Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Sunteti siguri ca vorbiti de aceeasi masina? J-ul are servodirectie electrica cu motorasul montat direct pe caseta de directie. Cureaua de accesorii mai mult ca sigur ca are un intinzator pe arc, iar ca accesorii sunt: pompa de apa, alternatorul si compresorul de aer. Presupunand prin absurd ca nu exista intinzator, sigur e o rola de ghidaj care se desface ca sa poti scoate cureaua...
Skip ads

  • nelu22

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Motorul de 1.6 16v 110cp model 201j6 are servo hidraulica . Are pompa clasica antrenata de o curea mica de pompa de apa. Cel putin asa este motorul meu.
Cureaua de accesorii are rola intinzatoare si misca si pompa de apa. Practic pompa de apa are o fulie dubla.
Legat de functionarea pompei , cea electrohidraulica functioneaza tot timpul numai ca atunci can nu se misca volanul are turatie mica. Se si aude. Cea hidraulica sau mecanica, se misca tot timpul dar ea functineaza ca orice pompa este scoasa si bagata in sarcina prin ventilul din caseta de directie. Din punctul meu de vedere e gresita afirmatia ca o pompa electrica consuma mai putin ca una mecanica. Din contra una electrica presupune un alternator mai mare, un consum mai mare de current , o risipa de energie prin transformarea lucrului mechanic in energie electrica pentru amisca o pompa.
Servodirectia electro - hidraulica are avantajul ca este mult mai rapida, comparative logan - ford focus, dar nici asta de astra j nu e mai prejos.
Pompa mecanica servo
  • nelu22

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2015

  • Mesaj Privat
oache81 a scris:Cureaua probabil se schimba cu ranga daca n-are intinzator.
Se descurca ei cumva, macar sa ajungem linistiti la 60.000 de km sau cand s-o schimba.

Jante de tabla pentru iarna am gasit la 150 de lei bucata la emag.Sper sa nu se considere reclama.Oricum cam acelasi pret e peste tot inclusiv pe olx sunt multe anunturi dar la un magazin mai mare poti plati cu cardul, eventual in rate.
Anvelope am deja de la fosta masina si cred ca ma mai tin vreo 2 ierni ca nu merg chiar asa de mult.
Capace nu ma intereseaza sa cumpar ca sa aiba altii ce fura.
Alea de la emag sunt originale GM, versiunea pentru benzina 5x105 pe 16.


Sigur astea sunt jantele? Mai trebuiesc puse capacele la butuci?
Mie mi se pare suspect de ieftine pentru o janta OEM. Am cuparat si eu deastea ieftine la logan si le-am aruncat pentru ca nu le puteam echilibra si tremura volanul tot intr-o veselie.
La astea de iarna le mai pui senzori de presiune sau fara si ramai cu eroarea in bord pana la primavara?
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Am doua nelamuriri legate de afirmatiile tale: 1. ne poti pune o poza cu vasul lichidului de servo? si 2. esti sigur ca pe motorizarea asta din 2016, s-a pus un un alternator mai mic fata de celalalte motorizari, pentru a justifica afirmatia ca este un consum mai mic de curent? Nu stiu de ce, dar cred ca si pe modelul asta este montat tot cel clasic de 100A.
In discutia legata de consumul pompelor electric vs hidraulic, am impresia ca nu se discuta consumul lor efectiv de putere pentru a functiona ci de cata putere fura ele de la motor, fiind un angrenaj in plus legat pe cureaua de accesorii (sau pe fulia pompei de apa in cazul nostru) cu frecari si opunand rezistenta la miscarea libera a motorului.
Skip ads

  • nelu22

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut o sa pun poze mai pe seara. Legat de cosumuri nu am date si doar am presupus. Teoretic pompa electrica consuma mai mult decat una mecanica.
Pompa mecanica este antrenata direct de motor. Pierderile sunt minime. Pompa electrica , lucru mecanic este transformat in curent pentru ca mai apoi acesta sa fie convertit in lucru mecanic din nou.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
salut!

nelu, parerea mea este ca gresesti.
Pierderile de energie intr-un angrenaj mecanic (fulie+curea) sunt mai mari decat intr-un sistem electric. (unul din motivele pt care => locomotiva diesel-electrica, adica fara cutie de viteze)

Ideea principala care se urmareste cu o servodirectie full electrica e ca ea sa functioneze doar atunci cand e cazul si cu pierderi minime, posibile doar intr-un sistem electric, micsorand la minimum efortul pus pe motor si deci consumul de carburant.
O servodirectie electrica cere un alternator mai mare, dar care alternator oricum va fi acolo si va consuma un cuplu motor mai mic sau mai mare, functie de cata putere trebuie sa debiteze la randul lui la iesire. DAR, fulia pompei clasice va fi eliminata cu totul.

O servo hidraulica are pompa antrenata mereu, adevarat ca ea poate fi sub sarcina sau ba, dar ceva efort pe motor ea tot va pune, la care adaugi frecarile curelei.

Un exemplu la indemana e noua generatie de Dacii (cel putin Prafster). Nu au vrut sa cheltuie bani cu conceperea unei servo noua si au pastrat caseta de directie hidraulica, dar au pus o pompa hidraulica diferita, care nu mai e antrenata de motor printr-o curea, ci care e antrenata de un motor electric. Care porneste doar cand rotesti volanul.
Pe langa asta, implementeaza usor si gradul variabil de asistare in functie de viteza.
  • nelu22

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Acea pompa de care vorbesti adica pompa hidraulica actionata de motor functioneaza tot timpul, doar ca variatia debitului sau a presiunii se face prin reglarea turatiei. Asculta o astfel de pompa cu atentie si ai sa vezi ca este asa cum zic eu. Am avut o astfel de pompa pe un ford focus. Singura care funtioneaza numai cand misti volanul este cea electrica cum are corsa c pe coloana de directie sau modele mai vechi de astra cu motorul pe caseta de directie.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
ok, suna perfect viabil cum zici tu, iar daca zici ca ai si avut nu te contrazic pt ca eu doar am mirosit sistemul de departe.

Totusi, el a fost implementat fix cu scopul de a reduce efortul pus pe motor si a micsora consumul. (De fapt cred ca mai degraba pe emisii se vede mai bine efectul).

Ca idee, despre full electric, daca pui Corsa C cu farurile aprinse, botul spre un perete si stand in relanti virezi, se observa scaderea intensitatii farurilor. Nu stiu date precise, dar servomotorul consuma cu siguranta instantaneu de ordinul a zeci bune de amperi. DAR doar cand si cand, iar in situatia in care stai pe loc, ai parte de consumul maxim. In fine, ideea e ca per ansamblu metoda electrica pune cea mai mica incarcare pe motorul termic.
Skip ads

  • iatcriss2005

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor. In calitate de nou proprietar de Astra J Sedan 1.6 115 cp vreau sa va intreb daca si voi constatati urmatoarea problema la aceasta masina. In momentul in care de exemplu este in treapta a 3-a si apasati pe acceleratie aveti o mica miscare a schimbatorului de viteze in sensul fata spate? Daca aveti si voi inseamna ca este din proiectare. Sunt curios daca cei cu motor 1.4 Turbo au aceeasi problema. Mai mult in treapta a 5-a dupa 100-110 la ora apare o vibratie deranjanta in schimbatorul de viteze. Apreciez feedbackul vostru. Masina mea are 1158 km dar are simptomele astea inca din prima zi.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca e cutia praf de noua...
Nu are voie sa se miste sau sa vibreze.
  • nelu22

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2015

  • Mesaj Privat
PunctAlbastru uite poze cu pompa si rezervorul de la servo:






iatcriss2005 legat de miscarea schimbatorului , la mine nu se misca si nu vibreaza, insa asa cum zici tu se simte o miscare a motorului la accelerari bruste sau decelarari cand si cand, sau atunci cand iei piciorul de pe ambreiaj dar ramane piciorul pe acceleratie sau cand debraiezi si la fel nu iei complet piciorul de pe acceleratie, dar se simte in toata masina nu numai in schimbator. Acest fenomen mai pronuntat l-am intalnit la diesel.
Parca schimbatorul este pe cabluri si nu ar trebui sa simiti nimic. Verifica suportii de la motor, exista un tampon pe jos la motor sau nu stiu cum se numeste exact, antirasturnare si vezi daca nu e ceva slab pe acolo.
O intrebare, motorul la relanti cum merge, rotund sau cu trepidatii?
Acum sa nu te astepti ca daca e facuta in Polonia e super calitate. Am sa fac niste poze cand o sa am timp si sa va arat niste defecte de vopsire chiar in ochii controlorului si totusi a trecut inspectia.
Legat de motor in schimb este unul reusit, merg babele astea vechi cu acelasi motor de nu au treaba.
  • deleted-109714

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Eu zic ca e normal sa se miste putin cutia si motorul ca de aia sunt montate pe tampoane.Cu ac cuplat imi trepideaza si mie putin.Oricum se simte o diferenta de putere cand cuplezi ac.
In alta ordine de idei am reusit sa prind 200 lucru la care nu ma asteptam.😀
Skip ads

  • catalin1985

  • Mesaje scrise: 792
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2016 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare ! cine imi poate spune si mie ce inseamna setarea TIRE LOAD din computerul de bord? este cu 3 presetatari : LIGHT ,ECO , MAX .pe light a venit din fabrica. este cumva vreo setare a suspensiei,a amortizoarelor?
Oare?


  • iatcriss2005

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.Schimbatorul se misca doar cand accelerezi si cand iei piciorul din acceleratie. Aceelasi fenomen il gasesc si la nubira 2 a tatalui meu, dar mi se pare nasol sa persiste si intr-un model de conceptie 2009. Legat de Polonia nu are legatura unde este asamblata atata timp cat este noua. La prima revizie o sa le spun celor de la Opel despre problema sa vad daca o constatat si ei. Pana atunci astept un prieten sa ii vina si lui Astra Sedan pentru ca a comandat-o acum 1 luna si ceva si sunt curios daca si a lui face la fel. Daca mai avem posesori de Astra J Sedan cu motor 1.6 115 cp care-mi pod da un feedback le-asi ramane dator.
  • adrian00

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cei care aveti CD600 IntelliLink, ati reusit sa folositi ceva aplicatii de pe telefon? Ar trebui sa poti folosi TuneIn Radio, Aupeo, BringGo (asta ma intereseaza mai precis, pentru navigatie).
Totodata, se poate proiecta ecranul telefonului pe display, prin bluetooth? Am vazut ceva filmulete pe youtube, dar nu-mi dau seama daca vorbim despre aceeasi unitate.

Am dat si eu comanda de un Astra J Sedan, care ar trebui sa soseasca la sfarsitul lui septembrie.
  • catalin1985

  • Mesaje scrise: 792
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2016 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
@iatcriss2005 a mea nu face asa de tare.un mic joc joc acolo este la accelerare si la decelerare,dar nu pronuntat.de multe ori insesizabil.poate ca e ceva joc la timonerie,nu as merge atat de departe,la cutie.oeri vreun tampon al cutiei.nu vad ce ar putea sa fie
  • catalin1985

  • Mesaje scrise: 792
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2016 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
@adrian00 am conectat si eu tel prin bluetooth.si nu stiu cum sa proiectez imag dupa tel pe ecran.am cd600. Sad
  • deleted-109714

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Din moment ce cutia e legata la motor si motorul se misca fata-spate e normal sa se miste si cutia cu tot cu schimbator.Cand accelerezi brusc si cand iei piciorul de pe acceleratie.
Noroc ca n-are prea mare cuplu, sa vedeti cum era la fosta mea masina cu cuplu 340Nm, daca nu erai atent si aveai degetele in zona ramaneai fara ele Smile).

Asta e treaba tamponului anti-balans, sa preia din forta asta, daca ai masina cu cuplu mare o sa vezi si ca ti se ridica botul masinii efectiv cand o calci, cam cum se lasa cand franezi brusc.
  • damnatu

  • Mesaje scrise: 393
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Nu se poate proiecta imagina de pe tel pe display doar prin bluetooth mai trebuie inca doua chestii.

Si da, e normal sa aiba un pic de joc schimbatorul.
  • nelu22

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am mers pe la munte ieri si am fost mai atent la balasul motorului , da si al meu face dar parerea mea ca acest soc este putin sesizabil . Acum i-am acordat o atentie mai mare doar pentru ca s-a ridicat problema. Oricum fata de un diesel cu, cuplu mare este foare mic acest soc. De ex la fostul meu FF 1.8tdci era un chin sa merg ca melcul in coloana cu treapta I datorita acestui continuu balans.
Legat de display, nu se poate proiecta nimic , doar daca aveti navigatie pe telefon si e conectat prin bluetooth se vor auzi semnalele de la gps dar slab si pe unele le rateaza. Exista interfete care se monteaza pe cablul de semnal de la display ( comunicarea este GVIF de la sony, apropo am un display stricat si ma tot uit pe la el sa vad cum il pacalesc dar nu gasesc foile de catalog ale integratelor) si cu ajutorul careia, functie de optiuni, fie are si gps in ea fie se conecteaza un modul separat de mirroring pentru android. Interfetele astea aftermarket au toate intrare de camera. Am vazut ca la cele cu gps se da un touch screen ce se lipeste peste displayul original.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR