Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • boscadorinel

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua si va salut cu respect! ma scuzati daca nu am postat in locul potrivit.Am mare nevoie de ajutorul vostru,dragi colegi!
Incep cu inceputul,ieri seara am fost cu masina in oras,am mers in jur de 2-3 km,am parcat am lasat masina parca timp de vreo 4-5 ore,cand m-am reintors la masina,mi-am aprins o tigara,am pus contactul,am lasat geamul jos,cand sa dau la automat,sufletul.... nici nu se invartea nici nimic,nu facea nimic motorul,iar becurile din bord pareau neiluminate corespunzator,adica pareau ca nu au suficient curent.Am incercat sa pornesc farurile sa vad daca este curent,dar nimic.Am crezut ca e baterie descarcat,dar nu prea cred,deoarece bateria nu are nici un an de folosita si nici nu a ramas nimic pornit la masina sa zici ca a descarcat-o si pana acuma nu a mai facut nici o figura.
Avand in vedere ca eram parcat pe un deal,am pornit masina in viteza,a pornit ffoarte usor,am ajuns in fata garajului,m-am dat jos am deschis usa garajului si cand m-am pus in masina am incercat sa turez masina si cand am turat masina am observat ca becurile din bord,becul de iluminat din interior,aveau scaderi de tensiune,palpaiau asa usor cand turam motorul.Am bagat masina in garaj,am lasat motorul pornit cca 20 minute,m-am gandit ca poate e dusa bateria si sa incarce alternatorul,dupa ce am oprit masina am incercat sa o repornesc si din nou aceleasi simptome,masina nu a pornit si nici macar nu invarte deloc. A doua zi am pus redresorul pe masina am lasat bateria la incarcat,dupa cateva ore am mers am dat la automat si din nou nici macar nu invarte motorul dupa ce ca a ramas la incarcat cateva ore,baterie este verde,deci pare buna,in bord nu imi apare nici o eroare nici un mesaj.M-am uitat la firele de la baterie,am curatat acolo,m-am uitat la cablul de masa sa nu fie ceva contact imperfect,nu stiu ce sa zic ,ajutati-ma care ar putea fi problema? Sigurantele toate sunt ok,masina nu a scos fum sa zic din electromotor sau din alternator.Banuiesc ca ar fi ceva scurt circuit ,ca atunci cand bag cheia in contact si pun contact-ul becurile si indicatoarele de motorina turatii o iau razna se misca singura ca si cum s-ar tot intrerupe curentul,acum intrebarea mea pt voi este ar putea fi ceva scurt circuit ? si cum as putea depista daca este vorba de spre asa ceva sau care ar putea fi eventualele probleme ? Multumesc mult!
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
- Electromotorul de aude cand dai la contact daca este mut mut...? (carbuni dusi poate sau altceva)
conditia este ca bateria sa fie incarcata 12.4-12.6v fara curent suficent nu o sa auzi electromotorul.
- Masoara pe bornele la baterie pornita si nepornita cat are?
Nepornita 12.3v sau mai putin... descarcata | nepornita 12.4-12.6 OK. | pornita 13.8-14.4v semn ca alternatorul incarca.
O proba cu alta baterie mai buna nu strica si masoara pe borne inainte si dupa pornire.
Daca lovesti usor in elecromotor porneste? (sa miste carbuni ompic)

La mine o lau razna numai cand dadeam la contact aveam bateria descarcata.
Eu ma gandesc electromotorul, alternatorul, bateria, cabluri, consumator ascuns.... sau ceva pe curea accesorii inclusiv cureaua.
boscadorinel a scris:si cand m-am pus in masina am incercat sa turez masina si cand am turat masina am observat ca becurile din bord,becul de iluminat din interior,aveau scaderi de tensiune,palpaiau asa usor cand turam motorul.

fiind diesel poate are altceva....
Ai montat ceva de curand la ea radio etc....
Poate te ajuta colegi.
De cumparat nu cumpara nimic pana nu gasesti cauza.
  • boscadorinel

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am masurat bateria nepornita arata 12,5 ,cand pun contact-ul se aude electromotoru ca "tacaie" dar cand dau la automat nu porneste,nu pot masura bateria pornita ,pentru ca motorul nu porneste numai impinsa masina.Nu am montat nimic nou pe masina si nu a dat nici un semn pana acum sa aiba ceva probleme electrice,mereu la sfert de cheie pornea,nu se auzea nimic dubios,deci nu imi dau seama ce poate avea,a fost un vecin de al meu s-a uitat asa in mare,a zis ca 99% e alternatorul,dar nu e mecanic de meserie,doar ca a mai lucrat... Voi ce credeti poate fi vorba despre alternator? Mai exact a spus ca releul de la alternator...Totusi daca nu ar fi bun alternatorul,nu ar porni masina,avand curent suficient ? Ajutati-ma va rog!
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Cred ca trebuie sa dai jos electromotorul sa-l repari.Dar inainte de asta,pune voltmetrul pe borne cu motorul pornit,si vezi ce tensiune are,cu si fara consumatori.Ti-a zis colegul mai sus ce valori trebuie sa ai.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Problema pornirii implica bateria si electromotorul... Cu voltmetru pe bornele(pe clemele bornei,mai exact) bateriei se actioneaza contactul cu cheie,pozitia demaror. Daca tensiune indicata scade sub 8,5v ,se verifica si se incarca bateria sau cu alta in buna stare se poate incerca pornirea.Daca bateria e buna,tensiune peste 11v,in momentul actionarii electomotorului,presupune demontare de electomotor si reparare,nu neglijati starea instalatiei de forta, inclusiv pe masa... E recomandat sa verifici inainte de o eventuala demontare electromotor,cum iti incarca alternatorul(pornire prin impingere),e bine de stiut limitele problemei...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca pe baterie ai 12.5v Cred ca este electromotorul (carbuni uzati) | loveste usor nu tare cu ceva in el si dupa dai la contact si vezi daca porneste.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1797883 - doar ca inspiratie nu stiu ce electromotor ai pe ea.

Ce nu inteleg de ce cand accelerezi scade tensiunea - aici posibil sa fie alta problema, masoara si incarcarea.
Rezolva problema cu electromotorul si vezi dupa.

La mine scade tensiune la faruri de la pompa de servo cand misc de volan.

Verifica ce a spus @big_electro61 le are mai bine decat noi.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
verifica cu alta baterie daca ai posibilitatea si daca face la fel dar porneste impinsa in distanta scurta atunci este elctromotorul are vreun carbune blocat si face scurt. Nu o mai chinui ca risti sa strici ceva mai tare. Daca nu o ia cu o baterie bune de imprumut atunci dai jos electromotorul de pe masina si il testezi doar cu bateria si niste fire groase (de genul celor de dat curent). Daca electromotorul porneste corect dat jos si pus doar el pe baterie atunci e o problema de contact la un cablu de putere. Eu insa merg pe baterie care are scurt in ea (chiar daca are ochiul verde nu are putere) sau posibil electromotor.
Daca era alternatorul iti pornea dupa reincarcarea pe redresor si iti oscila lumina iar tensiunea de la borne era mica sub 13.8V.
Deci ca si pasi:
- baterie buna de imprumut incercat sa o pornesti vezi daca o ia,
- dat jos electromotor si verificat daca porneste pus direct la baterie si daca tot il dai jos desfa-l si verifica periile respectiv unge angrenajele
- daca bateria este OK si electromotorul la fel atunci este un contact imperfect pe firele groase de putere.
  • boscadorinel

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salut baieti,am fost azi la service,mi-a spus domnul de acolo ca bateria nu are suficient amperaj, am pus o alta baterie si surpriza masina a pornit la prima cheie,baiatul de acolo mi-a spus ca bateria a fost scurt circuitata cumva,am cumparat o noua baterie am pus-o,merge perfect acuma,a verificat baietii daca incarca alternatorul si incarca,acuma am o intrebare pentru voi,este posibil ca o baterie cu o vechime in jur de 2 ani sa moara asa instant,fara sa dea nici un semn de slabiciune ? Se poate ca sa faca asa scurt circuit si sa omoare bateria ? Si daca raspunsul este DA atunci ce a cauzat acel scurt circuit si cum as putea evita sa imi faca si cu bateria noua la fel ? Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR