Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Alexandrueby

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2010 A14xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Gata ,l-am gasit ,i-am trimis mesaj ,acum astept raspuns
Skip ads

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:
mariuseek a scris:...Daca ar trage aer fals ar trebui la accelerare sa scada corectia de combustibil, nu sa creasca....

Eu vad invers problema. Corecteaza-ma...
Aer fals este egal cu aer mai mult.
Daca ECU simte aer mai mult suplimenteaza cantitatea de benzina. Pe inregistrare sunt si corectii de amestec de 31%

La relanti nu ai nevoie de mult aer, clapeta fiind foarte putin deschisa si orice aer tras suplimentar se va simti imediat si va dezechilibra rapid amestecul. Prin urmare ECU va corecta procentual cantitatea de combustibil.
Cand se accelereaza clapeta se deschide larg lasand loc unui volum mult mai mare de aer comparabil cu cat intra la relanti. In momentul asta ponderea aerului fals din tot volumul de aer din admisie va fi mai neinsemnata decat la relanti, astfel dezechilibrul creat va fi mai redus. Implicit ECU va sesiza asta si va reduce procentul corectiei de combustibil. ECU va mentine acelasi procent al corectiei pana la imbunatatirea sau inrautatirea situatiei. Prin accelerare se imbunatateste pe moment treaba.
Cand revenim la relati, o luam de la capat, si tot asa.
In orice situatie de "aer fals" daca urmaresti grafic turatia si corectia pe termen scurt vei observa ca atunci cand creste turatia, scade corectia, si invers.

In cazul lui Georgius se vede cum la acelerare creste corectia doar in momentele in care valorile lambda 1 scad, deci cand se raporteaza amestec sarac. Se pare ca sonda e pe duca, desi pe grafic se vede ca mai are si momente de revenire sau alta cauza ar putea determina reactia asta. Poate fi o problema la aprindere, bobina defecta, bujii defecte, lipsa de scanteie ar putea face sonda sa raporteze amestec sarac. E de investigat si pe partea asta.

Desi nu stim nimic despre cat de bine se alimenteaza motorul, despre timpii de injectie in opinia mea varianta ca trage aer fals pica.


Ultima modificare facuta de mariuseek la Lun 09 Mai, 2016 8:45 pm, modificat de 7 ori in total
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=80
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:
Clapeta de acceleratie este curata ? *( inclusiv gaurica cea mica prin care ajung vaporii de benzina din rezervor?
Ce as mai verifica eu.... ansamblul pompa de benzina + sita sorb si catalizatorul sa nu fie infundat.

Clapeta e curata, dar in ceeea ce priveste gaurica nu stiu. Va trebui sa o identific mai intai cumva. Pompa de benzina si sita nu au treaba deoarece cu gpl are cativa km doar si la fel face. Starea catalizatorului nu o stiu, nu am decat sa vad cum arata cand demontez sonda. Bujii am incercat 3 seturi noi 1 Bosh si 2 NgK, bobina e noua si Delphi la 300 si ceva lei,dar nu garantez decat daca era originala. Am cerut cuiva sa imi trimita o sonda din tara. Daca as stii sigur ca asta e problema,as face un efort sa iau chiar una noua la vreo 3-400lei Bosh neaparat.
Completare : cand fac frana de motor are cateva smucituri mai mereu pe gpl, pe benzina insesizabile (de la Gpl au zis ca e de la bobina sau bujii cu 0.7mm). Bujiile sunt uscate, cam afumate erau pe benzina dar pe gpl s-a schimbat situatia... exemplu cele vechi NGK cu 2 electr :

Ma gandesc sa scot mufa de la sonda sa vad ce mers si consum are. Totodata as incerca separat cu cea de la debitmetru. Apoi sa sterg erorile dupa observarea rezultatelor ca sigur vor fi stocate.


Ultima modificare facuta de Georgius la Lun 09 Mai, 2016 9:26 pm, modificat de 4 ori in total
Skip ads

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
@Georgius Ai verificat daca ai scanteie pe toate bujiile, daca nu ai vreo una afumata sau umeda?
In afara de mersul in suturi ai remarcat lipsa de putere sau reactie mai intarziata la accelerare?
  • Alexandrueby

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2010 A14xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2016

  • Mesaj Privat
L-am gasit pe Stefan ,i-am trimis mesaj ,acum astept raspunsul
  • Alexandrueby

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2010 A14xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2016

  • Mesaj Privat
mariuseek a scris:@Georgius Ai verificat daca ai scanteie pe toate bujiile, daca nu ai vreo una afumata sau umeda?
In afara de mersul in suturi ai remarcat lipsa de putere sau reactie mai intarziata la accelerare?


Da nu are putere deloc+check engine falfaind si tremuratul excesiv de grav la relantii
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Are putere, check stins si fara erori. Tremuratul nu e excesiv. Problema e consumul la relanti dublu triplu ce atrage balbaieli,ratee,detonatii si smuciturile din mers, practic am corectii de pana la 31% uneori conform datelor opcom..
Skip ads

  • Alexandrueby

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2010 A14xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Saluatri
Am fost cu masina la testar azi ,eroare mare la cilindru nr 3 ,bun am schimbat bujiile ,totul ok masina trage ,dar inca nu mi-a disaparut chek engine si uneori cand urc o panta simt ca merg pt o secunda doua in suturi dar nu foarte grav
Oricum dupa ce am schimbat bujiile ,trage ,dar inca nu a disparut problema in totalitate.Sa fie bobina ?
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Schimbatul bujiilor ,dupa cum se vede, este o rezolvare de moment in cazul in care problema persista.Incearca cu o bobina de pe o masina functionala, incearca sa misti sau eventual sa cureti mufele de la injectoare ( in special cel de la 3) cateodata sunt probleme si de acolo, astea sunt metode de inceput cu care incepi sa rezolvi problema ,ele continua in functie de cauze si se ajunge chiar la desfacutul motorului.
  • Alexandrueby

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2010 A14xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Injectoarele le-am curatit inainte,sunt bec ,o sa ma duc maine la mecanic sa imi verifice fisele ,si sa iau o bobina buna de pe o masina sa o pun pe a mea sa vad cum se prezinta.
multumesc de sfat
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Cautand sa vad care e si cum stau cu valva PVC am desfacut clapeta si curatat. Era aproape curata dar arata bec acum. Am desfacut si clemele sa vad ce si cum se prezinta si am observat ca motorsul are in pinioane ceva joc. La montaj am observat ca sta putin mai turata, cu vreo 50 ture. Nescotand borna la baterie, nu cred ca mai era nevoie de invatare parametrii clapeta.
Am zis sa scot si mufa la debitmetru si culmea surprinderii ca nu era nicio diferenta. Bagam si scoteam mufa ca si cand nu exista. Debitmetru desi are 5 pini, doar 2 fire are. Acum ma intreb, nu cumva trebuia sa se simta macar o trecere prin modificarea mersului la scoaterea mufei? Legat de mufa PCV, nefiind sigur ca e cea pe care o stiu, urmeaza sa citesc vreo cateva zeci de pagini abia acum din lipsa de timp, am vazut ca putin de tot ulei ar fi fost pe ea iar pe clapeta in 8000 de km de cand o am, cat sa simti doar putin intr-un locsor o urma de unsoare.
Concluzionez ca nu de acolo ar fi problema.
Dar debitmetrul?


Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
debitmetru pe langa cantitatea de aer aspirata mai masoara si temperatura lui... de aceea 5 pini in mufa
poate s-a facut o improvizatie ... trebuie cu un tester urmariti parametrii ..altfel dam cu presupusu'
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"...Aer fals este egal cu aer mai mult.
Daca ECU simte aer mai mult suplimenteaza cantitatea de benzina. Pe inregistrare sunt si corectii de amestec de 31%...." ---Nu sunt corectii,sunt cereri de corectie,care nu se realizeaza,amastecul fiind foarte sarac,motorul intra intr-o faza de smucituri,cu tendinta de oprire.Daca se urmareste aceasta faza cu 31%,cerere de corectie,o sa vedeti ca in admisie este mult aer(valoarea vacuumului),iar calculatorul nu poate asigura un amestec corespunzator deoarece e o problema pe circuitul de asigurare a volumului de combustibil necesar in cilindrii. " ...Poate fi o problema la aprindere, bobina defecta, bujii defecte, lipsa de scanteie ar putea face sonda sa raporteze amestec sarac. E de investigat si pe partea asta. .." ---Nu problemele de aprindere fac un amestec sarac,ci doar un amestec nears.Amestec sarac avem atunci cind in cilindri,raportul aer/benzina este sarac(benzina putina)


Ultima modificare facuta de big_electro61 la Mie 11 Mai, 2016 10:49 pm
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Am prins ideea si sunt de acord cu ea. Va mulțumesc pentru explicatii. Cu siguranta avem ce invata toti. M-am straduit sa desfac sonda in aceasta seara dar in zadar,am indoit si dornul pe care bagasem o teava mai lunga sa învârt( cheia era o teava cu un canal (taiata pe lungime o portiune pentru a intra firul) in capatul careie i s-a sudat o cheie inelara taiata. In fine, am ajuns sa pun autogenul pentru ca nu mergea.
Am scos mufa si trebuia sa desfac firul de la GPL ce lua semnal de la sonda lambda (fir negru) si culmea ca am ramas cu firicelul dinspre sonda in mana!
L-am prins si cositorit eu ca la GPL nu au binevoit! Acum am la relanti consum de 0,5 maxim 0,7 l/h. Cu fir sau fara nu se vede nicio diferenta la mersul la relanti. Ideea e ca nu sunt sigur ca aceea e cauza deoarece au fost mai multe momente in care am vrut sa pun testerul si nu mai avea consum triplu, respectiv 1,7l/h...
Vedem maine daca se schimba ceva si pe viitor ca in seara asta nu a facut figuri dupa ce am vazut firul oricat as fi incercat.Revin cu informatii si daca pot ajuta pe cei din zona, cu placere o so fac.
Legat de sonda 2 am observat ca are incalzirea activa, de unde inteleg ca desi motorul se incalzise, ea mergea pe rezistenta...corect? Am 2 filmulete ce le voi pune pe youtube si daca am voie sa postez linkurile sau pe privat daca nu, le voi pune. Sunt inregistrate valorile in timpul mersului la relanti pe benzina si pe gaz.
Multumesc.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
@big_electro61
Sonda lambda nu detecteaza alte gaze, stie sa "recunoasca" exclusiv doar prezenta oxigenului. Lipsa scanteii pe un cilindru duce la benzina nearsa, dar si la oxigen nears, destul de mult in comparatie cu cel ramas dupa o ardere normala.
Teoretic asa as vedea eu treaba in cazul unei probleme de aprindere mai severa, dar practic nu credeti ca acest oxigen nears poate inclina balanta spre un amestec sarac?
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Ambele teorii sunt adevarate, urmand logica in cazul lui electro61.
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Revenind la problema mea, asa cum banuiam si imi era teama, se pare ca nu acel fir aprope rupt de la sonda e problema (doar si cu el si fara la fel facea). Nu inteleg de ce fara debitmetru nu se schimba situatia sau macar fractiune de secunda daca ii scot mufa. Nu inteleg de ce sonda 2 are incalzirea activa, decat daca nu lucreaza....
Am mers 250km si cateva ore in București datorita faptului ca treceam pe langa un accident,si totul a gost bine chiar si cu ac pornit. In aceasta seara a luat.o iar nazbatiile si pleaca de pe la 0.8 si urca la 1.5l/h unde evident se balbaie.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
sa nu fie ECU
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum as putea afla, desi nu cred,sau ar fi ultimul lucru la care cred ca trebuie sa ne gandim.
Poate gasesc pe forum un coleg binevoitor sa ma ajute cu un debitmetru si bobina pentru cateva secunde, in ideea ca ar fi ele. Nu inteleg de ce debitmetrul nu schimba deloc mersul daca ii scot mufa.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR