Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Simptome:
Imi cer scuzele de rigoare pentru ca am mai postat intr-un topit problema mea. Aventura mea a inceput acum o luna de zile dupa ce am alimentat de la TVS. Am plecat de la benzinarie si dupa 5 km maxim mi sa aprins martorul motor in bord si mi-a facut o smucitura in mers. Vreau sa precizez ca aveau undeva la 70 -75 pe ora si am schimbat in treapta a 5-a ( stiu ca nu este bine , dar m-ai faceam asa pentru consum). Am ajuns la un prieten , am pus testarul pe ea si mi-a dat cod eroare P0300 si P0302. Am sters erorile si masina mergea oarecum bine dar cand treceam pragul de 60 km pe ora , indiferent in ce treapta era , incepea sa palpaie martorul si pe urma ramea aprins. De atunci a inceput sa se simta in tremurat in caroserie ca si cum ar merge in 3 bujii. Am intrat pe forum si am cautat sintome cam ce ar putea sa aibe si in prima faza am cumparat bujii noi si solutie pentru curatat EGR-ul si clapeta de acceleratie. Am pus bujiile, am curatat egr ul si l-am verificat pe baterie sa vad daca merge, iar clapeta de acceleratie am curatat-o pe masina pentru ca nu am putut sa o dau jos din cauza furtunelor de racire ( parca erau lipite si nu am vrut sa rup vreounul ). Bineinteles ca masina mergea la fel , dimineata cand porneam avea acel tremurat fara martor in bord si dupa 2 -3 km cand se incalzea un pic se aprindea martorul si oscila un pic relamtiul. Am cumparat o bobina de inductie sh ( pentru ca nu am avut de la cine sa imprumut ) si am pus-o pe masina , cand am incercat bobina de inductie ... masina se misca binisor pentru cei 2 -3 km dar dupa ce am ajuns acasa , la vreo 4 ore am vrut sa plec cu ea si martorul iar aparuse. M-am gandit ca nici bobina asta nu este buna , asa ca ma comandat una noua BERU si degeaba... acelasi lucru. Am ajuns si la service cu ea si sau facut teste iar rezolvarea mecanicilor era ca toate pleaca de la ECU si trebuie verificat. Am fost si am verificat masina cu un alt ECU care merge si surpriza .... masina mergea la fel in 3 bujii si mai nou si dat in nas. Codurile de eroare pe ECU cel de proba au fost P0300 si P0302 ( testul a fost facut la Mihai in Buc. si el a zis ca trebuie verificat senzorul IAT ( senzorul temperatura aer parca , sper sa nu ma insel ) si cel mai nasol ... supapele posibil blocate. Dupa vreo 200 de km pe plimbare prin oras si mers cu ea mai turata si in 3 bujii, mai nou mi se opreste in mers cand apas ambreiajul. Relantiul are fluctuatii dar nu tot timpul de la 700 la 850 max. Dupa ce am ajuns prin 3 service-uri separate cu testere puse pe masina si aceleasi coduri de erori si mecanici care dadeau din umeri ... am facut si o compresie la motor ( valorile pe toate 4 pistoate mi-au spus ca sunt de 11 sau in jur de 11 dar nu diferente mari si ca sunt bune) . O cheste dubioasa a fost ca primele 3 bujii de la stanga la dreapta erau curate si cea de-a 4 bujie era neagra tuci dar nu uda. Pe langa asta am omis ca la ultimul test facut , mecanicul mi-a zis ca in accelerare pistoanele 2 si 3 nu se coreleaza cum trebuie , nu merg in parametri normali. Masina am lasat-o in service pentru ca nu stiu ce sa ii mai fac ... m-am gandit sa ii dea chiuloasa jos si sa verifice supapele si ce mai este pe acolo, poate totusi ii dau de cap. La momentul actual orice parere conteaza pentru ca nu mai stiu ce sa ii fac... Multumesc frumos
Cod(uri) eroare:
P0300 si P0302
Model: Opel Astra G
An fabricatie: 2003
Cod motor: Z16XE
Skip ads

  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Inainte sa-ti desfaca chiuloasa incearcaco curatare la injectoare, aceeasi problema am avut si eu (tot cu acest tip de motor) si asa am scapat de alte belele.Am cateva luni de cind circul si nu am probleme, masina merge ceas.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
am mai citit pe forum cineva care tot cu problema asta se plangea. Rezolvarea a fost dupa cum a zis Geo30. Nu pot mecanicii sa inverseze injectoarele sa zicem 2 cu 3 si 3 cu 2? P0302 la pistonul 2 se refera.
PS: si eu am avut problema cu P0301, la mine era mufa injectorului, nu facea contact cum trebuia, ca si fapt divers, incearca si curatarea mufei inainte de toate.
  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Nu sunt mecanic si nu prea am avut nici o treaba cu masina pana sa am problema asta ... daca ar fi injectoarele infundate... de ce pot sa o accelerez pana la "blana" si cand se decelereaza moare motorul ?... asta se intampla numai in sarcina , nu cand stau pe loc. Ma gandesc dupa logica mea ca daca injectoarele sunt problema , ar trebui sa faca tot timpul asa si banuiesc sa nu ma lase sa accelerez mai mult de o anumita turatie ...
Skip ads

  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Cei de la service mi-au spus ca este posibil sa fie din chiuloasa doar ca nu garanteaza ... asa si cu injectoarele si cu mai stiu eu ce senzori ar mai fi prin ea ... Mai spunea cineva pe forum ca a avut aceeasi problema ca si mine cu acelasi motor ... rezolvarea la el a venit prin a pune in bujia cu problema lichid de frana si a dat la automat pana a dat afara tot lichidul respectiv , dupa care a pus bujia la loc si a turat masina la maxim. A facut treaba asta de 2 ori si a bagat si un plin de benzina 99 cu aditiv si nu a mai avut probleme cu masina... el spunea ca probabil supapele erau blocate si atunci le-a curatat. Credeti ca este o idee si asta ? desi ma gandesc ca nu ar fii chiar de durata ... Multe sunt de probat doar ca iti trebuie si timp si cel mai important bani ...
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Din cele relatate de tine ,la service ti sa masurat compresia , valorile sunt apropiate , deci pica din start problema supapelor blocate sau arse, parerea mea....
  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Am fost astazi in service unde am masina si le-am spus sa imi de-a jos injectoarele sa le duc la curatat... cel de-al 4 -lea injector nu avea acea siguranta cu care se prinde de rampa ( parca asa ii spune ) si in zona respectiva era benzina cursa pe motor... nu stiu sigur daca era si inainte sau sa scurs benzina atunci cand la demontat. Maine ma duc sa le iau si sa vad daca problema sa rezolvat , in cazul in care nu ... atunci o sa le spun sa imi dea chiuloasa jos... sper sa fie doar de la injectoare asa cum ati spus si voi. Ms mult si revin cu detalii
  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Am fost astazi in service cu injectoarele curatate si se pare ca nu am rezolvat nimic .... masina merge la fel de prost ca inainte. Pornita pe loc si tinuta la o turatie de 3500 rot/min , dupa 10 secunde maxim incepe sa se detureze singura, fara a luat piciorul dupa acceleratie. Le-am spus baietilor sa inceapa demontarea chiuloase ca sa vedem ce este de facut, daca trebuie intervenit la supape sau nu. Am facut si o poza la supape... una din supape este alba iar cele de la bujia nr. 4 sunt pline de calamina ... murdare. Maine seara , posibil , sa reuseasca sa o puna la loc si sa vad daca mai face figuri sau nu ... Daca mai face , cred ca o sa ii dau FOC sau o sa caut un electrician sa io pun in brate sa ii face ce vrea el Very Happy
[img]http://www.girlshare.ro/3489260735.4[/img]
[img]http://[/img]


Ultima modificare facuta de Flavius2015 la Mie 24 Feb, 2016 8:03 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vezi ca a patit-o un prieten de-al meu cu Z16XE la fel se tura pana in 3500 si nimic in plus tinuta asa inceprea sa scada turatia,s-au facut probe cu tot ce se putea,bujiile negre tuci....a fost catalizatorul infundat,da sonda 1 de pe galerie sau amonte jos si vezi daca se tureaza ,lasa supapele in pace ca nu se blocheaza/deblocheaza la anumite turatii.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Sa foloseasca suruburi noi! daca intervin la supape fizic, la fel, suruburi noi la axele cu came. Nu te lasa convins cu. lasa frate ca merg si astea vechi, ca nu este asa. Oricum este interesant ce ti se intampla acolo.
  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Catalizatorul nu este infundat ... nu mai are nimic in el ... este gol Smile)))
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Schimba si simeringuri supape si poate segmentii, ca tot ai demontat. Tu alegi si poate pui bujii noi dupa montare. Faci cum crezi mai bine, bafta!
Skip ads

  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
La cum arata supapele sunt curios sa vad cum se termina...
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
bine zici Geo30, apai credca mai mult mergea cu ulei decat cu benzina.Tot ai dat chiulasa jos, mai baga pe langa asta 400 si schimba si segmentii,este pacat sa lasi asa........
  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Segmentii nu o sa ii schimb pentru ca nu mai am bani, ce tine de semering-uri si acele suruburi, prezoane o sa le cumpar noi ... deja am bagat o gramada de bani in ea .. bujiile au maxim 2 saptamani ... Din cate mi-au spus baietii de la service , ar mai fi fost umblat la motor ... axul cu camei parca ii spune ( pe parte cealalta de la supape ) cica arata foarte bine , fara pic de uzura sau mai stiu eu ce ... ceva de genul. Scuze , dar cum am spus si mai sus , nu am treaba cu mecanica si imi cer scuze pentru limbajul asta din topor. Sper sa fie ultima interventie la masina si sa merga pe urma ca altfel chiar nu stiu ce sa ii mai fac ...
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
GOETZE ENGINE 08-125600-00
Alezaj pist.: 79mm; Nr. componente: CR1-125600; Nr. componente: CR2-125600; Nr. componente: CR3-125600; Cod motor: Z 16 XE; Dimensiune standard (STD): ;
46.9 RON

Am zis in total, dar se pare ca is mai ieftini. Problema cu siguranta o vei rezolva, dar cu consumul de ulei........... este loterie. Am facut ca tine, am schimbat X si Y, n-am schimbat si segmentii, si pana la urma tot la segmenti m-am intors. Alti bani alta distractie.
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Intradevar daca tot ai desfacut motorul si platesti manopera mai fa un efort financiar si pune segmenti noi ca n-o sa-ti para rau ,stiu ca e greu de bani la toti dar asta e totul costa .
  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Revenind cu detalii despre acest motor minunat. A fost trimis la rectificat chiuloasa si curatata , din spusele mecanicului se pare ca tacheti erau majoritatea blocati si la 3 dintre ei nu sa mai putut face nimic. Pe langa asta , acea supapa curata din poza cica era arsa si a trebuit inlocuita. V-a trebui sa fac si un schimb de ulei ca ci totul se datoreaza din cauza uleiului... in prima faza ma intrebat daca am adaugat aditiv de ulei si ce ulei folosesc pentru ca tacheti erau plini de o mazga groasa. Nu am bagat aditiv iar ca ulei am folosit GM 5w 30 dar se pare ca va trebui sa il schimb ... Ce imi recomandati ca ulei sa folosesc ? Masina are 150.000 km in bord dar reali numai Dumnezeu stie ...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uleiul GM 5W30 pe langa ca este slab nici nu este pentru motorul tau. Pune 0W40 sau 5W40 fullsynt si de firma, exclus din cele care vor sa intre pe piata saracului cu vrajeli ca este original. Sa curete sorb ulei neaparat.
  • Flavius2015

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Am luat castrol 5w 40 fullsintetic ...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR