Ai uitat parola?


  • mirciulika

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 17 CDTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2006

salutare oameni buni si Hristos a Inviat!

am o foarte mare problema ..m-a mancat in zonele intime si i-am cam dat pe coada masini din semnatura pe la 160km/h a inceput sa-mi bata motorul. In concluzie cred ca este o bataie de palier sau de arbore cotit, ideea este ca trebuie sa-i fac motorul ..asta este un lucru cert, intrebarile mele sunt urmatoarele:

are rost sa-i schimb si pistoanele atata timp cat nu-mi manca ulei si avea destula putere inainte?

Stie cineva dintre voi daca pe blocul motor vechi merge pusa ghiulosa cu doua axe cu came?
si daca da cam ce implica?

astept cu nerabdare ideile voastre


P.S. poate unii dintre voi aveti de vanzare vre-un motor

multumesc anticipat
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 4,045
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2004

Schimba cuzinetii fara sa incerci alte adaptari...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,747
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

Gaseste un meserias bun care sa-ti refaca linia de arbore, adica sa-ti puna cuzineti noi la palierele arborelui cotit. Lasa alte improvizatii.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 4,045
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2004

Asta ca sa nu spun ca poti sa o faci si singur, desigur, daca nu trebuie rectificate manetoanele/palierele...
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 2,088
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mai 2004

eu chiar sunt curios sa aflu cum ai putut sa identifici ce anume creaza acel zgomot in motor fara demontare...
singura cauza sa fie cuzinetii de la palier Rolling Eyes
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,993
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2005

De acord cu Robert ( pt prima data dealtfel ) incearca sa schimbi cuzinetii . Daca nu merge , nu scapi fara demontarea motorului .
Daca cumva ai identificat bataia ascultand masina ridicata pe elevator si ti s-a parut ca e de la arbore , sa stii ca poate fi foarte inselator . Cel mai bine e tot desfacuta .
Si daca tot ajungi la rectificare nu e pacat sa nu-i bagi si pistoane noi ?

Faptul ca nu mananca ulei nu inseamna ca pistonele si segmentii n-au nimic . trebuie desfacut . Eu de exemplu aveam un segment spart si pistonul putin " aplecat " ( asa mi-au explicat mecanicii ) si nu manca nici un gram de ulei . Insa batea .
  • mirciulika

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 17 CDTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2006

roBERT a scris:eu chiar sunt curios sa aflu cum ai putut sa identifici ce anume creaza acel zgomot in motor fara demontare...
singura cauza sa fie cuzinetii de la palier Rolling Eyes



Am spus " CRED"...concluzia era ca oricum trebuie sa-i fac motorul ...doar ca fiind prima oara cand am probleme cu motorul, nu stiu ce se face in cazul asta adica: sa-i fac tot motorul?sa-i schimb si pistoanele? arborele cotit daca nu are o uzura prea mare merita sa-l rectific sau sa-l schimb indiferent de ce ar avea?

astea sunt intrebarile mele la care speram sa gasesc oare ce raspunsuri aici pe forum

inca ceva ...la un moment dat am crezut ca a sarit de la punct, dar daca ar fi sarit de la punct batea tot timpul, lucru care nu se intampla decat la turati peste 1500 rot/min ...



astept sfaturile voastre
multmesc!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,747
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

@roBERT: Un mecanic bun asculta motorul si stie sa spuna daca e bataie de arbore (din cauza cuzinetilor uzati). Bataia de arbore este infundata si se aude de undeva de jos, ascultand motorul, din fata masinii, cu capota ridicata.
@bertone: Sa sti ca un motor adevarat se face pe banc, nu pe masina. Asa ca, chiar daca trebuie schimbati doar cuzinetii de la palier, motorul tot trebuie desfacut. Se va gasi cineva sa ma contrazica. Da, anumite operatii la motor se pot face si pe masina, dar calitatea e slaba. Ma repet, motorul adevarat se face pe banc, desfacand tot si inlocuind ce trebuie inlocuit.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 2,088
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mai 2004

Referitor strict la supozitia ta... nu puteam sa exclud varianta in care motorizarii respective i-ar fi corespuns un defect apare la un interval frecvent, se mainifesta similar cu ceea ce ai detaliat si are drept cauza uzura arborelui cotit...
In alta ordine de idei cauzele care genereaza un astfel de zgomot pot fi multiple asta incercam sa subliniez, pana nu cercetezi componentele motorului nu prea vad cum ai putea sa verifici daca trebuie inlocuit ceva.

am editat pentru ca scriam in timp ce a aparut postul lui ldivora

Sa intelegem ca autorul acestui topic se include in categoria mecanicilor amintiti de tine? se prea poate sa fi specificat pe undeva dar sa nu fi observat, my mistake
intrebare acum din experienta voastra, de regula unde apare uzura in cazul arborelui cotit la palier sau la biele Rolling Eyes
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,747
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

@roBERT: De acord, dar sa rememoram faptele. Mirciulika a avut ceva mancarimi si a forjat masina, drept urmare s-au auzit zgomote din motor. In mod normal, cuzinetii fiind dintr-un aliaj moale si cum eu presupun ca a avut probleme de ungere la linia de arbore, cred ca arborele ar fi putut scapa intact.
In alta ordine de idei, uzura arborelui cotit si evident bataia, care apare dupa deteriorarea cuzinetilor de la linia de arbore, nu se manifesta brusc, ci apare si se accentueaza in timp.
  • mirciulika

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 17 CDTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2006

mai baieti ...va multumesc ca va preocupa atat...dar nu are rost sa incingem spiritele..ideea este ca intamplator stiu cum suna o batae de arbore sau de supapa ... iar daca o luam logic ca orice om cuzinetii sunt pusi acolo tocmai pentru ca uzura sa nu apara pe arbore sau pe blocul motor.
va trebui sa desfac motorul ..pana atunci nu stim ce are.. la mine nedumerirea este in cazul in care tot desfac motorul si sa spunem ca este arborele ....1)trebuie musai sa schimb si pistoanele?
2)ce ar fi mai ieftin ? sa schimb arborele si setul sau sa schimb motorul ?
3)daca tot umblu ...motorul meu este cu injectie monopunc si 8 supape. Pot pune un motor de 1,6 sau 1,8 cu injectie multipunct?

Nu va mai certati ...acest forum ne ajuta pe toti

multumesc inca odata pentru atentia acordata problemei mele!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,747
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

Nu era vorba de nici o cearta, pur si simplu fiecare care stie despre ce e vorba intr-un motor si-a spus punctul de vedere. Daca a deranjat pe cineva, imi cer scuze. Nu e vina mea ca mai stiu si eu pe unde vine gazul, vina mea este ca raspund la topicurile cui nu trebuie. Promit sa ma abtin pe viitor.
  • mirciulika

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 17 CDTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2006

nu cred ca ai deranjat pe nimeni omule ..iti multumesc ca ai raspuns fiecare-si spune punctul de vedere ..si in cazul meu chiar am de invatat

multumesc inca odata
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,993
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2005

mirciulika a scris:mai baieti ...va multumesc ca va preocupa atat...dar nu are rost sa incingem spiritele..ideea este ca intamplator stiu cum suna o batae de arbore sau de supapa ... iar daca o luam logic ca orice om cuzinetii sunt pusi acolo tocmai pentru ca uzura sa nu apara pe arbore sau pe blocul motor.
va trebui sa desfac motorul ..pana atunci nu stim ce are.. la mine nedumerirea este in cazul in care tot desfac motorul si sa spunem ca este arborele ....1)trebuie musai sa schimb si pistoanele?
2)ce ar fi mai ieftin ? sa schimb arborele si setul sau sa schimb motorul ?
3)daca tot umblu ...motorul meu este cu injectie monopunc si 8 supape. Pot pune un motor de 1,6 sau 1,8 cu injectie multipunct?

Nu va mai certati ...acest forum ne ajuta pe toti

multumesc inca odata pentru atentia acordata problemei mele!


Pai e ciudat ca stii sa deosebesti o bataie de arbore de una de supapa , dar intrebi daca e musai sa schimbi pistoanele ! Eu ti-am relatat cazul meu , in care niste mecanici meseriasi ( vorbesc serios de la doi dealeri auto mari ) au confundat o bataie de arbore cu una de segment spart .
Si arborele de ce sa-l schimbi ? De ce nu-l rectifici ?

@All - N-ati raspuns la intrebarea lui robert : de regula unde apare bataia la palier sau la biela ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,747
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

Erare humanum est, perseverare, diabolicum!
Deci sa-mi calc promisiunea? Bine, fie.
@bertone: Nu exista de regula, sau mai bine zis de regula cedeaza punctul cel mai slab. Eu am mers pe ideea ca a auzit ce trebuie, adica este bataie de arbore. Bataia de biela nu este asa de infundata si nu pare sa vina din baie. Dupa mine prima bataie care apare la un motor, este bataia de fusta, datorita uzurii segmentilor si inclinarii pistoanelor. Apoi in ordine vine bataia de bolt, bataia de biela (datorita uzurii cuzinetilor de biela) si in final bataia de arbore. Dar asta e valabil la o exploatare si functionare normala. Situatia se schimba in cazul curselor, liniutelor, etc. solicitarile sunt altele. De asemeni in cazul unei functionari defectuoase (sa amintim numai problemele de ungere uniforma) comportarea motorului este alta si aparitia batailor datorate uzurilor este in alta ordine, dependenta de locul i care se manifesta defectul.
  • mirciulika

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 17 CDTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2006

parerea mea este ca:
bataia de supapa se aude pe toata perioada functionarii motorului adica se aude si la relanti si cand este turata
o batae de palier usor uzat...se aude mai ales la turatii mari

asta am constat la mine ...la turatie mica nu se aude...de la 1400- 1500rot/min ...trebuie sa fi chiar surd sa nu o auzi
intrebarea mea reflecta motoarele de opel ..odata cu aceste defecte pentru unele motoare nu-i nici o problema adica se schimba cuzinetii si gata...dar cum este la opel? am inteles ca trebuie sa fac tot motorul.
pana la urma.....se face tot motorul sau nu?
  • mihait

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra X16SZR din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Sep 2006

Vreau sa intreb si eu cum diferentiezi o bataie de arbore fata de una de piston?
Eu am acelasi motor X16SZR.
La sub 1000 RPM am o bataie ( un tacanit ) care se aude din mijlocul motorului, oarecum spre chiulasa. Motorul merge sacadat cand se aude sunetul cu pricina.
Bataia se intensifica doar pe accelerare ( nu se aude pe decelelare).
La o anumita turatie ( in jur de 3000 rpm) bataia nu se mai aude.

Mie mi-a spus mecanicul ca ar fi o bataie de fusta piston, dar nu stiu ce sa cred.
  • mirciulika

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 17 CDTI din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2006

mihait a scris:Vreau sa intreb si eu cum diferentiezi o bataie de arbore fata de una de piston?
Eu am acelasi motor X16SZR.
La sub 1000 RPM am o bataie ( un tacanit ) care se aude din mijlocul motorului, oarecum spre chiulasa. Motorul merge sacadat cand se aude sunetul cu pricina.
Bataia se intensifica doar pe accelerare ( nu se aude pe decelelare).
La o anumita turatie ( in jur de 3000 rpm) bataia nu se mai aude.

Mie mi-a spus mecanicul ca ar fi o bataie de fusta piston, dar nu stiu ce sa cred.



parerea mea este ca-ti bate o supapa pe chiloasa sau culbutor

este doar parerea mea
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,993
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2005

Pai , in caz de bataie la supapa , aceasta n-ar trebui sa se atenueze la accelerare , atunci cand ajunge ulei ? E la fel si in cazul culbutorului , parerea mea neavizata
  • mihait

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra X16SZR din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Sep 2006

Pe accelerare se intensifica. Cand reduc nu se mai aude, decat cand ating relantiul ....
In fine, am o piscatura mica la garnitura de chiulasa. Cand o sa o schimb am sa vad daca e treaba de tacheti, supape sau din altceva.

Ma mira de ce a aparut , pentru ca motorul nu papa ulei, nu da cu fum, iar de fortat nici nu se pune problema pentru ca am transmisie automata.

Discutii similare

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata