Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • Vios40

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1987 2.3D LS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2007

  • Mesaj Privat
GODLESS a scris:Ai testat la cat bate ?


Încã nu, dar astazi intrã în probe. Smile
Skip ads

  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@ vios40: unde ai montat statia si de unde ai tras curent? o opza ceva ar fi bine venita.

Se va rezolva si la mine la sfarsitul lunii, cand iau salariul. Very Happy

Din pacate nu pot ajunge la intalnirea de joi, off la naiba!
  • Vios40

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1987 2.3D LS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@Maverick, având în vedere cã “maniaci” importatori sunt de ai noºtri nu trebuie sa te superi vor apãrea frecvent, ba pe la întâlnire sau pe forum la noi. Pachetul pe care l-am achiziþionat, are chit de instalare cu siguranþã de protecþie ce se racordeazã la bornele bateriei (ceea ce se recomanda ºi la radio-cd,). Este simplu ca schimbarea unei siguranþe auto, la mine a fost de adãugat încã 1,3 m. de cablu deoarece poziþia este între scaune, pentru cã nu o voi lãsa în maºinã, deocamdatã.
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ideea este ca dupa ce ne adunam mai multi, ne putem rezerva un canal doar pt noi, cei din opel club Very Happy Sunt 39 de canale disponibile, din care putem alege, unde sa ne auzim doar noi intre noi fara alte interferente.
Pana atunci, bafta tuturor si sa ne auzim curand Exclamation
Skip ads

  • Vios40

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1987 2.3D LS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Maverick a scris:Ideea este ca dupa ce ne adunam mai multi, ne putem rezerva un canal doar pt noi, cei din opel club Very Happy Sunt 39 de canale disponibile, din care putem alege, unde sa ne auzim doar noi intre noi fara alte interferente.
Pana atunci, bafta tuturor si sa ne auzim curand Exclamation


Ai sã râzi dar, dupã cum am observat, va dura puþin pânã la momentul acela aºa cã stay on line please Very Happy
  • andreim4

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
si eu am doua acasa. sincer le am de cativa ani dar neavand o antena standard am incercat eu cu ceva fire pe acolo dar in afara de bruiaj nu am prins nimic. in curand o sa le scot de la naftalina si sa vad daca mai sunt functionale. am inteles ca antenele sunt standard deci s-ar putea sa imi cumpar intai o antena si dupa aia incerc sa vad daca merge vre una. in functie de rezultate o sa vad si daca este necesar un amplificator sau nu. sau poate le arunc si imi iau una de 40w ca a lui vladruse un jopix din ala Very Happy
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
frumos vad ca sunt pasionati,eu caut acum un feed-er de antena adica cablu cu conectori, daca stiti ceva magazine pe net care sunt serioase puneti lincuri ca vreau sa dau comanda si apropo zic sa se mai discute ceva care da cu rest "modalitati de montare a antenei inafara de cele obisnuite adica cu magnet si cu lipici Smile)


sa auzim de bine
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat


Uite aici niste linkuri, vezi daca gasesti o solutie.
Skip ads

  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
O alta solutie de prindere a antenei, pt cei cu caravan, ar fi un suport care ar putea fi montat (fix)pe barile de sus., caz in care ar ramane doar sa scoti antenta din suport si sa o montezi cand e nevoie.
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ieri am folosit statia cu antena exterioara montata pe masina si s-a comportat excelent . Deocamdata folosesc sistemul original de prindere al antenei , cel magnetic . Am pus antena in fata celei pentru radio , pentru a folosi cupola masinii ca plan de masa . Ideal ar fi fost chiar in mijlocul cupolei , dar nu-mi placea cum arata montata acolo Embarassed
Am vorbit pe Valea Bistritei doar la vreo doi-trei km distanta din cauza reliefului si pentru ca redusesem puterea de emisie ca sa protejez etajul final al statiei (nu am acordat inca antena) . Chiar si asa , e meserie curata !
In Vanatori-Neamt era totusi sa musc un radar mobil . Noroc ca nu deconectasem detectorul de radar . Cei care trecusera pe acolo anuntasera ca e liber drumul si mergeam cam cu 80-90 . La iesirea spre Tg. Neamt incepe radarul sa tipe , frana , si hop apare si radarul de dupa o curba , un Logan rosu , de-abia iesise la strada . Am scapat la mustata de el !
Asa ca o sa ramana si detectorul pe bord , pe langa statie . Wink
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@ Codrin: unde ai montat statia in masina (ca eu am o adevarata problema cu asta), si pe unde ai tras cablul de la antena?

detectorul cu siuranta va ramane pe bord, pana va deveni iarasi ilegal Sad
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Statia mea e mica , chiar daca e de 4W , nu trebuie s-o montez nicaieri . I-am facut o poza , si ca sa-ti dai seama de dimensiuni , am pus un pachet de tigari langa ea ca reper . Nu vreau sa fie considerata reclama la tigari... Embarassed

Cele doua cable vin la alimentarea de la bricheta si la cablul de antena . Statia sta agatata in bord .
Deocamdata cablul nu l-am tras mascat , dar urmeaza s-o fac zilele astea . O sa-i trag cablul mascat pe sub ornamentele de la praguri pana sub bord . In plasticul de sub scrumiera (la alte echipari sunt butoanele de incalzire ale scaunelor) o sa-i fixez cele doua mufe pentru statie , ca sa fie usor accesibile .
Skip ads

  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Antena pe care mi-am cumparat-o este de tip Metra AT-CB70 de 60 cm , cu montura magnetica de 88 mm .

Intentionez sa fac o matrita in care sa torn rasina epoxidica pentru confectionarea unui suport in care vin prinse ambele antene , si cea de radio si cea pentru statie . Este ceva de munca , dar o sa iasa frumos . O sa pun poze cand e gata .
  • Vios40

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1987 2.3D LS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Poziþionarea optima este pe mijlocul capotei, fiindca antena ºi capota formeazã efectul de parabolicã. Cablul l-am tras prin stalp, canapea, iesire portbagaj. Ca semnale am prins din centru pe centura Capitalei TIR-iºti ºi m-am sãturat de râs la ce informaþii am aflat. De exemplu faþã de traseul inþial spre Comuna Jilava m-au ajutat informandu-ma ca era ambuteiaj la ieºire spre ªos. Giurgiului aºa ca am evitat aglomeraþia ºi bineânþeles consumul exagerat. Am oprit lânga un echipaj al Poliþiei Rutiere ºi le-am arãtat ce posed ca ideea la cât este de legal. Vreau sã vã spun cã nu au avut absolut nici o obiecþie atâta timp cât le-am fãcut dovada frecvenþei în care este banda staþiei. Deabea aºtept sã ne alegem o frecvenþã a Opel-iºtilor. Very Happy
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc baieti pt informatii. Asa ma gandeam si eu sa trag cablul de la antena, respectiv prin ornamentele de la praguri, de la bord pana in portbagaj.
Mai trebuie sa vad de unde trag doua fire de curent ca sa nu incarc prea mult circuitul electric....

Sper sa ne auzim curand Smile
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Consumul nu e mare deloc . Daca faci un calcul simplu , fie si pentru un randament de 30% ( desi in realitate poate ajunge si la 60-70% ) rezulta un consum de maxim 1A pentru 4W la emisie , ceea ce nu pune probleme instalatiei . Alimentarea am tras-o de la firele de la bricheta , de pe papuci . Siguranta de la statie e de 2A .
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
codrin a scris:Alimentarea am tras-o de la firele de la bricheta , de pe papuci . Siguranta de la statie e de 2A .


Da, dar la bricheta nu ai curent decat cu contactul pus. sau cel putin asa e la mine..... Eu ma gandeam la niste fire care au curent tot timpul, indiferent ca merge sau nu motorul. Question
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Asa este , doar cand pui contactul se alimenteaza bricheta . Daca vrei sa ai alimentare permanenta , chiar si fara cheie in contact , cel mai bine e sa te legi direct la sigurante . Dar trebuie in cazul asta sa tragi niste fire corespunzatoare ca grosime , astfel ca in cazul unui scurt-circuit pe aceste fire , sa sara siguranta fara sa fie afectate firele respective . Eu as cauta siguranta de pe iluminarea torpedoului , ar trebui sa fie de max 10A , ca sa nu folosesc niste fire excesiv de groase ( max. 1 mm patrat sectiune ) si in caz ca se arde siguranta in mers , sa ma afecteze cat mai putin .
E doar o parere personala , solutiile pot fi si altele .
  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bun gasit!

>> De la bun inceput trebuie sa specific ca statiile "City Band" (CB) sunt in banda LIBERA, deci sunt incluse si cele de 27MHz. Nu trebuie sa va faceti probleme de militieni si alte autoritati rutiere... Acestia au avut "o paine de mancat" de pe urma acestor statii doar cand a aparut legea taximetriei, deoarece, fiind in banda libera este INTERZIS folosirea frecventei in scopuri comerciale, asa cum o faceau unele firme de taxi dupa revolutie. Din aceasta cauza acum toti taximetristii au frecvente cumparate/inchiriate, deci comerciale.
>> Sanse f.mici de amendare a unora dintre noi sunt doar din partea Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) si doar daca cumva se mareste puterea de emisie. Dar si asa nu sunt sigur daca va pati cineva ceva pt.ca cei din Autoritate au mult mai multe probleme cu frecventele pe care iau bani si pe care nu le pot tine "curate", ce sa mai zic despre frecventele libere.
>> Drept dovata, stiu ca pt.frecventa libera de 446MHz, cea pe care functioneaza celebrele WalkieTalkie, puterea maxima de emisie e de 0,5W. In Bucuresti sunt anumiti sefi de santier mai "deshtepti" care-si cumpara statii profesionale (tip Motorola) compatibile cu frecventele WalkieTalkie, care au o putere de 10X mai mare (5W) si vorbesc cu ele jumate de Bucuresti afectandu-i, bine-inteles, pe cei care se distreaza cu micile WalkieTalkie.
>> Tocmai asta e si ideea: find frecventa libera iar numarul de canale f.limitat (8ch in cazul WalkieTalkie de 446MHz), puterea de emisie e de 0.5W (acoperire 1Km in oras, 2-3Km in camp deschis) pentru a nu interfera prea multi, unii cu altii, pentru a mai putea vorbi si la 3 blocuri mai incolo si alti vecini intre ei, deci pentru limitarea zonei de serviciu, pentru a permite utilizarea spectrului a cat mai multor utilizatori.

>> Aceasta regula de bun-simt e generala pt.toate frecventele libere.

Exclamation ATENTIE: Frecventele libere nu sunt tot acelasi lucru cu frecventele pentru radio-amatori, care deasemenea nu se platesc, insa acelea sunt rezervate.

>> Asadar, in speranta unei cat mai bune descrieri a subiectului pentru colegii de forum in a intelege fenomenul, vin acum cu niste precizari legate de subiectul dezbatut de initiatorul topicului acesta.
>> In primul rand, recomand tuturor celor ce doresc sa isi achizitioneze o astfel de statie in 27MHz sa tina cont ca apar multe interferente, uneori chair f.suparatoare, interferente care reduc raza de receptie deoarece utilizatorul va fi tentat sa reduca puterea din butonul corespunzator cu care e dotata staita. Sau, daca e liniste in masina, conducatorul auto ruleaza avand in cap tot felul de ganduri cu care ne confruntam in mod cotidian, apare dintr-o data un brum, o perturbatie puternica, de nu sti cum sa sari mai repede pe butonul de volum... Tocmai deaceea intentionez sa imi iau o statie de 4W, pentru ca la una de 10W sau chair de 100W performantele nu sunt cu mult mai bune (limitarile fiind date tot de aceste bruiaje care sunt inevitabile in spectrul de radio-frecvente). Ba chiar consumul electric creste fiind vorba de o putere mai mare si deci si de un tranzistor final mai puternic, care "suge" mai mult curent din baterie. Recomandabil e ca statia sa fie alimentata direct de la baterie cu niste conductori corespunzatori puterii de care are nevoie statia, prevazuti pe firul de (+) cu siguranta, deasemenea de o valoare corespunzatoare.

Exclamation Performante bune se pot atinge cu o statie de 4W si cu ajutorul antenei, care daca este una cu castig, poate face cat o statie de 10W.

Exclamation Atentie si la antena! E f.important ca antena sa fie calibrata (reglata) exact pe frecventa pe care se emite deoarece, daca antena are reflectanta, puterea care este direct proportionala cu reflectanta se intoarce inapoi in finalul de emisie si in timp se arde. Sau chair daca rezista si nu se arde e suprasolicitat inutil si utilizatorul nu mai beneficiaza de intreaga performanta a parametrilor staitei. Drept dovada, chair si o antena corect calibrata (cu reflectanta 0) inclinata la un anumit unghi sau daca e indoita sau incolacita va avea reflectanta. Antenele nou cumparate au in manualul de utilizare sau la datele tehnice primite impreuna cu produsul in ambalajul in care a fost achizitionata, instructiuni de calibrare/reglare sau diagrama de taiere.

>> Acum, daca tot vorbim doar despre statii de 4W ar mai fi doar un singur amanunt: montarea. Tocmai deaceea eu ma voi orienta catre una cu un design cat mai placut si dimensiuni cat mai reduse pentru a avea o montare cat mai usoara si cat mai discreta. Asta ramane la libera alegere a fiecaruia dintre noi, asa cum ne achizitionam si echipamentele de sonorizare (radiouri, CD-uri, etc.) unde luam in calcul, pe langa putere si design-ul, ma gandesc ca acelasi factor estetic putem sa-l punem in practica si aici. Ca doar avema masini personale, nu:?: nu fac recomandari pentru un producator sau altul pt.canu m-a platit nimeni sa fac reclama! Si nici nu sunt aici pentru asa ceva!

>> In concluzie, subiectul mi s-a parut f.interesant, il felicit pe initiatorul lui, m-am bucurat cand l-am descoperit deoarece venea si in intampinarea unei idei de-ale mele mai vechi pentru a-mi monta o statie, stiind de la un verisor de-al meu, TIR-ist de meserie, informatii legate de ajutorul pe care il are de la o asemenea staie: informatii despre echipaje de-ale Politiei, ARR, radare, trafic, daca are vre-o problema tehnica anunta prin statie si e imposibil sa nu se gaseasca vre-un coleg de breasla care sa nu-l ajute, etc. Unitatea de breasla mi s-a parut f.mare in acest domeniu, al transportatorilor, iar comunicatiile radio ii ajuta f.mult. Si ne-ar putea sa ajuta si pe noi, tragand usor cu urechea (nu e neaparat necesar sa vorbesti in statie) la discutiile de pe canal. Astfaltul e acelasi pentru toti!

>> In speranta unei dezvoltari cat mai fructuoase a discutiei si a comunicatii de utilizatori de statii radio CB, va salut!

======================
Pe curand!
PA!
======================
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In completarea a ceea ce a spus Danielul mai sus adaug faptul ca in 27 MHz puterea maxima autorizata de ANRCTI este de 4W . Cei de la ANRCTI mi-au confirmat acest lucru si au completat faptul ca , chiar si cu 4W , statiile trebuie sa aiba certificat CE . De aceea statiile importate din afara Uniunii Europene , ar trebui (teoretic) certificate la ANRCTI . Practic , in comunitatea europeana sunt anumite norme printre care si aceea ce priveste radiatiile neesentiale in afara benzii de frecventa alocate , adica asa numitele armonici . In UE normele sunt mult mai stricte decat in SUA de exemplu . De aici apare necesitatea verificarii si certificarii statiilor de catre ANRCTI .
Si o mica corectare , termenul corect este de putere reflectata , nu reflectanta .
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR