Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • cais

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2010

  • Mesaj Privat
pret manopera :60 lei
pret spray curatare: 30 lei

se recupereaza repede din economia de carburant.

la admisie este o pompa de vacum, care roteste niste clapete, la mine era blocata la 2 cilindri, cate una, la cilindru 2 si 3.
am masina de 3 ani, 130,000km facuti cu ea, ridicam capota doar pt pus lichid de parbriz, revizii si 2 ori distributia, si o data am inlocuit bateriam de asta se vede asa murdar,nu sunt adeptul spalarii motorului.

sper sa ajute posturile mele si pe ceilalti, cum m-au ajutat si pe mine alti colegi de pe forum cu informatii.
numai bine
Skip ads

  • dcatalin74

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Foarte buna prezentarea lui Pisboy si Viorel 2307. Am curatat si eu EGR-ul si m-au ajutat foarte mult explicatiile voastre. Eu am curatat si teava neagra care vine intre EGR si galeria de admisie (avea atata funingine pe ea ca abia puteai sa bagi un deget pe ea). Intradevar este un pic de munca (mai ales cand desfaci cele doua suruburui de dedesubt) dar cred ca merita dupa ce am vazut ce era acolo. Eu am 120k cu ea de cand o am eu (165k pe bord) si nu am umblat nici o data la EGR.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca am putut fi de ajutor.bafta in continuare.
  • Cristzi89

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Explicatiile lui @Pisboy nu mai au nevoie de nici o adaugare...am curatat EGr ul, nu era f multa mizerie avand in vedere ca masina are 50k km, si a pornit la a 15 a cheie Sad... cand vedeti ca se ridica acul turometrului cate putin tineti "la cheie" pana o ia, dureaza cam 10 secunde...
Skip ads

  • stancalia

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
cristiruginescu a scris:salut
am gasit un tutorial cdespre curatare valva egr
cine e interesat sa_mi dea mesaj
e cam mare de postat aici cred
cam 3 pagini
trimitemil si mie te rog
  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
si eu am curataaat! Very Happy si... NU MAI SCOATE FUM DELOC! si ... despre pornire, A PORNIT LA PRIMA CHEIE!
Toata "operatia" a costat mai putin de 3 ore Smile
Acum am si eu o intrebare, PE TUBUL CARE MERGE SPRE GALERIA DE ADMISIE , TREBUIA SA FIE MULTA MIZERIE?
ASA ERA CAND AM DESFACUT

Deci nu era prea multa funingine.
  • CHIRIAC

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salutare o intrebare am curatat si eu egr, clapet aer, senzor si admisia la motor 1.9 cdti 150 cp ,dar masina nu trage deloc la turatii mici ,am inteles ca tot egr este buba si am facut un test la care sa confirmat asta .intrebare cum se curata egr-ul asta ca eu l-am spalat boboc dar nu am desfacut partea de aluminiu de bobina plastic si am inteles ca trebuie ,se intimpla ceva daca desfac sau stie cineva cum se curata pe bune egr-ul ca nu stiu ce sa mai cred ,o adresa ceva de unde sa citesc ..va rog .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai postat gresit, cauta discutia respectva, postul tau va fi sters din motive de curatenie.
Skip ads

  • CHIRIAC

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
scuze dar am dat cautare si despre 1.9 cdti 150 cp nu am gasit la modelul asta dar cred ca principiul si solutia cu care se curata este aceeasi asa ca am apelat aici ,daca se poate .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De exemplu ca ar fi https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
Mai cauta ...
  • CHIRIAC

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
multam de sfat am reusit sa-l desfac si am curatat si bobina de corpul metalic al egr-ului si intre ele e funingine multa eu asta nu am stiut ,dar am gasit boltul de pe bobina blocat inauntru si dupa 1.30 ore de solutii si chin acum merge usor si nu se blocheaza ,sper sa mearga bine.
  • daniel_fcl

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Buna, am un opel zafira b din 2007 si de cateva zile s-a aprins martorul check engine si masina nu se mai tureaza nu mai trage in gol merge pana la 3000 de ture iar daca vreau sa merg cu ea trage din ce in ce mai greu. Am fost sa fac un test si mi s-a zis ca e mizerie in filtrul de particule si mi-a sters erorile pe care le aveam iar pe moment a mers totul perfect masina si-a revenit dar surpriza dupa cateva minute s-a aprins din nou martorul si iarasi nu trage. Imi poate spune cineva ce trebuie sa fac? Multumesc
Skip ads

  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Dupa multe cercetari pe aici mi-am luat si eu inima in dinti si am curatat egr.Desi se anunta ceva inspaimintator vreau sa va spun ca a fost chiar usor asa ca tuturor celor care vor sa faca acest lucru dar stau in cumpana va asigur ca este o operatie destul de simpla. Nu trebuie decat putina indemanare la desfacut suruburi si...cam atat.Singurul lucru care nu l-am facut e acela ca nu am curatat si galeria de admisie.Am cautat informatii cum s-ar face acest lucru dar nu prea am gasit asa ca am renuntat. Am intrebat un vecin care e si mecanic si mi-a zis ca nu e nevoie pt ca nu era asa de murdara si daca tot vreau sa o fac trebuie sa fiu atent sa nu cada bucati mari de mizerie in motor si nici macar un fir de praf atunci cand desfac conductele de la injectoare...
Ca si rezultat nu mi s-a parut o schimbare sesizabila in acceleratie sau in mersul motorului,Murdarie era ceva ...c-am 8mm depunere pe pereti.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
daniel_fcl a scris:Buna, am un opel zafira b din 2007 si de cateva zile s-a aprins martorul check engine si masina nu se mai tureaza nu mai trage in gol merge pana la 3000 de ture iar daca vreau sa merg cu ea trage din ce in ce mai greu. Am fost sa fac un test si mi s-a zis ca e mizerie in filtrul de particule si mi-a sters erorile pe care le aveam iar pe moment a mers totul perfect masina si-a revenit dar surpriza dupa cateva minute s-a aprins din nou martorul si iarasi nu trage. Imi poate spune cineva ce trebuie sa fac? Multumesc


ai doua posibilitati
1. schimbi filtrul de particule - nu recomand cu unul SH,

2. anulezi filtrul de particule
- se da jos fizic filtru,
- se citeste/modifica/rescrie sw de pe masina (ECU) pentru DPF OFF

Preturi/avantaje / dezavantaje:
1. nu am ideea cat costa un filtru nou doar estimativ ~1500 Euro cu
- avantaj:
    masina este ca din fabrica si respecta toate normele de poluare posibile


- dezavantaje:
    a) primul si cel mai important pret
    b) dupa un anumit numar de Km vei ajunge in situatia de acum


2. aici iti pot spune ~250Euro te costa toata operatia.
- avantaje:
    a) primul si cel mai important pretul
    b) nu vei mai avea probleme legate de filtru de particule niciodata


- dezavantaj:
    se prea poate ca la un momentdat sa ai probleme legate de normele de poluare, asta daca cine modifica sw nu-si ia masuri de precautie.


bafta
  • ciryboss

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am ajuns sa citesc tot acest tutorial dupa ce mi s-a spart un al 2-lea furtun de la racire - cu antigel. Era un furtunas mic sub EGR care dupa ce s-a umflat a si cedat (l-am adaptat cu un furtun de dacie de la calorifer care avea un cot asemanator si merge ok)Problema este alta ca am desfacut un furtun mare/gros/negru de la EGR si am vazut ca este clapeta respectiva blocata pe orizontal

acu nu inteleg de ce este asa ea nu trebuia sa stea inchisa si in functie de turatie sa se deschida? Daca desfac si curat si teava tot se va misca acea clapeta sau asa trebuie sa fie?
  • adrian_Jciurariu

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2011

  • Mesaj Privat
sal
stie cineva sa-mi explice cum sa desfac galeria de admisie sa o pot curata si eu?
trebuie rampa sau nu sa o pot demonta?
am motor z17dth
multumesc anticipat
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
ciryboss a scris:Salutare!
Am ajuns sa citesc tot acest tutorial dupa ce mi s-a spart un al 2-lea furtun de la racire - cu antigel. Era un furtunas mic sub EGR care dupa ce s-a umflat a si cedat (l-am adaptat cu un furtun de dacie de la calorifer care avea un cot asemanator si merge ok)Problema este alta ca am desfacut un furtun mare/gros/negru de la EGR si am vazut ca este clapeta respectiva blocata pe orizontal

acu nu inteleg de ce este asa ea nu trebuia sa stea inchisa si in functie de turatie sa se deschida? Daca desfac si curat si teava tot se va misca acea clapeta sau asa trebuie sa fie?


Pozitia clapetei este corecta. Throttle caci asa se numeste se demonteaza si se curtata. Vezi ca sunt tutoriale si pentru Throttle.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Asteptam un tutorial si pentru curatarea admisiei la Z17DTH.
  • adrian_Jciurariu

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2011

  • Mesaj Privat
sal
am o astra h caravan 1.7 cdti z17dth si am reusit de am dat jos galeria de admisie, egr si tot ce mai e pe acolo
am ramas surprins de ce am gasit in admisie, paletele erau blocate pe inchis datorita depunerilor , am scos cred ca o lopata de funingine si depuneri, nu e de mirare ca masina nu tragea asa cum ar fi trebuit
am curatat tot cu 2l de decarbusolv si un sprei mare de wd 40 dupa care am inceput sa le montez la loc
masina a pornit la a 3-a cheie lunga cu o piulita la un injector desfacuta ca sa iasa aerul din instalatie ( a trebuit sa dau jos rampa comuna si conductele de la injectoare)
toata operatiunea a durat o zi si jumatate de munca , de multi nervi si degete julite dar in final a meritat efortul
am scos masina la un test si am ramas surprins ca trage mult mult mai bine acum ca are galeria de admisie curata deci e un efort care merita facut daca vrei ca masina sa traga de 100 cai si nu de 80 cum era la mine
vreau sa multumesc cumnatului meu iulian care ma ajutat in tot acest demers si lui edwin pentru sprijinul tehnic oferit
nu am avut timp sa fac poze dar stau la dispozitia tuturor celor interesati sa faca acest lucru
nu e suficient sa curatati doar egr-ul si clapeta de acceleratie ca sa aveti rezultate, trebuie si admisia mai ales daca circulati in oras
trebuie sa aveti scule adecvate altfel nu va apucati , e destul de mult de munca dar nu imposibil
credeti-ma merita efortul, o alta masina
pt cei interesati ma gasiti la nr. de tel. 0745508647
  • bc_50_yul

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y17dt 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Important de specificat este faptul ca masina inaintea operatiunii dadea la decelerare de peste 3000rpm eroarea 2279, dupa curatare eroarea nu isi mai face simtita prezenta. Totul merge rotund fara oscilatii ale turometrului si cu zgomot de motor mai placut. Ce incurca cel mai tare sunt 2 suruburi cu cap stea de T27 care trebuie prinse bine si apoi incercat de desfacut, pozitia rampei care e dedesubtul adimisiei si supapa de vacuum ce actioneaza tija cu palete la adimisie ca sta mereu acolo si incomodeaza la bagat chei pe langa.
Ma bucur ca am putut fi de ajutor si sfatuiesc si pe altii sa faca doar daca au scule si rabdare (evident si cunostinte minime de mecanica) asa cum a zis si Adi mai sus.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR