cu stema mare si semeata la bani de Insignia SH. Ori iau C-klasse nou la bani de Insignia nou cu +10000 euro la dotari echivalente (Instalaþie pentru spalarea parbrizului cu lichid incalzit=444 euro, Jaluzele pentru geamurile laterale din spate=300 euro, Scaune fata incalzite=390 euro !!!). Ori iau E-klasse SH la pret de insignia SH cu motor 2000cmc +, dar cam chel ca 2000 e entry level, dau impozit in plus , asigurare in plus, daca e vreo defectiune piesele ma rup la buzunar...

Eu vorbesc din perspectiva unui cetatean mediu al acestei tari, cu venituri atit cit sa nu te doboare masina dar nici sa arunci inutil cu banii din fudulie. Asa mi-am facut socotelile eu. Si ca sa nu fiu acuzat de fanboy Opel , am avut VW, apoi Ford, si Insignia a fost initial Passat CC. Si astea 2 compensau boala mea Mercedes CLS pe care mi-o permiteam, dar nu doream sa arunc inutil impozite, asigurari pentru ''luxul'' 3200 CDI. Poate miine nu mi-o permiteam... Asa , ma consolez cu o Insignia bunicica si diferenta in beri!
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:
@PunctAlbastru, nu m-ai convins.

Si stii de ce inca mai au pe passat motorul longitudinal? Iti zic eu,..


Nu ma apasa nici o dorinta sa te conving pe tine de ceva.

Totusi, ultimul Passat cu motor longitudinal a fost B5.5, care era de fapt B5 facelift. Platforma era Audi A4.

B1 si B2 au fost tractiune fata cu motorul pe lung. Exact cum avea Dacia 1300 si cum nu avea Kadett-ul ala de-l mentionezi. (ia zi, era Kadett peste Passat?). B3 si B4 au fost transversale. Apoi, B5 din nou longitudinal

Deci nu "mai au pe Passat motorul longitudinal". Incepand cu Passat 6, toate sunt inrudite cu Golf si de-a latul... Iar 4motion nu mai vine cu Quattro de pe Audi, ci cu Haldexuri ca pe Skoda. Dar tu zi-mi...

Ibanias, toata lumea de pe forumul asta se afla aici pentru ca la un moment dat si-a cumparat un Opel pentru ca au incercat un compromis intre dorinta si putinta cum spui tu. Daca putinta nu era o problema, eu cel putin, cu siguranta nu ma aflam aici. Asta e si mesajul meu dealtfel. Opel are si bune si rele, dar haideti sa nu ne imbatam cu apa rece si sa il comparam cu masinile dupa care salivam de fapt...
  • Kamob

  • Mesaje scrise: 864
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mai, dar eu am salivat dupa Insignia... de Merc sau BMW ma doare-n toba.
Chiar ignori faptul ca Insignia se ridica la standardele altor producatori mai cu staif (asa considerati). Daca tu ai facut compromis, ok, eu - de exemplu - am refuzat BMW si VW.
Opel a reusit sa faca o combinatie de pret/calitate extraordinara si a fost din plin recunoscut cu vreo 50 de premii internationale. Acum daca tu o tii p-ata, ok, dar na, realitatea e diferita din fericire. Smile
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Oare care e masina anului in europa anul asta?
Ce model de vw e astra aia?
Si a naibii astra, poarta emblema opel..ptiu drace...
  • Kamob

  • Mesaje scrise: 864
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Rautate mica! Smile
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
PunctAlbastru a scris:
Ibanias, toata lumea de pe forumul asta se afla aici pentru ca la un moment dat si-a cumparat un Opel pentru ca au incercat un compromis intre dorinta si putinta cum spui tu. Daca putinta nu era o problema, eu cel putin, cu siguranta nu ma aflam aici. Asta e si mesajul meu dealtfel. Opel are si bune si rele, dar haideti sa nu ne imbatam cu apa rece si sa il comparam cu masinile dupa care salivam de fapt...


Eu spun ca putinta si ratiunea trebuie combinate, mai ales cind nu prea e putinta (fonduri, buget). Concret, nu vad de ce m-as uita la C-klasse cind de fapt eu jindui dupa E-klasse, in ideea ca Insignia o iau cu bani semnificativ sub C-klasse si cu unele dotari extra, dimensiuni spre E. Socoteli valabile si la nou si la second hand. Si ca sa fim corecti ar trebui sa comparam E-klasse cu ceva ce Opel nu are , de ex. geva gen fosta Omega. Aveti impresia ca daca Opel ar incepe sa fabrice ceva mai mare decit clasa Insignia ar mari doar dimensiunile? Aceeasi discutie era acum citiva ani la Audi A8 vs. S-klasse si seria 7.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Oare care e masina anului in europa anul asta?
Ce model de vw e astra aia?
Si a naibii astra, poarta emblema opel..ptiu drace...


A zis cineva ca Astra sau Opel nu ar merita asa ceva?

Si Fiat Panda a fost masina anului la vremea ei. Dar din motive pe care tu nu le-ai intelege. Si multe altele de la producatori de la care tu nu ai cumpara.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ok.
Cum zici tu ca nu as intelege...
Chiar nu ma adresam tie...
Dar na...

Sa stii insa ca nu sunt atat de prost pe cat ma crezi tu...
Chiar daca nu o zici pe fata, asta vrei sa zici, ca sunt prost.
  • Kamob

  • Mesaje scrise: 864
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu zic ca dl. Blaupunkt sa o bage pe olx si sa scape de suparare. Parerea mea. Smile
  • Sorin_im

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia OPC 2009 A28NER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2015

  • Mesaj Privat
s-a vandut masina ?
  • alexxxl

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Doar cei care sant invidiosi nu recunosc ca opel a evoluat foarte mult in timp ce ceilanti au stagnat opel a dat lovitura cu insignia care a o masina care întoarce multe capete pe strada si acum cu astra care a masina anului in lume. Si cred ca oameni incep sa constientizeze si se vede asta ca vadem din ce in ce mai multe opeluri pe strada cel putin eu vad foarte multe
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR