Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Deci trebuiesc date jos injectoarele?
Skip ads

  • bc_50_yul

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y17dt 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu. Se da jos Rampa comuna de injectie (cea pe care se afla senzorul - e sub admisie) si conductele de la injectoare.
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@Adi, imi pare bine ca ai reusit si esti multumit de rezultat. Sa auzim numai vesti bune despre masina Wink
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cam asta e egr-ul meu si ce mai avea prin el....


Am curatat si teava aia neagra de metal care pleaca din egr in motor ,dar la aia nu i-am mai facut poze...
Cu ocazia asta am gasit si un furtun ciupit...Nu stiu exact de la ce e,oricum pleaca din termostat intr-un teu unde se unea cu alt furtun.....Si cum original nu am gasit la un pret decent(doar niste preturi astronomice pentru un rahat de furtun) am cumparat un furtun de dacie cu 15 lei si am taiat din ala un cot care s-a potrivit perfect...Ca textura furtunele sunt identice!
Asta e furtunul in cauza...


Skip ads

  • adir

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Furtunul respectiv l-am gasit pe original la 18 lei acum 2 ani.
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare tuturor !
astazi am dat si eu EGR-ul jos...dupa instructiunile date de voi.(VA MULTUMESC)
masina a avut ultima revizie pe la 110k km . acum am 182k km (cu 120 k km am luat-o eu)
dar cred ca nu e foarte murdar comparativ cu ce am vazut la unii colegi....mai sus...
masina incepuse sa imi arate martorul in bord Cheita cu masina, si asta numai in deal. si ii cam mureau vre-o 30 de cai...
pierdea putere....
dar ajungeam acasa o opream si o porneam imediat si martorul se stingea, forta avea normal....dar nu cum avea odata.
astazi veneam de la munca si la un deal s.a aprins martorul. Am luat contactul in mers, 2 secunde, apoi l-am pus si masina prinsese iar forta.
maine imi ajunge si filtrul de motorina, care la fel nu l-am schimbat in 70k km .
in rest am schimbat tot LA TIMP Very Happy - discuri placute fata,placute spate, filtru polen,aer si ulei (cu shimbul de ulei la fiecare 10.000KM 10w40)
Teava care pleaca din EGR in motor este la fel de murdara ca si celelalte piese. Nu am facut poza pentru ca era tarziu si nu se vedea bine.



va mai scriu maine despre cum se comporta dupa CURATENIE.
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
totusi tot mecanismul asta a iesit cam greu din locasul lui....
oare mai intra la loc unde era ? Very HappyVery Happy
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
GATA !
am pus totul la loc.
a pornit ca si inainte. Mi.a fost putin teama....dar pana la urma am reusit.
Masina se comporta mai bine. Trage mai bine e ca si cum ¨si-ar fi suflat nasul¨!
o sa vad in sarcina daca se mai aprinde becul, si cum se comporta.
Drumuri bune !
Skip ads

  • adir

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2011

  • Mesaj Privat
cum spunea cineva mai sus ... mai ai de curatat galeria ca sa se desfunde ca lumea.
Ca si consum parca e ceva diferenta dar nu semnificativa. La mine diferenta e sub 0.5 L/100 km. Totusi e ceva.
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
m-as baga la galerie...dar cred ca e complicat....mi-e sa nu stric ceva..
si nu prea am vazut pe aici detalii despre cum se da jos.
becul cu pricina nu s-a mai aprins. dar nu era de la EGR. era de la electrovalva turbo,cea care ¨descarca turbo¨ (P0234)
am dat-o jos si am suflat-o cu aer....si merge brici. (mai multe detalii aici: https://www.clubopel.com/vie...54&start=2360 )
Deci ramane galeria....(are cineva instructiuni mai amanuntite? )
Drumuri bune tuturor!
  • adir

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2011

  • Mesaj Privat
De stricat nu strici dar e unpic de chinuiala.
In linii mari:

100 % va trebui sa:
- demontezi conductele - sa faci poze inainte, eventual sa le si marchezi de la 1 la 4 - sub nicio forma sa nu le indoi/fortezi
- scoti mufele bujiilor incandescente - strangi cu putere intre degete clipsurile si tragi in sus cu simtz (si aici merge marcare si poza)

Pe sub supapa de vacuum (cea din plastic, iasa impreuna cu galeria asa ca nu o demontezi) o sa gasesti senzorul de presiune, eu l-am demontat (cu o cheie de 17 sau 19?) ca sa am loc la desfacerea suruburilor galeriei.

Suruburile galeriei sunt de 12 (din cate imi amintesc) si vei avea nevoie de tubulare mici, tubulare mari, prelungitor, criket, chei fixe, inelare, cu cot etc. O sa gasesti pe galerie suruburi cu cap torx - nu trebuie desfacute, acelea strang cele 2 parti din care e alcatuita galeria.

In principiu suruburile de sus au corespondent cate un surub dedesubt. 2 dintre suruburile de jos au cate un distantier de metal (iti vei da seama rapid care, va trebui sa fi atent cand scoti suruburile alea 2 sa nu cada distantierele in scut - o sa le cauti unpic Smile )
Rampa comuna (din care pleaca cele 4 conducte la care te vei chinui unpic sa le desurubezi din cauza locului aproape imposibil pt cheie) e tinuta de suruburile din partea de jos a galeriei. Rampa nu trebuie scoasa de pe masina, doar impinsa putin ca sa scape galeria.

Pe galerie e montat si senzorul de presiune aer (negru, mic)- poate ar trebui demontat si el ca sa fie safe. Eu nu l-am demontat dar am avut emotii la cat l-am udat si tinut prin solutii.

Dupa reasamblare una dintre conducte in partea de sus nu o strangi de tot ca sa iasa aerul din instalatia de alimentare. Cineva sa dea la cheie iar tu stai pregatit sa strangi piulita dupa ce porneste motorul, altfel o sa umpli de motorina pe acolo.

Daca am uitat ceva sa-mi fie cu iertare. Spor.
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
adir
multumesc mult.
am sa incerc.....dar cred ca insotit de cineva care se pricepe catusi de putin...
daca a facut cineva operatia si are si poze....cred ca se clarifica ce ai descris mai sus.
(scut nu am Very Happy )
Drumuri bune.
Skip ads

  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Si eu vreau cu nerabdare sa fac asa ceva dar mi-e un pic teama. Totusi as avea un garaj ,scule si un amic mecanic bun la Skoda ca m-ar putea ajuta. Acu sa am si timp. Sincer daca ma apuc sa fac asa ceva o sa fac si tutorial.
  • adir

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Odata ce te apuci de desfacut e atat de intuitiv incat nu-ti mai trebuie poze. E puzzle simplu daca ai toate cheile necesare. Daca nu le ai nu te ajuta nici filmarea HD. Wink)
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
problema e ca iti da o oarecare siguranta atunci cand vezi cum se descompune motorul...
dar avand ¨imprimata imaginea motorului desfacut pe creier¨ stii la ce sa te astepti.
e ca un film de groaza care l-ai mai vazut! Very Happy
  • roko77

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am curatat si eu EGR-ul si throttle si totul sa terminat cu bine. Multumesc celor care au contribuit la acest tutorial.
Motorul a pornit la prima cheie, la fel ca si inainte, maine o sa ies cu ea in trafic sa vad daca e vre-o diferenta. Oricum era destul de multa depunere acolo.
Nu inteleg, totusi, de ce a trebuit sa etanseizeze cu silicon cine a mai umblat pe acolo. Eu am curatat garniturile acelea metalice si nu pare sa scape nimic pe nicaieri.
Mai am totusi o problema, garnitura aceea dintre furtunul de la filtrul de aer si turbo e rupta si s-a umezit turbo cu ulei, ma puteti ajuta cu un cod? Motorul este Z17DTL.
  • deejay.flavor

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z 17 DTl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am inceput si eu azi sa fac curatarea EGR si am intampinat deja o gramada de probleme ! Deabia am desprins cele 4 suruburi de la clapeta de ecceleratis sau ce e aia s-au rupt toate 4 erau corodate si ruginite ... 4 au cedat din partea de jos unde e teava aia 2 suruburi nu se desfac nici de nebune am incercat i-am dat si cu ciocanu si cu picioru am tras de am innebunit i-am dat cu un spray pt deblocare nimic Sad( deabia am bagat partea aia prima la curatat a iesit luna . in rest am pierdut ziua degeaba si acum trb sa caut si suruburi . Sper sa reusesc macar sa termin asta !

Vreau doar niste idei cum pot debloca cele 2 suruburi .Va rog am tras de ele de am innebunit cu cheia de 12 am dat cu ciocanul in ea si cu picioru si cu spray wd 40 . parca sunt sudate nu insurubate acolo . M-am gandit ca nu e usor da e exagerat de greu si totul din cauza suruburilor sunt blocate are 182 de mii de km si nu s-a umblat pacolo sunt 100 % sigur . nu se vedea nimic zgariat sau alt ceva .

Acum trebuie sa cumpar cele 4 suruburi si sa desfac restul sa le curat apoi sa le pun la loc si gata sper sa mearga ! La galeria de admisie nici nu m-ai visez Smile) m-a speriat egr asta cu suruburile lui .
  • deejay.flavor

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z 17 DTl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2010

  • Mesaj Privat
unde pot gasi suruburile cele 4 suruburi lungi dintre throttle si EGR . am fost la un magazin destul de mare din buzau nu au decat sa cumpar tot ala am incercat si la magazin de fero metale nimic , o sa mai caut la dezmembrati maine ! Va rog daca aveti un site ceva sau stiti un magazin sau daca vinde cineva . Am cautat azi am pierdut ceva timp si nu am facut nimic am fost si la niste strungari si degeaba . Cine ma poate ajuta va rog ! ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
De astea 4 suruburi zici? Motor Z17DTJ? Cod GM 98050527.



Sau astea 4? Cod GM 94011768.




Ultima modificare facuta de liviu2004 la Mar 09 Oct, 2012 9:03 pm
  • deejay.flavor

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z 17 DTl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2010

  • Mesaj Privat
da exact astea toate 4 s-au rupt ... fostul proprietar banuiesc ca a fost asa mai dragutz si a spalat morul ca erau albe suruburile aveau un praf alb asa Very Happy
da surubul 13 motorul e la profil dth adica 1.7 cdti de 80 de caluti

Si multumesc de raspuns !

Primele sunt cele de la thrrother sau cum se numeste clapeta aia si vine teava de racire egr prima parte cele 4 suruburi de 12 .

Dar ce fac cu codul ala ?


Ultima modificare facuta de deejay.flavor la Mar 09 Oct, 2012 9:12 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR