Ai uitat parola?


  1. Forum ClubOpel.com
  2. Cum sa ... ?
  • cristian crang

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut, acelasi lucru l-am facut si eu, exact pasii pe care-i prezinti tu. am pus totul la loc si masina nu mai porneste. Invarte de parca nu ar avea motorina si dupa ce a pus-o pe tester imi doua coduri de eroare de egr si de clapeta de acceleratie. Tu ai pornit-o usor?


Pisboy a scris:Bun,m-am decis sa curat si eu EGR-ul la masina mea.
Si dupa ce turoialul lui @andrey_00 mi s-a parut mai slab detaliat https://www.clubopel.com/vie...4022&start=20 ,m-am decis sa fac un tutorial mai de noobi (adica nu e chiar asa usor cum zice @andrey_00)
Toata lucrarea nu a fost atat de usoara pentru ca sunt multe de desfacut,pozitii aproape imposibile si julituri multe.Pozele nu sunt de calitate exceptionala dar sunt de ajuns pentru a intelege.

Mai intai trebuie desfacuta bateria masinii,bornele se desfac cu cheie de 10.Se scoate si tavita care sustine bateria prin desfacerea a 3 suruburi de 13(trebuie tubulara cu prelungitor la unul din suruburi).Se desfac cablurile prinse de tavita din partea de sus a acesteia,si conductele de antigel clipsate in partea stanga.In partea frontala are o mufa care se trage in sus pe sina si langa o chestie de aluminiu care se detaseaza tot pe sina de tavita.

Se desface colierul de la intercooler care intra in clapeta de admisie cu o cheie de 7 in poza generala indiciu 1 si poza 1 indiciul 3 si se da la o parte.

Poza generala


Se desfac de pe clapeta trei suruburi lungi cu cheia de 10 (indiciile 1) si un surub de 13 (indiciu 2) se scoate mufa electrica din clapeta si se detaseaza clapeta de admisie.Atentie,ca nu prea iese din cauza conductei mari negre din poza generala.Asa ca se da drumu la suruburile 4 si 5 din poza generala ,iar apoi se trage un pic in sus conducta pentru a putea scoate clapeta.Ceea ce trebuie sa ramana apoi se vede in poza 4 indiciul 2

Poza 1


Se desfac cele doua suruburi la conducta care vine in partea inferioara a EGR-ului cu cheie de 12(indiciile 1) atentie are si o garnitura metalica care se si vede in poza,indiciul 3
Poza 2


In partea inferioara a ansablului EGR se afla 2 suruburi pe dedesubt de 12 care le-am marcat in poza generala indiciul 6 si 7 (desi egr-ul in poza e scos) si in pozele urmatoare cu EGR pus incercuit cu galben.
Poza 3


Se desface surubul de 12 din partea superioara a ansamblului poza 4 indiciul 1
Poza 4


In spatele egr-ului vine o teava de metal groasa din stanga sus a masinii.Personal eu am desfacut-o mai intai de la EGR si apoi si de unde iese din motor.
E prinsa in 3 suruburi de 12 poza 5 sageti galbene si atentie ca si aceasta are o garnitura metalica.
Poza 5


Mai trebuie scos furtunasul de retur de la vasul cu antigel (se vede in poza 5 cu sageata verde).Trebuie un patent pentru a desface colierul de pe furtun.In momentul in care scoateti furtunul o sa curga antigel.Eu nu am avut ce sa ii fac si am lasat sa curga cam 1 litru.

In momentul asta ansablul egr e desprins dar nu va iesi pentru ca inca il tine acea teava prin care ii vin gazele nearse de la motor si pe care trebuie sa o inlaturati.
In partea din stanga sus la motor aceasta teava intra in motor.Aceasta se prinde in 3 suruburi (poza 6 indiciile 2 si 3).Pozitia e cam ingramadita din cauza ca pe acele 3 suruburi vine un suport metalic (poza 6 indiciul 4)ce se prinde in 2 din ele,acesta are rol de a tine 2 furtune cu cabluri clipsate. poza 6 indiciul 1
Poza 6 Suruburile din poza 6 indiciile 2 sunt suruburi duble vezi poza 7,adica dupa ce acoateti acel suport metalic mai aveti 2 suruburi sub suport.Aici va trebuie o tubulara cu gat infundat mai lunga.Inlaturati de tot teava metalica.

Pozele 6 si 7


Acum trebuie scoasa si mufa electrica care vine pe bobina egr-ului,iar apoi puteti scoate lejer ansamblul.Nu stiu daca trebuie data bobina jos de pe ansamblu,desi eu am dat-o dar e curat acolo la banutul ala poza 8 indiciul 2.Ea e prinsa in 3 suruburi torx de 30 poza 8 indiciile 1

Poza 8


Eun am curatat tot pe acolo plus teava neagra data jos cu decarbosolv,la fel si clapeta de admisie data jos.

Sper ca am fost destul de detaliat incat sa stiti exact ce va asteapta.

  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Sterge erorile daca merge si incearca cu un spary de pornire daca tot nu vrea, vezi sa nu fi uitat si ceva nestrans.. mufe nebagate.. la pornire trebuie sa tii cam accelerat sa nu moara daca da sa porneasca, daca nu tii accelerat, moare motoru` si o iei de la capat cu datul la automat.. eu uitasem teava de la racitor nestransa si la fel ce m-am chinuit ca nu pornea si se auzea un pufanit cand dadeam la automat pana sa o vad...
  • cristian crang

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Frate, am verificat tot, este ca la carte, am incercat sa o pornesc cu spray , a dat ceva semne da nu a mers, am tractat-o vreo 10km si tot nu a pornit. Ca si cum nu ajunge motorina la injectoare. Nu stiu ce sa-i mai fac Sad
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
E ceva in neregula, ai miscat clapeta cand ai curatat-o? cu erorile alea ce ai facut? ai cautat pe net ce inseamna codurile de eroare? daca nu se sterg inseamna ca ai facut ceva cum nu trebuie pe acolo...
  • cristian crang

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Erorile sunt urmatoarele:
P0400 - EGR
P1125 - Clapeta acceleratie.

D am, miscat clapeta sa curat cum trebuie... acu am sa desfac din nou tot, sa vad Sad
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Pai nu trebuia s-o misti ca si-a pierdut pozitia de baza si acum e zapacita daca n-ai lasat-o in aceeasi pozitie cum a fost cand ai desfacut-o...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate... ma inscriu si eu la categoria celor care dupa curatare EGR si admisie motorul NU MAI PORNESTE.

Cateva considerente de inceput : masina am adus-o din DE, pornea mai greu in sensul ca invartea ceva mai mult decat in mod normal dar motorul pornea. In dimineata zilei cand am demontat admisia in mod curios a pornit cel mai greu... in sensul ca a pornit ca si cum ar fi fost afara -20grade C sau mai mult. Adica... am dat (curios de mult) la demaror ca sa o ia. Ca sa mai adaug la chestiune, chiar si la cald invartea mai mult la fiecare pornire, asa pornea ea.

Asadar, am demontat admisia, EGR, clapeta de acceleratie... etc. ,,curatat totul Dumnezeieste,, cu Decarburol. Inainte de montarea pieselor inapoi, am mers la un amic si am cerut o supapa de retur SH... caci am banuit ca supapa de retur de pe masina mea e decalibrata si deci mi-am propus sa o schimb. Asadar, am primit pentru 50lei o rampa de Astra G 2004, senzor de presiune de Astra G 2004 si supapa de presiune a rampei. Vazand eu piesele astea... mi-am zis ca probabil ar fi o ideie buna sa mi le montez direct pe masina. Deci remontez tot, inclusiv rampa din dezmembrari cu senzorul de presiune si senzorul ei de retur motorina, dau apoi la automat... cu doua baterii cu cabluri... si nu porneste. Doar fum alb pe evacuare.

Okay, demontez senzorul de presiune de pe rampa de Astra G si-l pun pe cel de Astra H. Nicio imbunatatire, tot nu porneste motorul. Demontez rampa de Astra G, montez rampa originala a masinii cu supapa ei de retur, senzorul ei de inalta presiune si dau la automat. Actionez demarorul cu doua baterii pe cabluri, si... oricat am dat la automat nu porneste. Am slabit holender-ul fiecarui injector si vad ca vine mototrina in capul injectoarelor, asa ca îmi propun sa o tractez poate porneste. Pun sufa si trag masina... aproximativ 1km, in viteza a treia. in bord cu motorul intr-a treia, martorul cu cheita aprins, turatie motor 1.800rpm in bord, acceleratia la blana, dar motorul nu-mi parea ca e pornit, nici macar nu se accelara. Doar parea ca masina e trasa cu motorul ,,in frana de motor,,. Revin acasa, parchez masina, motorul cald, apa motor rulata prin motor (termostatul s-a deschis) si citesc cu OpCom erorile... doar P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction, eroare normala d.p.m.d.v dupa ce am rulat cu ea in viteza a treia trasa de masina din fata. Mai dau odata la automat, ceva fum maroniu pe evacuare, dar tot nu porneste.

Ei bine... mie imi pare ca ,,CEVA,, impiedica ca injectia sa se intample. Daca sunt colegi care s-au mai lovit de aceasta situatie... sau pot detalia care sunt parametrii necesari pentru pornire (cat turatie demaror, cat presiune rampa, cat alte alea....etc) îi rog sa scrie aici. Am vazut ca presiunea in rampa trece de 24MPa ajunge si la 30MPa apoi scade. Orice ideie cum sa o rezolv e binevenita, in 12 Septembrie am inmatriculare la RAR si as vrea sa mi-o pot trece pe nume.

Daca e vre-o siguranta de verificat in UEC, rog indrumare in aceasta directie. Masina e ,,cam noua pentru mine acum,, si sunt in impas, nu stiu ce ar putea fi de nu vrea sa porneasca nici trasa desi motorina vine din pompa de inalte.

Cu Stima.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,714
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pentru pornire cam 3-400 ture si constante, restul ma suni.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pâna acum am schimbat: rampa comuna (in speranta ca e supapa mecanica de suprapresiune din capatul rampei), senzor de presiune in rampa, senzor crankshaft si senzor camshaft, am demontat supapa de refulare de pe pompa de inalta si am bagat-o in Decarburol apoi am remontat-o, am schimbat doua furtune de retur motorina ca erau coapte (cel mic de la returul injectoarelor care e pe cotul de la rampa si cel mare de retur al pompei de inalta spre conducta de plastic ce merge in rezervor), am facut bypass la filtrul de carburant cu un furtun transparent si bypass la returul pompei spre rezervor doar ca sa constat ca nu trage motorina cu aer si nu refuleaza motorina cu aer). Am descarcat bateria de ,,n,, ori si am abuzat demarorul peste masura.
DEGEABA, demarorul invarte bine, bateria inca are viata in ea, motorul se chinuie sa o ia dar nu o ia. Nu am niciun cod de eroare decat cel cu Generator lamp "L" care apare atunci cand dai mult la automat si motorul nu-ti porneste.

Am dat in admisie o jumatate de spray de frane, demarorul invarte mai repede si incearca sa o ia, dar tot nu porneste. Presiune in rampa urca pâna la 38MPa, demarorul invarte cu 250-300rpm si urca in turatie pâna la 400rpm cand zici ca e pe cale sa o ia, dar degeaba.

Si uite-asa... au trecut doua saptamani in care am incercat absolut tot ce am stiut eu sa fac ca motorul asta sa porneasca (inclusiv trasa 1km intr-a treia cu 50km/h la 1.800rpm fara sa porneasca motorul, pe urma ajuns acasa m-a luat stress-ul ca poate a sarit distributia un dinte de nu mi-a pornit, deci revenit acasa am demontat suportul motor si ambele capace de la distributie ca sa verific daca motorul mai e la semne si din fericire pentru mine...era inca la semne).

Nemaiavand nicio solutie m-am decis astazi sa incerc inclusiv un test de compresie. Nu am compresmetru in dotare, dar un cunoscut de-al meu (care este mecanic cu experienta la service Renault) avea asa ca l-am rugat sa vina sa-mi ia o compresie la motor. Am demontat toate bujiile si am gasit bujia de la cilindrul nr.1 uda, restul de trei bujii erau complet uscate (oare de ce doar bujia de la cilindrul 1 era umeda cu motorina? habar n-am). Deci s-a luat compresia : 14bari la cilindrul 1, 16bari la cilindrul 2, 13.5bari la cilindrul 3, 16,5bari la cilindrul 4. La cilindrul 3 a iesit ceva fum alb, si mi-am amintit eu ca astazi dadea sa o ia, deci am dat mult la demaror in serii scurte de 1sec ca parea ca asa il ajuta si dupa ce am obosit... m-am gandit ia sa ma uit daca am ulei pe came, am demontat busonul de ulei si m-am trezit cu un firicel de fum alb care a iesit din motor (?!).

Apoi a urmat etapa a doua (dupa valorile citite cu compressmetru), o sesiune de laptop cu Autocom. Fara erori stocate de niciun fel. Pe urma am urmarit ceva log-uri cu presiunea in rampa, turatia la demaror, senzorul crankshaft, senzorul cmshaft, totul a iesit in regula la test.

Apoi, urmatorul test a fost pentru clapeta de acceleratie + EGR. Cu clapeta a fost totul ok, dar EGR-ul la pornire dadea in program ca este ,,5% deschis,,. Va rog cine stie 100% sigur cum este software-ul din ECU la Opel sa ma lumineze si pe mine care e starea normala a EGR-ului la pornire, eu pot doar sa presupun ca in timp ce actionezi demarorul EGR-ul trebuie sa fie 100& INCHIS, si dupa pornire motor cu masina inca in stationare EGR-ul trebuie sa fie tot 100% INCHIS. Daca te pui in miscare, creste si turatia motorului si poate ca EGR-ul va fi partial deschis dupa aceea. Mecanicul a zis ca d.p.l.d.v EGR-ul ar trebui sa fie inchis la pornire, deci a slabit prinderea racitorului de EGR (teava de inox) in partea ce vine prinsa pe EGR + surubul ce tine la mijloc teava de inox trasa inspre motor, a tras teava de inox spre inapoi de pe EGR si mi-a zis sa dau la automat. Si de aici a inceput show-ul... nori grei de fum negru si motorul hopa... ca a inceput sa dea ceva rateuri ca si cum vroia sa porneasca. Am mai dat la automat in speranta ca se curata fumul care inneca motorul si fumul s-a mai diminuat insa doar putin, si-a schimbat culoarea in alb insa motorul tot nu a pornit. Asa ca mecanicul mi-a cerut o doza de bere si o foarfeca ca sa facem un fel de ,,blind EGR,, doar de test sa vedem daca motorul o ia dupa asta. Deja era destul de clar ca motorul cumva se inneca cu gazele nearse care se acumulau in urma pornirilor esuate. Gata tablita de ,,blind EGR,, o montam, strange racitorul EGR la loc pe corpul EGR si efectul a fost fix invers, motorul nu mai dadea niciun semn ca ar vrea sa poneasca. Slabeste mecanicul suruburile de la EGR scoate tablita ,,blind EGR,, trage de racitorul EGR spre inapoi si motorul incearca din nou sa o ia, da rateuri, fum alb-gri o gramada... si din pacate bateria a slabit pana acolo unde nu mai avea rost sa continuam. Asa ca am pus-o pe redresor peste noapte.

Verdict : evacuare motor infundata. Motorul se inneaca la propriu cu gazele ce nu mai ies pe evacuare dar sunt recirculate in admisie prin EGR (care e 5% deschis pe toata perioada cat dau la automat) si simptom de motor comprimat.

Printre altele mecanicul m-a intrebat daca mi-a scapat vre-o carpa in admisie atunci cand am curatat orificiile de admisie din chiulasa, insa eu le-am curatat cu o clema lunga metalica indoita in capat la 90grade si apoi am sters cu o carpa imbibata cu decarburol. Nu m-am grabit deloc, am luat-o la curatat cat s-a putut de meticulos... asa ca sansa sa se fi intamplat e de sub 1%. As zice ca nu e cazul sa fi ajuns vre-o carpa in admisie, dar nici nu pot 100% sa exclud posibilitatea asta.

Apoi mi-au venit o gramada de ganduri negre: poate ca vre-un vecin frustrat de ceva pe mine mi-o fi infundat evacuarea cu o carpa-ceva, poate cu vre-un cartof. Ca numai ce mi-a atras atentia un vecin ca sa fac ceva sa sterg mizeria (motorina si uleiul) ce a ajuns pe strada in fata si pe sub masina... ca copilul i-a venit cu mizeria pe pantofi pana in sufragerie. Plin de ganduri negre ma duc sa ma uit cu lanterna in evacuare si nu vad nimic care ar putea sa o obstructioneze, bag si o sarma de 50cm in toba finala dar nu dau de niciun obstacol. Totusi inca nu exclud posibilitatea, macar pâna nu demontez evacuarea complet sa vad ce e cu ea.

Mecanicul zice ca probabil in Germania s-a mers muuulti km cu motorul fara schimb de filtre si asta a dus la infundarea catalizatorului cu funingine. Sau s-a mers subturat (am vazut pe brief ca sunt doua femei mentionate ca proprietari anteriori, altii nu exista) ceea ce a dus la depunere masiva de funingine. Sau poate cumulat, ambele cauze de mai sus. Deci obligatoriu maine va trebui sa-i demontez esapamentul de la prinderea pe galeria de evacuare, imediat dupa primul catalizator... iar din punctul lui de vedere masina ar trebui sa porneasca imediat dupa aceasta operatiune. Apoi sa caut un alt EGR, sau sa-l repar pe cel de pe masina care l-am demontat eu initial sa-l curat (asta daca se poate repara), sau sa-i fac vre-o recalibrare-ceva din vre-un software, sau poate doar a ramas deschis caci motorul era comprimat si sarmanul servomotor atat a putut el sa inchida clapeta de comanda.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Okay, deci m-am hotarat sa demontez galeria de evacuare+turbina+catalizatorul primar...

Nu o sa intru in detaliile demontarii, vreau doar sa mentionez ca am tras galeria de evacuare la 30grade fata de motor atat cat mi-au permis suruburile de prindere ale ei de pe chiulasa, NU am demontat conducta de ulei de pe turbina insa am scos apa+antigelul din motor. Apoi am dat la cheie, motorul parea ca a pornit destul de chinuit de 3x insa doar la 600rpm si s-a oprit imediat. Senzatia mea a fost ca parca motorul nu functiona cu toti cilindrii si se auzea ca un benzinar fara vlaga.

Okay, mi-am zis ca oricum nu prea conteaza daca a pornit sau nu, conteaza ca am demontat si mi-am propus sa verific starea componentelor demontate sa vad daca mecanicul a avut dreptate. Am gasit asta :

Ce sa spun... a fost soc de-a dreptul cand am constatat ca paletele turbinei (partea dinspre gazele de evacuare) era complet acoperita de un ,,gunk,, negru uleios si nici urma de palete. Destul de greu de invartit paletele cu mana, ceva mai usor de invartit cu un spitz... Dar greu de crezut ca am putut veni din Germania 1.600km cu masina si culmea e ca am avut ceva accelerari repetate la 2.800-3.000rpm la vale insa fara sa simt in vreun fel ca masina nu mai trage... Ajung acasa si-i spun la sotie (care era in masina din spatele meu atunci cand am venit din DE) ca ,,Uite draga mea ce am gasit in evacuare,, si-mi spune foarte franc: ,,Pai eu nu ti-am zis ca in depasiri iesea fum negru dupa tine?,, Mi-o fi spus si eu am uitat... pentru ca eu unul nu-mi amintesc, dar acum deja incepea sa aiba sens informatia asta.

Stam si analizam situatia, iar prietenul meu care este inginer de motoare imi spune ca din punctul lui de vedere nu se putea intampla sa ajunga ,,gunk-ul,, asta uleios in palele turbinei pâna jos in catalizator decat daca a cedat una din etansarile lagarelor turbinei. Asadar, optiunea de a demonta si curata turbina nu a mai fost o optiune viabila... ar fi ajuns la un moment dat la fel de plina de mizerie ca in poze daca etansarea respectiva pierdea ulei pe la ax. Asadar... m-am dus sa cumpar o alta galerie de evacuare (s-au rupt ambele suruburi de prindere racitor EGR atunci cand am demontat), alta turbina Garrett pe SH si un alt catalizator aflat inca in stare buna.

Deci pâna aici tot ce mi-a spus mecanicul a fost corect si ideia de motor comprimat pentru ca nu avea evacuare avea sens.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deci ma duc eu la un amic care aduce masini SH (dinafara Romaniei, nu stift-uri de pe la noi... luate terminate dupa 500.000km de TAXI, sau lovite in accidente frontale) si avand o relatie buna convenim sa platesc 400lei pentru o galerie de vacuare in stare buna, o turbina Garrett in stare buna si un catalizator inca in stare excelenta. Cu catalizatorul si turbina mea la schimb, evident. Oricum, in opinia mea -am primit un pret OK- pentru tot ce-am avut nevoie, toate fiind in stare buna/foarte buna si toate de pe aceiasi masina care mergea pe rotile ei atunci cand a fost dezmembrata.

Duc toate componentele acasa, slefuiesc galeria de evacuare ca sa scot calamina, torn decarburol in palele turbinei dinspre galeria de evacuare ca sa curat mizeria care era (putina), apoi montez totul la loc si apoi le pun sus pe motorul meu. Bucuros dau la cheie, si nimic... motorul nu porneste. Era ca si cum nu am schimbat nimic pe motor, practic m-am intors la situatia dinainte, motorul dadea doar slabe sanse sa porneasca, mai rau decat atunci cand am incercat sa-l pornesc cu galeria de evacuare partial demontata...
Pregatesc o tablita ,,blind,, la EGR, o montez, dar la automat, absolut niciun semn ca masina ar vrea sa porneasca. WTF?!? Ce-i asta, ca mecanicul mi-a spus ca dupa schimbarea pieselor respective masina trebuie sa porneasca... Sun amicul meu de la care am luat piesele sa-l intreb daca e sigur ca piesele sunt OK. Primesc confirmare clara ca piesele sunt OK, motorul functiona perfect inainte de demontatare, s-au facut ceva km de test cu el in diverse regimuri de turatie, deci piesele sunt sigur bune. Pune mâna amicul meu de la care am luat piesele si sunt pe cineva de la Opel in Sibiu si-i explica situatia... Raspuns :
- au avut un singur caz in toata istoria lor de cand demonteaza EGR, clapeta, admisie in care a cazut calamina in motor si nu s-au mai inchi supapele
- iar daca am tras-o, i-am dat peste cap motorul si deci sa-i demontez capacul la motor ca sa verific axele cu came. Ca daca ,,nu sta pornita pe spray de frâne,, atunci sigur e gata motorul, in senzul ca daca mi-a cazut calamina in scaunul supapelor si am tras-o atunci am fortat axul cu came cand supapa nu se putea inchide si e lovita cel putin o supapa sau s-a decalat vre-o cama.

Alta ipoteza: in urma faptului ca am tras-o, probabil motorul neavand pe unde sa dea afara gazele ca aveam turbina + catalizatorul infundate deci fiind motorul comprimat eu dupa ce am tras-o s-a strambat vre-o biela. Cica atunci cand motorul are o biela sau mai multe sucite (strambe) motorul nu mai are compresie necesara si in turatie de electromotor nu bate nimic suspect, dar nu porneste. Deci sa-i scot injectoarele din chiulasa, sa bag un electrod pana in capul pistonului si sa verific cat iese inafara electrodul pe fiecare cilindru, ca sa vad daca nu am vre-o biela indoita.

Multe ipoteze, dar numitorul comun al tuturor acestor ipoteze a fost ca citez, ,,daca nu porneste cu spray de frane si nu o poti tine pornita pe spray, atunci ai o problema cu distributia sau e GATA motorul,,.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am mai citit una-alta ce spun altii (aflati in aceiasi situatie) pe Internet, plus ca am un foarte bun amic electronist care mi-a spus ca inainte de toate sa demontez ECU motor sa-l verific, apoi sa verific firele pentru continuitate... in special pe partea de injectie. Si mie inima imi spunea intruna ca motorul e bun, trebuie ca exista ceva ce nu-i permite motorului ca sa porneasca.

Ma apuc de curatat fire de masa (cele de pe aripa stanga-fata in compartimentul motor, apoi bornele). Degeaba, motorul tot nu porneste... nicio imbunatatire. Demontez ECU si ma duc cu el in plasa la electronist. Asa se prezenta ECU la exterior, iar atunci cand l-a vazut amicul meu mi-a spus din start ca a mai fost desfacut odata de vre-o firma de reparatii (sau de tuning), pentru ca era resigilat :

Ne apucam noi de demontat capacul la ECU si gasim asta:

Asadar, eram fericitul posesor al unui ECU cu un condensator tip SMD explodat pe PCB... Defapt, PCB-ul respectiv trebuia sa arate asa :

La o prima vedere parea destul de grav, scurt circuit datorat condensului, cine a refacut lipiturile la condensatoarele din ECU si apoi a resigilat ECU a pus ceva silicon de etansare peste cel vechi fara sa-l elimine, cu timpul a intrat apa... s-a facut condens si SMD-ul respectiv a intrat in scurt-circuit cu degajare de caldura, fapt ce a ars primul strat al PCB-ului. S-a râcâit jos primul strat ars, s-a refacut lipitura cu un condensator de calitate extras dintr-un TV made in Japan de generatie veche si ... verdict final : ,,Ai 50% sanse sa nu-ti fi pornit masina din cauza acestui condensator explodat, ca era pe etajul de filtrare curent catre injectoare. Restul de 50% este posibil sa fi fost deja explodat SMD-ul respectiv de mult timp... deja din Germania si masina sa fi functionat si asa, doar ca la anumiti curenti mai mari sa fi generat ceva zgomot/informatie neplauzibila pentru ECU in anumite plaje mai mari de turatie. Du-te acasa acum si da-i o cheie sa vezi daca iti porneste acum motorul,,
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si ma duc eu acasa, oarecum eliberat de stress... ca deja gasisem turbina+catalizatorul infundate, le-am schimbat si acum am reparat si ECU, deci sansele ca in sfarsit sa-mi porneasca motorul erau destul de mari. Deja ma chinuiam de 3 saptamani sa-l pornesc, aproape ca am omorât bateria si demarorul... cred ca am dat la cheie pentru 2 ani in avans, pe bune!

Pun ECU sus, dau la cheie si... nicio diferenta, motorul nu dadea niciun semn ca vrea sa o ia. Dau ceva telefoane, cu greu gasesc un ECU SH de Astra H 1.7cdti 74kw cu ident ZH. Pret: 250lei, il rog pe amicul meu electronist sa vina cu mine sa-l verificam, stabilim cu proprietarul ca vreau sa-l demontez dupa cumparare doar sa verific ca nu sunt piese explodate pe cablaj (i-am explicat situatia in care ma aflam si.. am gasit intelegere!). Deci platesc, desfacem noi cu greu ECU, totul era in stare buna... okay, sa ma duc acasa ca sa-l pun pe masina. Il pun sus, dau la automat si NICIO DIFERENTA!, masina nu dadea niciun semn ca ar vrea sa porneasca. Ba mai mult, parea ca demarorul nu mai poate invarti suficient de repede ca sa o ia, parea mai degraba ,,lesinat,, Nestiind ce mai poate fi de data asta, il sun eu pe amicul meu electronist si imi zice ca vine sa verificam daca nu am vre-o cadere de tensiune pe cabluri de nu porneste. L-am rugat sa cumpere si un spray de pornire doar sa incerc sa pornesc cu el, el si-a luat si un spray de frane ca nu mai avea deloc spray pentru curatat piese. Se apuca de masurat, si verdict : ,,Ai o cadere de tensiune de 0,5volti pe firul de minus spre demaror si ti se incalzeste borna de minus. Trebuie sa punem un fir suplimentar de minus intre baterie si motor sa invarta demarorul mai repede,,.

Punem firul de minus suplimentar, dau la automat, niciun rezultat. Rog sa-mi dea cu spray de pornire in fata clapetei de acceleratie. Surpriza, cu spray de pornire motorul aproape ca nu mai putea sa dea motorul peste cap... Rog sa dea cu spray de frane in clapeta de acceleratie, da cu spray... pâna ce am auzit cum a facut motorul detonatie. STOP, ca nu-i bine... Lasam motorul sa stea 5min, apoi dau la automat si in mod miraculos vad cum creste lent turatia in ceasul de turatie din bord... urca la 600rpm...700rpm... 800rpm si BINGO! motorul porneste si ramâne la 850rpm ! OMG, OMG, OMG ! Doar ca nu aveam acceleratie, motorul suna ca un scuter si o gramada de fum la esapament... Acum ORICE ar fi, m-am decis sa nu-l opresc... va dati seama, deja ma chiunuiam de 4 saptamani sa-l pornesc in fiecare zi. Efectiv NU mai puteam, ma sunau prietenii zilnic ca sa ma intrebe daca l-am pornit, chiar si copii care treceau pe strada m-au intrebat ce are masina de lucrez zilnic la ea... eram de dimineata la servici si dupa-masa pâna seara la masina... si 4 saptamâni am tinut-o tot asa, de nu mai puteam fizic si psihic.
Am lasat motorul sa fumege 30min la relanti, apoi dupa ce s-a incalzit am incercat sa-l accelerez. Aveam pedala, insa la 1.500rpm motorul deja nu mai avea vlaga si mi parea ca se balanseaza nefiresc pe tampoanele motor. Asa l-am perceput eu la momentul respectiv. Si nu suna ca un diesel plin, mai degraba ca un benzinar obosit. Iau laptop-ul si Op-Com-ul si le pun pe masina. Si în sfarsit... dupa 4 saptamani de incercari de pornire motor... vad si eu o eroare in ECU : ,,P0105 – Barometric Pressure not plausible with Boost Presure,, Opresc motorul, pornesc motorul: Barometric Pressure 100bar, Boost Pressure 64bar si apoi sare brusc in 305bar?!... Opresc motorul, rog pe cineva sa mi-l porneasca si ma uit la tija actuatorului de pe turbina: dupa pornire motor, cam la cateva secunde vad ca se trage tija la maxim. Hopa! NU e okay ca sa se intample asta, deci opresc motorul si imi propun sa demontez a doua zi teava neagra dintre EGR si admisie ca sa vad ce e in neregula cu admisia sau cu senzorul MAP.

Inainte de a termina cu munca la masina pe ziua respectiva, inlocuiesc ECU cumparat SH cu cel reparat de prietenul meu electronist. Dau la automat si... surpriza, ECU reparat este perfect functional, deci reparatia lui a fost una de succes! Minunat, deci acum am si un ECU de rezerva, alaturi de senzor crankshaft si senzor camshaft, deci eu zic ca e OK asa... hai sa-i zicem la tot pachetul ,,Astra H 1.7cdti Driver's Survival Kit,, pentru cazul in care raman vreodata cu masina pe coclauri, sau prin ceva tari straine (in caz ca ma voi duce pe-acolo cu ea).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
A doua zi de dimineata ma apuc eu de demontat teava neagra ce duce spre admisie, ca sa vad ce e in neregula pe partea de admisie motor. Dau eu jos teava neagra (care duce aerul comprimat ce vine racit din intercooler->trece prin EGR si ajunge direct in admisie) ca sa vad cum arata admisia (aici ma asteptam ca admisia sa fie plina de funingine, daca tot am avut turbina si catalizatorul infundate si noxele s-au plimbat prin motor, pâna inclusiv in admisie) si... ce sa vezi... gasesc ASTA:

In acel moment am realizat ca ,,EU, doar EU,, am fost ultimul care am lucrat acolo, NIMENI ALTCINEVA! si mi s-au taiat picioarele... Trag carpa verde afara si gasesc astea :

Complet costernat, iau o pauza de 5min ,,absolut necesara,, pentru procesarea situatiei. Si-mi amintesc... incet-incet... cum ca la momentul cand am curatat admisia, teava neagra, clapeta si EGR-ul am pus ceva carpe in EGR pentru ca nu am putut sa-l sterg (EGR-ul avand gaurile de la mijloc, unde nu ajungi ca sa-l stergi chiar daca bagi degetele in interior, orice ai face) si cum urma eu sa pun EGR-ul in portbagaj in masina sotiei am infundat ceva carpe doar ca sa nu se scurga DECARBUROL si sa nu miroasa prin masina dupa aceea... Apoi, ce sa vezi... la montare am verificat cam tot (admisie, teava neagra, clapeta de acceleratie) dar nu si EGR-ul. Si la cum am indesat eu cele 3 carpe in el, e ,,de mirare,, ca intr-un final a reusit motorul sa si porneasca... Poate totusi l-a ajutat spray-ul de pornire pe baza de ethanol, cine stie...

Asadar, acum ca am aflat cauza as vrea sa fac un scurt REZUMAT:

- am tras masina 1km intr-a treia la 1.800rpm, insa motorul nu parea ca se accelereaza in vreun fel. Parea ca un motor diesel vechi, de generatie 1985-1997 cu pompa de injectie clasica, care e tras fara sa i se deschida electric si supapa de admisie carburant (cea aflata direct pe pompa de injectie). Puteam sa o trag 10km, ca tot nu pornea... motorul nu primea aer.
- am dat toti cu spray de pornire direct prin clapeta de acceleratie... iar in spatele clapetei de acceleratie era carpa aia verde care obtura aerul spre admisie. Rezultat dat cu spray : ZERO! spray-ul curgea inapoi in jos pe buza clapetei si mai departe pana jos pe cutia de viteze. Mecanicul a fost mai destept si a dat cu spray, apoi imediat a pus sus furtunul de la intercooler, si tot asa... pâna ce motorul a dat ceva semne ca incearca sa porneasca. Asta a facut diferenta dintre noi ceilalti (amatori) si mecanicul de la NISSAN/RENAULT. In plus, el s-a prins ca am evacuarea infundata, eliberand racitorul EGR de pe intrarea EGR moment in care motorul a inceput sa scoata fum negru mult pe teava respectiva si a inceput sa dea semne ca vrea sa porneasca. Era deja noapte,. bateria aproape terminata si am fost nevoiti sa ne oprim, ca probabil altfel motorul ar fi pornit inca de atunci.
- am facut mai multe fisiere de log cu Op-Com... insa neavand experienta cu motorul asta si neavand niciun fisier de log comparativ de pe o masina identica dar care porneste... nu mi-am dat seama ca cu 5-10kg/h volum de aer in admisie motorul nu are nicio sansa sa porneasca, pentru ca are aer prea putin.
- daca motorul nu porneste pe spray, NU e obligatoriu ca distributia sa fie sarita de la semne... sau motorul sa fie terminat. Verficati si daca exista ceva ce poate obtura aerul care intra in admisie. La mine a fost ,,carpa vietii,, totusi cumva am avut puterea sa rezist tentatiei de a demonta capacul motor ca sa vad ce-i cu axele cu came sau cu injectoarele.

L.E:
I-am sunat sau am scris pe e-mail/WhatsApp ca sa cer scuze celor care s-au implicat in vreun fel sa ma ajute sa ies din situatia pentru care doar ,,EU,, am fost vinovat de cauza si efect. Asta este... cu totii se intampla uneori sa gresim, macar daca am comis-o EU am tras ca un caine sa o indrept.
Inca odata multumesc tuturor celor care m-au ajutat, sper sa ajute cuiva toata stituatia prin care am trecut si pe care v-am descris-o aici.

Cu Stima.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Datorita faptului ca nu am putut sa pornesc motorul am ratat programarea la RAR pentru autentificare/CIV din 12 Septembrie 2019. In plus, ieri i-am schimbat demarorul cu unul original HITACHI, cel aftermarket cu care a venit masina din DE deja mirosea a ars si nu mai avea putere sa porneasca motorul dupa o tura completa.

M-am reprogramat la RAR pentru data de 24 Octombrie, iar incepand cu data de 08 Octombrie voi avea primele numere rosii. Exista si o parte buna a faptului ca s-a intamplat ce v-am descris mai sus, pentru ca pe motor am cam schimbat ce era de schimbat (turbina+catalizator primar si ECU motor), am curatat clapeta, EGR si tot ce tine de traseu admisie aer si pot sa va spun ca motorul merge excelent si nu da cu fum - ceea ce este foarte bine pentru testul de noxe de la RAR. Dupa RAR urmeaza remapare, si voi avea ECU curent remapat pentru ceva hp in plus, iar ECU reparat inca avand soft-ul original al masinii il voi tine pentru ITP-ul anual (daca va fi nevoie de el) sau daca nu va fi in masina ca si piesa de schimb.

In ceea ce priveste topicul acesta, daca si eu am scos-o la capat dupa tooot ce-am patimit in urma actiunilor mele... consider ca oricine ar vrea sa-si curete piesele ce tin de traseul de aer spre admisie sa o faca, ca se merita.
Exista in topic suficiente informatii ca sa o scoateti la capat si rezultatul final este unul pe masura muncii depuse.

Cu Stima.
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Poate ar trebui un topic separat cu saga acestui model adus 'din DE'.
Partea buna este ca ai trecut de 3 probleme majore ale acestei minunatii, ECU, turbina si una provocata - demarorul.
Am vrut sa zic 4 probleme, dar daca ai inlocuit rampa de injectie cu una exact la fel, urmeaza. Aici un sfat - blindeaza supapa din capatul rampei si nu vei avea probleme cu presiunea in rampa si motorina pe retur cand actionezi demarorul. E bine sa previi de acum si sa nu arunci banii pe supape.
Partea proasta este ca probabil vor aparea si celelate doua vedete ale problemelor - alternatorul si transmisia, prima de nerezolvat complet, a doua care poate trimite masina direct la dezmembrari.
Oricum, e absolut fabulos ce am putut citi aici despre Astra H 101 cdti.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Transmisia este F23WR si cutiile astea sunt robuste, chiar pot sa spun ca mi se pare foarte bine etajata cutia pentru cei 101cp (va rezista fara probleme si la 125-130cp). Alternatorul DA... in mod sigur va pica undeva in urmatorii ani, dar deocamdata e Okay... am vazut ca sub 14.2v nu coboara cu farurile pornite si ventilatia pe pozitia a doua. Si stiu ce am de facut ca sa-i prelungesc viata, am scris despre asta in alte topicuri pe tema respectiva. Overall, eu sunt multumit de masina.

I-am curatat admisia, EGR, throttle si restul componentelor de pe traseul de admisie special pentru testul de noxe de la RAR, dar si pentru remapare (voi vedea cum si cand o voi remapa, oricum numai dupa ce o inmatriculez). Mi-am complicat viata 4 saptamani cu problemele ce-au rezultat din greseala mea de la remontare, insa eu unul cred cu tarie ca TOT ce se intampla în viata mea este în favoarea mea, am tras propriile invataminte din patania mea si mergem mai departe impreuna.
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Da, trebuia sa scriu ambreiaj nu transmisie. De fapt pica rulmentul de presiune, mai ales, plus volanta cu masa dubla la km astia - daca nu le-a inlocuit deja cineva. N-as vrea sa ma gandesc la tuning, deja dth e un dtl supraalimentat, cu turbina modificata = geometrie variabila si volanta dubla (fata de simpla, la dtl). Daca m-as intoarce cu zece ani inapoi as lua un h z17dtl, e mult mai fiabil fata de z17dth, excluzand alternatorul, desigur.
E bine ca esti optimist, asa si trebuie.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca am scris mai sus in clar ca ,,cred cu tarie ca TOT ce se intampla în viata mea este în favoarea mea,, ... cu siguranta sunt mai mult decat un simplu optimist.

Dar, de dragul discutiei... sa spunem ca sunt doar ,,o persoana constienta de sine,,. Asta ma face sa nu-mi pun niciodata problema sa ma intorc inapoi in timp (nici macar cu o zi). Trecutul e betonat (nu mai poti schimba nimic, e deja consumat), prezentul doar ,,ESTE,, ...moment cu moment, iar viitorul NU s-a manifestat înca (,,n,, posibilitati, in functie de puterea de a manifesta a fiecaruia).

Sigur ca ce-am patit a fost 100% din vina mea, dar e deja la modul trecut si nu mai pot schimba nimic... oricat mi-as dori, Doar mi-am facut timp ca sa scriu aici in detaliu, poate ca o sa ajute in vre-un fel pe cineva la un moment dat.

Nu am scris de m-au durut mainile ca sa explic toata situatia, am scris de placere.

Cu Stima.
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
"Trecutul betonat...prezentul este... si viitorul nu s-a manifestat inca" - adanc, nu ma gandeam ca o astra h poate genera reflectii filozofice Smile Care ar merita, dupa cum am mai spus, un topic separat, cum sunt cele existente deja pe forum, de tipul "Astra H diesel End Of Life" , "Astra h 1.7 1.9 cdti o mare teapa", "Cea mai proasta masina...ever", curatarea EGR nu prea se potriveste.
  1. Forum ClubOpel.com
  2. Cum sa ... ?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata