Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Am descoperit ca pierd freon pe la furtunul care merge de la compresor la supapa de control a presiuni din circuitul de joasa presiune.
Acel furtun trece peste o intaritura de tabla si probabil datorita vibratiilor acel furtun s-a frecat de acea intaritura (desi pe acea intaritura exista un cauciuc) si s-a gaurit (mi se goleste instalatia in cam 3 luni).
Pentru a repara acel furtun trebuie sa demontez conductele din partea din fata a instalatiei de climatizare. Este suficient sa demontez masca radiatorului si spoiler-ul fata pentru a demonta conductele acestea din partea din fata a instalatiei?
A mai demontat cineva ceste conducte?
Ma gandesc ca nu este cazul sa merg la service pentru aceasta operatie.
Skip ads

  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sã înþeleg cã nu a mai facut nimeni operaþia asta.
Bine, o sã incerc singur sã rezolv problema ºi o sã vã þin la curent cu rezultatul ºi cu soluþia adoptatã de mine.
Sper sã reuºesc sã fac si niºte poze.
  • zsolth83

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ai reusit sa rezolvi problema?
Ai Astra H?
Se pare ca am si eu aceeasi problema desi nu sunt sigur. Mie mi s-a golit instalatia in 2 zile dupa ce am incarcat-o, si in timpul iernii mi se golea in cateva saptamani. In acelasi loc unde ai descris, cotul de aluminiu al furtunului s-a frecat de intaritura si era foarte uzat, dar nu era nici o fisura vizibila. Ma gandesc ca, chiar daca nu era vizibila fisura, la presiune mare poate sa scape pe acolo.
Eu am demontat furtunul acela si l-am dus la sudat. Trebuie doar sa desfaci suruburile de la imbinari, iar la partea din fata e suficient sa dai jos masca radiatorului. Inainte sa desfaci sa te asiguri ca nu este presiune in conducte. Cand il montezi inapoi ar fi bine sa schimbi si cele 4 garnituri.
Eu inca nu am apucat sa merg sa imi incarce cu freon si nu stiu inca daca pe acolo scapa presiune, sper ca asta sa fi fost problema.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu am demontat conductele de pe masina. Inca nu mi-a reusit reparatia.
La mine este uzat un furtun. Am taiat furtunul in locul uzat si apoi am introdus un conector dublu pe care l-am strans cu doua coliere.
Asta am facut pe dedesupt (am urcat masina pe o rampa). Dar nu mi-a reusit reparatia, inca pierde presiune pe acolo. O sa schimb proiectul conectorului. Am schimbat si colierele de doua ori. Am gasit niste coliere de firma (initial am folosit niste coliere cumparate de la rusi) si am vazut ca aceste coliere strang foarte bine.
De aceea cred ca problema este la conectorul pe care l-am folosit.
Dupa ce rezolv o sa pun aici un desen cu conectorul folosit si cu modul de montaj al conectorului pe furtun.
Sper ca saptamana viitoare rezolv (maine o sa fac un nou conector si merg cu masina la rampa ca sa-l montez. Daca reusesc asta maine, poimaine o sa merg sa imi bage aer in instalatie (10 atmosfere) sa vad daca mai pierde pe a reparatie.
Am Vectra B.
Skip ads

  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu am reusit sa rezolv problema decat prin inlocuirea conductei (de fapt conductelor prentru ca sunt doua).
Pentru inlocuirea lor nu este necesara demontarea spoiler-ului fata, pentru ca nu trebuiesc demontate din evaporator (sau filtru evaporator, parca). Conducta care duce spre evaporator are un conector care se deconecteaza foarte usor. Se scoate un inel de siguranta (asa spus Seger), dupa care se trage cu grija de cele doua conducte. Atentie, in interior raman doua inele O care au intre ele o saiba de sprijin din teflon.In rest conductele se demonteaza usor.
De la compresor se demonteaza desuruband surubul care tine flansa ce face conectarea cu compresorul (atentie este o cheie de 15, care se gaseste ceva mai greu). Se mai demonteaza si un surub cu cap tip E (este necesara o cheie tubulara torx, dar nu stiu ce marime are, pentru ca eu am folosit o cheie fixa de 7).
  • valentin.haralambie

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2016

  • Mesaj Privat
salut , as vrea daca se poate sa imi spuna si mie careva cum se demonteaza mufa de la conducta de aer conditionat din partea dreapta , langa far ... am desfacut surubul si apoi nu stiu ce sa mai fac ... am incercat sa trag de mufa dar pare bine "sudata".. sugestii? eventual cu poza? o sa incerc sa atasez si o poza la mufa insa nu stiu cum (inca)...(vectra b2 - benzina 1,Cool
  • valentin.haralambie

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Am rezolvat, multumesc de ajutor... Se desface șurubul si se trage cu simt de rãspundere in sus de mufã.pun si niște poze cu conducta desfãcuta...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR