Ai uitat parola?


  • cristian crang

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jun 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, acelasi lucru l-am facut si eu, exact pasii pe care-i prezinti tu. am pus totul la loc si masina nu mai porneste. Invarte de parca nu ar avea motorina si dupa ce a pus-o pe tester imi doua coduri de eroare de egr si de clapeta de acceleratie. Tu ai pornit-o usor?


Pisboy a scris:Bun,m-am decis sa curat si eu EGR-ul la masina mea.
Si dupa ce turoialul lui @andrey_00 mi s-a parut mai slab detaliat https://www.clubopel.com/vie...4022&start=20 ,m-am decis sa fac un tutorial mai de noobi (adica nu e chiar asa usor cum zice @andrey_00)
Toata lucrarea nu a fost atat de usoara pentru ca sunt multe de desfacut,pozitii aproape imposibile si julituri multe.Pozele nu sunt de calitate exceptionala dar sunt de ajuns pentru a intelege.

Mai intai trebuie desfacuta bateria masinii,bornele se desfac cu cheie de 10.Se scoate si tavita care sustine bateria prin desfacerea a 3 suruburi de 13(trebuie tubulara cu prelungitor la unul din suruburi).Se desfac cablurile prinse de tavita din partea de sus a acesteia,si conductele de antigel clipsate in partea stanga.In partea frontala are o mufa care se trage in sus pe sina si langa o chestie de aluminiu care se detaseaza tot pe sina de tavita.

Se desface colierul de la intercooler care intra in clapeta de admisie cu o cheie de 7 in poza generala indiciu 1 si poza 1 indiciul 3 si se da la o parte.

Poza generala


Se desfac de pe clapeta trei suruburi lungi cu cheia de 10 (indiciile 1) si un surub de 13 (indiciu 2) se scoate mufa electrica din clapeta si se detaseaza clapeta de admisie.Atentie,ca nu prea iese din cauza conductei mari negre din poza generala.Asa ca se da drumu la suruburile 4 si 5 din poza generala ,iar apoi se trage un pic in sus conducta pentru a putea scoate clapeta.Ceea ce trebuie sa ramana apoi se vede in poza 4 indiciul 2

Poza 1


Se desfac cele doua suruburi la conducta care vine in partea inferioara a EGR-ului cu cheie de 12(indiciile 1) atentie are si o garnitura metalica care se si vede in poza,indiciul 3
Poza 2


In partea inferioara a ansablului EGR se afla 2 suruburi pe dedesubt de 12 care le-am marcat in poza generala indiciul 6 si 7 (desi egr-ul in poza e scos) si in pozele urmatoare cu EGR pus incercuit cu galben.
Poza 3


Se desface surubul de 12 din partea superioara a ansamblului poza 4 indiciul 1
Poza 4


In spatele egr-ului vine o teava de metal groasa din stanga sus a masinii.Personal eu am desfacut-o mai intai de la EGR si apoi si de unde iese din motor.
E prinsa in 3 suruburi de 12 poza 5 sageti galbene si atentie ca si aceasta are o garnitura metalica.
Poza 5


Mai trebuie scos furtunasul de retur de la vasul cu antigel (se vede in poza 5 cu sageata verde).Trebuie un patent pentru a desface colierul de pe furtun.In momentul in care scoateti furtunul o sa curga antigel.Eu nu am avut ce sa ii fac si am lasat sa curga cam 1 litru.

In momentul asta ansablul egr e desprins dar nu va iesi pentru ca inca il tine acea teava prin care ii vin gazele nearse de la motor si pe care trebuie sa o inlaturati.
In partea din stanga sus la motor aceasta teava intra in motor.Aceasta se prinde in 3 suruburi (poza 6 indiciile 2 si 3).Pozitia e cam ingramadita din cauza ca pe acele 3 suruburi vine un suport metalic (poza 6 indiciul 4)ce se prinde in 2 din ele,acesta are rol de a tine 2 furtune cu cabluri clipsate. poza 6 indiciul 1
Poza 6 Suruburile din poza 6 indiciile 2 sunt suruburi duble vezi poza 7,adica dupa ce acoateti acel suport metalic mai aveti 2 suruburi sub suport.Aici va trebuie o tubulara cu gat infundat mai lunga.Inlaturati de tot teava metalica.

Pozele 6 si 7


Acum trebuie scoasa si mufa electrica care vine pe bobina egr-ului,iar apoi puteti scoate lejer ansamblul.Nu stiu daca trebuie data bobina jos de pe ansamblu,desi eu am dat-o dar e curat acolo la banutul ala poza 8 indiciul 2.Ea e prinsa in 3 suruburi torx de 30 poza 8 indiciile 1

Poza 8


Eun am curatat tot pe acolo plus teava neagra data jos cu decarbosolv,la fel si clapeta de admisie data jos.

Sper ca am fost destul de detaliat incat sa stiti exact ce va asteapta.

  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Sterge erorile daca merge si incearca cu un spary de pornire daca tot nu vrea, vezi sa nu fi uitat si ceva nestrans.. mufe nebagate.. la pornire trebuie sa tii cam accelerat sa nu moara daca da sa porneasca, daca nu tii accelerat, moare motoru` si o iei de la capat cu datul la automat.. eu uitasem teava de la racitor nestransa si la fel ce m-am chinuit ca nu pornea si se auzea un pufanit cand dadeam la automat pana sa o vad...
  • cristian crang

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jun 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Frate, am verificat tot, este ca la carte, am incercat sa o pornesc cu spray , a dat ceva semne da nu a mers, am tractat-o vreo 10km si tot nu a pornit. Ca si cum nu ajunge motorina la injectoare. Nu stiu ce sa-i mai fac Sad
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
E ceva in neregula, ai miscat clapeta cand ai curatat-o? cu erorile alea ce ai facut? ai cautat pe net ce inseamna codurile de eroare? daca nu se sterg inseamna ca ai facut ceva cum nu trebuie pe acolo...
  • cristian crang

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jun 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Erorile sunt urmatoarele:
P0400 - EGR
P1125 - Clapeta acceleratie.

D am, miscat clapeta sa curat cum trebuie... acu am sa desfac din nou tot, sa vad Sad
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Pai nu trebuia s-o misti ca si-a pierdut pozitia de baza si acum e zapacita daca n-ai lasat-o in aceeasi pozitie cum a fost cand ai desfacut-o...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,606
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Din pacate... ma inscriu si eu la categoria celor care dupa curatare EGR si admisie motorul NU MAI PORNESTE.

Cateva considerente de inceput : masina am adus-o din DE, pornea mai greu in sensul ca invartea ceva mai mult decat in mod normal dar motorul pornea. In dimineata zilei cand am demontat admisia in mod curios a pornit cel mai greu... in sensul ca a pornit ca si cum ar fi fost afara -20grade C sau mai mult. Adica... am dat (curios de mult) la demaror ca sa o ia. Ca sa mai adaug la chestiune, chiar si la cald invartea mai mult la fiecare pornire, asa pornea ea.

Asadar, am demontat admisia, EGR, clapeta de acceleratie... etc. ,,curatat totul Dumnezeieste,, cu Decarburol. Inainte de montarea pieselor inapoi, am mers la un amic si am cerut o supapa de retur SH... caci am banuit ca supapa de retur de pe masina mea e decalibrata si deci mi-am propus sa o schimb. Asadar, am primit pentru 50lei o rampa de Astra G 2004, senzor de presiune de Astra G 2004 si supapa de presiune a rampei. Vazand eu piesele astea... mi-am zis ca probabil ar fi o ideie buna sa mi le montez direct pe masina. Deci remontez tot, inclusiv rampa din dezmembrari cu senzorul de presiune si senzorul ei de retur motorina, dau apoi la automat... cu doua baterii cu cabluri... si nu porneste. Doar fum alb pe evacuare.

Okay, demontez senzorul de presiune de pe rampa de Astra G si-l pun pe cel de Astra H. Nicio imbunatatire, tot nu porneste motorul. Demontez rampa de Astra G, montez rampa originala a masinii cu supapa ei de retur, senzorul ei de inalta presiune si dau la automat. Actionez demarorul cu doua baterii pe cabluri, si... oricat am dat la automat nu porneste. Am slabit holender-ul fiecarui injector si vad ca vine mototrina in capul injectoarelor, asa ca îmi propun sa o tractez poate porneste. Pun sufa si trag masina... aproximativ 1km, in viteza a treia. in bord cu motorul intr-a treia, martorul cu cheita aprins, turatie motor 1.800rpm in bord, acceleratia la blana, dar motorul nu-mi parea ca e pornit, nici macar nu se accelara. Doar parea ca masina e trasa cu motorul ,,in frana de motor,,. Revin acasa, parchez masina, motorul cald, apa motor rulata prin motor (termostatul s-a deschis) si citesc cu OpCom erorile... doar P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction, eroare normala d.p.m.d.v dupa ce am rulat cu ea in viteza a treia trasa de masina din fata. Mai dau odata la automat, ceva fum maroniu pe evacuare, dar tot nu porneste.

Ei bine... mie imi pare ca ,,CEVA,, impiedica ca injectia sa se intample. Daca sunt colegi care s-au mai lovit de aceasta situatie... sau pot detalia care sunt parametrii necesari pentru pornire (cat turatie demaror, cat presiune rampa, cat alte alea....etc) îi rog sa scrie aici. Am vazut ca presiunea in rampa trece de 24MPa ajunge si la 30MPa apoi scade. Orice ideie cum sa o rezolv e binevenita, in 12 Septembrie am inmatriculare la RAR si as vrea sa mi-o pot trece pe nume.

Daca e vre-o siguranta de verificat in UEC, rog indrumare in aceasta directie. Masina e ,,cam noua pentru mine acum,, si sunt in impas, nu stiu ce ar putea fi de nu vrea sa porneasca nici trasa desi motorina vine din pompa de inalte.

Cu Stima.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pentru pornire cam 3-400 ture si constante, restul ma suni.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,606
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Pâna acum am schimbat: rampa comuna (in speranta ca e supapa mecanica de suprapresiune din capatul rampei), senzor de presiune in rampa, senzor crankshaft si senzor camshaft, am demontat supapa de refulare de pe pompa de inalta si am bagat-o in Decarburol apoi am remontat-o, am schimbat doua furtune de retur motorina ca erau coapte (cel mic de la returul injectoarelor care e pe cotul de la rampa si cel mare de retur al pompei de inalta spre conducta de plastic ce merge in rezervor), am facut bypass la filtrul de carburant cu un furtun transparent si bypass la returul pompei spre rezervor doar ca sa constat ca nu trage motorina cu aer si nu refuleaza motorina cu aer). Am descarcat bateria de ,,n,, ori si am abuzat demarorul peste masura.
DEGEABA, demarorul invarte bine, bateria inca are viata in ea, motorul se chinuie sa o ia dar nu o ia. Nu am niciun cod de eroare decat cel cu Generator lamp "L" care apare atunci cand dai mult la automat si motorul nu-ti porneste.

Am dat in admisie o jumatate de spray de frane, demarorul invarte mai repede si incearca sa o ia, dar tot nu porneste. Presiune in rampa urca pâna la 38MPa, demarorul invarte cu 250-300rpm si urca in turatie pâna la 400rpm cand zici ca e pe cale sa o ia, dar degeaba.

Si uite-asa... au trecut doua saptamani in care am incercat absolut tot ce am stiut eu sa fac ca motorul asta sa porneasca (inclusiv trasa 1km intr-a treia cu 50km/h la 1.800rpm fara sa porneasca motorul, pe urma ajuns acasa m-a luat stress-ul ca poate a sarit distributia un dinte de nu mi-a pornit, deci revenit acasa am demontat suportul motor si ambele capace de la distributie ca sa verific daca motorul mai e la semne si din fericire pentru mine...era inca la semne).

Nemaiavand nicio solutie m-am decis astazi sa incerc inclusiv un test de compresie. Nu am compresmetru in dotare, dar un cunoscut de-al meu (care este mecanic cu experienta la service Renault) avea asa ca l-am rugat sa vina sa-mi ia o compresie la motor. Am demontat toate bujiile si am gasit bujia de la cilindrul nr.1 uda, restul de trei bujii erau complet uscate (oare de ce doar bujia de la cilindrul 1 era umeda cu motorina? habar n-am). Deci s-a luat compresia : 14bari la cilindrul 1, 16bari la cilindrul 2, 13.5bari la cilindrul 3, 16,5bari la cilindrul 4. La cilindrul 3 a iesit ceva fum alb, si mi-am amintit eu ca astazi dadea sa o ia, deci am dat mult la demaror in serii scurte de 1sec ca parea ca asa il ajuta si dupa ce am obosit... m-am gandit ia sa ma uit daca am ulei pe came, am demontat busonul de ulei si m-am trezit cu un firicel de fum alb care a iesit din motor (?!).

Apoi a urmat etapa a doua (dupa valorile citite cu compressmetru), o sesiune de laptop cu Autocom. Fara erori stocate de niciun fel. Pe urma am urmarit ceva log-uri cu presiunea in rampa, turatia la demaror, senzorul crankshaft, senzorul cmshaft, totul a iesit in regula la test.

Apoi, urmatorul test a fost pentru clapeta de acceleratie + EGR. Cu clapeta a fost totul ok, dar EGR-ul la pornire dadea in program ca este ,,5% deschis,,. Va rog cine stie 100% sigur cum este software-ul din ECU la Opel sa ma lumineze si pe mine care e starea normala a EGR-ului la pornire, eu pot doar sa presupun ca in timp ce actionezi demarorul EGR-ul trebuie sa fie 100& INCHIS, si dupa pornire motor cu masina inca in stationare EGR-ul trebuie sa fie tot 100% INCHIS. Daca te pui in miscare, creste si turatia motorului si poate ca EGR-ul va fi partial deschis dupa aceea. Mecanicul a zis ca d.p.l.d.v EGR-ul ar trebui sa fie inchis la pornire, deci a slabit prinderea racitorului de EGR (teava de inox) in partea ce vine prinsa pe EGR + surubul ce tine la mijloc teava de inox trasa inspre motor, a tras teava de inox spre inapoi de pe EGR si mi-a zis sa dau la automat. Si de aici a inceput show-ul... nori grei de fum negru si motorul hopa... ca a inceput sa dea ceva rateuri ca si cum vroia sa porneasca. Am mai dat la automat in speranta ca se curata fumul care inneca motorul si fumul s-a mai diminuat insa doar putin, si-a schimbat culoarea in alb insa motorul tot nu a pornit. Asa ca mecanicul mi-a cerut o doza de bere si o foarfeca ca sa facem un fel de ,,blind EGR,, doar de test sa vedem daca motorul o ia dupa asta. Deja era destul de clar ca motorul cumva se inneca cu gazele nearse care se acumulau in urma pornirilor esuate. Gata tablita de ,,blind EGR,, o montam, strange racitorul EGR la loc pe corpul EGR si efectul a fost fix invers, motorul nu mai dadea niciun semn ca ar vrea sa poneasca. Slabeste mecanicul suruburile de la EGR scoate tablita ,,blind EGR,, trage de racitorul EGR spre inapoi si motorul incearca din nou sa o ia, da rateuri, fum alb-gri o gramada... si din pacate bateria a slabit pana acolo unde nu mai avea rost sa continuam. Asa ca am pus-o pe redresor peste noapte.

Verdict : evacuare motor infundata. Motorul se inneaca la propriu cu gazele ce nu mai ies pe evacuare dar sunt recirculate in admisie prin EGR (care e 5% deschis pe toata perioada cat dau la automat) si simptom de motor comprimat.

Printre altele mecanicul m-a intrebat daca mi-a scapat vre-o carpa in admisie atunci cand am curatat orificiile de admisie din chiulasa, insa eu le-am curatat cu o clema lunga metalica indoita in capat la 90grade si apoi am sters cu o carpa imbibata cu decarburol. Nu m-am grabit deloc, am luat-o la curatat cat s-a putut de meticulos... asa ca sansa sa se fi intamplat e de sub 1%. As zice ca nu e cazul sa fi ajuns vre-o carpa in admisie, dar nici nu pot 100% sa exclud posibilitatea asta.

Apoi mi-au venit o gramada de ganduri negre: poate ca vre-un vecin frustrat de ceva pe mine mi-o fi infundat evacuarea cu o carpa-ceva, poate cu vre-un cartof. Ca numai ce mi-a atras atentia un vecin ca sa fac ceva sa sterg mizeria (motorina si uleiul) ce a ajuns pe strada in fata si pe sub masina... ca copilul i-a venit cu mizeria pe pantofi pana in sufragerie. Plin de ganduri negre ma duc sa ma uit cu lanterna in evacuare si nu vad nimic care ar putea sa o obstructioneze, bag si o sarma de 50cm in toba finala dar nu dau de niciun obstacol. Totusi inca nu exclud posibilitatea, macar pâna nu demontez evacuarea complet sa vad ce e cu ea.

Mecanicul zice ca probabil in Germania s-a mers muuulti km cu motorul fara schimb de filtre si asta a dus la infundarea catalizatorului cu funingine. Sau s-a mers subturat (am vazut pe brief ca sunt doua femei mentionate ca proprietari anteriori, altii nu exista) ceea ce a dus la depunere masiva de funingine. Sau poate cumulat, ambele cauze de mai sus. Deci obligatoriu maine va trebui sa-i demontez esapamentul de la prinderea pe galeria de evacuare, imediat dupa primul catalizator... iar din punctul lui de vedere masina ar trebui sa porneasca imediat dupa aceasta operatiune. Apoi sa caut un alt EGR, sau sa-l repar pe cel de pe masina care l-am demontat eu initial sa-l curat (asta daca se poate repara), sau sa-i fac vre-o recalibrare-ceva din vre-un software, sau poate doar a ramas deschis caci motorul era comprimat si sarmanul servomotor atat a putut el sa inchida clapeta de comanda.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata